welkom Nancy Snel buiten adem zijn, dat ken ik maar al te goed. Vooral op de fiets. Lijkt net of ik weer rook Of als ik ff de was naar boven breng. Pffffff. @Lilly: Leuk! al die kleertjes wassen Ben van plan om volgende week ermee te gaan beginnen. De kleerkast hebben we al Mag ik vragen wat voor soort wasmiddel je gebruikt voor de kleertjes? Ik denk erover om Ariel Sensitive te kopen. Heb al wasverzachter gekocht van Robijn speciaal voor babykleertjes. Maar kan er geen wasmiddel van vinden helaas. Update: net bij de verloskundige geweest. Alles was goed Baarmoeder was bijna 2 vingers boven de navel. Dus ons kereltje groeit goed Bloeddruk was ook goed. 120/80 Over 2 weken dan gaan ze mijn bloedsuiker controleren ( omdat oma ouderdoms-suiker had). Dan moet ik daar om half 9 nuchter zijn. Dan gaan ze bloed prikken. Moet ontbijtje meenemen. na bloedprikken ff wat eten en dan om 10 uur weer bloed prikken. Ben benieuwd! Hopen dat alles goed is! Moest vanavond wel even lachen. Er was een stagiare. En ze zei: zo, dus je bent nu 23 weken zwanger Nou, wist dat het snel ging maar zo snel Ja, je bent 13 maart uitgerekend zei ze. Ik zei: nee hoor de 24ste. Zij allemaal narekenen enzo, bla bla bla. Komt de verloskundige binnen. Bleek dat ze de verkeerde papieren mee had genomen. Dus van iemand anders hihihihi. Ach, aldoende leert men nietwaar
oja, heb de laatste tijd zoveel moeite met m'n veters strikken Buik begint echt in de weg te zitten. Nu al ! Hoop dat ik tegen het einde van de zwangerschap mijn schoenen nog aankrijg hihihihi Iemand nog meer moeite met veters strikken
@ lilly; ook voor jou! hou je rustig meid... ik weet hoe het is! E ris hier nog geen oproep kaart dus ik zal volgende week donderdag wel naar de arbo moeten! en tja het huilerige gevoel ken ik ook! ik voel me ook af en toe zo eenzaam! glukkig heb ik nog niet erom hoeve huilen maar ik zit er niet ver vandaan! pff meis kom op! anders pbe je me maar ff ok? komt goed!
Ik heb niet echt tijd gehad om bij te lezen. Wel zag ik een statje voorbij komen met kilootjes bijgekomen.... Durf het bijna niet te zeggen: 9 kilo! Laatste dagen veel last van zure oprispingen, erg vervelend! En vies trouwens! Ook goed bezig geweest met de slaapkamer. Bijna klaar nu! Dan kunnen we weer verder met de babykamer. Marian
Meiden met klachten: Rustig aan doen hoor denk aan jezelf en de kleine (tjes)! Wou ff kwijt dat ik net nieuwe buikfoto's heb toegevoegd aan mijn album.
kiowa... nee nog geenm last met veters strikken maar een geheimpje; ik heb bijna latijd laarzen aan! hihi nee maar verder izt me buik nog niet in de weg! hjihi begin me buik juist nu leuk te vinden!
@Kiowa, Me too! Haha heb dan wel geen veters (laarzen) maar ik merk wel dat het vooroverbuigen en bukken me steeds meer moeite kost @Lilly, Slik je al extra ijzer? Ik was/ben ook heel moe en witjes en heb nu van de gyn extra ijzer voorgeschreven gekregen. Je weet maar nooit..? Mooie buik Sweetpee Schiet ook al mooi op! @all, JEEEEEEEEEJ, vriendlief is blij! Hij heeft eindelijk 1 van de kleintjes gevoeld We hebben de muziekdoos op de buik ff uitgeprobeerd (thnx voor de tip!) en ja hoor, bijna gelijk was het raak!
Goede morgen allemaal, Ik heb alles bijgelezen, maar ben zeker een kwart alweer vergeten Hierbij mijn reacties op de onderwerpen die ik me nog herinner: Ik heb geen last van een zware k*t (godzijdank!), wel last van harde en/of zere buik, de kleine is vooral halverwege de middag erg actief en vroeg op de avond, fantastische kinderkamertjes allemaal (vooral de muurschildering vond ik erg gaaf), welkom aan de nieuwste maart mama (en ja het gaat echt heel rap hier.....), ik heb ook moeite met mijn sokken/panty en schoenen aantrekken (voelt gewoon onprettig in mijn buik), ook ik ben al aardig kortademig geworden terwijl ik normaliter best een goede conditie heb (vooral al die trappen.... rampzalig gewoon), voor alle dames die te maken hebben met de arbo artsen: gewoon bij je eigen standpunt blijven en je niet laten omlullen door die artsen die duidelijk zelf nooit zwanger zijn geweest of klachten hebben gehad, ik las iets over huilbuien: heb ik zelf ook af en toe last van (ik heb dinsdagavond nog heel hard liggen huilen omdat ik het zo ontzettend ongezellig vond (vind) dat mijn mannetje deze week alle avonden aan het werk is... ). Dat is zo'n beetje wat ik me herinner, mocht ik belangrijke zaken zijn vergeten, sorry.... Dan nog even een vraagje, ik had dinsdag om tips gevraagd voor leuke (en betaalbare) winkels voor babykleertjes, speelgoed, aankleding voor de kinderkamer etc, maar heb geen reacties gehad Heeft er alsnog iemand leuke ideeen? Ik moet namelijk zo'n beetje alles nog inslaan (heb 1 rompertje.........) Alvast ontzettend bedankt! Werkse dan wel rustse aan iedereen. Diana
Pff, ben een beetje zenuwachtig! Over 40 minuutjes hebben we de 20 weken echo.. Spannend! Ik zal het straks even laten weten hoe het ging! Groetjes Leonie P.S. voor leuke (betaalbare kleertjes: Hema, H&M, V&D)
@Diane, ik heb echt geen enkel idee! Het enige wat ik kan bedenken zijn de bekende babyzaken en voor kleertjes kun je eens bij de Hema/Zeeman etc kijken waar af en toe nog wel leuk spul te vinden is voor heel weinig. @Leonie, succes!
@leonietje veel succes en natuurlijk veel kijk plezier... @diana ik heb ook leuke kleertjes bij C&A gehaald helemaal niet duur ook bij prenatal hebben ze regelmatig kleertjes in de aanbieding ( per filiaal toch verschillend heb ik gemerkt) H&M heeft ook leuke kleertjes maar vaak gericht op of een meisje of een jonge en niet echt neutraal... V&D heeft ook wel wat hangen ben er gister nog geweest... Speelgoed zou ik nog ff mee wachten het is bijna uitverkoop dan is wel een hoop in de aanbieding. en aankleding voor de kinderkamer tja licht eraan wat en hoe je je kamertje in wil gaan richten mijn spulletjes komen van IKEA af en een hoop ass. van de bloemenwinkel... ook zou je bij Xenos kunnen snuffelen nou ik hoop dat je een beetje ideeén op kan doen vandaag en dat je toch nog leuke dingetjes kan halen veel snuffel en koop plezier...
Ik vond de C&A juist erg tegenvallen. Heel veel van die pakjes waar de voetjes al inzitten en dat wil ik nu juist niet haha. Maar goed, das een persoonlijke smaak natuurlijk!
dat klopt Caithlin ik hou daar ook niet van, maar toch heb ik er leuke pakjes vandaan en zonder voetjes eraan ... ik heb geloof ik maar 1 of 2 pakjes waar die dinger aan zitten vind het niet fijn zo kan je ze niet langer door dragen...
@ Leonie: veel plezier en succes met de 20 weken echo! @ bruid: ik kan mij niet meer herinneren wie er ging trouwen vrijdag, maar ik weet nog wel dat er iemand ging trouwen... heel veel plezier morgen, geniet van de dag en alle mooie momenten. Laatste dag als ongetrouwde vrouw Gelukkig worden mijn klachten wel iets minder nu ik toch iets rustiger aan doe, geen sprintjes meer om de trein te halen dan maar wat later thuis en iets rustiger alles doen... ach ja het hoort er allemaal bij! Gisteren op controle bij de VK. Alles was goed, het blijft ontroeren om de hartslag van je kindje te horen. Bloeddruk ook in orde 65/115. Ik geniet er steeds meer van! Kinderkamertje gaat bij ons op heel laag tempo! Spulletjes komen pas in februari dus we hebben nog niet zo´n haast met schilderen! Wel leuk om er al een beetje mee bezig te zijn! Mooie foto´s voorbij zien komen! Mooie kamertjes en al echte serieuze zwangere buiken! Sterkte voor degenen die helaas veel pijn hebben!
hmm, maar die pakjes met voetjes zijn wel heel handig hoor. Astrid sliep in het begin in die pakjes onder een lakentje. Dit omdat een deken te warm was, maar het was te koud om alleen in romper te liggen.. bla bla bla .. uiteindelijk werden het die pakjes. Zeer handig! mooi is anders.. Ik weet dat ik geen ijzer te kort heb, maar ben wel veel moe nog. Verder gaat het hier goed, de keuken schiet lekker op. Maandag t/m donderdag komen ze de vloer gieten en dan vrijdag kan ik eindelijk alles gaan inruimen. (mag tijdens gieten vloer niet op lopen namelijk) Straks komt mijn meissie eindelijk weer thuis. Ze is 2 nachten bij mijn schoonouders geweest. Ze heeft het super naar haar zin gehad.. En ik heb haar vreselijk gemist. Ik heb zelfs met haar knuf geslapen (daar heeft ze er 2 van haha) Vanmiddag gaan we lekker babyzwemmen. Zal wel vreemd aanvoelen met m'n buik. Ik ben al 3 wkn niet geweest namelijk!
Oke, ff kijken wat ik nog weet........ Leonie, veel succes maar vooral ook veel plezier met de 20 weken echo! Ben benieuwd! Ja veters strikken word lastiger, uberhaupt alles wat met je voeten aanraken te maken heeft wordt wat lastiger Zit ineens zo'n hobbel! Gisteren weer een mega jank dip......baal er wel van want ging net weer een beetje lekker (voor wie het niet weten ik heb 3 nogal rot maanden gehad, doodmoe, depressief, vader in ziekenhuis vanwege hartproblemen, moeder in ziekenhuis vanwege zelfmoordpoging , het is niet mijn bedoeling mensen te laten schrikken hoor.....). En heb al sinds week7/8 bekkenpijn. Is niet mijn bedoeling zielig te doen hoor, want ben heel blij met mijn kindje en alles gaat goed met hem, en dat is wel eens anders. Iemand gaf de tip van x-tra ijzer maar ik slik al sinds het begin van de zwangerschap Gravitamon (vitaminen voor zwangeren) en sinds kort ook extra vitamine B, en tja.......het helpt nog niet echt, of misschien was het anders nog wel nog erger geweest Ik ben nu zelf tekeningen aan het maken voor op de babykamer, echt leuk om te doen. Ik smokkel wel hoor want ik teken na. Zoek een leuk plaatje en dit maak ik na, maar moet zeggen dat het erg leuk word! Over het wassen.....Ach het is zo leuk al die kleine kleertjes op te hangen! Ik geloof dat ik persil heb maar zal dit straks nog ff checken! Goedkope kleertjes kun je kopen bij Zeeman (gewoon vaak binnenlopen, dan hebben ze weer niks dan weer heel veel!) en Hans Textiel en de Hema! Soms kun je via Marktplaats ook hele paketten kopen voor weinig, is natuurlijk wel 2e hands, maar ja vaak is het maar weinig gedragen en als je een kleine portomonnee hebt, waarom niet! Hier in Hoorn zit ook een leuk 2e hand winkeltje waar ze merkkleertjes verkopen. Je moet gewoon lekker op zoek gaan! Pfffff wat een verhaal, hoop dat ik niemand vergeten ben Ga nu ff koffie zetten want mijn vriendin komt langs!
@Cleo: Ik ga morgen trouwen! ik ben nu toch wel zenuwachtig, maar heb er enorm veel zin in. Gisteren op de school waar ik werk feest gehad voor mijn bruiloft. ik werk op een basisschool en heb daar kleuters. Ouders hadden vanalles geregeld, was zo onwijs leuk. Hadden zo'n champagnetoren gemaakt die ik van boven af moest volgieten! Moest taart aansnijden, erg leuk dus allemaal. Vandaag lekker dagje vrij om even bij te komen voor morgen! Verder gaat het hier z'n gangetje heb eigenlijk nergens echt last van, alleen veel moe door ijzer te kort. Groetjes Carla