Maart 2007 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door susanne1979, 24 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    @Lilly,

Ik slik ook gravitamon maar daar zit volgens mijn gyn geen extra ijzer in. Het kan voorkomen dat je tijdens je zwangerschap extra ijzer nodig hebt.

2. Cleo

Cleo Actief lid

1 nov 2005
    471
    0
    0
    Ha Carla,

Lekker de dag over je heen laten komen en er lekker van genieten. Het is jullie dag! Ik vond mijn trouwdag een van de mooiste dagen tot nu toe! Lekker vandaag een beetje uitrusten en morgen een hele dag stralen. Pas op voor spierpijn in je kaken! Ik heb de hele dag zo lopen glunderen, dat mijn kaken echt pijn deden aan het eind van de dag!

Alvast van harte gefeliciteerd!

liefs,
    Cleo

3. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik gebruik elke dag Floradix.
    Is een ijzerdrankje.
    Vind het echt heel goed werken!

@Carla: veel plezier morgen :D :D
    Hoop dat je goed weer hebt !

4. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    @Carla: Een hele fijne dag morgen!

@Lilly: Ook ik slik gravitamon, maar moet sinds drie weken ook extra staalpillen van de apotheek erbij nemen van de gyn. Er zit wel wat ijzer in, maar niet voldoende voor als je echt een tekort hebt. Mijn gyn zei tegen me dat mijn kinderen me van binnenuit "opvreten" als het ware. Dus extra ijzer was nodig....Het gaat naar mijn idee al een stujke beter nu, ben echt wat minder moe!

Verder hier alles best goed, ben heel erg druk het huis aan kant aan het maken, zaterdag feestje! Het bed is uit de kamer verdwenen en staat sinds een uurtje op de nieuwe slaapkamer! Dus dat is zover af.....Nu al het stof dat we verzameld hebben in de afgelopen dagen nog even verwijderen! Vanmiddag komt mijn schoonmoeder me helpen, dus dan zijn we hoop ik zo klaar en kan ik me morgen richten op de boodschappen.

Ik ga zaterdag een warm/koud buffet maken, dus zaterdag de hele dag druk tot de gasten om een uur of vier binnenkomen.

Ik ga nu zometeen eerst nog maar even liggen, dan kan ik er weer helemaal tegenaan vanmiddag!

Groetjes!

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Van die rooie pilletjes Marian? Die heb ik ook gekregen.
    Je legt het wat duidelijker uit dan ik, maar dat bedoel ik idd :)

6. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Hoi hoi

Nou we hebben de echo gehad en alles zag er prima uit zoals het moet zijn! Wel een opluchting..Beeb lag weer eens lekker te slapen hihi :D Tis wel een beetje een opluchting terwijl je eer eigenlijk wel vanuit gaat dat het goed is maar je weet het nooit!

@ Carla: ik wens je ontzettend veel plezier toe morgen! Geniet ervan!

7. Diana82

Diana82 Actief lid

7 nov 2006
    353
    0
    0
    @ Allen: Bedankt voor de tips voor kleding winkeltjes, ik ga van het weekend lekker rondkijken en vast veeeeel te veeeeel geld uitgeven :)

@ Carla: Heel veel plezier morgen, je trouwdag is echt een fantastische dag om nooit te vergeten, dus geniet er met volle teugen van! Wij denken in ieder geval aan je.

@ Ladies met ijzertekort: Heel erg vervelend voor jullie. Ik heb er tot op heden nog geen last van. Ben wel moe, maar ijzergehalte is oke. Maar ja, wat niet is kan nog komen....... Succes met al het "slikken".

@ Marian: Het moet vast fijn zijn, dat alles stapje voor stapje af begint te komen, of niet? Succes met het stof wegwerken, dat vond ik tijdens de verbouwing het ergste wat er was! Elke keer weer dat achter de heren aan opruimen, pfoe......

Ik ga weer aan het werk!

Diana

8. Timiris

Timiris Bekend lid

6 jul 2006
    739
    0
    0
    van alles met paarden
    Doetinchem
    zozo dames!

Ik reageer even kort,heb niet zoveel tijd.

@Lilly...arme meid,dat is niet niks!
    Gaat het al weer wat beter met je ouders?
    Het klinkt stom maar je moet toch proberen om leuke dingen te doen en lekker te genieten,alsmaar blijven kniezen maakt het alleen maar erger...

En over goedkope kleertjes etc..?
    Niemand aan de kringloop gedacht? ;)
    Verder leef ik bijna in de zeeman,zo leuk daar!
    Wibra en Hans textiel hebben ook veel.
    En qua accesoires moet je bij de Xenos zijn,of Hollands warenhuis.
    Dan hebben we natuurlijk ikea,voor het grotere werk en de babydump,duimeland en prenatal.
    Verder hebben ze bij de blokker ook nog wel eens wat,hoewel het daar meer om de prijs draait.

Nougoed,ik ga snel verder,tot vanavond dames!

9. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    @Lilly:
    Pffff, wat een enorme moeilijke periode heb je achter de rug zeg !
    En dan die pijn er ook nog eens bij.
    Meid, ik hoop echt dat je nu hele goede tijden tegemoet gaat !

Een paar dagen gelden heb ik besloten om zelf de geboortekaartjes te gaan maken. Aangezien we er toch niet zoveel hoeven te versturen ( 30 ofzo :p )
    Denk dat ik dan veel goedkoper uit ben als ik ze zelf maak dan dat ik het de drukkerij laat doen.
    Lijkt me ook een hele leuke bezigheid, vooral ook in de wintermaanden.
    Lekker knus binnen zitten en dan lekker knutselen ;)

Pff was net nog ff boven om wat tassen leeg te ruimen ( kleertjes en spulletjes weer gekregen van moeder, schoonmoeder en beste vriendin)
    Wat een hoop kleren zeg!
    Ons kleintje heeft nu al meer kleren dan mij en mijn man bij elkaar hebben :confused:
    Het is echt niet meer normaal !
    En zelf heb ik nog maar 1 pakje en 1 rompertje gekocht voor de kleine!

10. Diana82

Diana82 Actief lid

7 nov 2006
    353
    0
    0
    @ Lilly: sterkte, sterkte en nog eens sterkte!

@ Leonietje: hoe is je 20 weken echo verlopen, alles goed gegaan? Oeps, zie net dat je dat al had gemeld (heb ik blijkbaar over het hoofd gezien). Fijn dat alles goed is!

@ Kiowa: lijkt me echt heel leuk om zelf de kaartjes te maken, maar ik ben bang dat ik er niet crea genoeg voor ben...... Of misschien dat wel, maar heb ik er gewoon niet echt de puf voor :(

Diana

PS: ik ga zo lekker naar de bios met een vriendin, even ontspannen bij een flauwe film!

11. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Inderdaad die rode pilletjes. Ik moet alleen wel zeggen, ik moet er twee per dag slikken, maar vergeet er volgens mij ook geregeld wel 1 hoor!

Mijn schoonmoeder is weer weg en de boel is al aardig opgeknapt! Vanavond komt ze nog even weer om te kijken hoe ver ik verder ben gekomen, en dat zal niet erg ver zijn, want ik ben nu bekaf! Kan ze vanavond nog weer even wat doen, doet ze gelukkig met alle liefde ;)

Marian

12. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Bedankt voor de lieve wensen. Ik wou even nog zeggen dat het al een stuk beter gaat, alleen qua energie is het af en toe echt knudde......ook vandaag ben ik zo moe dat ik niet weet wat ik met mezelf aan moet.
    Mijn vader is weer thuis maar het gaat helaas niet goed met hem en mijn moeder was weer thuis maar is weer opgenomen.

Ik ben echt blij dat mijn man en ik voor dit kindje hebben gekozen, ondanks dat de situatie op praktisch gebied niet helemaal ideaal was/is. Ik hoop echt dat mijn vader nog lang opa zal kunnen zijn. Ik merk dat hij er ook erg mee bezig is. Toen ik hem vertelde dat het een jongetje is moest hij een traantje wegpinken en hij heeft met grote glimmende ogen naar de echo zitten kijken :(

Hoe is dat eigenlijk bij jullie met de ouders?
    Hebben jullie veel aan hen, en hoe is jullie band? Of is dit te prive.....

Ik heb het als kind niet heel gemakkelijk gehad en ik merk toch dat dat nu ook mijn kijk op het moederschap beinvloed. De dingen die ik wil voor mijn kind en zo......en de de dingen die ik niet wil natuurlijk ;)

Ben wel benieuwd hoe dat bij jullie is :(:

13. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    @Kiowa, ben erg benieuwd naar hoe je dat gaat doen, zelf kaartjes maken. Ik zou dat ook wel willen maar zou niet weten hoe te beginnen......

En hoe doe je dat dan met de tekst? Want dat weet je pas na de geboorte, en om nou in je kraambed al die teksten te gaan zitten schrijven...........of zeg ik nou iets heel doms?

14. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    @Lilly:
    Ik heb gewoon blanco vierkante kaarten gekocht en natuurlijk dezelfde enveloppen.
    Is de bedoeling dat er een gedichtje op komt en een leuk plaatje ofzo.
    Als het goed is dan weten we vantevoren al de naam ( als mijn man en ik het er ooit over eens worden hihihi)
    Dan zet ik er iets neer in de trand van: Op....... is geboren:.......
    Hij woog...........gram
    En is..........lang

Dus dan hoef ik alleen maar die cijfers in te vullen en dat kan mijn man ook wel doen hihihi.
    Enveloppen schrijf ik ookal ver vantevoren.
    Dus op zich moet het wel te doen zijn ;)

Mijn ouders............ met mijn moeder heb ik nu goed contact. Dat was vroeger wel anders.
    Zij en mijn vader zijn gescheiden. Mijn vader heeft sinds dat ik een jonge tiener was al een straatverbod. Dus hij mag niet bij me in de buurt komen........
    Vanaf mijn 12 tot mijn 19 de heb ik in tehuizen gezeten.....
    Mijn kindertijd en jeugd was allesbehalve goed :(

Dit beinvloed natuurlijk zeker mijn denken en gevoelens tegenover dit kleintje in mijn buik.
    Ik wil het beste van de beste voor dit kleintje.
    Ik zal er alles aan doen om hem een prachtige jeugd te geven en ik hoop dat ik erin zal slagen!

Maar zoals ik al zei heb ik nu met mijn moeder een hele goede band. Niet perfect en er zijn dingen die altijd zullen 'wrijven' . Maar daar is mee te leven ;)

15. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Kiowa -> knap dat je het zo even verteld... Is toch niet niks!

Ik heb heel goed contact met mijn ouders en ook trouwens met mijn schoonouders... Daar ben ik ook heel erg blij om. Er gaat ook bijna geen dag voorbij dat ik niet bij mijn ouders langs ben geweest... Al is het maar om daar even op de bank te hangen ipv elke dag hier thuis hihi! Daar kan ik me effe laten verwennen! :)

Schoonouders zie ik minder, maar dat komt ook omdat hun allebei nog 40 uur in de week werken en 't weekend moet ik of mijn vriend ook vaker werken... We bellen wel zeker 1 keer in de week!

Verder hier alles rustig aan... Heb me voorgenomen maandag weer te gaan proberen te werken. Hier thuis zitten word je ook niet vrolijk van en ik ga het gewoon proberen. Heb contact gehad met mijn leidinggevende en met haar afgesproken dat ik aangepast werk op kantoor mag gaan verrichten voor 3 uurtjes per dag die ikzelf mag indelen! Nu alleen kijken of 3 uurtjes niet teveel is qua zitten... Afwachten maar!

@ Leonie -> Gefeliciteerd met je goeie 20 weken echo! :) Zeker weer even lekker van je kleintje genoten? Hihi!

Nou iedereen een hele fijne avond! ;)

Gr. Miranda

16. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    De band met mijn ouders is prima, ook met mijn schoonmoeder kan ik het goed vinden. Mijn schoonvader heb ik nooit gekend, die is al vroeg overleden.

Volgende week woensdag gaat mijn vader met me mee naar het ziekenhuis, kan hij ook zijn kleinkinderen even zien! Mijn moeder en schoonmoeder zijn al aan de beurt geweest, dus was het nu de beurt aan mijn vader. Hij heeft er erg veel zin in......

Donderdag krijgen we de 3d echo, dus vandaar dat mijn man niet mee gaat naar het ziekenhuis. Twee dagen achter elkaar een paar uur werk missen is geen optie helaas!

Marian

17. Niet meer actief

het contact met mijn ouders is ook prima en met me schoonmoeder ook..... schoonvader is niet in de picture maar daar is dan ook een goede reden voor ;) maar het zal genoeg opa's en oma's krijgen aangezien me ouders gescheiden zijn!

18. Niet meer actief

Ik heb ook een super band met mijn ouders, ondanks dat ik ze maar eens per 3 wkn zie. Ook hoef ik hun niet elke dag of week te spreken. Maar het is altijd goed!

Met mijn schoonouders gaat het ook goed (eindelijk). Daar hebben we een goed gesprek mee gehad en eindelijk gedragen ze zich zoals ze zich ook voelen. Trotse opa en oma.

Ik heb hier nog werklui over de vloer, maar zodra die zijn vertrokken ga ik lekker naar bed. Ik ben echt op! Gelukkig is mijn meissie weer terug en ligt ze weer in haar eigen bedje!

Nu maar hopen dat meissie 2 vannacht ook lekker wil pitten in plaats van moeders ff wakker trappelen haha.

19. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    @ lilly en andere....
    ik maak het geboortekaartje ook zelf maar doe dit waarschijnlijk in word! Ik wet eht nog niet zeker hoor maar ik heb al een proefidee gemaakt! Hierna uitprinten vouwen en een stukje vanaf snijden! Dit kan mijn vriend na de geboort doen! of me beste vriendin... maar zelf kan ik misschien ook wel wat helpen!
    Kwa gewicht ed erop zetten! nou weet ik dan ook zeker dat me vriendin dat wel even doet! of me vriend hha! en dan keur ik wel ff!
    @ Kiowa,
    Met de hand maken is ook erg leuk! leuk met een lintje ofzo of in jou geval met een autotjes ofzo! moet je eens kijken ze hebben bij de hobbýshops van die pons dingen met auto's erg leuk! Sorry moet me er niet mee bemoeien hihi!

Verder heb ik geshopt vandaag! me ma heeft een grote deken en een laken gekocht voor in het ledikantje! ze vond het zo leuk en ze vond het tijd om iets te kopen! ze had alleen nog maar slofjes gekocht! hahah en de wagen wat we over 2wkn gaan halen telt ze niet eens mee!

met realtie met me ouders is kei goed. Me vader zie ik wat minder, hij werkt veel. Verder hebben wij dezelfde hobby als me ouders, tja ik doe dat al vanaf een jaar of 11 denk ik ofzo of misschien nog eerder! We rijden met een jeep..
    Verder heb ik een goede relatie met me mams... is een vriendin van me! als we samen gaan shoppen ben ik jaloers op haar maatje! Ze is een hele hippe oma! Draagt dezelfde kleren ongeveer als ik!
    Me schoonfamilie is anders. Heb ik geen ruzie mee ofzo maar schoonvader is 65jaar, schoonzus en broer 36ofzo! Ze zijn net iets ouderwetser en een schoonmoeder heb ik niet! Zij is 9jaar geleden gestorven.

20. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    @Anniek:
    Hihihi maakt niet uit hoor. Bemoei je er maar lekker mee :D
    Alle ideeen zijn van harte welkom :D
    Als alles meezit dan ga ik zaterdag naar de hobbywinkel om te kijken naar dingetjes voor de geboortekaartjes.
    Zo'n autootje is een leuk idee :thumup:

Deel Deze Pagina