Maart 2007 Mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by susanne1979, Jun 24, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik zou zeggen kom maar lenen maar denk dat we ver uitelkaar wonen! hihi..... maar het is in iedergeval zo'n pons ding! ik maak{te} nogal veel kaarten dus hb vanalles avn zoiets haha

2. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

Aug 8, 2006
    1,065
    0
    0
    zo hee ben ik 1 dag werken moet meteen 4 blz bijlezen....

heb vandaag gehoord dat mijn cotract verlengd wordt! Jippie!
    was toch ff spannend hoor!

3. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    @Anniek:
    Hihihi, ja is een beetje te ver weg ;)
    Maar toch bedankt voor het aanbod ;) :D

@Nancy:
    Gefeliciteerd joh ! :D

4. madelief

madelief Fanatiek lid

Mar 18, 2006
    3,125
    204
    63
    Female
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    goede morgen dames,

gisteren hebben we het kamertje geverft en nu is die klaar voor de meubeltjes :D
    Hopelijk komen die dus volgende week! Ben blij als alles er in staat dan kan ik eindelijk alles een plaatsje geven.

Liefs Es

5. Diana82

Diana82 Actief lid

Nov 7, 2006
    353
    0
    0
    Goede morgen allemaal,

@ Lilly: Ik heb een hele goede relatie met mijn beide ouders en ook met mijn broertje trouwens. Ik woon sinds afgelopen januari zelfs weer bij ze in de straat, na 4 jaar een kilometertje of 10 verderop te hebben gewoond. Mijn moeder is echt een vriendin van me, afgelopen juli zijn we zelfs samen een weekje op vakantie geweest naar Rome. Heerlijk zo zonder de mannen! Ook gaan we elk jaar nog met zijn vijven (pa, ma, broertje, hubbie en ik) op wintersport vakantie. En dat willen we eigenlijk ook blijven doen als de kleine er is. Lijkt me zo leuk, om over een paar jaar zo'n minimensje op ski's de piste af te zien komen :D
    Aankomende januari gaan we ook nog gewoon op wintersport, maar dan ga ik maar niet skieen....
    Mijn moeder en ik hebben ook nog eens 2 jaar in dezelfde organisatie gewerkt op 2 afdelingen die heel veel contact hebben onderling. We carpoolden dus ook ongeveer 3 keer per week. Met paps is de relatie wel iets minder close, maar ik heb echt de allerliefste vader van de hele wereld ( :) ) Afgelopen januari heeft hij zijn bedrijf 3 weken stil gelegd om bij ons in huis te helpen met alle verbouwingen. Broertje heeft toen ook 3 weken geholpen. Moeders gaat straks ook 1 dag in de week oppassen. Je kunt dus wel zeggen dat we een heel hecht gezin zijn. Ik hoop ook echt van harte dat ik ons kindje hetzelfde kan gaan bieden....

Met de schoonouders is de relatie een stuk minder close. Ze wonen verder weg en zijn gewoonweg heeeeeel anders dan mijn ouders. Ook heel lief, maar dan op hun eigen manier..... Ze hebben hele andere gedachten bij opvoeden en familie en dat botst soms gewoon. Heb wel 2 hele lieve schoonzussen en een super zwager. Ook heel fijn natuurlijk.

@ Lilly en Kiowa: Zo te lezen hebben jullie een hele andere jeugd achter de rug dan ik! Lijkt me best heel moeilijk om dan nu toch volledig positief het "ouderschap" in te gaan. Ik hoop inderdaad ook dat jullie de kindjes een andere jeugd kunnen geven dan jullie zelf hebben gehad. Maar dat komt vast helemaal goed!

@ Miranda: Succes met het weer oppakken van je werk. Dat zal vast wel even wennen worden. Wel heel fijn dat ze je de mogelijkheid bieden ander werk te doen en alles zelf in te delen! Dat kan echt niet overal!

@ Marian: Veel plezier met alle echo's, en echt leuk dat iedereen met je mee gaat! Bij mijn echo's is eigenlijk alleen mijn hubbie meegeweest. Wel kregen we bij de leukste echo een dvd mee, dus konden de opa's en oma's ook meegenieten. Ik heb er eigenlijk niet echt over nagedacht om ze mee te vragen :oops:

@ Nancy: Gefeliciteerd met je contractverlenging: SUPER!

@ Madelief: Fijn dat het kamertje nu klaar is voor de inrichting! Geeft vast een voldaan gevoel......

Dan nog even een update van mijn kant: gisteren avond heeft Martin ook voor het eerst de kleine voelen schoppen. Twee keer achter elkaar en hij was helemaal in de wolken, zo schattig! Ook echt heel toevallig want we lagen in bed en waren allebei nog wakker (en dat is de afgelopen dagen erg weinig voorgekomen aangezien hij steeds weg is (overwerken, sporten, etc) en dan heeeel laat thuis komt) en ineens voelde ik zelf voor het eerst een echte schop aan de buitenkant van mijn buik. Dus ik heb meteen zijn hand gepakt en deze op mijn buik gelegd en toen duurde het natuurlijk even, maar na een minuutje ofzo begon de kleine weer te schoppen. Zo leuk!

Mijn dag kan niet meer stuk!

Diana

6. Jodi

Jodi Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    1,696
    0
    0
    Lieve allemaal,

Was hier even zo druk dat ik niet alles meer kan bijlezen. ( En dus even niet reageer op andere, sorry, volgende week heb ik meer tijd, hoop ik)

Wilde even alten weten dat ik vanochtend een herbeoordeling had van de 20wk echo.
    Ze konden toen niet alles zien en nu wel :)
    Mijn man en schoonmoeder waren mee (vorige keer mijn ouders)

Maar alles is dus goed :) :) en weer mooie echo's erbij in mijn album.

Ik zal snel weer bijlezen en op jullie reageren.

Liefs Tosca

7. Marian

Marian Fanatiek lid

Feb 27, 2006
    3,648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    @Diana Ik krijg natuurlijk wel elke controle een echo he? Dus dan kan ik ook iedere keer iemand anders meenemen. (Mijn beste vriendin is ook al een keer mee geweest) Als ik een eenling had gehad dan was dat waarschijnlijk niet gebeurd, want dan wil je dat natuurlijk gewoon delen met je man, dan krijg je twee, hooguit drie echo's! Dus dat is dan weer mijn voordeel ;)

Gisteravond eindelijk voor het eerst beide kindjes tegelijk voelen schoppen....! De ene hield zich echt zo lange tijd rustig (al daaaaagen) dat het bijna eng werd, dus de bevestiging van gisteravond dat ze toch echt met zijn tweeen zijn en allebei hard kunnen schoppen was wel fijn!

Jammer genoeg hielden ze er weer mee op tegen de tijd dat mijn man de tijd had om zijn hand op mijn buik te leggen. Maar goed, die dagen komen er waarschijnlijk nog zaqt, dat hij het ook overduidelij kkan voelen.

Het hele huis is gisteren schoon geworden, dus vandaag alleen maar heel veel boodschappen doen voor mijn buffetje van morgen. Ik ga zo eerst maar eens een uitgebreide boodschappenlijst maken, anders vergeet ik natuurlijk weer de helft!

Een hele fijne dag allemaal, en als ik tijd heb kom ik vanmiddag nog wel ff buurten!

Marian

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    @Lilly,

Mijn vader leeft niet meer, dus met hem kan ik het sowieso niet delen.
    De band met m'n moeder is helaas ook niet meer wat het geweest is sinds m'n vader is overleden. Ze leeft nog veel te veel in haar eigen wereldje, dat zie ik nu bij m'n zus en haar dochtertje ook heel erg. Ze is niet de oma waarvan wij hadden gehoopt dat ze zou zijn.
    Maar dat is nou eenmaal niet anders! Moet maar gewoon accepteren dat die band iets minder sterk zal gaan zijn tussen oma en kleinkinderen.

De band met m'n zus daarentegen lijkt alleen maar sterker te worden sinds we allebei zwanger zijn! (was ook al goed hoor)

M'n schoonfamilie is meer betrokken dan m'n moeder, zij wonen echter aan de andere kant van het land dus dat schiet ook nog niet echt op ;)
    Maar de kleintjes zullen iig genoeg liefde ontvangen, das 1 ding dat zeker is :)

Edit: he bah, nu voel ik me helemaal naar over wat ik over m'n moeder heb neergezet :oops:
    Het is niet zo dat het haar helemaal niks kan schelen ofzo hoor! Ze heeft het alleen nog heel moeilijk met haar zelf en als je heel erg in je eigen wereld leeft is er wat minder plek voor anderen.
    Maar ze is op haar eigen manier ook ontzettend blij dat ze weer oma wordt!

9. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    @Marian:
    wat goed dat je ze beide weer voelt bewegen :thumup:

10. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    ik lag gister op de bank en mijn buik ging helemaal hen en weer.
    de kleine was echt druk hihi
    echt leuk om te voelen en te zien

11. Niet meer actief

dames.. ik ben ff niet in de Mood om alles weer op te schrijven haha. Ik heb een niet al te beste avond achter de rug gisteren.. Nieuwsgierig. Het staat ook bij de mama's mei-juni-juli 2005

12. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Leuk om te lezen, die positieve en minder positieve verhalen over jullie jeugd en ouders. Ikzelf heb vanaf mijn 13e in pleeggezinnen gewoond.
    Mijn moeder is manisch depressief en mijn vader was alcoholist. Ze zijn gescheiden toen ik 6 was en vanaf ongeveer mijn 10e kreeg ik door dat mijn moeder 'anders' was.

Mijn vader staat inmiddels 12 jaar droog maar heeft aan al dat gedrink een doodziek lichaam overgehouden. Mijn moeder heeft ups en downs maar 3 weken geleden heeft ze haar 7e zelfmoordpoging gedaan.
    Ik neem haar niets kwalijk maar onze band word er niet beter op. Ik heb uit zlefbescherming jaren geleden al een muur om me heen gebouwd wat haar betreft, en behalve dat is mijn moeder in het verleden als ze manisch was nogal gemeen geweest. En ook al weet je dat het door een ziekte komt toch raken die dingen je en neem je steeds meer afstand naar mate die dingen vaker gebeuren.

Ik ben niet zielig hoor. Ik heb een mooi leven opgebouwd met mijn lief en het grootste gedeelte van de tijd ben ik heel gelukkig juist doordat ik goed kan relativeren door alles wat er gebeurd is.
    Maar toch ga je over bepaalde dingen nadenken als je zelf moeder word en dan merk je dat het verleden toch z'n invloed heeft.

Zo heeft het heel lang geduurd voordat ik het aandurfde om aan kinderen te beginnen. Ik nam het krijgen van kinderen nogal zwaar op zeg maar, doordat ik zelf had meegemaakt wat er allemaal fout kan gaan.
    Ik ben heel erg blij dat ik besta natuurlijk, maar objectief gezien vind ik dat mijn ouders nooit kinderen hadden moeten krijgen. Mijn moeder spreekt alleen maar negatief over de tijd met mijn vader en haar zwangerschap en eerste paar jaar met mij waren ook geen pretje.

Inmiddels heb ik zoveel vertrouwen in mezelf en mijn man dat ik er helemaal voor wil gaan en ik droom van een echt gezinsleven :) :D

Wat een verhaal he..........
    Ga nu even de andere berichtjes lezen, en daar reageer ik dan even apart op ;)

13. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Bussum
    @Jodi, wat fijn dat alles goed is! Weer een mijlpaal gehad en nu op naar de volgende!

@Nancy, van harte gefeliciteerd!!!
    Dat moet een heerlijk gevoel zijn!

@Madelief, lekker joh!! Heb jij nou ook dat je steeds even 'moet' kijken??? En dan fantaseren hoe het er allemaal staat........zucht......mijn kast komt maandag :D

@Kiowa, klinkt leuk. Ik ga eerst even tellen hoeveel kaartjes wij gaan versturen en misschien ga ik dan ook wel zelf aan de slag ;) En klinkt misschien een beetje vreemd maar ik had al zo'n idee dat jij ook niet 'normaal' (wat is dat eigenlijk?) bent opgegroeid.......

@Diana, wat heerlijk he als je zo'n duidelijk teken krijgt van je kleintje. Ik behoor tot de gelukkigen die het al vroeg goed kon voelen (EN zien) maar elke keer dat ik hem voel brengt dat weer een lach op mijn gezicht :D

@Anniek, fijn zo'n positief berichtje van jou! Lekker geshopt en niet gedacht aan nare gesprekken, zo hoort het !

@Gupsie, jammer dat je een rot avond hebt gehad............

Sorry als ik iemand ben vergeten, is niet mijn bedoeling.

Ikzelf heb vandaag een zware ochtend gehad. Is een te lang verhaal maar in het kort; ik heb gesprekken gehad met de ARbo en mijn leidingevende en ik hoef tot na mijn verlof niet meer te werken :)
    Ik blijf dus in de ziektewet, en hoef ook niet meer op gesprek bij Arbo of op het werk. Natuurlijk ben ik opgelucht maar ben nu ook wat emo en doodmoe, waren echt uitputtende gesprekken.

14. Niet meer actief

@lilly: dat is niet niks meid! goed dat je er 100% voor gaat

@bar: leuk dat je je buik echt ziet bewegen.. zal ik niet zo snel zien omdat mijn placenta voor ligt ;)

@gupsie: hoop dat je gauw weer lekker voelt

Ik heb trouwens weer een nieuwe buikfoto geplaatst.. niet zo duidelijk komt door cam en het donkere weer....

Ik heb me ook aangemeld voor zw.gym en start op 18 dec :D en ook gelijk voor een aanstaande ouder voorlichting op 7 dec!

15. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Bussum
    @Gupsie, heb je bericht gelezen in het andere forum......wat een gedoe zeg.
    De verzekering gaat dit toch wel vergoeden he?

Wij hebben iets soortgelijks meegemaakt.
    De badkamer en slaapkamer vloer moesten eruit en toen bleek dat de warmwaterleiding verkeerd was omgebogen, in plaats van een bocht zat er een knik is die was gaan scheuren. Ook zat er geen buis omheen, wat wel hoort. Was dus duidelijk een constructie fout. Onze verzekering heeft alles vergoed, tot de nieuwe badkamertegels en het schilderwerk beneden aan toe. (Het water liep langs de muren en plafonds in keuken en gang).

Maar ik weet nog goed hoe ik ervan baalde, het was nog tijdens de kerst ook!

In ieder geval heel veel succes en sterkte ermee, en ik hoop dat het snel opgelost zal worden!

16. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    wauw Lilly dat is goed nieuws :D :D
    Dan ben je daar tenminste vanaf van die vervelende Arbo ;)
    Ga nu maar eerst lekker rusten. Die gesprekken zijn idd niet niks :(

Ik snap het helemaal van die muur om je heen.
    Ook ik heb die. Mijn moeder is ook altijd onvoorspelbaar geweest als was ze niet manisch depressief.
    Denk dat eerder alcohol haar grootste probleem was. En denk het feit dat ze mij eigenlijk nooit wilde hebben........
    Nu heeft ze af en toe nog steeds van die buien van gemeen zijn.

wat ik trouwens weet van manisch depressief zijn is dat mensen die dat hebben nooit geen medicijnen ervoor willen innemen he?
    Een goede vriend van mij is ook manisch depressief en hij is shizofreen....
    Hij is zo ontzettend anti medicijn en dat is absoluut niet makkelijk voor zijn vriendin.
    Ook ik heb hem vaak al psychotisch en met zelfmoordgedachten aan de foon gehad.........
    Maar met je eigen moeder lijkt het me helemaal moeilijk :( :(
    Is ze nu opgenomen?

Ben iig blij om te lezen dat je vader van het drinken af is.
    Zal voor hem ook niet makkelijk zijn allemaal.

Ik voel mezelf ook niet zielig.
    Net als jij heb ik nu een eigen leven. Een goed leven :D
    Maar idd, nu ik moeder ga worden ga je onbewust toch meer nadenken over je eigen jeugd en hoe je nu bent, en vooral: zorgen dat mijn kindje een prachtige jeugd krijgt!
    Maar door mijn eigen jeugd ben ik soms zo bang dat ik (onbewust) er iets van aan mijn kindje doorgeef!
    Gelukkig steunt mijn man me enorm en is hij stabiel en rustig en vol zelfvertrouwen :D
    En hij heeft een fantastische jeugd gehad :D
    ( moet trouwens wel eerlijk bekennen dat ik vaak erg verdrietig word van zijn verhalen vol leuke herinneringen aan zijn jeugd.........
    Hij kan straks leuke dingen vertellen aan ons zoontje. ik kan ons kleintje niks vertellen.......... en dat steekt af en toe.)

Oke, genoeg droeve dingen ;)
    Morgen gaan mijn man en ik lekker babyspulletjes shoppen :D
    En ik hoop deze week ook een keer te gaan shoppen met mijn moeder!
    En dan lekker samen uit eten :)
    Heb er nu al zin in hihihi.

17. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    Mooie buik Laura :thumup: :thumup:

18. Niet meer actief

thanx :D en jij veel plezier morgen!

19. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Don't worry Laura, ik heb de placenta's beide aan de voorkant liggen maar heb vanmorgen toch echt voor het eerst bewegingen aan de buitenkant gezien!

Dus ook voor ons placenta-voor-dragers is het weggelegd :D

20. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    hihi dankje Laura :D
    Zal wel lukken ;)

Share This Page