Maart 2007 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door susanne1979, 24 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Zeker mooi foto's Marian :)

Heb kraampakket nog niet binnen, weet niet meer precies wat er in de brief stond wanneer ik hem zou krijgen.

Ik had van de week mijn ziekenfonds gemailt met de vraag wat de kosten voor me zouden zijn voor een poliklinische bevalling zonder medische indicatie.
    Wil namelijk bevallen in he ziekenhuis.

- Kosten: verloskamer 425
    Mijn eigen deel zou dan 130 zijn, (zilverenkruis 3*)

- Je hebt ook een eigen deel met kraamzorg 3 euro * 44 uur = 132 euro.
    Bij elkaar dus 262 euro eigen bijdrage.

Toen gaf de mevrouw van dan de verzekeing mij de tip dat ze me naar 4* kon verhogen (op jaar basis zou dat ongeveer 80 euro meer zijn dan nu) En dan zouden alle eigen kosten (verloskamer en kraamzorg) vergoed worden.....

Natuurlijk heb ik dat bod aangenomen. scheelt me weer aardig wat centjes.

Gaan jullie thuis of in het ziekenhuis bevallen?

Liefs Tosca

2. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    ik krijg het kraampakket met 7 maanden thuis als het goed is.

ik wil heel graag thuis bevallen.

vandaag thuis gebleven van m'n werk, heb weer enorme hoofdpijn en voel me niet fit, dus maar even een dagje rusten.

Groetjes Carla

3. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Ik heb me wel ingeschreven in het ziekenhuis,maar je begint thuis, dus als alles goed gaat heb ik misschien wel zoiets van ik blijf wel thuis. Kraamzorg heb ik geregeld via Homecare. Als het goed is krijg ik van mijn zorgverzekering het kraampakket toegestuurd, wanneer precies weet ik niet.

Net weer bij de vk geweest, alles was goed. Het kan kloppen dat ik de kleine niet tot weinig voel, dat ligt toch echt aan de placenta (voorkant). Ik zei dat ik wel eens twijfelde of ik hem voelde, ze zei als je het denkt/twijfelt, is het hem/haar.
    Bloeddruk was goed, 1 kilo aangekomen, dus voor de statjes tot nu toe 6 kg aangekomen. Formulier om bloed te laten prikken meegekregen voor suiker en ijzer.

4. spar

spar Lid

21 jul 2006
    95
    0
    0
    soest
    bar dat van je draai niet kunnen vinden herken ik wel. val steeds moeilijker in slaap ook. en dan vooral door die spier onder mijn borsten die knel zit en gaat tintelen. ook voel ik voortdurend mijn eigen hartslag en gisteravond had de beeb een feestje op het moment dat ik wilde slapen. daar geniet ik dan wel van.... haha...

5. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    VANAVOND hebben wij 3D ECHO

ik heb er zin in! hoop op mooie foto's en dat ons kindje een beetje gewillig is! joepie!

;) Ik ga proberen thuis te bevallen.....

:(: Ik heb ga me vandaag opgeven voor zwangerschapsbegeleidings en dan start ik 4 december... ik ga dus als het goed is vandaag het laatste plaatsje bemachtigen! wie doet er nog meer aan? :(:

6. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Da's wel aardig van de verzekering, dat ze meedenken!
    Ik moet in het ziekenhuis bevallen i.v.m. de tweeling.

Ik hoop dat je je snelweer een beetje beter voelt!

Veel plezier vanavond!
    Wat houdt die zwangerschapsbegeleiding precies in dan? Ik begin wel met zwangerschapsgym maandag, is dat hetzelfde?

Bij mij gaat het slapen trouwens nogsteeds prima! Nergens last van....
    Als ik net op bed lig wordt er even heftig tekeer gegaan in mijn buik, maar dat is altijd zo over, dan kan ik heerlijk slapen! Ik wordt op het moment ook niet meer wakker 's nachts omdat mijn blaas vol zit, dus ik heb heerlijke aaneengesloten nachten.

Marian

7. Mv 3 wonders

Mv 3 wonders Actief lid

19 apr 2006
    276
    0
    0
    Ondernemer
    Gelderland
    Hier is het slapen ook een ramp hoor, slaap weinig en hoor alles, en mijn zoontje is de laatste tijd een beetje onrustig door wat er gaat komen en de verbouwing, dus die wordt snacht's ook nog wel eens wakker, of we worden gebeld snachts i.v.m het bedrijf, of manlief komt binnen zetten of gaat weg, dus slapen is echt een ramp, en overdags ben ik ook druk met mijn zoontje gelukkig slaapt hij tussen door nog even dat ik nog even bij kan tanken.

De namen zijn we hier gelukkig al uit dat was trouwens heel snel en we zijn ook niet veranderd van gedachten dus dit blijft het echt.

Ik krijg hier de kraampakket met 7 maanden, tenminste was de vorige keer zo dus dat zal nu ook wel zo zijn.

En de bevalling de vorige moest ik in het ziekenhuis bevallen dus wat ze nu aangeven weet ik niet, maar denk dat ik het toch maar bij het ziekenhuis hou, want de vorige bevalling was geen pretje en heb er 4 dagen over gedaan, dus denk dat ik het veilig bij het ziekenhuis hou.

Leuke foto's hoor en mooie kamertjes heb ik al gezien, en wat een mooie echo's allemaal hoor wat speciaal om te zien he.

Vind het nu wel hard gaan hoor in ene keer, maar ja je heb nog zoveel wat er nu gaat komen de verbouwing waar we nu in zitten en sinterklaas en mijn zus gaat verhuizen, en dan de kerst en dan hebben we nog caranaval eerst, zit namelijk al 23 jaar bij een carnavals vereninging, en dan zitten we zo in maart.

Ik hoop alleen dat ik niet op de verjaardag van mijn zoontje ga bevallen die word 10 maart 2 jaar en ik ben 14 maart uitgeteld :) :)

hier begint het eindelijk op te schieten met de kamertjes, de nieuwe muren zijn bijna klaar dan kunnen we het aansmeren en eindelijk behangen en dan laminaat vloer leggen en de meubeltjes over zetten, en dan het kamertje van ons zoontje nog, hij heeft al wel een nieuwe kamertje maar dat wordt oefenen met slapen in zo'n groot bed, en dan kunnen we een stoere jongens kamertje maken.

Zijn jullie allemaal zo ver klaar met de grote dingen het kamertje en dan de inrichting, en wassen strijken enz enz moet zeggen dat de hormonen hier aardig gieren wil het zo graag klaar hebben nu, en zo lekker in het kamertje willen rommellen.

zo ga nu even snel verder fijne dag allemaal.

8. spar

spar Lid

21 jul 2006
    95
    0
    0
    soest
    anniek veel plezier met de 3d echo!

9. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    zwangerschapsbegeleiding is idd hetzelfde als gym..... tenminst voor zover ik het nu weet dan he

10. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    ik heb is een vraagje he? nu we het toch erover hebben waar je gaat bevallen...
    bij de eerste was ik in het ziekenhuis bevallen op eigen verzoek.
    bij de 2e wilden we dat ook weer maar omdat dochterlief gelijk wilden komen kon ik niet meer weg en moest thuis bevallen, wat me eenorm is bevallen
    nu bij de 3e wil ik dus thuis bevallen en heb dus ook alles daarvoor al geregeld.
    nu komt mijn mannetje van de week ineens dat hij toch liever in het ziekenhuis wil bevallen...
    kan dat eigenlijk wel? eerst zeggen dat je thuis wil maar toch nog in het ziekenhuis?
    dan heb je ook nog het verschil van op eigen verzoek zonder medische indicatie maar ook zoiets als een kraam hotel dat zit ook bij ons in het ziekenhuis...
    en wat is nu het verschil tussen die twee? uit de folder van het VGZ word ik er niet veel wijzer uit...
    ik ben aanvullend verzekerd.
    nou ik hoor het wel...
    groetjes mij

11. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Hallo allemaal!

Ben een tijdje niet geweest, te druk! Moet dus nog een hele rits bijlezen (alsof ik dat erg vind :D )

@Marian: wat een gave foto's

@Anniek: veel plezier vanavond!

Ik ga me volgende week opgeven voor zwangerschapsyoga.. Deze begint dan in week 29 en duurt 5 lessen, hoor er positieve verhalen over!

Verder hoop ik thuis te kunnen bevallen, lekker in mijn eigen omgeving!

Gisteren kreeg ik telefoon dat de babykamer 13 december geleverd zal worden dus we mogen hard aan de slag! Hihi!

Verder alles goed met iedereen?

Groetjes Leonie

12. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Wat leuk Leonie, bij ons wordt het kamertje a.s. donderdag geleverd. Wij zijn nu ook druk met laminaat leggen etc. Kan niet wachten :D
    Nog een 3 kwartiertjes werken en dan zit de week er weer op. Prettig weekend iedereen

13. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ben al terug van de echo!
    We weten nu zeker wat het word!
    Heb het heel duidelijk gezien!

Alleen ons kindje lag niet goed en stak de hele tijd zijn handje voo rhet hoofdje en duwde het hoofdje helemaal naar achtere!
    Het is nu al een eigewnijsie! We hebben ons kindje dus nu alleen in 2d gezien en heel even in 3d...
    over 14dgn mag ik weer terug komen! gratis en voor niks! Wat een goede service he!

14. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hahaha Anniek, ja dat herken ik idd. Ook wij mogen terug komen gratis en voor niks.. gelukkig. Maar we hebben evengoed een aantal mooie 3d echo fotootjes meegekregen hoor. Wat een donderstenen toch.. ach dat beloofd wat voor later.. ;)

15. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hihi hou op hou op! als dat dan net zo gaat! :) :)
    ik heb wel 3 zwart wit foto's maar geen 3d.. en een dvd en een cdrom met foto's en een mapje met de foto's.....

16. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    ik mag 13 dec ook nog voor een extra foto, want ze vond het zo jammer dat we maar van 1 positie een mooie 3d foto konden maken... die van mij was dus ook erg beweegelijk hihihihihi

en dames ik heb een foto van mijn zelf gemaakte vlinder mobiel in mn album gezet hoe vinden jullie het geworden?

17. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Wauw Mandytjuh wat ontzettend gaaf! Echt mooi!

18. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ziet er mooi uit mandy!

Hier weer twee erg beweeglijke baby's in mijn buik, ze weten van geen ophouden de laatste dagen! Ben wel blij dat ze 's nachts zich rustig houden (of dat ik er niks van voel)!

Marian

19. Niet meer actief

sinds gister voel ik haar weer de hele tijd schoppen :D Me vader heeft het ook nog 1x gevoeld..echt leuk!

Vanmorgen lag ik op bed en lag ik op mijn rug en had ik rechts echt een dikke bobbel en links niet hahaha ze lag dus aan één kant.. echt grappig zo'n scheve buik :p

20. spar

spar Lid

21 jul 2006
    95
    0
    0
    soest
    mandy wat een leuke mobiel, lekker orgineel zo zelf gemaakt. hou ik wel van.

anniek beter dat je nog een keer mag komen.

lauraatje dat van die bobbel aan 1 kant ken ik wel, ziet er raar uit he zo'n scheve buik.

marian, gelukkig houden ze zich 's nachts redelijk rustig anders zou je er wel van wakker worden. die van mij begint met bewegen zodra ik me bed in stap, ook zoiets aparts. echt zo van, mama gaat slapen ikke feestje bouwen.

Deel Deze Pagina