nou, ik liep echt pagina's achter! Ik maar denken: wat is het stil met de Maart mama's. Kreeg ik gewoon geen bericht meer als er iets geplaatst werd. Grrrr. dacht dat ik daar vanaf was. Maar niet dus Welkom hier voor Dee en Yvonne @Timiris: pff het zit jullie echt niet mee he Hoop dat er nu betere tijden komen voor jullie ! Werken na bevalling: hoef ik me geen zorgen over te maken gelukkig 100%afgekeurd dus......... Borstvoeding: yep, ben ik van plan om te gaan geven. Geen moment aan getwijfeld. Zal ook dat boek over borstvoeding gaan lenen bij de bieb. Bedankt voor de tip Lilly Ik ga gelukkig bevallen in het kraamhotel. Hoef ik niet te wachten totdat ik 7 centimeter ontsluiting heb. Als de weeen echt begonnen zijn dan kan ik er al naar toe gaan Hier gaat alles redelijk. Mijn lief is weer ziek. een maand geleden had ie ook al de griep. Maar lijkt wel alsof het nooit echt weg is gegaan. En nu is ie dus weer ziek. Grieperig voelen en hoesten enzo Ik ben ook beetje ziekjes maar niet zo erg en hoop dat het mij deze keer overslaat Alleen savonds dan begin ik me niet lekker te voelen. Heb dan ook last van benauwdheid en duizeligheid Schranspartijen. Nee, heb ik niet en daar ben ik heel erg blij mee want voor de zwangerschap had ik dat wel heel erg! Dus ik vreesde al voor het ergste toen ik zwanger werd Maar het is nu gewoon helemaal weg. Eerst leefde een zak pepernoten hier nog geen dag. Nu liggen ze er al meer dan een week! Iemand vroeg of er nog iemand was die vaker moest plassen nu. Ja, ik dus Heb soms ook wel eens dat als ik loop dat ik dan een druk op mijn blaas heb, net of ik moet plassen. Maar als ik gewoon ga zitten dan is dat gevoel over. Denk dat het de kleine dan is Hebben jullie dat ook snachts. Dat een volle blaas echt pijn doet?! Vooral als ik op mijn rug lig ! pffffffff. Was trouwens op je rug liggen nu slecht voor de kleine of voor de mama? Want ik heb wel eens dat ik slaap op mijn rug. Soms onbewust en soms bewust omdat op mijn zij liggen dan opeens pijn doet in mijn benen Nou, voor de rest niks meer te vertellen Groetjes van Kiowa
Ik ga voor 3 mnd BV geven. Ik vind het verschrikkelijk, maar wil het in ieder geval 3 mnd doen, dan hebben ze de belangrijkste voedingsstoffen meegekregen. Ook hier de nodige schranspartijen nu hoor. Pfff.. wie heeft in hemelsnaam die pepernoten uitgevonden en waarom moeten die schuimpjes erbij? Hele zakken gaan er doorheen hier! Welkom aan de nieuwe maart mama's...
Meiden ik ben vandaag al weer 27 weken zwanger......pfffffffff Onvoorstelbaar December vliegt voorbij en dan nog maar 2 maandjes en dan word ik mama Het gaat zo snel en toch ook niet snel genoeg Ik denk ook steeds van, dit is onze laatste kinderloze Sinterklaas, onze laatste kerst met z'n tweeen, onze laatste oud en nieuw als NIET-ouders. En ik geniet volop van UITSLAPEN in het weekend en van uren lummelen op de bank Ja, dat is straks allemaal voorbij meiden Zucht, en ik kijk er nu al naar uit
Bij mij gaat het overdag redelijk goed. Ik onbijt en lunch gezond, ook eet ik gezonde tussendoortjes zoals een appel of volkoren ontbijtkoek. Dan het avondeten dat gaat op een uitschieter hier en daar na ook goed. Tot zover alles onder controle Maar dan de avonden......... Vanaf een uur of 19.30 krijg ik HONGER! En dan gaat het mis Koekjes, chocolade, banketstaaf....... Achteraf baal ik als een stekker, voel me dan zo VOL en krijg ik maagzuur. Dan gaat het twee dagen goed, neem ik bijvoorbeeld een bakje vla, een stuk ontbijtkoek of een zakje tomaatjes......maar ja dan gaat het weer fout, moet ik weer chips en zo...... Bah, bah, bah......maar het is ook zooooooo lekker op dat moment
Gisteren de hele dag moe geweest, dus maar eens lekker vroeg naar bed gegaan. Bij het zien van hoogzwangere vrouwen op de tv moest ik spontaan huilen. Ze hadden zo´n grote buik, daar kan je je toch niet meer mee verplaatsen? Alle twijfels en angsten kwamen naar boven: wannneer stoppen met werken, wat moeten we allemaal aanschaffen, hoe zal de bevalling gaan, vinden we wel op tijd een kdv, zal het lukken met bv. Ik vind het allemaal erg spannend, dat het me ook wel eens aanvliegt. Hebben jullie dat ook? liefs, Cleo
Oja, het vliegt mij ook zeker nog al eens aan allemaal. Ben vooral bang dat ik het straks helemaal niet blijk te kunnen (voor mijn kindje zorgen), of ik ben ben bang dat het straks ineens zwaar tegen zal vallen en dan.....? Wat als BV niet lukt en hoe moet dat allemaal met afkolven enzo? Wat als ik het niet trek van de vermoeidheid? Wat als ik een huilbaby krijg? enz enz enz. In het begin had ik dit erger en ik kan nu eindelijk meer genieten van de zwangerschap en kan vooral niet wachten tot dat mijn frummel er eindelijk eens is. Maar soms....... Ik zit nu in de ziektewet en werk 50% op arbeidstherapeutische basis. Daarvoor was zo moe en zat ik er zo doorheen dat ik totaal niet kon genieten van de zwangerschap en alleen maar spoken zag overal. Ik was alleen maar aan het huilen en zag het niet meer zitten. Nu ik halve dagen werk en niet meer op de groep sta (verst. gehandicapten met autisme) merk ik dat ik me steeds beter voel en nu eindelijk eens kan genieten van mijn zwangerschap, en dat is fijn! Soms voel ik me wel heel schuldig naar mijn werk toe als ik om half 1 de deur uitloop. Als je er doorheen zit en erg moe bent kunnen anderen dat niet echt aan je zien, dus heb ook het gevoel dat ze het niet echt begrijpen. Wat een verhaal! Bedankt voor het warme welkom hier! Ik vind dit wel een erg leuk forum hier. Groetjes Yvonne
he yvonne, das grappig... ik heb ook tot ik iets van 20wkn zwanger was op een groep gestaan met gedragsproblemen en autisme! Maar ik voelde me hier heerlijk! echt mijn ding! maar de agressie was echt teveel. heb een rake schop gehad om me sleutel been! het had 20centimeter lager moeten zijn......... Ik ben over geplaatst en nog 1 week ergens anders gestaan! en toen konik niet meer zitten van de stuitpijn.. en nu dus voorgoed thuis! Hoef pas in juni 2007 weer te beginnen! PLASSEN? Bah jah veel te vaak! hihi en idd wat al gezegd werd; snachts pijn in me buik pfff en dan naar de wc en komt er geen hele ladig ofzo! nee dat valt wel mee! grr KIOWA; Rugligging is in die zin slecht dat de baby dan op een zenuwkan drukken en op die manier minder zuurstof kan krijgen! Maar meis als jij je goed voelt op je rug is er geen ramp hoor! net als op de buikslapen! Je kunt dat gerust doen! als het niet meer goed voelt dan laat je het vanzelf! Ennuh ik sliet altijd op me buik maar kan er abslouut niet meer opliggen! pff BORSTVOEDING; Pff jullie klinken allemaal kei zeker over jullie zaak! En ik ik heb echt zop'n gemend gevoel! Het liefst zou ik me borsten eraf hakken! zo weg met die dingen! maar ik wil gewoon het beste voor me kleintje! En misschien vind ik het wel fijn... Het lijkt mij ook gewoon handig! Je hoeft niet te zeulen met flesjes en alles... LEONIE veel plezier ZO NU FF MOPPEREN.... helemaal blij heb ik laatst jaloeziën gekocht voor op de babykamer! nou jahoor! zo fijn verduisteren ze helemaal niet! ik baal als een stekken! Het ziet er wel mooi uit, dat is wel oke! Maar verduisteren ho maar! ennuh nu nog wat LEUKS we gaan de KERSTBOOM opzeten! joehoe!
Schrijf het lekker van je af Yvonne. En ik herken je gevoel heel goed. Ik ben echt depri geweest. Kon soms alleen maar huilen, waar was ik in godsnaam aan begonnen? En hoe kon ik het dit kindje aandoen om geboren te worden bij zo'n moeder Maar nu ik helemaal niet meer werk (50% was mij nog te veel) gaat het steeds beter. Ik maak me nog wel eens zorgen om bepaalde praktische zaken maar voor wat betreft de zorg voor mijn kindje heb ik alle zelfvertouwen. Het klinkt misschien stom maar ik voel me al moeder, moet alleen nog een kindje zien te krijgen En Cleo, op de momenten dat ik ook weer zo extreem moe ben zie ik het ook nog wel eens niet meer zitten en vliegt het me allemaal erg aan. Ben dan ook het overzicht kwijt, lijkt het me allemaal zoveel wat ik nog moet regelen, doen, kopen.......en ik heb dan ook het idee dat ik moet schieten. Het kan niet volgende week het moet NU. Stel dat ik straks nog minder kan.....Stel dat.....? Maar ja, dat zijn dus niet de momenten om over dat soort dingen na te denken he, dat moet je juist doen op de momenten dat het wat beter gaat
@ alkievalkie, welkom! Ik had al gezien dat je een niet aangemelde maart mamma was! Blij dat je je bij de groep hebt gevoegd @Leonie, Hoe was het? Wij mogen zaterdag weer spieken naar onze meid! Over de schranspartijen, soms heb ik daar wel last van ja. Maar ik ben ook altijd al een ontzettende lekkerbek geweest. Kom er nu sinds twee weken achter dat twee borden avondeten gewoon niet past Krijg gewoon het zuur dan, mijn maag is dan echt overvol.... Ik heb helaas tot nu toe niet eens veel minder moeten plassen, aangezien mevrouw graag op mijn blaas leunt... Maar dat het 's nachts pijn gaat doen mijn blaas herken ik wel erg goed. Vervelend gevoel is dat! Geen last ervan dat alles me aanvliegt, alleen het opvang gebeuren benauwde me soms, maar mijn lieve schoonzus wil erg graag oppassen, dus dat probleem is ook de wereld uit nu . pffff Is jullie uk ook veel actiever de laatste week? Leuk he? Over 3 maanden zijn we OUDERS!
Nou Anniek, ik ben ook niet even zeker wat betreft de zaak BV hoor! Ik heb echt heel lang getwijfeld of ik het nu wel of niet wilde geven. Heb zelfs nog gedacht dat het maar FV zou worden. Maar ik voelde me daar eigenlijk ook weer niet zo goed bij. Heb besloten om het in iedergeval te gaan proberen want ik wil ook dat mijn kindje het beste krijgt. Maar wel in mijn achterhoofd dat als het niet gaat, of ik me zelf er niet lekker bij voel dat ik er dan mee stop. En dit geeft een hoop rust voor mezelf. Maar ik zie er best een beete tegenop hoor dat BV geven, ik vind de verhalen die je hoort over BV niet altijd even positief (bortstkloven, ontstekingen, soms om het uur moeten voeden enz). Maar ik wil er voor gaan en we zien wel waar het schip strand. Wel toevallig ja dat jij ook op een groep met gehandicapten met autisme werkte. Het werk vind ik ook heel leuk hoor maar tijdens mijn zwangerschap ervaarde ik het als 10 keer zo zwaar als anders en ik trok het echt niet! Daarbij komt slaan en schoppen op mijn groep ook nogals eens voor en ik wil ook niet dat ze mijn buik raken! Ik ben door mijn zwangerschap zoveel energie kwijt dat dit voor mij nu de beste oplossing is. het is ook wel fijn om te lezen dat ik hierin niet de enige ben en dat er meer zwangeren zijn die in de ziektewet zitten. Ik voel me soms echt een zwakkeling, vooral als je leest dat anderen doorgaan tot aan 36 weken. Pffft moet er niet aan denken, wou dat mijn verlof al vast inging! groetjes Yvonne
Heb het ook dat het me soms erg aanschiet Dan voel ik me zo ontzettend onzeker en vraag ik me wel eens af waar we aan begonnen zijn! Gelukkig zijn dat maar momenten en heb ik vaker het heerlijke blije gevoel over dat kleintje dat lekker ligt te spartelen in mijn buik hihihi En dan droom ik lekker weg en verheug me op de dag dat ons kleintje er al is en ik hem lekker in mijn armen kan nemen en knuffelen Soms maak ik me ook wel wat zorgen. Ben erg bang dat we een huilbaby krijgen. Maar misschien komt dat omdat ik zelf vroeger een huilbaby was en mijn man vroeger ook. Weet niet eens of het erfelijk is........ En het klinkt misschien heeeel erg raar. Maar zie nu al op tegen het kraambezoek! Dat komt misschien omdat ik al niet erg van bezoek houd. Maar moet er niet aan denken dat al die mensen mijn kleintje willen vasthouden enzo Hihihihi ben nu al overbezorgd Het bewegen van ons kleintje..... ja, de ene dag meer dan de andere dag. Zo kan ie dagen enorm aan het trappelen zijn en zo kan ie ook weer dagen bijna stil zijn. Maar dat komt denk ik ook door die placenta aan de voorkant. @Anniek: BEdankt voor je antwoord ! Maar is het dan zo dat de kleine minder zuurstof krijgt of ik? Vandaag heb ik erg gezondigd! Een heel doosje Forero Rochee ( schrijf ik dat goed?) leeg gegeten! Maar dat deed ik voor de zwangerschap ook hoor hihihi. Daarom koop ik het ook maar 2 keer in het jaar hihihi.
gelukkig ben ik dus niet de enige die soms het even niet ziet zitten. Ik zal blij zijn als we de meubeltjes kunnen halen en alles een plekje kunnen geven (begin feb pas). @ Kiowa: met op je rug liggen kan het zijn dat de baby een belangrijke ader voor de zuurstofaanvoer bij jou kan afsluiten, waardoor jij minder zuurstof krijgt. Het is vooral voor jou niet prettig vooral omdat het ongemerkt in je slaap kan gebeuren. Misschien verstandig om je partner hiervan op de hoogte te brengen, zodat hij je op je zij kan draaien. Het schijnt wel zo dat je vaak wel wakker wordt omdat je je minder lekker voelt. Een beetje comfortabel slapen valt niet mee! Ik word tegenwoordig weer vaak half op mijn buik liggend wakker!
op dit moment maak ik me totaal niet ongerust over het kindje... neuh ik zie het wel! het komt wel goed! over huilen ed denk ik eigenlijk niet na! Ik denk meer na over hoe paps met ons kleintje zal omgaan! Hij vind dat allemaal maar breekbaar! Ookhefet mijn vriend geen moeder meer die is helaas een jaar of 9 geleden overleden! Ik vind het moeilijkhoe ik daar mee om kan gaan! mijn vriend isgeen prater.... Waar ik me wel altijd druk over maar is GELD GELD GELD... op zich is het neit zo dat we te weinig hebben! nee we hebben eigenlijk geld genoeg! ik heb minimaal 250euro per week wat we kunnen besteden wel icl benzine en boodschapjes... Maar ik wil zo veel! en nu kerst enzo! en me ma is jarig! grrr en het kindje! ik wil gewoon echt alles tegelijk! grr @YVONNE meid he moet je niet druk maken! helaas zitten veel zwangere in de ziekte wet al is het maar bvoor eengedeelte! wat niet gaat gaat niet meid! Ik vind het ook erg jammer dat ik niet mee aan het werk ben! heb er soms ook wel moeite mee en voel me er niet goed bij! maar helaas is dit de enige manier om het een beetje binnen de perken te houden! Dus luister goed naar je lichaam! wat niet gaat gaat niet meid! Ennuh *(@#&(@() springen mijn lampjes naar de mallemoere! Dus moet er nu op uit voor lampjes en nog veel meer! maar het gaat vandaag eigenlijk niet zo lekker! heb best wel veel pijn grr en nu moetik dus ook nog de auto in waar ik niet zo blij mee ben! maja ik kan eigenlijk ook weer niet wachten! grr
Anniekje toch...... Nu moet ik je toch even streng toespreken hoor [-X Je zegt in je berichtje tegen Yvonne dat ze naar haar lichaam moet luisteren, en rustig aan moet doen. En vervolgens MOET : je lampjes halen terwijl je je eigenlijk niet zo lekker voelt : : Foei, foei, foei [-X [-X
Lilly heeft helemaal gelijk. Laat die lampjes toch lekker zitten, misschien heb je nog kaarsen in huis en doe je vanavond lekker een kaarsje aan! Niet te streng zijn voor jezelf. Als zwangere moet je juist lief voor je zelf zijn en je lekker laten verwennen! Anniek maak je niet te druk, hè?
aha, bedankt Cleo idd Anniek. Lekker rustig aan doen. Morgen is weer een dag En dan zijn er nog steeds lichtjes te verkrijgen Wat me trouwens opvalt is dat er bijna nergens meer gekleurde lichtjes te koop is. Weet nog wel dat wij vroeger thuis van die lichtjes in de boom hadden en die waren baluw, groen, rood en geel. Nu is alles gewoon wit. Ja, of je moet groen rood en geel appart kopen. Bij de V&D hadden ze wel gekleurde lichtjes maar dat was oranje en paars
Over bv, ik wil ook gaan proberen bv te geven! Gewoon puur omdat het gezonder is voor ons mannetje... Maar ja dat is allemaal afwachten of het wel gaat lukken allemaal en of het wel iets voor mij is, dat is natuurlijk voor iedereen een punt! Ik heb trouwens nog 2 leuke linkjes! Bewegend buikje http://www.youtube.com/watch?v=kLhwSPfEL2g En deze is nog een stapje extremer http://www.youtube.com/watch?v=47eHirpN3Go Allebei linkjes met bewegende buiken! Ik herken het heel duidelijk, want bij mij gaat het af en toe echt ook zo tekeer! Heel apart en heel grappig! Moeten jullie maar eens kijken! Verder hier rustig aan... Voel me eigenlijk prima vandaag, nergens last van! Alleen wat veel gelopen vandaag! Dus dat merk ik wel... Waren even de stad in om de eerste kerstkadootjes te kopen! Ziet nu heel gezellig uit onder de boom al die kadootjes! Had meer werk aan het inpakken dan het inkopen! Vind het hartstikke leuk om de kadootjes heel leuk in te pakken! Allemaal hetzelfde papier en dan allemaal verschillende strikjes en plakkertjes en ga zo maar door! Hihi! Bezigheidstherapie! Gr. Miranda
Goh zeg, wel tof om te zien die bewegende buiken! Bij mij is het nog niet zover maar lijkt me wel apart. En ja...Anniek....ook jij lekker rustig aan doen dan he? groetjes