oh dus.. ff niet kijken op dit forum en we zijn al op pagina 17 haha alle mama's to be die er bij zijn gekomen: gefeliciteerd!
Hee Jalea; we gaan gelijk op! leuk! Ik heb vandaag een afspraak gemaakt bij de verloskundige. 3 augustus mag ik komen...ik vind het wel heel erg spannend allemaal! Ik wordt me nu steeds bewuster dat ik inderdaad echt zwanger ben...de symptonen vallen niet te ontkennen trouwens, maar toch is het bijna niet te geloven...hihi! Ben ook langzamerhand familie en vrienden aan het inlichten...was daar best zenuwachtig over...maar al die positieve reacties maken me erg blij en gerust; hebben jullie dat ook? Het gevoel dat het dan ineens 'echt' is? Liefs, Deb
Ik zat even te kijken bij de bevallingslijst, we zijn al met zijn 30-en! Dat is best wel veel!!! Gezellig hoor! Trouwens, ik vroeg mij nog iets af: We hebben een aantal mensen die dichtbij ons staan al verteld van mijn zwangerschap. Nou valt het mij op dat mensen die zelf kinderen hebben veel enthousiaster reageren dan mensen die geen kinderen hebben. Is dat in jullie omgeving ook zo? Groetjes, Marian
Bij mij is het nog niet zo opgevallen dat mensen met kinderen enthousiaster reageren...wel vind ik het makkelijker om het te vertellen aan mensen die kinderen hebben; die begrijpen gelijk hoe spannend het allemaal is. Van de vriendengroep zijn wij de eerste; dus dan is het moeilijk vergelijken natuurlijk. En familie vind het gewoon geweldig! Maar tot nu toe weten ook nog alleen de mensen het die dicht bij ons staan...maarja als het eenmaal bekend is dan kan het toch niet meer echt geheim blijven. Ik ben ook heel benieuwd naar reacties van vrienden die zelf nog totaal geen kinderplannen hebben.
Debje, spannend hoor!! Ja sinds de echo vanmiddag heb ik nu eigenlijk wel het idee dat er echt iets groeit in mij. Marian, nee bij ons zijn ze eigenlijk allemaal wel enthousiast, maar dat komt ook wel omdat het bij ons niet helemaal vanzelf is gegaan. Vandaag had ik mijn eerste echo (5w6d) ennnnnnnn..... Het hartje klopt al!! Ik kreeg een inwendige echo vanwege de nog prille zwangerschap. En ik zag in eerste instantie alleen maar een zwarte vlek zonder boontje.... Toch even een schrikmoment moet ik zeggen hoor! Maar daarna kwam er toch een mooi knipperlichtje in beeld, zoooo mooi. Nu heb ik precies over 2 weken weer een echo, toch weer een moment om naar toe te leven!!
sjee, wat gaat het snel met de berichtjes. Nou helaas, ook hier zijn dan toch de befaamde misselijkheidsaanvallen gearriveerd. Grr... Ik dacht dat het aan mij voorbij zou gaan, net als de eerste keer. MIjn moeder had bij beide kids geen misselijkheid.. dacht YESS.. NOT dus! Gisteren echt beroerd geweest, hoofdpijn, duizelig, misselijk.. Ik kon niet op of om. Ik heb As eten gegeven en toen in het campingbedje gezet en gewacht totdat hub thuiskwam. Toen hij eenmaal thuis was ben ik meteen gaan liggen. Kon amper eten..jak! Vandaag zijn we dan ook een dagje thuis. Hub is aan het werk en kan tussentijds op As letten en ik kan rusten. Verder heb ik mijn katten ook weer gezien, haha, sommige heb ik 4 wkn niet gezien, maar ze herkennen me nog. Pfjew.. En As, die lijkt wel enorm gegroeid in 1 dag. Ze ging vanmorgen op de commode staan en ineens komt ze boven het plankje uit waar ze voor de vakantie niet boven kwam. WAUW! Meiden die de eerste verwachten.. geniet straks maar goed hoor, probeer zoveel mogelijk tijd door te brengen met je kindje, want het is echt waar, het gaat zo snel. Ik ben meteen gestopt met werken toen As kwam en ik heb niets gemist en nog zeg ik.. wat is er gebeurt in 24 uur tijd dat ze zo veranderd is ineens.
Hey!! Beetje laat maar ik ontdek ook net pas dit topic. Ik ben ook een maart moeder Ik zie dat ik niet de enige ben Moet volgende week naar de VK dus ik hoop dat ik een beetje meer te weten kom. Ik hoop dat ik net als Moo ook een inwendige echo krijg hihi Naar mijn eigen berekening ben ik 31 maart uitgerekend Kus Toys
dames.... me buik groeit nu al! niet te geloven.... kijk maar in me album en ik mar denken dat ik het tot 12 wkn niemand hoef te vertelen! maar nu al kijken mensen naar me buik! hihi eigenlijk wel hel grappig! ben me beje zorgen aan het maken dat het misschien een tweeling is {bn zelf ook van een tweeling waarvan er eentje is overleden!} denk dat ik nog maar wat eerder terug ga naar de huisarts en wat eerder naar de verloskundige als dat mogelijk is! kijken jullie naar de foto?
Hoi Aniek, hihi was zelf ook net bezig foto's van mijn buik te plaatsen. Bij jou begint het ook al aardig Als je in mijn album kijkt zie je wat een buik je krijgt als je zwanger bent van de 5de.... Het gaat echt hard nu. Dat vond ik de vorige keer ook al toen ik met 9 weken een buikje begon te krijgen... Maar nu is het al goed te zien bij mij en heb ik 2 broeken die niet meer lekker zitten Welkom Toys en gefeliciteerd!
Hihi, tja weet je, nummertje 2 Yuri*, is met 16 weekjes geboren vandaar dat dit hopelijk mijn 4de bengel wordt maar wel mijn 5de kindje. Vandaar dat ik zijn naam eergister in nek heb laten tattoeren.
een mooie herinnering... en het verhaal van jou yuri heb ik gelezen... op die site staat ook het kindje van vrienden van ons,... hie rkan ik nu beter even niet komen!... toi toi toi meis!
Ja zeker, voor altijd bij me en niemand die me het af kan pakken Ik weet hoe moeilijk het is die verhalen te lezen. Ik werk bij LE in het kaartenteam dus krijg alle verhalen onder ogen en dat is best moeilijk... Maar ja, ik doe het nu zo'n 4 jaar en het is mijn 3de zwangerschap na Yuri* dus ik heb geleerd afstand van de verhalen te nemen. Maar het is beter dit soort verhalen niet te lezen als je zwanger bent. Je kan er helemaal van doordraaien. Hoe voel jij je verder. Ik heb vandaag een goeie dag omdat het niet zo warm meer was. Wauw, wat was ik blij toen ik wakker werd gemaakt door de regen Ik ben helemaal niet misselijk geweest en voel me een stuk beter zo
ja voel me goed... aleen een beetje rond he! verder nahet werk behoorlijk kramp...... das niet fijn! maar verder iegnlijk wel ok! dankje!
Hey meiden, Hoe gaat het met jullie? Anniek, dat is zeker al een buik zeg!! Vind dat altijd zo apart als dat zo vroeg gebeurt, aangezien je baarmoeder nu nog helemaal niet zo hoog zit (of heb ik dat verkeerd?) Ben benieuwd hoe je buik er met 12 weken uitziet Bij mij beginnen de hormonen nu echt te werken en ben niet echt de meest vrolijke persoon op het moment Erg chaggie, snel huilen, snel geirriteerd en boos, (komt ook gedeeltelijk omdat vandaag m'n eerste volledig rookloze dag is denk ik!) Blugh, ik dacht dat ik als ik zwanger zou zijn alleen nog maar op een roze wolk zou zitten... valt nu een klein beetje tegen
ja gek he.... ik ben dan ook aan het twijfelen dan niet toch evdrer te zijn! ik vind hem nu al zo flink voor 7 wkn! of het zijn erm isschien twee.... maar het kindje kan het niet zijn!
Hier ook zo. Maar komt ook doordat er rond de zwangerschap vanalles gebeurt. Ben na een ziekteperiode deze week weer begonnen met werken (3 halve dagen), viel vies tegen, ben helememaal stuk. Daarnaast heb ik nu al veel last van mijn bekken (heb van mezelf al een soort van bekkenintabiliteit) dus ben bang dat ik straks niet alleen kan gaan zeggen dat ik 12 weken zwanger ben (terwijl ik een opleiding doe) maar ook dat ik na 2 maanden ziektewet niet weer volledig zal kunnen gaan werken, als het zo doorgaat met mijn bekken is een paar halve dagen echt wel de max........ Veel zorgen dus over werk en studie, daar tegenover het geluk van het zwanger zijn, meng daar een dosis zwangerschapshormonen doorheen en je hebt een labiele (lachen, huilen, lachen), vermoeide, onvoorspelbare Lilly die af en toe niet weet wat ze met zichzelf aan moet
Hoi Meiden, hier nog een Maart 2007 mama, volgens mijn eigen berekeningen ben ik op 8 Maart uitgeteld! 11 aug heb ik de eerste echo dus dan weten we het precies. Ik moet zeggen dat ik het wel superspannend vind hoor, hoe komen jullie die eerste weken rustig door? Liefs margriet