Maart 2007 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door susanne1979, 24 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo Meiden,

Leuke kerst gehad? Nog een paar uurtjes en de kerst zit er weer op. Het is nog bijna niet voor te stellen hoe het volgend jaar er uit zal zien met zo'n kleintje erbij.

Voelen jullie het kleintje ook minder dan anders? Ik wel tenminste. Ik ben niet ongerust, want ik voel hem wel bewegen. Alleen minder, ik denk dat t'ie gedraaid is.

2. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Nou de kerstdagen waren echt helemaal super! Heb me alleen maar goed gevoeld (gelukkig!) en heerlijk genoten en natuurlijk veel te veel gegeten hihi! Maar het was helemaal geslaagd en heb weer veel kado's gekregen en ook voor ons kleine mannetje! :)

Hoe waren jullie daagjes?

De kleine voel ik nog steeds erg veel, alleen heb ik nu vaker dagen erbij dat hij echt een stuk rustiger is, ik voel hem dan wel draaien maar niet veel! Ik maak me er ook niet echt ongerust op... Ja soms wel, maar dat zijn de hormoontjes dan!

Nou ik ga lekker uitrusten nu van de kerstdagen, heb net de laatste spulletjes opgeruimd samen met mijn mannetje en gaan lekker zo samen ons bedje opzoeken!

Gr. Miranda

3. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    hier een leuke kerst gehad :) gister zijn we wezen bowlen en eten met mijn vriend zijn familie en mijn ouders waren er ook bij. en vandaag zijn we bij mijn zus geweest en lekker kletsen en lachen en gourmetten..
    en ik zit echt bomvol.. pffff kan voorlopig geen eten meer zien zeg.. hihi
    de kleine is nog altijd lekker druk en begint echt steeds harder te trappen.
    morgen ga ik bellen naar het echo buro om een nieuwe afspraak te maken omdat hij zaterdag is mislukt... ik hoop dat we snel terecht kunnen en dat onze kleine dat wel goed ligt.. anders is het zo zonde van het geld geweest..

4. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    eej hoi hoi...

nou hier zijn wij de kerstdagen ook heerlijk doorgekomen...
    kerst avond hadden wij loodjes getrokken en gevierd bij mijn zus samen met mijn moeder mijn mannetje , ik en de kids en dan mijn zus, man en kind dus lekker gezellig en niet te druk.
    gister zijn we naar mijn schoonmoeder geweest en hebben daar natuurlijk ook veel cadeautjes gekregen en vandaag wilden we het eigenlijk rustig aan doen, maar manlief kreeg de kolder in de kop en heeft de zolder afgemaakt!
    ben nu helemaal blij morgen gaan we alles van de kamer over verhuizen en dan komt eindelijk de baby kamer in zicht :-D :-D

ons ventje is hier ook de ene keer lekker wild aan het trappelen en de andere keer voel ik hem matig.
    wel heb ik het idee dat hij een ritme heeft qua wakker zijn en slapen.
    ik merk dat hij tegen een uur of 7 s'morgens lekker op dreef is en mij dus ook daardoor wakker maakt en s'middags ook ffies en dan s'avonds tegen een uur of 10 word hij erg actief! ( dan gaat mijn buik ook helemaal op en neer hihihihi)

nou dames ik ga weer ff verder lezen, ik had trouwens op de december mama's gelezen dat daar een kerst kindje geboren was...

nou groetjes maar weer

5. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    ja klopt, Vales is bevallen van een zoon :) Moeder en kind maken het prima :D maar ze heeft inderdaad een echt kerskindje gekregen. Het is wel gehaald hoor met precies 42 weken.. En het is een zware bevalling geweest.. Maar hij is er :D

6. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    eindelijk kerst is voorbij...
    nee vind het wel gezllig maar is niet zo handig...
    van al dat zitten en hangen krijg ik nog meer pijn 8)
    Maar was even goed wel leuk hoor!
    Heb kerstavond de BOXMOBILE gekregen!
    Die had ik ook gevraagd en ben er super blij mee!
    Hihi van pooh....

7. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik wilde jullie even laten weten.....

Dat ik BEVALLEN ben! hahahaha
    ik had tegen me vriend gezegd; voel er zit hier heel duidelijk een beentje... en toen trok ik mijn slip strak en zag ik ook een voetje...
    ik deed hem uit en jahoor de beentjes waren er al!
    1 keer geduwd en het kindje was er!
    Maar toen kon ik het nummer van de vk niet vinden! hihi paniek
    opeens snapte ik ook niks mee van het telefoonboek!

mwahaha maffe dromen! die heb ik de laatste tijd veel!

8. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Lukt het nog Anniek? Verder alles ok met je? Hihi... maffe dromen zeg! Ik kan echt afkloppen! Had er eerst ook veel last van van die rare dromen maar de laatste tijd gelukkig een stuk minder!

9. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hey meiden,

Leuk te horen dat jullie een fijne kerst hebben gehad!
    Hier viel het een beetje tegen helaas. M'n zus en ik hebben nogal veel te stellen met onze moeder de laatste tijd... en eigenlijk kan ik wel zeggen dat hierdoor onze kerst bij haar nogal verpest is.
    Een hele gespannen sfeer, constant op onze tenen lopen en aan het einde is m'n zus uit haar slof geschoten (volkomen terecht!) en zijn we eigenlijk naar huis gegaan met het eeuwige schuldgevoel dat m'n moeder zo zielig is en wij ons daar maar aan moeten aanpassen.
    Pffff is ook een te lang en ingewikkeld verhaal om uit te leggen maar ben er nog steeds helemaal naar van, en mega gestressed (erg goed, 2 zwangere zussen gestressed :()

Zit me nu alweer druk te maken om nieuwjaarsdag, want zie het eigenlijk niet zo zitten om daar weer uren in spanning te moeten zitten maar durf ook nog niet echt te zeggen dat ze naar ons toe moet komen (wat ik eigenlijk wel van plan ben te vragen, maar weet nu wel al dat ze daar niet van gediend is).

Hoe dan ook... 1e kerstdag viel tegen en 2e kerstdag hebben m'n vriend en ik een heerlijk luierdagje gehad en 2 LOTR films gekeken met lekkere hapjes erbij.
    En nu ben ik snotverkouden en beetje grieperig, blughh! Meer meiden die daar last van hebben toevallig? Schijnt nogal rond te gaan op het moment.

Die kleintjes van mij bewegen opzich wel regelmatig, maar er zijn ook wel momenten dat ze heel rustig zijn. Denk dat het er ook wel mee te maken heeft hoe je kindje in je buik ligt.

10. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Caithlin -> wel jammer van je 1e kerstdag... En van een griepje of verkoudhoud gelukkig hier nog niks te merken (afkloppen!), hopelijk heb je er niet te lang en teveel last van ;)

11. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Goede avond dames,

ik heb de laatste 2 echo foto's in mijn album geplaatst! Zal later proberen om de kinderkamer foto's er ook op te krijgen.

liefs Es

12. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Hier nog een verkouden muts! Ik ben de hele kerst grieperig geweest, maar heb mijn kerst er niet door laten verpesten....

Rustige dagen gehad, 1e uit eten en blijven slapen in hotel, 2e thuis lekker niks doen een happie en een snappie. 's Avonds mijn schoonmoeder onverwachts te eten, zij was ook ziek geweest met kerst en had alleen thuis gezeten. Wij kwamen hier pas 2e kerstdag 's middags achter ze had niks gezegd om ons niet ongerust te maken. Ze zou het hele weekend weg zijn en pas vandaag terug komen en was nu moederziel alleen geweest zonder noemenswaardige boodachappen in huis. Ze had al 2 dagen hutspot uit de vriezer gegeten, dus werd het hoogtijd voor een echt kerstmaal. Die van ons hebben we dus maar met haar gedeeld....

Ik heb heel erg opgezette voeten/benen van het vocht. Pas mijn eigen schoenen vandaag niet meer! Ik heb nieuwe gekocht en had een maat groter nodig :confused: De gyn gebeld en die zei, benen omhoog, minder zout en tot volgende week.....
    3 januari weer een afspraak en aan mijn bloeddruk e.d. van de vorige afspraak te zien kon het daar niet aan liggen en is het dus volgens gyn niet ernstig. Gelukkig dan maar weer! Alleen wel vervelend dat ik nu veel met benen omhoog op bed/bank moet liggen.
    Dat ga ik nu ook maar weer doen, want ze beginnen weer te tintelen/jeuken e.d.

Marian

13. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hahah jah miranda, ik kan er niks aan doen! heb helemaal in een scheur gelegen! hihi

@ marian, ik ken het, heb me ringen maar afgedaan! ik heb het dan nog nioet zo erg maar wel zo dat ik dikkere vingers heb... helaas

@caithlin, wat zonde van de kerstdagen! maja het moet ook altijd zo verplicht gezellig zijn he! Nou hou het een beetje rustig meid! en als het de sfeer ten goede komt nodig hun dan lekker bij jullie uit! dan is iedereen blij!

14. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    we hebben morgen ochtend de herkansing voor de echo.. het is maar 10 minuutjes, maar ik hoop zo dat de kleine goed ligt en dat we het gezichtje kunnen zien..

15. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Marian -> vervelend van het vocht dat je vasthoud! Hopelijk helpt het als je met de benen omhoog gaat liggen en op het zout gaat letten!

@ Bar -> Veel succes morgenvroeg! Ik duim voor je dat je kleine meid je niet alweer in de steek laat en morgen zorgt voor mooie plaatjes! :)

Verder iedereen een rustige avondddd!

Gr. Miranda

16. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Goede avond dames,

Ik heb 2 foto's van de kinderkamer in mijn album staan! eindelijk na een paar weken. Hoop dat jullie die net zo leuk vinden als ik en natuurlijk de nieuwe foto's van de baby!

Liefs Es :D

17. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Dag meiden,

fijn te horen dat de meesten van jullie een goede kerst hebben gehad. Jammer dat het voor jou niet zo leuk was Caithlin :( Doe wat JOU het bste lijkt met oud en nieuw, je kunt toch neit alles maar door anderen laten bepalen........? En stress is nu natuurlijk al helemaal niet goed.

Wij hebben een hele leuke gezellige kerst gehad en gaan morgen nog even rustig verder, haha :)
    Mijn tante uit Spanje is overgekomen en die komt morgen samen met mijn moeder lunchen :D En dan om 16.00 uur de AUTO ophalen, ben er zo blij mee. Gisteravond na een lange avond bij vrienden zitten/hangen op de fiets gestapt zonder na te denken en toen zo'n pijn, de tranen sprongen in mijn ogen :cry:

Dus ben echt mega blij dat we nu dingen met de auto kunnen doen :D

JA, Anniek rare dromen heb ik ook hoor, word soms helemaal verward wakker...... :(

Verder is de kleine in mijn buik nu mega druk :D
    Ik voel me goed maar ben af en toe wel een beetje emo, nog maar zo'n 10 weekjes en dan is die kleine hier en zijn we een gezinnetje, zucht :)

18. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Om eerlijk te zijn is pooh niet helemaal mijn ding (sorry allemaal) maar het ziet er allemaal wel heel AF uit, het klopt allemaal om het zo maar te zeggen dus wat dat betreft vind ik het erg mooi ;)

En wat heerlijk die echo fotoos, ik wou dat ik ook weer een echo had....
    Wie weet gaan ze nog kijken wat de oorzaak van mijn TE grote baarmoeder is...........

19. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    eej dames ben ik weer...

zo ik ben vandaag druk geweest pfff... ben ook helemaal afgemat
    vanmorgen ben ik vroeg naar Duiven gereden want daar was een fiallisements verkoop met allerlij dingetjes oa maxi cosi kinder wagens enz enz...
    nou ik heb dus daar een aerosleep hoeslakentje gekocht voor een prikkie en een voedings BH een rammelaar en een trappelzak. en van mijn moeder heb ik een maxi cosi gekregen ( merk is van bébé comfort) oh ja heb ook nog een trap hekje gekocht :-D ( kan de hond ook niet meer naar boven lopen.)

verder zijn we nog bezig geweest op zolder die is zo goed al ingericht en morgen gaan we aan de kamer van de jongste beginnen, gelukkig hoeft daar niet zo veel aan gedaan te worden alleen een ander kleurtje verf.
    en dan daarna jaaaaaaa de kinderkamer! eindelijk hihihihih

nou ik ga weer met de voeten omhoog ik lees jullie wel weer groetjes van mij

ps lieve kinderkamer trouwens madelief

20. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hoi allemaal,

Nou, hier zijn de kerstdagen rustig verlopen. 1ste kerstdag naar mijn moeder geweest en kerstlunch gehad. Toen naar huis gegaan en mama mee en hier kerstdiner gehad.
    Was wel gezellie.
    Tweede kerstdag hebben mijn man en ik helemaal niks gedaan! :D
    Lekker dvd-tjes kijken en snoepen ;) :D

Vorige week heb ik bloed laten prikken en urine ingeleverd. Gisteren de uitslag.
    Die was niet echt goed maar ook niet alarmerend slecht :(
    De assistent zei : over 6 weken weer bloed prikken en als je tussendoor wat voor klachten dan ook hebt dan moet je langs komen.
    Nou, heb de laatste weken erg veel last van benauwdheid en dat ik af en toe van die lichtflitsen zie en af en toe last van hartkloppingen.
    Maar dat hoort bij de zwangerschap lijkt me.
    Maar nu moet ik morgen daarvoor dus wel naar de dokter :(
    voor de zekerheid........
    Heb ook enorm veel pijn aan een rib ( rechts).
    Maar goed, ff afwachten dus wat de dokter erover te vertellen heeft.
    Maar denk dat het allemaal wel zal meevallen aangezien mijn bloeddruk elke keer uitstekend was.
    Maar goed, dat kan natuurlijk altijd omslaan.
    We wachten morgen maar af ;)

@Caithlin: balen dat je kerst zo is gelopen. Hoop dat oud en nieuw beter zal gaan! Anders dan je moeder niet uitnodigen en er niet naar toe gaan maar lekker samen met je mannetje vieren. Of is dat geen optie?

@Lilly: leuk joh nieuwe auto ophalen :D
    Veel plezier ermee! ;)

@Madelief: leuke foto's meid! :thumup:

@Bar: succes met de echo! Hoop dat de kleine zich goed laat zien!

@Marian: ja, dat vocht vasthouden is hier ook een ramp. Ik heb het al sinds het begin van de zwangerschap :( Maar nu word het wel erger :(
    Mijn ring heb ik toen gelijk al maar afgedaan en aan een ketting gehangen ;) Ben nu net Frodo hihihi
    Sterkte!

Vandaag lekker ff naar de stad. Wat dingetjes kopen voor de kleine en voor onszelf ;) Mijn man heeft nog lekker vakantie dus nog lekker ff van genieten :D
    Denk dat ik ook oliebollen ga kopen want heb daar nu wel zin in gekregen na de oliebollen topic hier te hebben gelezen op dit forum ;)

Groetjes van Kiowa

Deel Deze Pagina