@Kiowa, heb net voor de gein mijn buik opgemeten, de omtrek is 96 (geloof dat ie normaal zo'n 72 was). Ben wel benieuwd hoe die bij jullie is : Ben ook benieuwd wat de vk tegen jou zegt Kiowa! En benauwd, jah enorm. Word er gek van, ga er af en toe bijn van hyperventileren...... @Yvonne, twee weken geleden ben ik bij de vk geweest en vertelde ik dat ik me 2 weken niet lekker had gevoeld. Als ik twee uur niet had gegeten werd ik helemaal naar en bibberig, en de kleine bewoog een heel stuk minder. Dus ik zei dat ik dacht dat hij een groeispurt gemaakt had omdat mijn buik ook zo gegroeid was. Zij kijken en toen trok ze een beozrgde blik en zei dat mijn baarmoeder al bijna tegen mijn ribben zat en dat dat 'nog helemaal niet zo hoorde te zijn'. Dus toen heeft ze me naar het ziekenhuis gestuurd voor een diabetes test en moest ik na 2 weken ipv 3 terugkomen om te kijken of het zo doorgaat of dat de groei stagneert. Ze zei wel dat mijn kindje 'normaal' aanvoelde, dus dat duid dan op te veel vruchtwater. Nou, diabetes is het dus niet en ik heb zelf het gevoel dat mijn buik dus weer gegroeid is en hoger als dit kan m'n baarmoeder niet meer komen hoor........ Hij beweegt wel veel en eigenlijk maak ik me ook niet echt zorgen om mijn kindje ik maak me eerder zorgen dat hij te vroeg zal komen door het te veel aan vruchtwater. Maar goed donderdag weer naar de vk en dan zullen we het wel horen.......... De fotoos zijn gemaakt maar moeten nog geplaatst, nog even geduld aub! Intake kraamzorg en/of kraampakket hier nog niet ontvangen
@ Jodi -> wel vervelend zeg nu weer zo misselijk! Hopelijk is het niet blijvend tot aan de bevalling en gaat het snel weer iets beter met de misselijkheid! Iedereen die de kamertjes af hebben... ik wil ook! We gaan komende week langzaam beginnen aan het kamertje... Qua kleding, ik heb ook best veel! Maar ja wat is veel? Van pakjes maat 50 heb ik een stuk of 4! Verder is alles groter! Kraampakket heb ik al een week of 3 binnen en 10 januari komen ze voor de intake van de kraamzorg. Dus met 31 weken al. En over benauwdheid... Toevallig had ik die vraag hier op het forum bij de vk gesteld! Omdat ik dus ook af en toe het gevoel had dat ik ervan ging hyperventileren! Hoort er dus allemaal bij! Gr. Miranda
Goedemorgen, ik kon uitslapen vanmorgen maar was om 7.00 uur klaarwakker Ben om 7.30 uur maar opgestaan. Er zit me teveel dwars. Zoals de kerstboom die weg MOET. De bank die moet worden gestofzuigd......De geboortekaartjes die moeten worden uitgezocht en dan nog die rare droom.......... Mijn man en ik hebben besloten deze maand toch nog even een weekendje weg te gaan. Ben er ZO aan toe We gaan lekker naar Gelderland in een bungalowtje. Maar nu droomde ik dus dat tijdens een wandeling door de Heide met de honden mijn vliezen braken en ik omdat het kindje nog niet ingedaald was dus meteen plat moest gaan liggen En uiteraard kreeg ik ook meteen weeen! Nou begin ik me dus af te vragen of we wel moeten gaan..... Aan de andere kant.......ik ben dan pas 33 weken en het is niet zo héél ver hiervandaan en in principe is het maar 2 dagen. Vrijdag gaan we heen en maandag alweer terug......... ja moet kunnen toch? De kans is ZOO klein dat het gebeurt en in Gelderland hebben ze ook ziekenhuizen toch Maar goed daarom lag ik dus wakker...... Verder kijk ik tegenwoordig dagelijks bij de geboorteberichtjes hier op het forum, en dan vooral naar de fotoos. Ik ben zo beneiuwd hoe ons kindje eruit zal gaan zien! Oh, nog even over de kleertjes Ik maar Héél weinig in maat 50....... 2 rompertjes en 1 pakje of zo. Dan een hele bulk in maat 56 en nog wat in 62 en 68. Zou ik meer moeten hebben? De echoscopiste zei met de 3d echo namelijk dat wij een GROOT kindje verwachten. Ze schatte zijn geboorte gewicht op zo'n 3920 gram Maar ja wat als hij al 37 weken geboren wordt? Dan ius ie zo 500 gram lichter........ OOOOOOOOWWWWWWWW, die hormonen, de nesteldrang, die drang naar perfectie.....
Ladies, Eerst even wat reacties: @ Lilly: dank je wel. Ik ben ook wel erg benieuwd naar jullie kamertje! Wat mijn buik betreft, deze is volgens iedereen erg bescheiden. Zelf vind ik 'm best groot, maar ik geloof inderdaad dat het wel meevalt. Mijn baarmoeder komt ook echt nog niet in de buurt van mijn ribben. Zat de vorige keer (2 weken geleden ofzo) geloof ik ergens op een derde tussen mijn navel en ribben. Maar wie weet, misschien moet mijn buik nog wel een groeispurt krijgen....... En wat de kleertjes betreft: ik heb me echt heel netjes ingehouden. Ik heb nu 1 broekje maat 50 (shirtje moet ik nog kopen), 2 pakjes maat 56, 1 shirtje maat 56 en een vestje maat 56 en dan nog een shirtje maat 62. En dan natuurlijk een stapeltje rompertjes. Ik moet zeggen dat ik het ook best wel moeilijk vind om kleertjes te vinden die zowel voor een jochie als een meisje echt leuk zijn. Ik koop dus liever straks nog wat kleertjes als de kleine er eenmaal is. Daarnaast zal ik tijdens mijn kraamtijd ook wel het e.e.a. krijgen denk ik zo....... Leuk! @ Yvonne: Ik heb dus nu 1 broekje maat 50 (met voetjes) en wil nog 1 shirtje maat 50 kopen. Ik heb namelijk zo'n vermoeden dat wij een lange baby krijgen en dan past 50 al snel niet of niet meer..... Mocht het toch een kleine beeb worden, dan stuur ik mijn moeder nog wel even op pad na de bevalling. Die heeft dezelfde smaak als ik, dus dat komt vast wel goed! @ Bar: Mijn buik komt volgens mij aardig overeen met die van jou... Zo even kijken hoe ver jij ook alweer bent! En flut dat je zo'n last van je rug hebt joh! @ Patroeschka: ik heb geen idee wanneer bij ons precies de intake van de kraamzorg is, maar ik geloof 6 weken van te voren. Dus ergens met 34 weken. Ik zit niet bij Unive, dus heb geen idee wanneer je kraampakket gaat komen.... @ Lauraatje: succes met die prik alvast. Ik hoef 'm gelukkig niet.... @ Anniek: Dank je wel! En leuk he bezig zijn met al die dingetjes? Kamertje, kaartjes..... Ik heb ook mandjes in de kast en de commode staan, harstikke handig! Gewoon bij de kwantum vandaan. Jij hebt dus ook nog niet zo heel veel kleertjes, nou ik ook niet hoor! Komt vast wel goed! @ Miranda: nog even geduld en dan kun jij je ook lekker gaan uitleven op het kamertje. Is zooooo leuk! Veel plezier alvast! @ Lilly (nog een keer): irritant is dat he? Dan kun je uitslapen, lukt het niet..... En wat dat weekendje betreft: lekker gaan zou ik zo zeggen! Gewoon even onstpannen en weg uit de dagelijkse sleur is altijd goed! Ik ga zelf vrijdag nog een weekje naar Oostenrijk op wintersport, en kan echt niet wachten! Dus ik zou zeggen: geniet ervan straks! En inderdaad: in Gelderland hebben ze ook gewoon ziekenhuizen, dus het komt echt wel goed, mocht die kleine zich zoveel te vroeg aandienen. Nou dat was alweer een heel verhaal (even de schade ingehaald ) dus dan maar een korte update van mij. Gisterenavond hebben mijn mannetje en ik de zolder opgeruimd..... De studeerkamer om precies te zijn. Wat een takke bende was het daar zeg, ongelooflijk! Er lag geloof ik administratie vanaf half 2006 ofzo (nu dus weer geordend en opgeborgen) en weet ik het hoeveel kabeltjes, computeronderdelen en electrische troep (man zit in de IT, vandaar). Maar goed, het is nu in ieder geval een stuk netter (we zijn nog niet klaar, maar toch....). Daarna lekker in bad gegaan en om 22.00 mijn bedje in. Dat was erg lekker! De kleine werd er ook direct druk van en begon er lustig op los te trappelen. Altijd leuk! Gr Diana
@ Bar: er valt me net iets heel mafs op. We zijn allebei op 18 maart uitgerekend, maar jouw banner zegt dat je 29 weken en 4 dagen zwanger bent en mijn banner zegt dat ik 29 weken en 3 dagen zwanger ben.... Ze zeggen wel allebei dat we nog 74 dagen te gaan hebben tot 18 maart.............. Hoe kan dat nou?
Ik wil iedereen namens ons ook een heel gelukkig en gezond 2007 wensen, wat een bijzonder jaar zal dit gaan worden dames. We worden gewoon moeders. Verder gaat het hier redelijk hoor. Krijg wat meer kwaaltjes nu. Mijn rug wordt steeds lastiger, slapende/tintelende handen, zuur wat naar boven komt. Maar ja, nog even volhouden. Het gaat zo ontzettend snel allemaal nu. Vorige week nog een keer opnieuw een dagcurve bij moeten houden voor de suiker, nu was hij wel goed. Volgende week de spuit ivm de rhesus (dus Laura, ik ga ook haha, als ik hier op het forum zo lees, schijnt de spuit mee te vallen).
ja ik las ook dat het wel mee viel.. nou ja het is voor een goed doel en voor je het weet is de prik weer voorbij dit is niks vergeleken bij een bevalling hahaha
ik geloof dat mijn banner niet rekent in dagen maar in tienden. Ik ben inderdaad op dezelfde dag als jij uitgerekend leuk zeg.. en toevallig dat we precies even ver zijn.. Heb jij van veel dingen last? of last gehad? groetjes
Tja ik weet niet of dat groot is voor jou, en wat ie was vóór je zwanger werd! Trouwens meiden, ik ben vandaag 31 weken zwanger, hiep hiep, hoera!
Lilly: mijn buikomvang is 104. En ik maar denken dat ik niet zo'n grote buik heb! Ik moet volgende week ook voor de anti-D prik (rhesus). Vind het niet echt eng, maar ja als ik daar eenmaal ben en ik zie die naald! Ik hou niet zo van naalden (ben er ook niet panisch voor maar toch).
@ lilly, ik weet niet hoe smal jij voor de groei van je buik was maar die van mij is aanzienlijk grooter! hihi ik zit al op een omtrek van 106 terhoogte van mijn navel! hihi ik schrok er wel van joh! 8) Ik vind het geen mega buik hihi... zal nog eens meten voor de zekerheid mijn baarmoeder was nu 25 geloof ik dat de vk gemeten had.
@ Bar: grappig he dat de banners dan niet gelijk lopen terwijl we wel allebei de 18e zijn uitgerekend? Ik heb al vanalles gehad, weken lang bloedverlies, vanaf het begin al maagzuur, slecht slapen, last van m'n rug, maar ik neem alles voor lief. Dit kleintje is zooo welkom, dat ik gewoon probeer te genieten van alle leuke dingen (kamertje, kleertjes, kaartjes, cadeautjes etc). En jij? @ Allen: ik heb geen idee wat mijn buikomtrek is....... Diana
@ Carla: ik zie net dat jij ook met 28 weken en 5 dagen een 3D echo hebt laten doen. Wij ook. Toevallig!
jajajajaj vandaag 30wkn! holee.... ennuh me bord is zo geod als klaar, ben nu bezig met het bordje voor de naam! hihi er begint hier schot in de zaak te komen!
@Anniek: gefeliciteerd met de 30 weken! @Lilly: Gefeliciteerd met de 31 weken ! @Lauraatje: gefeliciteerd met de erkenning! Gelukkig ben ik niet de enige met een grote buik Weet niet hoeveel de omtrek was voordat ik zwanger werd. Nooit gemeten. Zolang mijn kleren goed paste maakte het me niet uit hoe groot de omtrek was Moet eerlijk bekennen dat ik heeel blij zal zijn als ik bevallen ben. Dan kan ik eindelijk mijn eigen lijf/figuur weer terug krijgen!
Ja ik weet ook niet hoe deze banner telt.. Maargoed maakt opzich niet zo veel uit Ik ben niet echt veel misselijk ofzo geweest in t begin. Maar ik heb nu bekkeninstabiliteit dus heb best veel pijn en slapen doe ik ook amper. Word iedere keer wakker van de pijn en dat is echt vervelend. Ik probeer er ook gewoon van te genieten en lekker rustig aan doen dan komt het allemaal goed
Was er weer zoveel bij geschreven Ik heb vandaag weer controle gehad, alles was prima met de beebs. Mijn bloeddruk was nogsteeds netjes, 125/75. Aan de vochtophoping in mijn enkels, voeten en benen kan natuurlijk niets gedaan worden behalve met de pootjes omhoog..... Ik groei best wel hard voor mijn gevoel, ik zal even wat foto's plaatsen, dan kunnen jullie mee oordelen. Verder is alles hier best goed, ben alleen erg uitgeput van de feestdagen en slaap nu echt giga veel. Tijd om bij te lezen gun ik mezelf nu dan ook niet, vandaar dat ik alleen even meld hoe het met me is. Vanmorgen op de weegschaal gestaan.......30 weken, 20 kilo Marian