Maart 2007 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door susanne1979, 24 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    @Marian79, nou dan was je vóór je zwanger werd zeker mega slank want ik vind je er op de foto super uitzien hoor!
    Ik ben nu 13 kilo aangekomen maar ben een stuk.......ehhhh......wulpser, zullen we maar zeggen, whahaha :) :)

@Bar, vervelend die pijn, ik heb er ook last van, is de afgelopen 2 weken ook een stuk erger geworden. Hopelijk gaat mijn bekken geen roet in het eten gooien op onz weekendje weg. Sterkte ermee, en vasthouden he, die goede instelling!

@Anniek, ik heb altijd een erg smalle taille gehad ;)

o moet weg!

2. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Zozo mooie kamertjes gezien in de albumpjes :D Oh en een hele scherpe 3D echo, wauw zeg!

Ik heb ook mijn buikomvang maar ff gemeten: 104 cm :confused: hij was +/- 80cm

Ok typ later weer wat, want eten is klaar :D

3. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    @diana: Dat is toevallig ja, we zijn even ver en hebben op dezelfde dag een 3d echo gehad! Mooie foto's ook die van jou!

4. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    @marian-> waar zitten die 20kg dan? tjonge man dat zou je niet zeggen! je ziet er nog kei stark uit! ennuh gewoon heel heel mooi zwanger! super!

5. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    :oops: :oops: :oops: :oops:

Jullie maken me verlegen!

Ik was inderdaad aan de iets te dunne kant voor mijn zwangerschap... Maar van 60 kilo naar 80 kilo vond ik best veel!

Marian

6. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Ja marian je ziet er goed uit hoor, mooi zwanger! Enne ook ik was aan de magere kant voor de zwangerschap, ik woog afgelopen maart 56 kg en nu dus 74kg...(ben 1.67m kort). Maar denk maar zo dat veel ook door de zwangerschap is en je straks gewoon op een mooi gezond gewicht zit :D

Ik wilde nog even kwijt dat ik de hele zwangerschap tot afgelopen weekend zonder bijzonderheden heb doorstaan. Maar dit weekend kwam ik erachter dat ik mijn rngen dus maar beter af kan doen, ze knellen :( Én mijn voeten en kuiten die zijn gevoeliger geworden. Kramp in de kuiten komt nu regelmatig voor (bij uitrekken op bed) en als ik door mijn knieën ga, lijkt het alsof ze gaan knappen die kuiten!

Benauwdheid heb ik geen last van gelukkig, al is mijn ademhaling een stuk zwaarder tijdens beweging en slapen....

Buikkie gaat ook weer wat zwaarder voelen en in de weg zitten met zitten, zit ook zo laag die toeter...

Maar al met al mag ik absoluut niet klagen, zijn maar kleine kwaaltjes vergeleken bij sommige ;)

7. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    goede avond,

Ja marian ik vind je er ook nog erg goed uitzien en dat voor een tweeling, respect hoor! Mijn burrvrouw heeft net een tweeling gehad maar die was ietsje dikker :) Maar ja het hangt er ook maar net vanaf hoe je gebouwd bent denk ik.

Nou ik denk dat ik hier de spits ga afbijten want sinds vandaag zit ik thuis met zwangerschapsverlof :confused: ! I

Ik moest gisteren bij de dokter langs vanwegen het slechte slapen en die zere benen, blijkt het 'resless legs' te zijn. Ach ja kan er ook nog wel bij hahahaha. Het enige probleem is dus dat ik 's nachts bijna niet slaap en dat dus dan overdag lekker inhaal. Moest trouwens van het diabetes centrum ook stoppen omdat ze vinden dat ik mijn suiker beter onder kontrolle heb wanneer ik thuis ben. Dus bij deze, ik zit thuis!

Ga maar een hobby beginnen ofzo, want helemaal niets doen zit niet in mij aard. Gelukkig heb ik deze week en volgende week een paar onderzoeken enz. dus kan ik daar naar uitkijken.

liefs Es :D

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Madelief heb je nu echt al 'zwangerschapsverlof' of zit je gewoon nu al thuis? Ik zit al ruim 2 maanden thuis en er was hier nog iemand die met 5 maanden al thuis zat. Volgens mij was dit Lilly? Ook hier regelmatig krampen in de kuiten s nachts en rusteloze benen, t maagzuur begint ook n beetje vervelend te worden maar ach... we zijn zwanger wat zeuren we nog!?

9. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Ik zit ook al thuis vanaf de 20e week....
    Een hobby zoeken was voor mij niet nodig, want ik slaap en rust zoveel dat ik daar niet eens tijd voor zou hebben!

Marian

10. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Ik bedoelde het niet om te zeuren ofzo :(
    wilde geen bose reacties uitlokken.
    De dokter heeft gezegd dat ik vanaf nu met zwangerschapsverlof ben?! dus nou weet ik het eigenlijk ook niet meer, ach ja en anders zit ik dan gewoon thuis ook goed.

11. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Ach, lieve madelief, ik weet zeker dat geen van ons verkeerd wilde reageren hoor! We reageren niet zo omdat jij zou zeuren.... Je melde toch gewoon dat je thuis zit vanaf vandaag? Wij vertellen je alleen even dat er al meer "lotgenootjes" onder de maart moeders te vinden zijn ;)
    Ik hoop dat je je rust kunt vinden thuis!

Marian

12. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Nou madelief, zou zeggen geniet ervan!
    En maak je geen zorgen, je went vanzelf aan het nieuwe ritme en probeer er van te genieten ;)

Ik heb ook dagen dat ik me verveel hoor, maar lang leve dit forum! :)

Ik had voor ik zwanger werd een taille van ongeveer 72 cm, dus vind die 96 nu best wel veel hoor...........en ik woog ongeveer 69 kilo en nu dus 82. Bleh, voel me net een aangespoelde walvis :(
    Baal er soms van omdat ik een paar jaar geleden door ziekte ook al was aangekomen tot ruim 80 kilo, en had het er net allemaal een beetje af.....

Maar ja, krijgen we er wel weer af, hoop ik.........en ik denk dat als ik mijn kleintje in mijn armen houd het me niet zoveel meer uitmaakt.... :)

Nou morgen dus om 10.45 naar de vk.
    Hopelijk goed nieuws, duimen jullie voor me?

13. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    O enne weet niet meer wie het vroeg maar over het kraampakket van UNIVE.........

Ik heb dus vandaag een telefoontje gehad dat ik het pakket kan ophalen.
    Ik dacht dat het opgestuurd zou worden maar ik moet het hier bij de thuiszorgorganisatie de Omring ophalen, die verzorgen ook de kraamzorg.

Nou ga nu naar bed!

Truste!

14. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    ik zit ook al ruim 3 maanden thuis nu.. Maar ik zit thuis op advies van de vk en de dokter door mijn bekken..
    Morgenochtend weer naar de fysio.. Krijg als t goed is een lekkere massage :)
    En maandag weer naar de vk toe. Ben benieuwd..
    De pijn is savonds echt erg en het is echt de laatste week veel erger dan hiervoor.. Zal wel komen doordat alles zwaarder word he.. Ook ons kleintje groeit :)

Vrijdag komt de wasmachine, kan ik eindelijk zelf gaan wassen.. haha. Tot nu toe deed mijn moeder het nog voor me, en ik woon al 1,5 jaar samen :red:
    haha

@Marian79 Ik vind dat je een hele mooie buik hebt voor een tweeling met 30 weken.. Echt super hoor..
    Trappelen ze al lekker?

Ik woog voor mijn zwangerschap 63 en ben eerst afgevallen.. Nu de laatste keer bij de vk woog ik bijna 69.. Dus het valt nog wel me geloof ik :)

15. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    succes vandaag bij de verloskundige Lilly!
    Zal voor je duimen [-o<

@bar: geniet van de massage vandaag ;)

16. Diana82

Diana82 Actief lid

7 nov 2006
    353
    0
    0
    Goeie morgen allemaal!

@ Marian: het is al vaker gemeld, maar tjeeminee wat zie jij er goed uit voor + 20 kilo!

@ Carla: echt toevallig he? En dank je, jouw foto's zijn ook super!
    Is jouw kleintje trouwens ook zo druk de afgelopen dagen? Onze kruum trappelt er de hele dag op los!

@ Sweetpee: Balen joh, dat nu toch de kwaaltjes beginnen op te treden. Heb je ook zo'n moeite met je sokken aantrekken? Ik wel!

@ Madelief: succes met het verzinnen van leuke dingen om te doen en geniet ervan! Ik zou niet met je willen ruilen, aangezien je natuurlijk niet voor niets thuis zit, maar ik ben wel toe aan mijn verlof!

@ Lilly: jij ziet er ook nog steeds goed uit hoor! En die kilo's "verdwijnen" vanzelf weer als de kleine er is (althans dat hou ik mezelf maar gewoon voor.....)

@ Bar: hoop dat de massage gaat bevallen! En heel veel "plezier" met het zelf de was doen. Is zooo leuk ;)

Dan nog even voor de statjes: ik ben nu met bijna 30 weken ongeveer 9 kilo aangekomen (vind het zelf veel te veel, maar volgens de vk was het heel netjes? :( ) Ik kon thuis geen cm vinden, dus weet nog niet wat mijn buikomtrek is. Nu moet ik zeggen dat ik ook geen idee heb, wat het voor mijn zwangerschap was......

Fijne dag allemaal vandaag!

Ik wilde jullie nog iets voorleggen, maar ik weet niet meer wat..... Kom ik vast straks wel weer op (hoop ik)

Gr Diana

17. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Goeie morgen dames,

Zo net wakker, dus lekker uitgeslapen vandaag, heerlijk!
    Kreeg gisteravond telefoon van de kraamzorg, ze komen morgen al voor een intakegesprek; ben benieuwd.

@Diana: ik merk dat de kleine nu in een ritme aan het komen is. Voel het 's morgens rond 7 uur en 's avonds rond 11 uur. Sinds gisteren ook overdag om de 4-5 uur getrappel in mijn buik!

Vandaag lekker op bezoek bij wat oud collega's, waarvan er ook 1 zwanger is (11 april uitgeteld) dus dat is weer lekker even bijkletsen over allerlei kwaaltjes enzo!

Aan de meiden die thuis zitten: rust lekker uit.
    Ik zou willen dat mijn verlof ook al ging beginnen, maar ik moet vanaf volgende week nog 5 weken werken. Zal wel weer wennen zijn na 2 weken vakantie...

Groetjes Carla

18. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Heej Lilly, dan zou ik dat binnenkort ook wel moeten doen. Ik zit ook bij de omring (en univé) grappig! Mn schoonmoeder zei dat de intake van de kraamzorg pas rond 36 weken is.. heb jij daar wel al bericht van?

19. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hallo dames...
    heb de statjes weer bijgewerkt dus zal die zo even plaatsen....

Verder hier redelijk rustig... Had vandaag ff een huil bui zeg ik! Pff ik ben het even zat haar die pijn, dat thuis zitten! Om de kleinste scheet ben ik geïrriteerd en dat komt ook me relatie natuurlijk niet ten goede! Gelukkig snapt hij het wel een beetje maar soms lijkt het juist van niet! Pfff
    Maar goed ff lekker gejankt en nu ben ik het hopelijk weer even kwijt!

@Madelief,
    Hier nog een die al lange tijd thuis zit! Eigenlijk net als lilly.!
    Oja meis je zeurt niet hoor! En tuurlijk wild ej geen boze reacties uitlokken! Das ook denk ik niet de bedoeling geweest! maar kortom; hier ook een lotgenoot die de dagen thuis moeten slijten! En eerlijk is eerlijk, soms is het lekker en soms is het mega frustrerend......

20. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    Statjes tot 4 december:
    De test is tot nu ingevult door 37 mama’s.
    De eerst uitgerekende maart mama is: Yvon op 2 maart.
    Er zijn al 11 Beeb-[b]ventjes[/b].
    Er zijn al 9 Beeb-meidjes.
    3 Beebjes zijn voor ons een vraag,voor de mama's een weet!
    De andere 15 Beebjes gaan ons (nog) verrassen!
    Er zijn 29 Mama’s die hun eerste kindje krijgen (waarvan twee de 1e en 2e krijgen)
    Want Caithlin79 en Marian79 krijgen er een tweeling!
    mammatje is tot nu toe de meest ervaren mama onder ons,zij krijgt haar 4e kind!
    Het gemiddeld aangekomen gewicht; ongeveer 9 kg met 28 ½ week

2 maart: Yvon Meisje, ??
    3 maart: Mandytjuh jongen, 3.5kg {29wkn}
    4 maart: Patroeshka verrassing, 12kg {29.4wkn}
    7 maart: Lilly jongen, 13kg {31wkn}
    7 maart: Dee ?,
    8 maart: Esther jongen, ??
    9 maart: Veertje1979 Meisje, ??
    9 maart: Linda10280 jongen,??
    9 maart: mamma carola, ?
    11 maart: Miranda jongen, 4kg {28wkn}
    11 maart: blackpanter onbekend ?