Maart 2007 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door susanne1979, 24 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Ook wij zijn errug benieuwd naar onze meid, al is het gezichtje al duidelijk van de 3D.
    Haar profiel is echt exact dat van mijn vriend toen hij een beebje was. Wij zijn heel benieuwd naar haar kleur ogen en haar straks :D En ik vraag me af of ze nog steeds zo op groeischema ligt hihihi totaan week 25/26 (3D) lag ze echt precies op schema met alles, al 33 cm toen :confused:
    Maarja groeistilstandje kan nog steeds (toch?)

Oh Lilly: kaalheid komt van moederskant, dis in mijn beleving zal het meer jou bos zijn ;)

Moet ook nog en kraamintake krijgen btw....daar krijg ik de zenuwen van hè dat ze nog niet hebben gebeld...

Enne Mandytjuh over die trek kan ik meepraten, ik was al een grote eter, maar heb de laatste weken trek in ZOET! niet normaal. Zo lustte ik de eerste 20 weken geen chocolade, nu haal ik dat in :oops:

Wat een fijn nieuws Madlief! Echo, echo!

2. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    @madelief, das idd heerlijk nieuws voor jou, geniet er van! Super :thumup:

@sweetpee, ik hoop dat je gelijk hebt, maar mijn man is nu niet kaal meer hoor ;) Was ie alleen als baby :)

@mandytjuh, vanaf 37 weken mag je thuis bevallen. Dus ook als je ervoor kiest om in het zieknhuis te bevallen mag ie dan in principe meteen mee. Daarvoor hangt het af van het kindje. Met 34 weken is een kindje in principe klaar en zijn de longen rijp, maar het moet dan nog wel flink aankomen. Dus tussen de 34 en 37 weken ligt het er maar net aan hoe het met het kindje staat :p

3. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Hahaha Lilly, ik bedoelde ook niet dat je man kaal is, maar dat de haarinplant van mama komt ;) :)

4. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    oke hahahaha :) :) :)

5. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Vandaag alle lapjes stof gekocht die nodig zijn. Voor gordijnen, dekentjes, lakentjes, moltons enzovoort. Dus ik heb mijn moeder aan het werk gezet, want die moet alles naaien ;)

Dan vanavod ook nog bezig geweest met het assen van de kleertjes die ik al had, dus veel gedaan vandaag! Wat is het leuk om al die kleinw kleertjes aan de waslijn te zin hangen zeg! Ik vond het zonde om ze in de droger te doen, nu kan ik er lekker naar kijken als ik er langsloop (klinkt best suf..... :oops: )

Ik ga nu de laatste kleertjes ophangen, dan nog even lekker bankhangen en naar bed.....

Welterusten!

Marian

6. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    meer honger hebben dat herken ik!
    Dat heb ik nu sinds een dag of 4 geloof ik :D
    Dan heb ik net gegeten en dan een kwartier later heb ik weer honger :rolleyes:

De hele zwangerschap geen verslavingen gehad. Maar sinds een week ben ik helemaal weg van light crackers met kaas of met vruchtenhagel. Maar meestal kaas :D :D
    Oja, en cafeinevrije koffie met veel suiker ( 3 klontjes) en veel melk! Vooral sochtends vind ik dat heerlijk!
    Maar af en toe savonds ook wel hoor ;)
    We hebben pas een senseo gekregen en mijn man en ik zijn er helemaal verslaafd aan hihihi.

Zaterdag weer naar de babywinkel. Dachten dat we alles hadden maar niet dus :rolleyes:
    We moeten nog een traphekje hebben ( die hebben we nu ook maar niet zo stevig, dit omdat de honden geen trappen mogen lopen.
    En ook een voor beneden in de woonkamer. Als de honden eens vervelend zijn en ik moet de kleine verschonen of eten geven dan kan ik ze even appart zetten ( mocht dat nodig zijn)

En als we er dan toch zijn, gelijk kijken voor nog wat speelgoed enzo :D
    Vandeweeek ook al wat besteld bij babywalz. Een matras voor in de box ( zag er heel dik uit) en een paar dekentjes ( hele mooie! zwijmel :D )
    En een paar slofjes en nog wat dingetjes.

Ideaal is dat nu dat online winkelen bij babywalz. Aangezien echt winkelen nu echt geen pretje meer is. Loop ik niet te zuchten van de pijn dan ben ik wel op zoek naar een wc :p
    (die kleine is er ook sadistisch goed in om juist op het moment dat mijn blaas vol is om er dan tegenaan te gaan liggen of tegenaan te schoppen grrr ;) )

@Lilly: hihihi toevallig, ik ben ook geboren met een grote bos zwart haar :D . Nu ben ik donderblond.
    Mijn man heeft heel dun haar. Nouja, eigenlijk heeft ie niks omdat ie elke dag zijn hoofd scheert ;)

Zucht, ook hier een heel benieuwde mama in wording!
    Hoe zou mijn kleine uk zijn? :-k :baby:

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    wat ik vanmorgen toch meemaakte....
    Sta ik in de dierenwinkel, moest ik mijn foonnummer geven ivm een bestelling.
    Wist ik toch mijn foonnummer niet meer :confused:
    Sta ik daar dan. Eeuuhhhhh.
    Mijn hele hoofd leeg! hihihihi
    Schaamde me rot! :oops:
    Na 5 minuten denken wist ik het plotseling weer .

Vrouweke van de dierenwinkel moest lachen zei: leuk he, zwanger zijn hihihihi :p

Ik was echt blij dat er geen andere klanten waren! ;)

8. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    hahahaha erg he kiowa?
    ik ging net ff snel naar de winkel toe voor een brood ik kom terug wat denk je zonder brood ! hahahahahha

9. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hihihihihihi :D :D

10. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Hahahaha dames de dementie slaat hard toe :)

Ik heb het op het werk ook, vooral als ik een brief opmaak en moet printen...dan weet ik gewoon niet zeker of ik heb geprint met als gevolg dat er 3! prints liggen...óf geen hihi

Om 15 uur naar de vk :D Ben benieuwd hoe madam erbij ligt (ik zou het zelf niet kunnen zeggen namelijk)

11. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    :D
    Je moet maar zo denken: 3 is beter dan geen ;)

Suuces bij de vk ! :)

12. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Nijmegen
    het is gewoon schandalig zo erg is het geworden hier pfff moet tegenwoordig alles opschrijven! ja en dan moet ik het natuurlijk niet vergeten mee te nemen of zo iets hihihihi
    en sweetpee das ook lekker handig he of 3x of helemaal niks woehahahahha veel plezier ben benieuwd hoe ze erbij ligt die van mij lag al lekker met zijn hoofdje naar beneden , nog net niet ingedaald

13. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hahaha dames...
    heerlijk herken baar....

ff mopperen hoor....

vanmorgen ben ik toch wel geschrokken!
    Ik werd wakker met pijn in me buik...
    Ik denk achteraf dat het een flinke harde buik is geweest
    of misschien wel indalings weeën?
    ik weet het niet...
    maar pijn deed het wel; ik dacht nog als het zo doorgaat kom ik
    de vk nog aan het bellen...
    na een uurtje zowat kreeg ik de slaap weer tepakken
    en hierna was het weer weg...
    tjonge ik zag het al helemaal gebeuren dat ik zou bevallen
    en dat ons kleintje nog veel te klein was! bah bah...
    gelukkig dat het niet gebeurde!

Verder even iets leuks;
    gisteren op kraamvisite geweest bij een collega
    ooo wat een lekker scheetje dat meisje van haar!
    heerlijk hoor!
    Maar ik kon niet lekker knuffelen want me buik zat een beetje in de weg dus ik heb haar maar braaf weer doorgegeven...
    maar toch eventjes geknuffeld natuurlijk!
    maar kan het me nog niet helemaal voostellen dat ik binnekort ook zo'n klein fummeltje heb!

heeft ook iemand het boek; duik in je weeën??
    dit wil ik eigenlijk gaan kopen maar kost 17euro dus was benieuwd of iemand bekend was met het boek...

nou voor nu even genoeg gekletst....

14. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Ik heb het boek te leen van mijn bewegings therapeute.
    Vind dat er hele leuke en nuttige dingen instaan.

Ook oefeningen die je vantevoren kunt doen om te ontspannen en je spieren sterkter te maken. En natuurlijk oefeningen waar je veel aan kan hebben tijdens de weeen om ze op te vangen. En ook oefeningen voor na de bevalling.
    Er staan veel tekeningen in waar de oefeningen worden voorgedaan.

Ook staat natuurlijk alles fases van de bevalling beschreven.

Kortom: goed boek! :thumup:

Nu we het toch over boeken hebben.
    Heeft iemand een boek gekocht over de baby. Zoals baby's eerste jaar ofzo. Waarin alles beschreven staat van verzorging en ontwikkeling enzo?Wilde er een kopen via Bol.com
    Maar die boeken zijn ook niet een van de goedkoopste :(

15. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Nijmegen
    hier bij ons heb je een voordeel boekenwinkel en daar hebben ze de leukste boeken over baby's eerste jaar of over de zwangerschap...
    ik zal straks ff kijken ( mits ik het niet vergeet natuurlijk hihihi) ik moet toch nog naar het winkelcentrum.

16. Mv 3 wonders

Mv 3 wonders Actief lid

19 apr 2006
    276
    0
    0
    Ondernemer
    Gelderland
    ik heb wel het boek van oei oei ik groei, vond het zelf wel een leuk en goed boek, en over sprongetjes wat je kindje maakt in het eerste jaar, leuke aanrader, dat andere boek ken ik niet zal eens rond kijken voor een nieuw boek heerlijk is dat na de bevalling als de kindjes slapen en even lekker in een boekje weg duiken.

17. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    hier nog zo'n muts die vanalles vergeet. Stond laatst in de supermarkt, alles op de band geladen en er weer af in m'n karretje, wil ik betalen, ben ik me portemonnee vergeten thuis.....pffff :oops: :oops:

18. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Hoooi!

Nou Anniek dat is naar wakker worden zeg!

Ik haal ook graag mijn boekjes bij de voordeelboekenwinkel :thumup:

Carla wat een actie, hihi

Nou bij de vk geweest: Bloeddruk prima,Baarmoeder halverwege tussen borstbeen en navel , kleine meid is aan het indalen: hoofdje bewegelijk in bekken ingang:hoofdje is stukje ingedaald(net ff de afkorting opgezocht), voetjes naar rechts, dus dat is wat ik voelde :D
    Over het gewicht: tja ik begon er maar even over. Zegt ze dat ze daar al jaaaaren niet echt opletten, de een komt een paar kg aan, de ander 20kg hahaha. En aangezien mijn bloedruk stabiel is en amper vocht vast hou, hoef ik me daar geen zorgen over te maken :)

19. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Stond dubbel, sorry

20. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Goede avond dames,

kom eigenlijk alleen maar even mijn vedriet van mij afschrijven... :cry:
    Heb net van mijn ouders gehoord dat onze hond is ingeslapen..je wilt niet weten hoe verdrietig ik er onder ben. Ik ben al weer 3 jaar het huis uit maar het blijft toch altijd mijn eerste hond! heb er 10 jaar alles mee gedeeld. Een foto staat trouwens in mijn album, het is die witte.
    Dat was het even, ik geloof dat ik maar even onder de douche ga staan misschien helpt dat een beetje...

liefs een verdrietige Esther

Deel Deze Pagina