Kiowa: Dat vind ik ook een mooi stukje tekst op pagina twee in mijn album staat de foto, die witte is er dus niet meer. Die andere twee wonen gewoon bij ons thuis, mijn steun en toeverlaat! Marjan je ziet het buikje nu wel groeien hoor Allemaal nogmaals bedankt voor het medeleven, probeer het een plaats te geven en weer lekker te genieten van de zwangerschap liefs Es
Volgens mij is dat arbotechnisch nodig voor de kraamhulp. Maar moet dit ook wanneer je in het ziekenhuis bevalt?
Een bed moet geloof ik op 80 cm hoogte staan, dit is een juiste werkhoogte voor de vk en kraamhulp. Daarom moet je bed op klossen. (hier kun je die lenen/huren bij de thuiszorg). Het lijkt me dat dit ook moet als je in het ziekenhuis bevalt, want daarna ben je thuis en lig je waarschijnlijk ook veel op bed, maar zeker weten doe ik het niet. Zou je even na moeten vragen.
yep ook als je in het ziekenhuis bevald en je krijgt daarna nog kraam hulp. het is voor de kraamhulp dat ze haar rug niet belast... alleen heb ik een probleempje want ik heb een auping bed en die staat op een ijzere onderstel ja hoe moet ik dat zeggen... het zijn per bed 2 stangen zeg maar met van die draai pootjes eronder en als je klossen haald passen die er niet onder... ik hoop dat die pootjes ver genoeg uitgedraait kunnen worden tot 70 a 80 cm en anders maar ff voor zo lang bierkratten of zo hihihihi
Ik heb het zonet toevallig gevraagd bij de vk. Het bed moet 70 cm hoog zijn ook als je in het ziekenhuis bevalt. De vk komt waarschijnlijk eerst bij je thuis om te kijken hoe ver je bent en na de bevalling is deze hoogte een vereiste vd kraamzorg. Ze kunnen zelfs weigeren te komen hierom (de kraamzorg). Bij ons zal dat ook erg moeilijk gaan, maar we zullen het moeten proberen (zit een hele achterbouw aan vast). Bierkratten mocht ook. Ik kom waarschijnlijk het bed niet meer in zonder trapje haha. Ik heb net de spuit met antistoffen (ivm negatieve bloedgroep) ook gehad, viel reuze mee. Voor de rest was alles goed. Buik was keurig, bloeddruk 120/75, gewicht was goed (ben nu in totaal 9 kg aangekomen voor het statje evt.) hartje weer gehoord. 31 januari weer terug voor controle.
netjes roba... en wel fijn dat het reuze mee viel die spuit. toen die jongste van ons geboren werd wilden we eigenlijk in het ziekenhuis bevallen ,maar omdat ik al te ver was mocht dat dus niet meer... ik had het bed niet op klossen staan waarom dat weet ik al niet meer maar goed geen klossen dus! maar zowel de verloskundige en kraamzorg zeiden er niks van misschien omdat het komt omdat het bed al van zichzelf al hoger staat dan een normaal bed? ik weet het niet. ach van de week ga ik toch onze slaapkamer anders inrichten en kijk ik maar gelijk of ik die pootjes nog een eind kan opschroeven... moet ik maar een keuken krukje erbij gebruiken om in bed te komen woehahaha zie het al helemaal voor me hihihihi
Bij mij had de kraamzorg gezegt dat ze kunnen eisen dat het bed op klossen moet. Maar ze heeft niet gekeken hoe hoog ons bed is? Misschien iets om zelf in te schatten, geen idee. Misschien moet ik ze nog maar even bellen.
Ik heb vandaag weer eens een mega dip.. Ik ben zo moe........ Kan huilen om niks, en dat doe ik dus ook Deze week gaat maar niet voorbij. Ik zit maar thuis in mijn uppie en kan geen kant op want kan van de pijn niet lang lopen of fietsen. JA ik ben een zeur en een zanik...........sorry hoor.....ik weet dat het nog veel erger kan. Een vriendin van mij is zwanger van de 2e. Bij de eerste was ze 30 kilo aangekomen en last van extreem hoge bloeddruk. Ze moest vanaf 32 weken platliggen en uiteindelijk is met 40 weken de bevalling ingeleid. Nu bij de 2e ging alles volgens het boekje. Maar 10 kilo eraan, en ze voelt zich prima. Nu is opeens haar bloeddruk weer mega hoog. Vanavond om 20.00 uur komt de vk langs om te meten, is ie dan nog zo hoog dan mot ze morgen het ziekenhuis in Gelukkig is ze nu al ruim 39 weken dus dan zal het in ieder geval niet 7 weken duren voor ze het kindje gaan halen. Vind het wel krom, zij voelt zich verder prima maar toch gaat het mis, en ik voel me al weken knudde maar bloeddruk/suiker/ijzer/urine alles is prima...........
hoi lilly... je bent echt geen zeur hoor meis je gaat je gang maar ook hier is het forum voor om ff lekker te kunnen spuien! het is idd krom ja de hele zwangerschap volgens het boekje en dan in eens toch nog naar het ziekenhuis moeten, maar goed ze is al 39 week dus het mag wel komen... nou meid doe maar lekker rustig aan hoor en huil maar gewoon dat lucht mij ook altijd wel op al weet ik soms gewoon niet waarom er tranen vloeien hihihi dikke knuf van mij...
lilly meiske toch! wat jij voelt is ook niet niks.! cijfer jezelf nu maar niet weg ten op zichte van een ander! Het is gewoon kei vervelend en tuurlijk is het gewoon !@(#^@)@& spui dan ook zo nu en dan maar eens lekker! ik vind je echt geen zeur hoor.... zelf heb ik ook vorige week veel te hard geroepen dat het beter gaat! GVD nu heb ik mega pijn onder in me rug/ bekken weer! bahbah nu ik net het iee had dat het beter ging... maar goed komt goed! Over maximaal 11 wkn hou ik onze frummel vast!
Hallo dames! @ Lauraatje: wat een snoetje zeg! Erg mooi! @Madelief: sterkte nog! Het is verschrikkelijk om afscheid te moeten nemen van je hond! @Lilly: de dag is bijna om! morgen weer met frisse moed beginnen! @Anniek: rustig aan doen meid! Ikzelf voel me goed! Ben gisteren bij de verloskundige geweest, alles was prima. De kleine ligt al mooi met het koppie naar beneden, de bloeddruk was prima en ook de urine was goed. Heb ook bloed laten prikken en heb de spuit gehad voor de Rhesus-factor. Ik zag hier heel erg tegenop maar voelde er werkelijk helemaal niets van! Daarna hebben we eindelijk het gebortekaartje uitgezocht, na 15 boeken te hebben doorgespit zijn we eruit. Vond het wel prijzig (of ligt dit aan mij) we zijn voor 60 kaartjes 170-175 euro kwijt... Verder komt de kraamverzorgster zaterdag langs voor een intake, spannend! Het komt nu dichtbij he dames! Als laatste: ik heb me toch een vreetbuien vanaf de laatste week....foei...komt dit bekend voor? Groetjes Leonie
Hoihoi, Madelief: Wat erg van je oude hond zeg! Heel veels sterkte toegewenst! Ik zag een 3d echo en een nieuwe buikfoto: erg mooi dames Iemand voroeg og het ook anders voelt nu ze indaalt...tja niet echt heel erg, behalve dat de voetjes vaak in mijn rechterribben zitten...en de handjes graaien bij mijn heup als ik te ver en te lang voorover zit Hahaha dat vind ze de hele zwangerschap al niet fijn als ik voorover zit, best grappig Qua beweging is ze altijd wat beheerst geweest, oftewel erg bedachtzaam draaien enzo lijkt het wel Lilly: iedereen heeft wel eens zo'n dag hoor! Enne de ene zwangerschap is de ander niet.... Hahahahaha vreetbuien? Ikke?
Ehm.. ik vind dit niet duur hoor! Durf t bijna niet te zeggen maar wij zijn rond de 300 e kwijt voor 60 kaartjes. Daarentegen hebben we wel een uniek kaartje . En vréselijk mooi..
Wij zijn 147 kwijt voor 60 kaartjes, maar wij laten alleen de binnen kant bedrukken. Dus geen naam op de voorkant. Maareh Patroes, ben nu natuurlijk nu wel eerg benieuwd naar jullie kaartje
wij zijn 170,- kwijt voor 60 kaartjes... en als ik de tekst in het zwart doe ipv blauw dan is het 25,- minder!
Wat spannend allemaal he. Gister weer gym gehad. Weer flink actief geweest. Ben toch blij dat ik me der voor op gegeven heb. Had de lijst van de kraamzorg nog eens bekeken. moet de klossen gewoon in huis hebben. Dus maar alvast reserveren ofzo. Verder heb ik alles in huis
ik weet niet wat wij kwijt zijn. als het goed is niks. Want mijn vriend heeft ze zelf ontworpen en drukt ze via zijn werk af
wij zijn 180 euro kwijt voor 100 kaartjes, dat valt dus wel mee als ik zo de prijzen eens bekijk. Heb ze online besteld in nederland, zit nu alleen op het preofexemplaar te wachten...spannend hoor liefs Es
dames... over 2wkn en 5 dgn is de tijd dat me ma van mij bevallen is! hihi is dat niet bizar! hahahaha verder maak ik de geboorte kaartjes ook zelf en denk ook iets van 100euro kwijt te zijn aan inkt en papier enzo! greetzzz