Maart 2007 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door susanne1979, 24 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    tjonge hebben jullie dat ook?
    opeens spookt er vanalles door me hoofd....
    wel borstvoeding, geen borstvoeding...
    wil ik alle spullen van de zus van me vriend
    welke wagen
    wil ik weten wat het word?
    kamertje

aaaaaaaaaahhhhhhhhh opeens vraag ik me alles af!

2. :) Whahahahah Aniek, dat zijn de hormonsters!!!

3. Oh ja, Marijke. Vandaag vrtelde mijn gyn mij dat tegenwoordig er een nieuwe test zit bij de bloedtesten. Ze kunnen dan zien wat de kans is op een kindje met Down. Hij vroeg mij of ik het wilde weten en ik heb nee gezegt. Hij was helemaal blij omdat hij al een paar paniekkikkers heeft gehad die niet snapte dat het een kansberekening is. Ik heb hem gezegt dat ik mijn zwangerschap niet laat verpesten door een kans en trouwens Down is voor mij geen reden om te gaan nadeken over het afbreken van de zwangerschap. Hij zei dattie van mij niets anders verwachtte en dat hij wou dat ie meer patienten als mij had. Ik heb altijd zo'n vreselijke lol met die man. Hij bedankte me weer voor het vertrouwen en alle lol die we hebben met zijn 2. Ik voel me helemaal happy vandaag, echt lekker hoor.

4. Tanja,

wat fijn voor je dat alles goed was op de echo.

Ik heb ook nog een goed nagedacht over die test, maar ik doe het ook niet. Ik ga daarom ook morgen de VK bellen om door te geven, dat ik alleen een "gewone" echo wil.

groetjes,
    Marijke

5. Silly43

Silly43 Actief lid

8 mei 2006
    468
    0
    0
    Hoi vandaag voor het eerst naar de vk geweest. Stelde niet zo heel veel voor. Intake gesprek, wegen (haha ik weeg 3 kilo minder dan aan het begin van mijn eerste zw. schap!) en bloed geprikt. Verder de echo papieren gehad. Over 4 weken mag ik weer komen en dan gaan ze het hartje luisteren en krijg ik een uur later (wacht wacht) mijn echo. Dus na vandaag weet ik dus nog steeds niet of het goed zit. Beetje jammer.
    Maar toch wel een wat meer zwanger gevoel nu ik naar de vk ben geweest.
    Pffff nog 4 hele weken!!! Ik kan niet wachten!!!!

6. Silly43

Silly43 Actief lid

8 mei 2006
    468
    0
    0
    Kreeg inderdaad ook de keuze voor een nekplooimeting, maar wil het ook niet. Die kansberekening heb je ook niet veel aan. Ja, een rotzwangerschap als het tegen zit. Dus voor mij de gewone echo

7. Ik ben heel blij dat jullie zo denken. De kans is zo vreselijk klein. Zolang je niet in de risicogroepen valt is het gewoon voor je eigen rust beter van niet. Tenminste, zo denk ik er over hoor en ieder zijn eigen mening. Wij zijn beide 33 jaar, geen rare gevllen in de famiies en 3 supergezonde kinderen met hoge IQ's dus er is gewoon geen reden om te controleren en ik laat me niet gek maken door een kans van 1 op weet ik hoeveel.
    Ik zit heerlijk op mijn roze wolkje en het voelt echt lekker. Nu ben ik echt zwanger.
    Ik twijfel alleen of ik nu mijn banner moet veranderen.... Want volgens de gyn ben ik 2 dagen eerder uitgerekend.... Wat denken jullie? :rolleyes:

8. Als ik in sommige albums kijk, zie ik dat sommige van jullie al een echt zwangerbuikje hebben.
    Helemaal bij Annick bijvoorbeeld.

Ik maak me dan een beetje zorgen, want ik heb dat (nog) niet. En ik ben dan echt niet slank ofzo. Tja misschien zie je het daarom juist minder goed ;)

En Annick begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het juist leuk dat je al zo'n buikje hebt! :)
    Maar ik wil het oooooooooook!

Tanja, ik zou zo'n muts zijn die zo'n banner gelijk aan zou passen.

9. Hoi Marijke,
    hihihi, ik wil ook wel graag hoor maar moet t ff doorlaten dringen of zo...
    Weet je, ik ben eht niet slank! Ik ben vandaag niet gewogen maar daar ben ik alleen maar blij mee want ik heb niet zo'n goeie relatie met de weegschaal.... :confused: Maar echt de buik zit er nu en is niet meer te verbergen. Je krijgt vanzelf je buik, echt waar. En dan nog fftjes en dan gaat ie in de weg zitten :D

10. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ah joh, Anniek is juist overdreven vroeg met een buikje. Normaal gesproken kun je het de eerste 14 weken (bij een eerste zwangerschap) nog helemaal niet zien hoor!

Dus don't worry ;)

Ik durf nog niet teveel na te denken over wat voor voeding, babykamer etc. etc. want ben gewoon veel te bang dat het nog misgaat.
    Veel te veel stress de laatste dagen en ook veel te vaak last van vervelende buikpijntjes.
    Heel vervelend... maar gewoon nog maar een hele tijd geduld hebben tot ik de echo krijg!

11. Niet meer actief

Marijke, bij mij zie je het ook niet hoor. Ik val juist af! haha.. ook goed!

Ik voel me baarmoeder wel nu. Grr.. en het lijkt verdacht veel op harde buiken, maar dan in minnivorm hihi. Ik hoop niet dat ik nu weer zo lang harde buiken heb hoor. Bij as had ik dat vanaf wk 14 elke dag, tig keer per dag. Hoe bedoel je gevoelige baarmoeder.

Verder lijk ik weer klachtenvrij. NIet meer misselijk! Niet meer duizelig, niet, meer nukkig enz... Kortom! TWIJFEL alom, zeker nu met het nieuws van wen twijfel ik nog veel meer!

12. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    dankje dankje overdreven vroeg met een buik!
    hahaha plaag je me! hahahaha

marijke ik begrijp je helemaal niet verkeerd hoor
    maar geloof me, ik raak hier ook eigenlijk onzeker door!
    ben ik niet veel verder, zijn het er twee?
    ik kan het niet eens meer verzwijgen en ik moet halsoverkop
    als me "belangrijke" familie gaan inlichten
    want ik wil niet dat ze het via via horen.....
    Ik vind het natuurlijk wel leuk maar ook {klink egoïstiesch}
    een beetje "onhandig"
    denk bv op me werk, cliënten kunnen in me buik stompen
    {verstandelijk gehandicapten met gedragsproblemen!}

maar goed ben even goed wel trots hoor! ;)
    en gelooof me bij jou/jullie komt het snle genoeg!
    oja en slank was ik ook niet!

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hihi sorry, bedoel meer dat je niet zomaar een beetje bolling hebt maar al een beste buik!
    En dat is echt een uitzonderingssituatie bij een eerste kindje volgens mij.

Dat klinkt beter of niet :)

14. Niet meer actief

ja shit hey, hoe ga je dat nou weer goedmake hihi

15. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hahah geen zorgen!
    ik moest er gewoon mee lachen!
    hihi de zin-> een overdreven buik!

en het ergste! ik ben het gewoon met je eens!

hihi hoevaak ik niet aan me vriend vraag zie jij dit echt
    {als ik weet een foto gemaakt heb en zit te kijken!}
    hij zegt dan uhm ja!! en dan zeg ik-> ik geloof er niks van!!!!

16. Moesje74

Moesje74 Lid

2 aug 2006
    58
    0
    0
    Planner bij een Kinderdagverblijf
    Apeldoorn
    Hallo Maart-mammies!

Ik wil me even officieel bij de club voegen!

Ik ben Moesje74, 32 jaar, getrouwd en heb al een zoon van 8 jaar. Nog niet eerder was er die gelegenheid voor nr.2, maar nu dan toch echt wel. En wat is dat kindje welkom!
    Ik hoop op dit forum veel gezelligheid en herkenning te vinden. (had het ff geprobeerd op 9maand.com, maar ik weet het niet, daar vond ik het gewoon niet zo gezellig ...)

Groetjes!! Moesje

17. Hi Moesje,
    welkom hier. Oh wij zijn wel gezellig hoor, toch dames? :) Hartstikke leuk dat je erbij komt en gefeliciteerd he! Het blijft toch altijd erg speciaal.
    Ik zal me eventjes kort voorstellen. Ik ben Tanja, 33 jaar en zwanger van een 5de kindje. Ik dacht op 16 maart te zijn uitgerekend maar de gyn vertelde me 14 maart dus dat houden we maar zo, scheelt weer 2 dagen :) Ik heb een mooie dochter van 12 jaar, een dochter van 4 jaar, een mooi klein meisje van 8 maandjes en een klein engeltje dat met 16 weekjes geboren is.
    Hoe voel jij je? En heb je een afspraak voor de eerste echo?

18. Goddes

Goddes Lid

20 jul 2006
    70
    0
    0
    Goeiemorgen meiden.....

Ik heb heerlijk geslapen want doodmoe ben ik vanaf eergister... Gister ook de ganze dag gespuugd maar nu is de misselijkheid nergens te bekennen. Mijn borsten zijn niet gevoelig en dan gaat er door mijn hoofd spoken: "is alles nog in volle ontwikkeling daarbinnen?"

Gister ben ik enorm geschrokken van het nieuws van Wen1611 :(
    Ik heb dan ook gelijk het forum weggeklikt en ik was verdrietig..... Ja die dingen kunnen ook gebeuren inderdaad maar je wilt het gewoon niet zien! (lieve wen... heel veel sterkte meid)

Morgen ben ik alweer 6 weken zwanger...en over 1,5 week alweer de echo....

Heeft iemand ervaring ermee in het ziekenhuis een echo maken? Ik heb nl eerst een echo en een half uur later bij de gyn een gesprek.
    Zou ik daar ook gewogen/gemeten worden?
    En zoja: dan al bij de echo of juist bij de gyn?
    Ik wil nl NIET op de weegschaal omdat ik nu al bang ben om aan te komen. Ik ben dan bang dat ik doorsla en amper ga eten.....(ze mogen me wel wegen maar ik wil niets horen over mijn gewicht!)
    Hahahha erg he!

Liefs Goddes

19. Niet meer actief

ik denk dat je bij de gyn wordt gewogen. Als je wordt gewogen althans. Ook hier is de onzekerheid toegeslagen hoor. Ben niet zo misselijk meer, en heb me nog niet echt zwanger gevoeld, dus ja..

Maar goed, ik kan de lucht van brie niet uitstaan, dus mijn man heeft geheel onthouding gedurende zwangerschap wat brie betreft!

Zometeen naar de AH voor wat kleine boodschapjes. Ff verzinnen wat we vanavond gaan eten hoor. Misschien chili...jammie!

20. Goddes

Goddes Lid

20 jul 2006
    70
    0
    0
    Ik heb eigenlijk NIETS wat me tegen staat of dat ik juist moet hebben ofzo.....

Ik eet gewoon normaal......... en heel af en toe denk ik ineens... OHHH CHOCOLA!!! maar dat waren voor mij altijd typische ongesteldheid kwaaltjes :( dus dat baart me weer zorgen zeg maar.... Irritant he!!!!!

Ik ben trouwens nog wel steeds moe, en mijn rug en benen doen zeer.. soort van spierpijn gevoel... (klinkt iemand dit bekend?)

Liefs Goddes

Deel Deze Pagina