Maart 2007 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door susanne1979, 24 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Hoihoi,

even snel, ook hier komt de hik wel eens voorbij hahaha.

Welkom Tamara!

Girls: de babykamer is af, foto in album, met een nieuwe buikfoto.

2. sharon

sharon Actief lid

17 jan 2007
    323
    0
    0
    hallo allemaal.
    ik begin ook steeds meer slaap te krijgen,moet smiddags echt wel eff gaan liggen.en ben ook aan het twijfelen of ik de borst of fles ga geven.
    ik denk wel dat ik het ga proberen om de borst te geven, maar ik ga niet moeilijk doen als het niet gaat.dan stap ik meteen over naar de fles.
    ook als ik het zelf toch niks vind stap ik over naar de fles.
    heb al flesjes in huis gehaald, moet alleen nog voeding halen.
    groetjes

3. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    moet je nou als je borstvoeding wilt gaan geven ook nog een pak flesvoeding halen?
    zo ja welke is dan het beste?

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja ivm t niet lukken met borstvoeding. Heb geen id eigenlijk welke.. Friso nr 1 ofzo?

5. Hallo,
    even een update. Vorige moest ik ineens terugkomen bij de VK, omdat het haar niet lekker zat dat ik zo'n pijn rond mijn ribben heb en mijn bloeddruk kon ze niet goed meten.

Bij de "extra" afspraak werd door een andere VK eens goed gekeken hoe het kindje lag en hoe de stand van mijn baarmoeder is. Deze VK voelde gelijk dat het kindje wel mijn zijn hoofdje naar beneden lag en mijn baarmoeder ligt nog net iets onder mijn ribben.
    Zij zei gelijk al dat mijn pijnlijke ribben niks met de zwangerschap te maken hebben en verwees me door naar de huisarts.

Daar kom ik net vandaan. Ik heb geirriteerde ribben, en dit heeft indirect toch wel met de zwangerschap te maken. Het komt doordat je lijf zwaarder en stijver wordt. Hierdoor ga je andere lichaamshoudingen aannemen.

6. Ik las dat sommige van jullie ook steeds heel moe zijn....
    Nou ik ook hoor, volgens mij komt het ook doordat je nu aan het aftellen bent.
    Ik moet nu nog 11 dagen werken en ben dit echt als een kind aan het aftellen/afstrepen.

Op mijn werk zijn ze nog steeds op zoek naar iemand die mij moet gaan vervangen. Terwijl er al iemand is, die mij tijdens vakanties e.d. al vervangt. Maar zij mag het niet gaan doen! Omdat ze weinig vertrouwen in haar hebben. En dus wel in iemand die in 11 dagen ingewerkt moet worden. Nou ja, ach....ik kan er alleen maar om lachen.

Morgen komt de kraamzorg kijken! Er zijn sommige spulletjes die ik nog niet in huis heb, moet dat eigenlijk? weet iemand van jullie dat? anders ga ik vandaag nog ff een paar dingetjes shoppen.

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik heb denk ik alles wel zo'n beetje, heb je t kraampakket al binnen? Hier zitten ook veel dingen in die je nodig hebt.

8. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    even over BV of FV; ik ga voor flesvoeding.
    dit omdat ik na de bevalling meteen weer medicijnen moet gaan slikken voor mijn hooikoorts en die gaan niet ism BV.
    weet niet of ik als ik hier geen last van had gehad wel BV zou geven, want vind het eigenlijk toch maar niks...

9. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    tja dames, idd....
    ik denk dat ik ook BV ga geven en wel zie hoe het loopt...
    maar ik ben gewoon onzeker erover....
    zie in defles ook erg veel voordelen... maja misschien de eerste weekjes..
    maar als ik me ongemakkelijk voel dat ga ik meteen over op de fles hoor!
    Ook als de baby vele huilt ed.... ik heb dat al vakaer in me buurt meegemaakt, en de vrouw maar voeden en voeden... kindje kreeg de fles en de rust is weder gekeerd.... dus ikga niet moeilijk doen!
    dus ik ga denk ik starten met de borst..... of niet? aaaaaaaaaahhhhhhhh
    word er gek van!

10. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Haha Anniek, het zijn niet alleen maar negatieve verhalen hoor, er zijn ook zoveel positieve verhalen over borstvoeding!
    Ik denk dat je je gewoon niet gek moet laten maken door al die 'doemverhalen' en je het beste zelf kunt bepalen of je het straks wat vindt of niet.
    Al stop je na 2 dagen weer? Heb je iig niet achteraf spijt dat je het niet toch geprobeerd hebt.

Ik las btw op een tweelingenforum dat je als tweelingenmama in het begin 8 uur per dag bezig bent met borstvoeding *slik* (zolang je ze niet tegelijk voedt tenminste)
    Dus ik maak m'n borst(en) maar alvast nat :)

11. mieke

mieke Bekend lid

hoi meiden

allemaal bedankt voor jullie antwoord
    heb indd 2 flesjes staan voor t geval dat
    geen avent of zo
    maar ik kijk t eerst maar ff aan of de bv gaat lukken
    mocht t niet zo zijn heb ik in ieder geval
    deze flesjes nog
    bedankt voor de tips

veel liefs mieke

12. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hoi allemaal,
    nou om 4 uur hebben we de belangrijke echo :(
    Dan weten we of alles oke is met ons kereltje, en waar al dat vruchtwater vandaan komt en hoe verder.

zucht................
    duimen jullie voor ons dat alles oke is met ons kereltje?!

Liefs van een bezorgde Kiowa

13. Mv 3 wonders

Mv 3 wonders Actief lid

19 apr 2006
    276
    0
    0
    Ondernemer
    Gelderland
    Kiowa heel veel succes vanmiddag zal voor je duimen, dat alles goed is en met je ventje, maak je geen zorgen meis komt allemaal goed.

Ik twijfel ook voor borst of fles, maar denk toch dat ik naar de fles kant neig, moet zeggen mijn zoontje deed het super op de fles en was een vol tevreden ventje kan alles goed zien wat hij binnen krijg en groeide goed, en was lekker tevreden mankeert nooit wat.
    Ze zeggen wel in borstvoeding zitten afweer stoffen en alles, maar flesvoeding doet er niks meer van onder, ken vele borstvoedingskindjes die elke keer wat makeren en van mij is groot geworden met de fles en op een verkoudheidje na is hij nooit ziek of wat dan ook.

En vooral de eerste tijd na de bevalling is het ook lekker dat je de fles af en toe even kan afstaan aan papa of opa en oma, dat je zelf best wel even kan bijtanken dat heb ik toen wel gemerkt of dat je snachts nog even lekker kan liggen en manlief het doet, en voor een papa is het ook heerlijk die momentjes.

Die van Mij heeft altijd Friso gehad en die deed het daar goed op dus ik kies hier in ieder geval voor friso.

14. Niet meer actief

@kiowa: heel veel succes meid en ik duim voor je!

15. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Kiowa heel veel succes, ik zal aan je denken

16. Diana82

Diana82 Actief lid

7 nov 2006
    353
    0
    0
    @ Anniek: ik heb een bruine luiertas gekocht met limegroene stiksels. Deze past goed bij onze wandelwagen en mijn mannetje kon er ook mee instemmen ;) . Ik wilde eigenlijk zo'n leuke van olily met bloemetjes enzo, maar dat zag Martin niet zo zitten, dus ja...... Ik heb de legerversie ook gezien inderdaad, erg leuk!

@ Sweetpee: gaaf kinderkamertje joh! Heel leuk. En je hebt een mooie ronde buik, wees er maar trots op!

@ Kiowa: ik duim voor jullie. Laat je wel weten hoe het is afgelopen?

Wat BV en FV betreft, ik ga in eerste instantie echt voor BV en hoop van harte dat dit ook zal lukken. Maar mocht het niet willen of als ik het toch echt helemaal niets vind, stap ik zonder problemen over op FV. Ik heb dus al wel 1 flesje gekocht voor het geval dat, en moet nog een pak FV kopen.

Verder ben ik nog steeds ziek thuis, maar morgen ga ik weer aan het werk. Ik loop nu al achter op het schema wat ik had gemaakt en ik heb nog maar 7 dagen werken te gaan. Dat wordt dus echt even ploeteren!

Oja Anniek, voor het statje; ik ben nu 32 weken zwanger en 10 kilo aangekomen.....

17. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Succes Kiowa, ik duim voor je dat alles goed is!

18. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    @ Kiowa: Ik duim voor je dat alles goed is! Succes!

Over voeding: ik wil in erste instantie proberen om BV te gaan geven maar ook ik zal er niet om treuren mocht het niet willen en ik FV moet gaan doen.

Verder is alles ok hier. Overmorgen voor het eerst naar Zwangerschapsyoga, spannend!

Jeetje meiden, wat gaat de tijd hard he! Over een paar weken zijn we allemaal druk met ons kleine ukkie!

Liefs Leonie

19. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    @ Sweetpee: mooi kamertje! Heel fris! Ook mag je trots zijn op je buik!

20. Niet meer actief

heho dames...

een kleine update van moi.

Ben bij de VK geweest, de beeb ligt nog lekker met haar koppie boven, beentjes onder. Ik heb meteen al aangegeven dat als het niet gaat draaien (wat tot wkn 36 nog makkelijk kan), ik voor de stuitbevalling ga. Mijn bloeddruk is wat aan het stijgen en ik ben 13 kg aangekomen (yeah baby.. trots trots trots)

Mijn Astrid zit in een heerlijke NEE fase.. en is dus een echte peuter! Heel lastig en zwaar vind ik dat wel. Maar goed.. je doet er weinig aan.

Van mijn chocolade verslaving krijg ik nu allemaal puisten en op plekken waar je geen puisten wil.. Geloof me, daar wil je echt geen puisten!

Ik las iets over BV.. Ik ga 3 mnd bv geven en ga er niet vanuit dat ik langer wil dan dat. Ik vond het namelijk een verschrikkelijk iets om te doen, ondanks dat ik met astrid echt een probleemloos BV periode heb gehad. Kloven, ontstekingen enzo.. is mij allemaal bespaart gegeven. Maar dat gehang zo aan mijn lijf vind ik echt helemaal niks..

Zo, nu ff rundvlees opzetten.. wat opruimen.. en dan op de bank instorten!

Enne.. we gaan zo langzaam richting die laatste loodjes.. YEss..

Deel Deze Pagina