Zop dames wat een verhalen weer, heb een pagina of 4 bij moeten lezen. Ben blij als mijn verlof begint over twee weken want dan blijf ik wat beter op de hoogte dan nu denk ik! Ik zie ook best op tegen de bevalling, niet echt vanwege de pijn, maar van die vreemde mensen die een beetje gaan zitten friemelen en kijken, daar krijg ik de zenuwen van. Ik wil dus ook alleen mijn man erbij hebben en ja de VK en de kraamhulp moet ook wel. Maar goed, de beeb moet er toch uit!
nou ik weet precies wat hoe dat voeld zo'n bevalling toen ik dat gister weer zag voelde ik het helemaal al weer zelf pffff, maar ik kan jullie vertellen dat ben je echt zo weer vergeten hoor zodra je je scheetje op je heb liggen dan ben je de helft van de pijn alweer kwijt... ja je gedachtte gang dat vergeet je niet gauw maar de pijn wel hoor neem maar van mij aan... laat maar komen hoor :-D
ja ok en misschien als jij gewoon mag en kan bevallen tja dan mag je dat 2x mee maken dat zal wel anders voelen ja pffff nou ik hoop voor ons dat alles soepel gaat verlopen met niet al te veel kleer scheuren dan kunnen we fijn gaan genieten van de kids... nog een paar weken dames
Over de bevalling denk ik ook veel na, ene keer ook zoals sommige onder jullie van dat doe ik wel effe, maar andere keer krijg ik echt de kriebels en ben bang dat ik het helemaal niet aankan! Wat een goed iets is om in je achterhoofd te houden: er zijn ons al miljoenen vrouwen voor geweest die het ook voor mekaar kregen Verder hier rustig, had gisteravond veel last van menstruatiekrampjes, soms best heftig maar vanochtend niks meer (gelukkig maar), dus niks te klagen zo vandaag! Net nog met de auto op apk geweest, gelukkig meteen goedgekeurd! Altijd weer spannend zo'n keuring! Gr. Miranda
Hallo dames, Zo ik heb net even 8 pagina's ofzo bijgelezen.......... Ik ben echt de helft alweer vergeten (minstens) maar ik zag iets over slapen. Ik slaap nog steeds niet meer dan 3 uur op een nacht en dat ben ik nu (na een maandje of wat) echt SPUUGZAT! Gelukkig hoef ik nog maar 5 daagjes te werken............. Ook zag ik dat jullie allemaal de verloskundigenpraktijk hebben gekeken. Ik ook! Altijd leuk om "binnen te kijken" bij andere zwangeren. De spanning van de eerste keer het hartje luisteren, de spanning van een stuitligging, de bevalling opzich.... Ik vond het erg leuk! Opzien tegen de bevalling: niet echt, alleen hoop ik wel dat de kleine tegen die tijd goed ligt en niet meer "dwars" zoals nu..... Wie er het eerst gaat bevallen? Ik gok op Mandy, maar ik ben altijd heel slecht in gokken, dus wat dat betreft.... Ik ga nog snel even wat dingen afronden op mijn werk (ja, ik heb bijgelezen tijdens werktijd, na werktijd heb ik echt GEEN energie meer...)en dan lekker naar huis toe. Fijne avond allemaal! Diana
jaja wie zal er als eerste gaan bevallen.. ben benieuwd hoor.. het kan heel goed zijn dat er zijn die te vroeg bevallen.. is moeilijk iemand te gokken ik zie niet echt op tegen de bevalling, maar wel tegen de pijn.. Maargoed, we krijgen er iets heel moois voor teurg, en ik heb er echt onwijze zin in.. Ben zo benieuwd hoe de kleine er uit zal zien.. nog een week of 7 en dan weten we het hoevaak voelen jullie de kleine nu op een dag? ik denk dat ik de mijne een stuk of 4 keer voel op een dag.. soms vaker en soms minder vaak..
Pff.. dames, ikheb nu 3 keer een verhaal gedaan. En 3 keer weet mijn dochter van nog geen 2 ervoor te zorgen dat het verhaal weg is ARGH... Kort samengevat. Alles ok, bij 32 wkn 13 kg aangekomen, beeb ligt nog met hoofd tussen ribben AUW. Ik kijk uit naar de bevalling en kan op dit moment erg weinig hebben van mijn kleine puberende peuter van nog geen 2. Kortom.. IK TEL AF....
hahaha idd gupsie! lijkt me ook een behoorlijke opgave hoor! eenkleintje van 2 en nu zelf dan zwanger! Moet zeggen dat ik dat wel een erg leuke leeftijd vind voor een broertje of zusje!
Ik zou echt niet kunnen zeggen hoe vaak ik ze precies voel (ook omdat sommige bewegingen een beetje in het midden zijn en dan weet ik niet welke van de 2 het doet) Maar gemiddeld voel ik de 1 heel vaak, eigenlijk bijna de hele dag dag wel af en toe met rustpauzes van 1 of een paar uurtjes en de ander iets minder, die voel ik meestal maar een paar keer per dag duidelijk.
Zo dames lekker gebabbeld weer vandaag Heb weer meegelezen op t werk, helaas ook weer veel vergeten. Anniek: gewoon zien waar de boot strand met de BV/FV zou ik zeggen IK wil graag voor BV gaan, zie wel of het lukt, als ik uit ga van het gelek en de melkgeur die er mee gepaard gaat hier, dan heb ik echte melk memmen hahahaha De bevalling sta ik eigenlijk niet echt bij stil vraag me wel vaak af hoe een wee nou zal voelen. Is het net als de ongikrampen die ik ken en dan keer 100? Mijn ongi's gingen ondanks pil gepaard met veel pijnlijke buik(baarmoeder)krampen namelijk.
Oh en over het voelen van de beeb: Ze is een beste draaikont overdag hoor! Voel haar meer dan 6 keer per dag, gelukkig schopt en slaat ze niet echt naar mijn idee Nog steeds het idee dat ze erg relaxed en beheerst is. Of ze is zo groot dat ze amper ruimte heeft hihi
Dat vraag ik me idd ook af Sweetpee! Ik heb zelf ook zo'n idee dat het van die menstruatiekrampen zijn maar dan tig keer zo erg en dan in combinatie met een keiharde buik. Maar goed, nog een paar weken geduld en we weten het
Inderdaad over een paar weekjes kunnen we erover meepraten! Iedereen zegt dat het niet uit te leggen is hoe het voelt, maar ze zeggen wel zodra je het voelt weet je wat een wee is! Dus daar ben ik persoonlijk zelf ook heel benieuwd na! Ik denk dat ik eerder heel erg schrik als ik iets heel vreemds zou voelen! Dus spannendddd!
Hmm dan voel ik de mijne wel erg weinig als ik jullie zo hoor... Zal dat erg zijn dat ik de beeb zo weinig voel? Vinden jullie de tijd nu ook zo langzaam gaan? Mijn vriend zei het net nog tegen me, ik vind het nu wel erg langzaam gaan. pfff en ik moet zeggen vind het zelf ook niet erg snel meer gaan nu..
Volgens mij hoeft dat niet veel uit te maken hoor Bar! Ik heb wel begrepen dat als je kindje eerst heel druk is en dan opeens dagen achter elkaar heel rustig dat je dan misschien even voor de zekerheid aan de bel moet trekken. Maar als je kindje altijd al rustig is geweest lijkt het me normaal. En heeft volgens mij ook met de ligging te maken (en of ie al ingedaald is etc.)
oke.. nee de kleine was in het begin vrij druk eigenlijk.. En nu vind ik hem/haar best wel rustig. Maar misschien idd ligt het aan de ligging etc. ik moet zoiezo maandag weer naar de vk toe dus dan kan ik het altijd even zeggen tegen haar. heb geen idee of de kleine al is ingedaald ofzo.. gaan jullie trouwens nog middeltjes eten of drinken aan het einde van de zwangerschap? (thee ofzo.. hihi)
Zolang je de beeb elke dag nog voelt zit het wel goed lijkt me hoor bar. Maar vragen aan de vk kan nooit kwaad natuurlijk Onze meid is nooit heeeeeel druk geweest, wel altijd aanwezig hahahaha. Heb niet zoals sommigen een schuddende buik best jammer, maar dat geduw van haar vind ik wel genoeg, voelt ook niet altijd even fijn. Ze ligt vaak (meestal) met iets tegen mijn rechterbekkenbeen/heupbotje. Middeltjes om bevalling te bespoedigen? Mmmhh weet ik nog niet, misschien als ik het echt beu ben hihi. Heb nu nog zo weinig last. Al begint het wel steeds zwaarder te worden, lopen enzo. Gelukkig is 14 feb mijn laatste werkdag
eej ben ik weer... over hoe een wee voeld? nou ik heb al 2 bevallingen achter de rug, maar als je vraagt hoe een wee voeld? hihihihi klinkt echt dom maar ik denk dat het echt zo is dat als je ze krijgt dat je zeker weet dat het zo ver is. die kramp en ongi gevoel die ik veel heb daar weet ik wel weer over te zeggen dat het geen weeen zijn... ja duhhh kunnen jullie mij nog een beetje volgen? ik weet wel bij die andere 2 dat ik het gevoel had alsof ik na de wc moest omdat ik dacht dat ik diarree had/kreeg... over je beeb voelen? nou meneer heeft sinds hij is ingedaald een nieuw spelletje uitgevonden volgens mijn pffff het heet "hoevaak kan ik nog draaien terwijl mijn hoofd vast zit in mama's bekken" jeetje wat een draai tol heb ik hier zitten! ben echt bond en blauw hier van binnen @ diana nog 5 daagjes dan mag en kan je overdags een beetje bij slapen meis het is ook best vermoeiend als je niet aan je nachtrust toe komt... @ bar nee ik vind juist de tijd super snel gaan pffff hoef nu nog maar 37 dagen joh gaat echt snel en uhhh bij die andere 2 dames voelde ik ze ook bijna niet hoor het is dat ik af en toe een keertje een kont voorbij zag schuiven maar anders.... het zal toch niet zo zijn dat als je een druk beeb in je buik heb dat hij in de buiten wereld ook zo druk is? nehhhh toch?