Maart 2007 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door susanne1979, 24 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twijfelaartje

twijfelaartje Actief lid

6 jun 2006
    220
    0
    0
    Vandaag verlof gekregen! Heerlijk! Mensen vragen mij: Ben je niet bang dat je jezelf gaat vervelen? Nou NEE! Of mensen die al verlof hebben: Vervelen jullie je?

2. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    framboosbladthee

Gebruiken tijdens het laatste zwangerschapstrimester. De baarmoeder wordt sterker en versterkt de bekkenbodemspieren. Het voorkomt premature contracties en bereidt de baarmoeder op de bevalling voor. Het werkt ontspannend en rustgevend, vermindert beenkrampen en biedt veel nuttige voedingsstoffen.
    Tijdens de bevalling zorgt het kruid voor meer efficiëntere contracties met minder pijn, versnelt en vergemakkelijkt daardoor de bevalling en zorgt voor eenmeer ontspannen bevalling.
    Na de bevalling is de thee ook nuttig: het vermindert bloedverlies en bevordert het herstel van de baarmoeder en vagina na de geboorte. Het stimuleert de produktie van melk.

3. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    nou chilli hoef ik nu ff niet aan te denken na het eten van bijna een hele ananas woehahahahha

en zo doe ik dat dus ook hihihihi 3 a 4 klusjes en daarna pjuteren hihihihihihi

lilly hier heb je dat stukje wat ik toen geplaatst had
    Medische eigenschappen;
    Het geneest diarree en ontstoken tandvlees. Het werkt bloedzuiverend en bevordert de spijsvertering. Het is zeer effectief tegen menstruatiepijn.
    Het is een zwangerschapstonicum dat rust en ontspanning geeft tijdens de zwangerschap door de verzachtende en ontspannende eigenschappen. Drink de laatste 3 maanden van de zwangerschap frambozenbladthee om de baarmoeder te versterken en voor te bereiden op de zwangerschap. Het bevordert een onstpannen, gemakkelijke en snelle bevalling door de weeen te versterken. Daarbij verzacht het de pijn bij weeen en maakt het contracties effectiever.
    Dit samentrekkende en stimulerende kruid versterkt de spieren van de baarmoeder en de bekken. Ook stimuleert het de productie van moedermelk. Het helpt de baarmoeder te herstellen van de bevalling als je het gebruikt in de maanden erna.
    Magische eigenschappen;
    Bloesemtakken, samengebonden met rood lint, bij de ingang biedt bescherming. Een struik naast de deur verstrikt bijandige vibraties in haar doornige takken.
    Te gebruiken delen;
    (Gedroogde) Jonge bladeren, geoogst zodra de bloemen open zijn. De vruchten zijn ook goed te gebruiken.
    Toepassingen;
    Om thee te maken giet je 250 ml. kokend water op 1 tl. bladeren. Drink 3 dl. thee 2 keer per dag in de laatste 3 maanden van de zwangerschap om de baarmoeder tonus te geven. Gebruik het alleen in de laatste 3 maanden van de zwangerschap! Tegen menstruatiepijn kan je de thee drinken wanneer dat nodig is.

hoop dat het duidelijk is...

en twijfelaartje ook jij veel plezier met je vrije tijd heerlijk gevoel of niet?

4. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Eh sorry hoor :oops: :oops: maar mijn hoofd loopt inderdaad over van van alles en dat in combi met zwangerschapsdementie........ ;)

Maar goed frambozenthee dus, ga ik morgen even langs de bio-winkel gaan we liters van drinken :) :) :)

Nee vind media-markt niet zo erg maar het geld stroomt wel heel snel weg zo, aan de andere kant denk ik dan ook weer van nu heb ik nog een full-time salaris..........straks niet meer......dan heb ik alleen een baby, én een huis vol mooie spullen en geschilderde muren, haha!

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hoi Twijfelaartje,

Kan ik je geen antwoord op geven aangezien ik al weer ruim 4 jaar thuis zit ivm arbeidsongeschiktheid ;)

Maar denk dat het echt enorm ligt aan wat voor persoon je bent en of je veel hobbies hebt. Of hoe creatief je bent in hobbies zoeken ;)

Veel plezier in iig met je verlof !
    Geniet er maar lekker van :D

6. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Thanx..... :oops: :oops:

7. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Nijmegen
    hihihihihi maakt niet uit lilly die dementie hebben we gelukkig allemaal

wij hebben dat in januari gehad al die uitgaves eerst wasmachine kapot toen de ene auto die was te duur om hem te laten repareren en de andere auto moest gemaakt worden en gekeurd worden kostte ook weer een pak met duiten en de tv ging kapoet pffff en ik kreeg gelijk een brief van het uwv dat ik teveel uitbetaald gekregen had of ik ff alles erug wilde betalen pfffff kon er ook nog wel bij... dus januari wil ik graag uit mijn geheugen schrappen....

8. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hihihi geeft niet Lilly ;)
    Trouwens die beschrijving van Mandy is een stuk uitgebreider zag ik.

Wat een paar blaadjes allemaal wel niet kunnen doen he ;)

9. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ow Mandy vervelend is dat he.
    Als er dan iets mis gaat dan komt het ook allemaal tegelijk :evil:

Wij hadden dat vorig jaar. Net verhuisd. Tv kapot, droger kapot, hond moest zware en heel kostbare operatie ondergaan, belasting wilde hoop geld hebben pfffffffffffff

10. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Tja..........na bijna 20 weken thuis ga je je wel eens vervelen maar dat komt ook doordat ik lichamelijk niet latijd in staat ben geweest die dingen te doen waar ik normaal wel van houd.......

Maar als je maar een fractie van mijn nesteldrang hebt dan komt het met die verveling ook wel goed hoor.....

Deze week heb ik bijvoorbeeld, de ramen binnen en buiten gelapt, gordijnen gewassen, gestreken en opgehangen. Samen met man tapijtreiniger door de woonkamer gehaald, de oven schoon gemaakt, keukenkastjes schoongemaakt en opnieuw ingedeeld, nieuwe plantjes gehaald bij de intratuin voor in de keuken, de trapkast opnieuw ingedeeld en opgeruimd, de enveloppen voor de geboortjekaartjes geschreven, de kast in de slaapkamer leeggehaald/opgeruimd zodat die volgende week weg kan, én een nieuwe droger uitgezocht............. :confused: :confused: :confused:

Nee ik verveel me niet hoor.........maar was wel HE-LE-MAAL kapot, gister en vandaag dus met de beentjes omhoog op de bank. Man haalt zo patatjes want ik doe ff niks meer.

Morgen lekker naar de kapper, cadeautje kopen in de stad, én frambozenblad thee ;) , en dan bij vrienden eten. Zondag lekker luieren en maandag dus naar de Ikea en mediamarkt........

Pfoe.....hoop dat die beeb nog even blijft zitten want moet nog zoveel doen :) :) :)

11. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    o enne ik vergeet nog, heb ook eindelijk de box neergezet ;)
    Dat 'mocht' pas als de tapijtreiniger er door geweest was :)

12. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Nijmegen
    ja idd ja pfff wat dat betreft zou ik het jaar 2006 helemaal uit willen wissen pfff wat een but jaar, maar goed ik hoop dat het dit jaar allemaal wat beter verloopt

oh ik schrok me net kapot joh ik ging na de wc om te plassen ( had net iets te lang opehouden denk ik) ik zit nog niet eens of er komt me een plens uitvallen! nu is het gewoon weer normaal denk dat ik net mijn sluispieren niet onder controle had of zo woehahahaha

en toen ik net ff na boven ging voor de was kreeg ik me toch een scheut in mijn heup, lies en rug pfff
    denk dat mijn pijnlijke uurtje er weer aan komt

hihihihihi als mijn vriend altijd thuis komt eet hij altijd ff iets lekkers tussen door nu dus een zak chips, maar zoals jullie weten mag ik dat niet en het kwijl loopt me hier uit de mond, maar kom ik dus net van boven af zie ik dat hij ligt te slapen hihihihi heb stiekem een paar chippies gepakt... oh erg ben ik he hhahahahahaha lijk wel een kleuter :-D

13. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Nijmegen
    ja lilly het word allemaal echt zo ineens vind je niet?
    je box staat eral die nesteldrang pffff had ik ook begin van de week...
    jij heb het nog druk zat die kleine heeft niet eens de tijd om eerder te komen bij jou hihihihihiih
    maaaaaarrrr nu heb je wel lekker alles aan kant is ook wel lekker toch?
    nou je heb in ieder geval nog een paar leuke en drukke dagen voor de boeg dus jij verveeld je eigen niet

zaterdag is het bij ons in het clubhuis al carnaval voor de kids ik denk dat ik toch maar ff mee ga kom ik ook weer ff onder de mensen...

14. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Das idd balen, wij hebben dat ook ooit zo gehad, Cv kapot, midden in de winter, even later wasmachine kapot, en net een nieuwe vloer gekocht... :confused:
    Maar dit zijn meer van die dingen die we al heel lang willen omdat het oude spulletjes zijn die leuk stonden in het oude huis maar hier niet allemaal even praktisch zijn. Maar als je een druk leven hebt met werk en studie dan let je er niet zo op.

Maar dan zit je inene een hele tijd thuis en dan gaan die dingen je toch irriteren. Kast in de woonkamer is te klein, kan ik niet alles in kwijt en die op de slaapkamer is juist weer te groot waardoor je nog maar net langs het bed kunt lopen, een groot lomp ding!

Zijn geen echte problemen, maar zoals Kiowa al zei, ben het nest niet op orde aan het stellen, wil gewoon een héél nieuw nest.......hahaha.......ja we zijn zelfs een nieuwe vloer aan het uitzoeken voor over een paar maanden :oops: :)

15. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    En waren ze lekker die stiekume chippies?
    hahahha!

16. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Nijmegen
    hihihihih ja echt wel!
    ja en het mooie is toen hij de kids van school had gehaald had hij bij de buurtsuper voor zijn eigen een paar biertjes gehaald en 2 zakken bugels met vandie lekkere smeerkaas uit een tube, zegt hij heel dreug.. ja ik heb maar 2 zakken gehaald want dat is zo op hier! kijk ik heb aan en zegt hij ineens.. ohhhh lievie toch dat mag je helemaal niet hebben sorry! ja en bedankt ahahahhahahahha
    pfffff wat zal ik me strak eten als ik bevallen ben zeg hihihi

17. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Hey hoi,

Nou ik heb vanmiddag toch nog maar ff de vk gebeld, omdat het me niet lekker zat dat ik 3-4 keer per uur ben wezen plassen, een ongi-gevoel had en amper afscheiding....
    Of ik het ook had opgevangen de plas, euh nee zat op werk...Ze vond het verstandig om toch maar naar huis te gaan en kwam even langs voor een controle.

BEn errug blij dat ze dat wel wilde doen om me gerust te stellen :D Want een geruststelling was het:
    Geen vruchtwater verlies, beeb is verder ingedaald (hoofdje vast) en dat drukt op mijn blaas waardoor niet alles in eens eruit gaat.
    Hartje geluisterd, helemaal goed. Mocht ik het idee hebben dat ik haar te weinig voel, moet ik even bellen en dan maken ze een hartfilmpje in ZH.

Pfffff ben blij dat alles ok is, maar heb nu wel net als mijn lieffie het idee dat ze zich wat eerder aankondigd. Ze is nu weer volop aan het bewegen trouwens :D

Biggens: fijne dag gehad?Pootje van Misty en kopjes van Pablo en Gypsy.

Yeah nog 3 daagjes werken en dan ben ik <<<<VRIJ>>>>

Volop aan de frambozen thee hier bij de Maart mama's lees ik?! hiihihihi

Zo nog ff nieuwe foto's plaatsen, zit geloof ik alweer een stuk lager, op het werk zeggen ze dat mijn buik met de dag groeit hahahaha

18. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Zo wat zijn jullie stil vanaaf...

Heb nieuwe foto's in album, van de beestjes, keuken (maandag komt de nieuwe) en natuurlijk buik :D

19. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hoi Sweetpee :D

Fijn dat je verloskundige langs kwam zeg :thumup:
    echt toppie van haar!
    Gelukkig was het niks ernstigs :)
    Is niks om zo ongerust je weekend in te gaan :(

Mooie foto's :D
    Prachtige beesies :thumup:

En je zal wel heel blij zijn als het maandag is of nie ;)

20. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Ja was inderdaad een opluchting!

Heb zo'n zin in de nieuwe keuken, onder allemaal lades ipv kasten :D
    MAnnetje is kapot van keuken slopen vandaag, arme vent! :p

Nou ik ga lekker voor de buis hangen, Medium kijken.

Tot lees!

Deel Deze Pagina