@Mandytjuh, denk ook niet dat ík daar zin in heb idd om s nachts onder de douche te springen om ff te checken. Maar ik vind t vreemd want in bed is het erger als dat ik er uit ben.. Nou ja, moet vanmiddag naar de vk, zal ik t wel vragen.
@Mandy: ja, kan het idd ook ff aan de gyneacoloog vragen. Dankje voor de tip En misschien dat hij ook wel een tip heeft zodat ik misschien weer wat kan lopen. zou wel fijn zijn Nu zoveel pijn en krachtsverlies in mijn been dat ik niet meer kan lopen @Carla: geniet maar lekker van je eerste verlofdag @Patroeschka: ja dat ongi gevoel kan met indalen te maken hebben. Tenminste dat heb ik hier op de site gelezen. Of het zijn de banden doordat de kleine een groei-spurt heeft. Maar wat ik had was echt geen ongi-gevoel. Pffff
ja idd vreemd ja nou vraag maar is dan weet ik het ook gelijk hihihihi ik heb hier het idee dat het rommeld in mijn buik... snap er niet veel van op dit moment het komt en het gaat en lopen van de tafel na de keuken is al een marteling voor me ( zijn 6 stappen)
zo hehe ik ben er weer nou alles was goed.. bloeddruk was goed Mijn krampen en pijnen onderin mijn buik waren van het indalen. De kleine ligt nu helemaal vast met het hoofd in mijn bekken.. Dus die is er klaar voor. De vk schat dat ie 7 pond word.. Nou dat is netjes volgens mij. en voor de statjes, 0,9 kilo erbij bij mij
Hier ook iemand die al terug is van de vk! Alles was ok met de uk... Ik had zaterdag toch zo'n last van harde pijnlijke buiken... Blijkbaar waren het oefenweeen... Kon allemaal geen kwaad, hoort er allemaal bij alleen zelf goed in de gaten houden of er geen ritme in komt! Ook mijn buik was ontzettend gevoelig, deed echt ontzettend pijn toen de vk aan het voelen was! Dit kwam waarschijnlijk omdat ik een "volle" buik had! Ze had ook een schatting gemaakt qua gewicht en als het zo doorging kwam ik uit op een kleine 6 ponder! Ik vind het prima! Hihi! Maar ja belangrijkste was dat verder alles in orde was! Bloeddruk 115/78 en ijzer 6,5! Beetje aan de lage kant, maar dat is al zo vanaf het begin van de zwangerschap, dus ook prima voor mijn doen!
@ Bar -> gelukkig bij jou ook alles goed en is de kleine er klaar voor! Wel toevallig dat er bij jou ook vandaag een schatting is gemaakt!
Zozo, dat was weer een druk weekend hier! Ik heb er vluchtig overheen gelezen.... Ik ben nog mooie buiken en presentjes tegengekomen zeg! Ikzelf doe niks met presentjes, laat ze mij maar presentjes geven, ik doe het zware werk toch De proefdruk van het geboortekaartje ligt als het goed is woensdag klaar, ben benieuwd! Ik heb al wel de enveloppen binnen en alle adressen staan er ook al op. Vandaag even geboortezegels kopen. Vanmiddag om half vier moeten we ons weer in het ziekenhuis melden voor controle. Ik heb het gevoel dat er eentje al is ingedaald, volgens mij is mijn buik iets gezakt en ik heb vorige week wat last gehad van krampen/steken onderin mijn buik. We zullen het zien vanmiddag! Ik denk dat ik morgen even naar mijn werk ga om te vertellen dat ik na mijn verlof niet meer terug kom. Het is deze week twee maanden voor einde contract, dus de knoop moet doorgehakt worden en ik zal er toch aan moeten geloven en het gaan vertellen. Vind ik best wel moeilijk eigenlijk hoor! Heb echt een beetje het gevoel dat ze zullen denken dat ik van ze geprofiteerd heb. Ik kwam in dienst in april vorig jaar en werd zwanger en meteen veel ziek in juli. Toen nog een maandje produktief gewerkt en toen mocht ik niet meer werken van de gyn.. Dus al met al eigenlijk maar een maand of drie-vier aan het werk geweest en verder mijn handje opgehouden. Gelukkig kost het mijn werkgever geen geld, maar het gevoel blijft toch een beetje! Verder weinig nieuws hier... Marian
@kiowa hiero ook waarschijnlijk geen geboortepresentjes hoor! pff zijn zo duur! zijn wel leuk hoor maar als ze al 1 euro per stuk zijn nou dan ben ik 80euro kwijt zo ongeveer, nee das me toch echt een beetje te gek... daar koop ik liever andere dingen voor.... @miranda lekker bescheiden buikje idd! en wat een geweldig gave cadeautjes! mooi hoor! wbt HARDE BUIKEN en ONGI gevoel... pff hier ook hoor... en pijn laag in me rug! Ennuh ik stond ik de keuken, ik moest kei hard niezen en pssttt er "spoot" gewoon urine uit {sorry he voor het lekkere verhaal!} Heb nu maar een witte slip aangedaan om te kijken als het de volgende keer nog een keer gebeurd of het niet misschien vruchtwater is... maar zal wel niet! verdr ben ik bij de VERLOSKUNDIGE geweest, alles was verder prima. Vocht hoort erbij... Bloeddruk was 137/70 dus helemaal perfect. Hoofdje lag al heel ver in me bekken maar weet niet zeker of het vast lag. Ook heb ik gevraagd of ze kon schatten... en ze schat de beeb op ongeveer 7 pond... me ma vond het veel want ik was maar 5 pond maja ik was ook 6 wkn te vroeg, en me broer 4 wkn en ook iets van 5 pond. Hihi moest ze me wel gelijk in geven! hihi Nou volgende week maandag weer terug! @BAR ik zag jou beeb ook op 7 pond? goed he... is wel het gemiddelde volgens mijn vk... hihi als ik maar geen reuze baby krijg!
eej dames ben ik weer ff... bar en minimuis fijn dat alles goed is met jullie beeb goed zo... marian ook voor jou ga ik duimen dat er al 1 ingedaald is dat is vooral in jou situatie een goed teken ( stel je voor dat de eerst met een stuit komt pffff) en ook voor je werk ga ik duimen dat ze het goed op gaan vatten daar. je zult altijd mensen hebben die die opmerking wel zullen maken, maar daar moet je maar boven staan hoor meid jij weet wat het beste voor je is en of je die baan nog wel aankan met 2 koters dus laat ze maar lekker kletsen hoor meid! nou ik heb ook een voorbeeld van ons geboorte kaartje eropgezet en ook de presentjes ik ga ff een half uurtje liggen ben moe... tot straks
Statjes tot 12 februari: De eerst uitgerekende maart mama is: Yvon op 2 maart. Er zijn 32 Mamas die hun eerste kindje krijgen (waarvan twee de 1e en 2e krijgen) Want Caithlin79 en Marian79 krijgen er een tweeling! mammatje is tot nu toe de meest ervaren mama onder ons,zij krijgt haar 4e kind! Het gemiddeld aangekomen gewicht; 2 maart: Yvon Meisje, ?? 3 maart: Mandytjuh jongen, 4 kg {36wkn} 3 maart: tamara Meisje,20kg {34wkn} 4 maart: Patroeshka verrassing, 18.5kg {36wkn} 7 maart: Lilly jongen, 13kg {31wkn} 7 maart: Dee ?, 8 maart: Esther jongen, ?? 8 maart: Sharon jongen, ?? 9 maart: Veertje1979 Meisje, 12kg {33wkn} 9 maart: Linda10280 jongen,?? 9 maart: mamma carola, ? 11 maart: Miranda jongen, 8kg {33wkn} 11 maart: blackpanter onbekend ? 12 maart: Lesleyw, meisje, 12 maart: Marian79,2 geheimpjes , 23kg {33wkn} 12 maart: Mieke meisje, 10kg {33wkn} 12 maart: Timiris Meisje, 13 maart: MadeliefMeisje, 14kg {33wkn} 13 maart: Jalea jongen, ?? 13 maart: debje 26 jongen, 14 maart: Anniek geheimpje , 11kg {35wkn} 14 maart: Mama van Ryan, Meisje, 10.8kg {35wkn} 14 maart: mammatje Meisje, ?? 15 maart: Marijke jongen, ?? 17 maart: Jodi verrassing, 11kg {34wkn} 17 maart: guppienljongen, 7kg {34wkn} 17 maart: Gupsie Meisje, 13 kg {32wkn} 18 maart: SweetpeeMeisje, 14.5kg {34wkn} 18 maart: Diana82, onbekend, 13kg {34wkn} 18 maart: Carla Meisje, 14kg {30wkn} 18 maart; Bar geheimpje , 12kg {35wkn} 20 maart: Roba77 verrassing, 9kg {31wkn} 20 maart: Cleo , verrassing, 21 maart: nancy74, verrassing, ?? 22 maart: spar verrassing, 23 maart: Marina jongen, 24 maart: Kiowajongen, ?? 24 maart: Laura Meisje, 6kg {32wkn} 25 maart: Leonie jongen, 27 maart: Alkievalkie geheimpje , ?? 27 maart: Angelaa geheimpje , ?? 29 maart: Linda(83)jongen, ?? 29 maart: Mirielle , Meisje, 5.5kg {30wkn} 30 maart: Caithlin79 geheimpje , 11kg {31wkn} 31 maart: Toys verrassing, ??
@ cleo, jeetje,schrikken zeg... gelukkig is alles goed. doe maar rustig aan, elke dag is er een moet je maar denken... @ mandy, kan je m nog formateren? dat konden we met die van ons (schijf) wel, en nu is ie weer helemaal in orde. de comp is trouwens ook al bijna 24 uur niet meer vastgelopen.... zou het dan nu toch echt? ik begon twee keer met vliezen. de eerste keer op een verjaardag, en toen heb ik daar nog twee uur (heeeel stil) gezeten voordat we naar huis gingen en ik het mijn man vertelde (WAT?) maar niemand had iets door. de weeen begonnen bij allebei later. en bij de eerste had ik dus ook niet meteen een zwembad... @ patroeschka, hé das grappig, misschien zitten ze straks samen op school. aan de andere kant is zwaag erg breed gerekt... misschien zie ik je kaartje straks bij de verloskundige.... en sommige para dingen geloof ik wel, maar zo'n heel kant en klaar verhaal.....och, als het maar gezellig was. mijn meisje van drie verteld me net dat het notenkraker liedje op tv is. klopt. ben zwaar onder de indruk. @ bar, balen zeg, ik vind dat ze standaard een bushalte voor elke praktijk moeten hebben. even iets meten hoor....
Zo heb alvast de enveloppen geschreven voor de geboortekaartjes! Ben nu een was aan het draaien met nog wat babydingetjes. Heerlijk om zo wat te kunnen rommelen.
de fysio was TEVREDEN! jahoe! maar ik mag niet meer: rekken, tillen, schrobben, zuigen, dweilen, dus ongeveer mijn hele huishouden. gelukkig was mijn man mee, dus.... doet trouwens al erg zijn best. is nu kastjes halen, dan alleen nog even in elkaar zetten. ik moet nog steeds aan mijn geboortekaartje beginnen. kan maar beter opschieten, want al weeend tekenen gaat denk ik niet zo bijster goed... och, en anders krijgt iedereen m een week te laat.... groetjes en knuffel aan iedereen lidwina
@Guppienl Denk niet dat ze samen op school komen hoor, zó dichtbij woon ik nu ook weer niet haha.. En ik denk ook niet dat we dezelfde vk hebben.. Ik woon nl in Bovenkarspel, vond dat al vrij aardig dichtbij . Heb net mn eigen bloeddruk handmatig opgemeten.. Ik kom op zeker 90 onderdruk, hmmm. Ik heb niet echt veel gedaan vandaag.. Ben dus benieuwd hoe t straks bij de vk is.
eej lidwina... nee kon hem niet meer formateren want dan geeft hij aan dat hij de grote schrijf niet kan lezen en de kleine schijf die kan ik dus wel formateren maar die is maar 10gig dat schiet niet op grrr het scheeld we hebben hier nog 3 pc's dus ze komt nu nog niks te kort hihihihihi pfff ben helemaal zenuwachtig voor de controle van half 5 heb ik nog noiit gehad zo erg hihihihi we wachten met spanning af @ anniek. wel een geinig kaartje he? hihihihi nou ik ben weer ff plat heb me toch een partijtje hoofdpijn bah... tot straks na half 5 toedels
Ja anniek heerlijk die nesteldrang en heb er nu alle tijd voor dus lekker op mijn genakje alles doen!