Maart 2007 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door susanne1979, 24 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moo

Moo Bekend lid

21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Caithlin, ik heb inderdaad al vroeg echo's en geen miskramen gehad. Het verschil zit 'm bij mij in dat deze zwangerschap tot stand is gekomen door een IUI behandeling. Daarom sta ik de eerste 11 weken onder controle d.m.v echo's. Heb er nu 2 gehad en krijg er nog eentje over 3 weken. Daarna krijg ik nog de gebruikelijke echo's zoals iedereen.

Deze 2 echo's zijn idd wel inwendige echo's, maar dat interesseert me echt geen reet! Ik heb daarvoor toch ook al genoeg inwendige echo's gehad en het stelt echt niks voor. Zodra je dat wurmpie ziet, vergeet je toch alles om je heen! :D

2. Niet meer actief

Hey hooi allemaal.

Ook ik ben vandaag bij de VK geweest. Mijn man was mee, maar dat eigenlijk niet gehoeven aangezien het alleen maar vragen waren.

Nou daar gaan we weer hoor.. pff... ik moet zeggen dat ik de VK bezoeken niet heb gemist hoor. (de zwangerschap ook niet overigens)

Vanmiddag ga ik bellen voor een termijn echo en indien mogelijk meteen de nekplooimeting. Dan meteen de 20 weken echo laten doen als alles ok is.

Roze wolk is hier niet te bekennen en vrees eigenlijk dat het net zo zal gaan ervaren als de eerste keer. Alleen zal ik me nu wel proberen leuker te kleden haha.

Ben redelijk down, wil veel, maar kan niks vanwege het ontbreken van fut. Dus speel ik lekker veel met mijn meisje en hebben we veel lol. Ze wordt er alleen wel ondeugender van heb ik gemerkt.

Zo nu en dan geef ik toe aan mijn opruimwoede en helpt mijn meisje mee....haha.. weer een troep te maken wel te verstaan. Ik zie dus wat dat betreft door de bomen het bos niet meer.

Ik heb nu wel de optie om te bevallen in het kraamhotel, dus dat ga ik maar even bestuderen. Want thuis wil ik in ieder geval niet bevallen.

Ow.. die griet had het ook meteen over een KNIP, omdat ik met As een totale ruptuur had. Dat heb ik meteen ff de kop ingedrukt, in mij wordt niet geknipt. Laat het maar komen zoals het komen gaat....haha. Maar goed, daar ik een sneller pessert ben, zal het er toch wel vna komen (as is geboren in 19 minuten)

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    In die situatie snap ik het ook zeker wel hoor! Vind het super voor je dat je er nu zo extra van kunt genieten :D

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :cry: Pfff, ik voel me zo tja.... futloos, hangerig. Heb echt geen puf om wat te doen.. Maar heb toch maar 'iets' gedaan. Dit is niks voor mij hoor! Kom laat mn bed uit (uur of 10) en s middags lig ik ff op de bank te hangen. Maar s nachts kan ik moeilijker in slaap komen en áls ik eindelijk slaap, moet ik weer plassen of word ik ergens anders wakker van, :x Hebben jullie dit ook???

5. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    jep vandaag vrij!
    en geen zinom iets te doen!
    word zelfs gek van mezelf!
    al is me ventje wel erg lief, zegt dan dat ik het niet hoef
    maar ik vind het hier wel een beetje eenzooitje

6. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Hai,

heb het mijn leidinggevende verteld hoor en hij reageerde harstikke positief.
    Ja het zal waarschijnlijk wel consequenties hebben voor mijn opleiding maar dat wist ik van te voren.
    Ik hoef voorlopig maar 3x 4 uur te werken.

Wat een opluchting dat had ik eerder moeten doen ;)

7. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Hier hetzelfde hoor!
    Ben kapot. Doodmoe, en dan ook nog die bekkenpijn, ja op die momenten is er niet zoveel aan ;)

Wat dan wel weer leuk is is dat ik via Marktplaats al geslaagd ben voor een wiegje voor de eerste maanden. Het is een reiswieg, helemaal te gek bekleed en via een ander heb ik dan weer een standaard op wielen gekocht waar ik hem op kan zetten voor naast het bed. Het is misschien wat vroeg maar ben er super blij mee, ik zag 'm en wist dat is MIJN wieg :)
    Ben zo blij als een kind!

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Super dat je het verteld hebt, en dat je leidinggevende zo goed reageerde Lilly!
    Geeft vast al een stuk rust of niet!

@ Patroeschka, hier hetzelfde hoor. Heb nergens puf voor, huishouden blijft maar liggen. Slaap idd heel slecht 's nachts, geen idee waarom en kom er 's ochtends helemaal niet uit, dus idd met veel moeite rond 10 uur.
    Hele middagen op de bank boekje lezen en wegdommelen en dan nog moe en chaggo! Haha 't is wat ;)
    M'n vriend ligt momenteel in het ziekenhuis (mag hopelijk morgen weer naar huis) en kan wel janken dat ik elke avond de moeite moet nemen om daarheen te rijden *schaam*.

Maar goed, komt wel weer in orde met ons na die eerste lastige weekjes!

9. Goddes

Goddes Lid

20 jul 2006
    70
    0
    0
    goeiemiddag meiden...

Ik ben ziekjes :( echt erg.... vanmorgen moest ik naar de huisarts en ging het allemaal best goed...

Kom bij de apotheek, drink wat water en ik krijg me ineens last van mijn maag... Opschieten, snel naar huis ik voelde me ziek!

Thuisgekomen gelijk maagkrampen.. echte krampen om van te huilen :(
    Spugen... nouja en toen ging het wel weer een beetje.. Uren in bed gelegen... beschuitje gemaakt.. geslapen en nu voel ik me beter eigenlijk...

Vraagje: zwangerschapsmisselijkheid gaat toch niet gepaard met heftige maagkrampen>>>??

Liefs nog beetje pipse Goddes....

10. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Sorry weet ik eigenlijk niet echt, bij mij zijn het wel meer echt vlagen van misselijkheid, de ene keer erger dan de andere. Ik ga me ook een beetje bibberig en duizelig voelen en moet dan iets eten.
    Zolang ik ook elke 2 a 2,5 uur iets eet gaat het goed. Als ik dat niet doe gaat het mis. Ik heb dus geen heftige maagkrampen. Misschien heb je een virusje of iets verkeerds gegeten?
    Maar misschien verschilt de misselijkheid wel van vrouw op vrouw.
    Als je je morgen nog zo voelt zou ik de dokter of VK even bellen.

Succes en beterschap!

11. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    Er kunnen allerlei kwaaltjes voorkomen tijdens de zwangerschap ben ik achter. Maar als je iets niet vertrouwd gewoon de vk bellen doe ik ook. En ik heb een echo gehad en alles is gewoon goed. Ik had/heb onwijze krampen/steken in mijn buik. maar er is niks aan de hand met het kindje gelukkig..

12. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wat dan wel weer leuk is is dat ik via Marktplaats al geslaagd ben voor een wiegje voor de eerste maanden.[/quote]

Herkenbaar, ;) wij hebben onze box al binnen en volgende week, dag vóór mn echo halen we de babyuitzet op. Misschien wel vroeg maar ja.. K wilde t zo graag hihi

13. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    Ook ik heb last er last van. 's Nachts slaap ik slecht, moet er 1 a 2 keer uit om te plassen. En 's ochtends kom ik heel moeilijk uit bed. Ik moet 's ochtends om 8.00u beginnen.
    's Middags rond een uur of 2 wordt ik echt verschrikkelijk moe, en zou me werk echt willen laten vallen om lekker naar huis tegaan en naar bed te gaan.
    Gisteravond ben ik om 6 uur naar bed gegaan tot 8 uur.
    Vandaag kwam ik uit me werk en ben gelijk na het eten nog even een uurtje in slaap gevallen op de bank.
    Ook ben ik af en toe sacho en ik merk ook dat ik een kort lontje hebt.
    Net als Patrouschka heb ik dus ook last van deze kwaaltjes. Zijn er meer meiden die hier last van hebben?
    Ik ben tot nu toe maar 3 dagen erg misselijk geweest, maar ik moet eerlijk zijn, ik heb wel af en toe krampen.

14. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik heb 1 keer echt erge maagkrampen gehad. dit duurde iets van 10 minuten en toen kwam het overgeven :(
    Dat overgeven luchte wel op. Maar ben nog dagen van slag geweest.
    Nu nog steeds elke dag misselijk. Soms met vlagen erger dan de rest van de dag :(

Waar ik trouwens ook last van heb: Ik kan niet meer tegen de geur van afwasmiddel :) :(: Zo, vreemd!! En erg irritant want er moet afgewassen worden hihihi.
    Maar ik sta dan echt te kokhalzen boven de afwasbak :(

Groetjes Kiowa

15. Niet meer actief

je kan ook neutral afwasmiddel nemen, die is geurloos!

Ik heb een afspraak gemaakt voor een echo en nekplooimeting! 21 augustus moeten we voor de echo en ik schat in de week erop voor de meting.

Mijn man en ik zijn eruit wat we doen als die test (en eventuele navolgende testen) aangeeft dat het een downkindje is. Dus dat is wel fijn dat we daarmee op 1 lijn staan.

Ik heb vandaag maar een positiebroek aangedaan, niet omdat ik me andere broeken niet pas, maar omdat ik geen schone meer he en geen fut heb om te wassen haha..

16. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    whahwha ja dat kan ook een reden zijn een postie broek aan te trekken...

ik voel me ook niet toppie hoor, pfff zo moe en misselijk (niet overdreven erg, maar wel de hele dag door)

ik zit er nu weer tegenaan te hikken dat ik boodschappen moet gaan doen.....

ik heb op 16 aug mijn eerste vk bezoek (zonder man... hihi) en op 21 aug mijn 2de echo deze keer voor de termijnbepaling.

Gupsie... bieden ze dat zelf aan? die nekplooimeting?
    enne die 20 weken echo? heb je daar recht op?? ja toch
    las in info folder van VK dat ze echo maken (zelf) met ong 10 weken en 1 met 36 weken...

maarre ik wil ook wel die 20 weken echo..

17. Niet meer actief

20 wkn echo is wordt nu vergoedt, en voor zover ik begrepen heb ook de nekplooi. Deze werd meteen aangeboden.

De 20 weken echo doen wij ook echt om te zien of we een kindje met oa klompvoetje(s) krijgen.

18. Moesje74

Moesje74 Lid

2 aug 2006
    58
    0
    0
    Planner bij een Kinderdagverblijf
    Apeldoorn
    Ik begin nu ook last te krijgen van vermoeidheid. Deze week heb ik maandag, dinsdag en vandaag gewerkt, 8 uur per dag. (Normaal gesproken werk ik alleen onder schooltijd, totaal 22 uur per week) Maar goed, woensdag en donderdag was ik dus niks waard, hè! De hele dag heb ik een beetje op de bank gehangen en kon nog geen wasje draaien ... Dus als het moet, lukt het me wel iets te presteren, maar zodra ik kan relaxen is de koek dus ook écht op. Blij te lezen dat jullie dat allemaal hebben!

19. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Ha Moesje,

Ik was er ook weer een keertje :) Ik ken dat gevoel, wij zijn nu met de tuin bezig en alles gaat prima totdat je werkelijk ff gaat zitten.... dan blijf je zitten en zitten en zitten en...... zitten!
    Moet maandag beginnen bij mijn nieuwe werkgever voor 4 dagen in de week en hoop echt met heel mijn hart dat ik dit vol ga houden!!

Hoe is het verder met iedereen??

Groetjes Leonie

16 augustus: Echo :D
    17 augustus: vK

20. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :) Nou ja gelukkig mag je dus een uurtje pauze extra op een dag als je 8 uur werkt. Denk dat dit al wel veel scheelt. Moet t alleen nog zelf wel regelen met mn werkgever, zal mij benieuwen hoe die hier op reageert ;) :) :) Verder alles goed hier. Kan alleen bijna niet wachten tot donderdag (echo) en vrijdag (mn verjaardag) dan vertellen we t aan iedereen. SPANNEND ;)

Deel Deze Pagina