Maart 2007 Mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by susanne1979, Jun 24, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    bah word gek van die harde buiken!
    E&*!@#*()!#)_

sorry he!

2. Mv 3 wonders

Mv 3 wonders Actief lid

Apr 19, 2006
    276
    0
    0
    Ondernemer
    Gelderland
    Marian van harte gefeliciteerd met jullie twee wondertjes Martijn en Lotte, hoop dat je de kleine meid snel mee naar huis mag nemen zodat je lekker compleet kan gaan genieten, mooie foto van jullie valentijntjes.

Verder hier rommelt het ook wel aardig, en vanmiddag mag ik weer naar de Gyno ben benieuwd.

3. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    marian, gefeliciteerd met je 2 kleintjes! we hebben wel in spanning gezeten zeg!

Verder heb ik nog een hoop gelezen, maar om daar nou nog allemaal op te reageren.. ahaha sorry dames.. jullie hebben teveel getypt om bij te houden..

Ik zag net in mijn topic dat mijn mannetje van gedachte is veranderd.. Dat wist ik nog niet, hij had nog niks verteld.. Maar vind het zoooooooo fijn dat ie toch bij de bevalling wilt zijn :D
    Ben echt weer helemaal gelukkig hihi. Van mij mag de kleine komen :)

4. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    ja nog een paar dagen wachten bar en dan mag ie hier ook komen!

5. Niet meer actief

nou het slapen wordt hier ook ineens minder :( Gister en die nacht daarvoor heb ik niet best geslapen. Ik kon niet op mijn linkerzij liggen omdat ik dan last van krampen kreeg (beknelde darmen) en als ik op me andere zij ging liggen dan kreeg ik weer last van brandend maagzuur :( ook heb ik nu elke ochtend last van slapende handen...

Voelen jullie je kindjes ook zo duidelijk overdag. Ik voel haar aldoor bewegen en soms best wild :) Iemand anders kan mijn buik gewoon op en neer zien gaan :D Hopelijk blijft ze dit ritme houden en slaap ze straks ook snachts :)

6. linda83

linda83 Actief lid

Echt wel beter bar :D kan me voorstellen dat je nu een stuk geruster tegen de bevalling aankijkt..

7. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

Jun 22, 2006
    1,605
    1
    0
    Leeuwarden
    Zo intake is achter de rug, aardige vrouw zeg :)
    Hoef alleen nog even klossen, weegschaal en thermometers te regelen.

Nou ik ga ff snel de hond uitlaten, straks komt de keukenmonteur namelijk om de boel af te werken.

Zal dan ff nieuwe buikfoto in album gooien ;) Tis behoorlijk gegroeid zag ik op de foto gisteren :confused:

Meiden met heel erge last sterkte, probeer wel wat rustig aan te doen he? Hihi ik kan het ook niet echt hoor. Maar ik heb niet echte pijnen, meer heel erge ongemakken....Ben al heel wat gewend van mijn ongesteldheden namelijk :rolleyes:

Ok tot zo!

8. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    1,864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    eej dames ben ik weer...

eej anniek! ik heb post gehad lief lief lief thnks meis *kiss*
    hoe is het nu met je harde buiken?

bar.. fijn dat je mannetje toch van gedachtte veranderd is wel een geruststellende gedachte vind je zelf ook niet?

9. hardloper

hardloper Niet meer actief

wow Patroeschka, jij bent echt west-fries! :)

@sweetpee, ik had mijn kraamzorgintake vorige week, maar er kwam niemand langs, ik werd gewoon opgebeld, en ze vroeg of ik even tijd had. :( krijg wel 10 uur extra (BI) weegschaal? die hebben de vk toch?

he mandy, eindelijk uitgeslapen, nu kan de baby komen! :D

@ marian, heb je al wat gehoort? spannend!

@ alkievalkie, goed dat je de beslissing hebt genomen. dat geeft vast rust. en trek je niets aan van eventuele opmerkingen die je misschien gaat krijgen... (ik moest met de eerste stoppen, nou, dat heb ik geweten...) de flesvoeding van tegenwoordig is heel goed.

jeeh, anniek, blauwe plekken van t vocht, das heftig zeg. bij oudere mensen zwachtelen ze de benen om het vocht eruit te halen, is dat geen optie?

ik heb trouwens een emmer naast mijn bed staan :oops: ik kan al zo moeilijk lopen ,om nu s'nachts ook nog eens een trap af te shouwen zie ik niet zitten...

@bar, hartstikke fijn voor je. :D ik hoop dat het voor jullie allebei een geweldige bevalling wordt, mede namens mijn man gefeliciteerd (ook hij...) :D

gister werd toch nog gezellig. dat vind ik nou onbegrijpelijk, zaterdag is mijn gebeuren schadelijk voor mijn meisjes, zondag hoor ik haar nergens meer over, en is ze lief leuk en aardig. het lastige is dat ik best een olifantengeheugen heb, en dus al die klote opmerkingen onthoud. en ze zal ze misschien niet meer zo vaak zeggen, ze zal het zeker denken....ik weet niet wat ik daar nou mee moet hoor... :( maar weeeeeer even afstand nemen. hoop dat de kleine nog even wacht.

ga nu lekker de slaapkamer verder doen. zag dat mijn wieg verkleurd is. (paar kleine kringen). balen zeg, maar ik kan er niets aan doen, bekleden is veel werk, en mijn man zeg dat het verdwijnt onder het matrasje. (nee, het zijn geen urine vlekken, maar gewoon van het staan denk ik.)
    hoop dat ie snel kan staan, dan maak ik een foto.

ga weer snel aan de poets!
    groetjes, lidwina

10. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Even een correctie. Strepsils worden afgeraden! Ik heb ze ook gebruikt toen ik last van keelpijn had en toen ik een waarschuwing zag (ivm een bepaald bestandsdeel waarvan het niet bekend is of het kwaad kan) heb ik even gebeld met de huisarts.
    En.. liever niet! Je kunt beter voor de gewone keelsnoepjes en hete thee gaan. (zie bijsluiter of kijk ff op google, staan de waarschuwingen ook)

@Marian, weet je inmiddels of Lotte naar huis mag? Ik hoop het voor je! Heb je ze allebei thuis :D
    Hier gaat het op en af. Heb veel last van vocht momenteel, wordt met de dag erger en das niet zo fijn. Maar iig nog geen tekenen dat m'n ukkies willen komen dus in dat opzicht nog rustig ;)
    Ik heb btw nog een vraag aan je. Kwam het gewicht van je kleintjes een beetje overeen met wat ze verwacht hadden dmv de echo's? Ben namelijk erg benieuwd of daar nog veel verschil in zit.

11. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

Jun 22, 2006
    1,605
    1
    0
    Leeuwarden
    @Lidwina: Het is onze eerste beeb en dan komen ze even langs opv telefonisch een intake te doen schijnt. Enne de weegschaal is voor de beeb hihi ik heb wenl een personenweegschaal hoor. Wordt nooooit gewogen bij de VK trouwens.
    Wel lekker dat je 10 uur extra krijgt of niet? Hoop dat dat voldoende is overigens...

@Marian: Ik ben ook wel benieuwd of je meisje mee naar huis mag vandaag :)

Dames ik heb ook een nieuwe buikfoto in mijn album staan.

Oh en iemand had het over een beeb die overdag druk is...Ja ook hierr is de activiteit overdag het grootst. 's Nachts is ze iegenlijk altijd rustig. Ik hoop ook dat dat zo blijft als ze eruit is.

Hihi ik wil ook even delen met jullie dat de papa in spé er zin in heeft. Gisteravond had hij een heel gesprek met de kleine meid via mijn buik. : 'Volgende week mag je komen hoor, kom maar mooi op donderdag, dan hoeft papa lekker niet naar Apeldoorn' (werkt buiten de stad op do.).
    En zo ging hij maar door :) dan smelt je toch gewoon? :(:

12. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    @ guppienl
    me vriend heeft me gisteren uitgelachen hihi om die olifanten poten en nu ook nog blauw worden! hahahaha nou we zien wel...

@ caitlin...
    mmm mijn huisarts zei dat het geen kwaad kon...
    vandaar dat ik zei dat het kon! je moet er wel zuinig mee zijn maja dat moet je met alles en zeker in je zwangerschap....

nou dan zou ik zeggen; thee of warme melk met honing?

13. hardloper

hardloper Niet meer actief

14. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    1,864
    0
    0
    Nijmegen
    eej lidwina... hihihi ja ben echt uitgeslapen dus van mij mag hij wel komen hihih
    en jammer van die vlekken misschien valt de schade nog wel mee...
    het is dat je ver van me vandaan woont anders had ik hem wel voor je opnieuw gestoffeerd...

sweetpee... hihih hier ook een papa in spee die zich nu helemaal op voor bereid heeft hij aait regelmatig over mijn buik heen en speeld af en toe met zijn voetje hihihihi had ik nooit verwacht van hem vooral niet hoe hij er in het begin over dacht!
    hij is er helemaal klaar voor riep hij net nog tegen een collega van hem nu de beeb nog zei hij ahahahha

anniek ik ben benieuwd wat de vk erover zeg succes straks

15. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

Jun 22, 2006
    1,605
    1
    0
    Leeuwarden
    Ja, Lidwina dat dacht ik dus ook, maar ze zei dat ik zo'n ding moest huren :( anders wacht ik gewoon ff daarmee hoor....ze zullen misschien inderdaad standaard wel zo'n hangding hebben?!

16. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    2,529
    0
    0
    @Sweetpee: volgens mij heeft de kraahulp zelf wel een weegschaal bij zich hoor..Ik heb er ook niets over gehoord met mijn intake, zal als ik jou was inderdaad nog maar ff wachten met de aanschaf.

@Mandytjuh: ook hier een vader in spe die niet kan wachten totdat de beeb er is! Hij is nog ongeduldiger dan mij!

Bedankt voor het advies over de strepsils...Ga wel aan de thee en droppies...(ook geen straf ;) )

17. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    1,864
    0
    0
    Nijmegen
    hihihih leuk is dat he?
    eerst roept hij nee joh hij mag pas over een week of 4 geboren worden ( waarschijnlijk niet verwacht dat hij wel is eerder kon komen hihihi)
    en nu kan hij niet wachten, doet me echt goed!
    hij gaat zelfs niet meer na de kroeg om te darten of zelfs na het clubhuis toe toen NEC gewonnen had ik stond er versteld van...
    zelfs een vriend van ons zei tegen hem pas maar op straks krijg je nog ontwennings verschijnselen dat je niet meer na de kroeg gaat!
    nee hoor ik moet mijn vrouwtje toch rijden na het ziekenhuis straks als de kleine er is dan kan ik wel weer maar nu niet!
    nou dat vind ik heel lief van hem...

18. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

Jul 11, 2006
    1,079
    0
    0
    Zo zo dames er is aardig gekletst de afgelopen dagen haha. Ik heb alles gelezen over de 1e maartmama's, slijmproppen, vocht, slaapproblemen etc etc. Maar weet niet meer hoe of op wie te reageren.

Allereerst de 1e maartmama's van harte gefeliciteerd.

@Marian: Wat een schatjes, hopelijk heb je inmiddels een telefoontje gehad dat je Lotte mag komen halen.

@Anniek: Vocht ik kan erover meepraten, mijn handen zijn echt een ramp, kan er niet zo heel veel mee doen. Mijn sokken staan in mijn benen, maar heb nog geen blauwe plekken. Mijn kuiten etc staan helemaal strak dat wel.

De groeiecho afgelopen donderdag was wat ik vd gyn begreep goed. Rare man vond ik het. Later ging ik op de echogegevens kijken stond er bij een aantal dingen 34 weken zoveel dagen, bij het hoofdje 33 weken zoveel dagen, bij het buikje 37 weken. Hij zei dat het gemiddelde goed was (liep een paar dagen achter, was donderdag (35 wk 2dgn) 2400 gr ongeveer). Nou ja, het zal wel goed zijn. Ik zal het bij mijn volgende afspraak de vk eens uitvragen.

Ik ben nu ook aan mijn verlof begonnen. Heerlijk.

Ben alles aan het wassen en probeer tussendoor wat te rusten.

19. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

Jun 22, 2006
    1,605
    1
    0
    Leeuwarden
    Nou Roba geniet lekker van je verlof! Heerlijk hè? Alleen al het idee vind ik lekker. Mijn verlof is ook vandaag officieel ingegaan, maar afgelopen donderdag en vrijdag had ik al lekker vrijgenomen. :D

20. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

Jun 22, 2006
    1,605
    1
    0
    Leeuwarden

Share This Page