hallo misschien een rare vraag. ik voel me nu hartstikke goed maar mijn mannetje is voor werk in de kost,zou ik morgen kunnen vragen voor een inwendig onderzoek,voor eventueele ontsluiting,want als mijn mannetje dat weet gaat hij wel gewoon werken maar komt dan gewoon naar huis. liefs mariska
Oh dames wat een spanning alom! Bij sommigen gaat het er nu echt wel op aan komen! Spannend! Hier wacht ik rustig af...ben nog steeds ziekjes verkouden, keelpijn en hoofdpijn. De beeb is wel superdruk en heef vaak de hik ( dit is toch niet erg?) Ikzelf heb ook het gevoel dat ik wel eerder ga bevallen maar ik laat het maar gewoon op me afkomen....
hoi dames, Nou, hier is het ook ff spannend geweest. Vanmorgen naar de gyn. Was mijn bloeddruk 150/105 ! En weer wat eiwit in de urine en wat klachten. sinds gisteren hoofdpijn ( druk op mijn hoofd) en al aantal dagen misselijk en overgeven ( was zelfs afgevallen) en pijn bovenin m'n buik en enorm dikke voeten en handen. Dus werd ik doorgestuurd naar de verloskamers voor een CTG en bloedonderzoek. CTG was goed, bloed ook. En na 2 uur te hebben gelegen was mijn bloeddruk weer normaal 120/85 Dus ik mocht wel naar huis maar moet nu vrijdag-ochtend weer terug komen omdat als ik niet lig mijn bloeddruk wel heel erg hoog is en omdat ik die andere klachten ook heb. Als het erger word ( hoofdpijn enzo) dan moet ik eerder terug komen. Ook moet ik weer een uitgebreide echo hebben ( een super-echo noemen ze dat ) Was er echt van overtuigd dat ik dat al had gehad maar niet dus. Waarom dat is weet ik niet. Volgens mij nog steeds over dat vruchtwater. Morgen daar een afspraak over maken. Maar goed, ben iig zooo blij dat ik niet hoefde te blijven in het ziekenhuis Nu maar hopen dat ik vrijdag niet hoef te blijven
Mijn buik is trouwens nu zo ontzettend groot dat ik er allemaal bloeduitstortingen op krijg Heel mijn buik is rood en blauw. Ziet er niet uit. Net of mijn buik in elkaar geslagen is hihihi
Nounou Kiowa dat is niet niks allemaal! Wel fijn dat je naar huis mocht en niet heofde te blijven. Heel veel sterkte en rust toegewenst meis.
@ Kiowa -> toch weer schrikken, maar gelukkig mocht je toch naar huis! Succes ermee! Ik ben net terug van de optocht kijken, was wel heel gezellig... Kriebelde echt die carnavalsoptocht! Volgend jaar maar weer... Verder wat zijn jullie een babbeltante's zeg haha! Heb weer een hoop moeten bijlezen! Maar ja houd mezelf ook bezig hiero! Ik had ook gelezen van iemand die al weeen had, bleek na een CTG... Weet alleen niet meer wie, maar je maakt het wel spannend! Hopelijk zet het door voor je en hebben we snel weer babybericht hiero! Is het trouwens normaal dat het begint met bv 3 weeen in 20 minuten? Ik had vanochtend trouwens gevraagd of je de slijmprop altijd verliest voordat de bevalling begint. Maar dit was volgens mijn vk niet zo. Kan ook zijn dat je de slijmprop beetje bij beetje verliest en het dus helemaal niet merkt dat je hem al "kwijt" bent... Dus Anniek... Misschien verlies je hem wel langzaam! Ik ga zo maar eens eventjes wat eten, heb reuze veel zin in friet zuurvlees, dus ik denk dat het een belletje naar de friture word! Lekker makkelijk, friture zit om de hoek en bezorgen lekker aan huis! Hihi! Hoezo lui? Haha! Gr. Miranda
Heeft trouwens nog iemand hier een groeiecho gehad? Wat moet ik me erbij voorstellen? Gaan ze gewoon alles opmeten om de grootte en het gewicht van het kindje te bepalen? Ik heb er eigenlijk verder niet om gevraagd bij de vk en hopelijk weet iemand dat hier...
ja ik heb er al een paar achter de rug minimuis ik was altijd in de veronderstelling dat "groeiecho" voor de groei was vandaar ik regelmatig over de pis was omdat die van mij zo groot is en ver voor op schema loopt, maar niks is waar want het schijnt dat je standaard op het eind van je zwangerschap een groei echo krijgt A omdat ze niet precies kunnen voelen hoe het kindje ligt B omdat ze bang zijn dat het kindje te weinig vruchtwater heeft of C een BMI van hoger dan 25/30 hebt weet niet precies welke waarde het is maar in die richting wel... het laatste bleek dus voor mijn te zijn dat had ik nooit geweten... een groei echo belijken ze gewoon hoe groot het kindjes is in omvang van hoofdje buikje en benen daar pakken ze het gemiddelde van. ook kijken ze naar de groei van je placenta of die nog wel zijn werk doet en ook kijken ze dus naar het hoeveelheid vruchtwater! veel doen ze er niet mee met die gegevens hoor pas als het heel extreem is. zal me ook niet echt druk maken hoor meid ik heb in de afgelopen 4 a 5 weken zeker al 4 van die echo's gehad... kijk er al niet meer van op.
ach goshie vergeet kiowa helemaal! dat was schrikken of niet zo hoge bloeddruk? ik weet precies wat je doormaakte dat heb ik nu bijna iedere week dat ik toch weer een bezoekje mag brengen naar het ziekenhuis ivm zwangerschapsvergifitging... ik heb standaard nu de tas al in de auto staan als ik na de VK toe moet dan hoef ik ook niet eerst na huis te rijden hihihihi nou doe rustig aan ik lees het wel weer ben ff ondertussen eten aan het maken... tot lees...
@ Mandy -> raar toch, krijg je een echo en weet eigenlijk niet eens waarvoor precies... Maar wel fijn dat je het zo uitgelegd hebt! Dankjewel! Ik wacht gewoon tot vrijdag af, gelukkig maak ik me niet echt zorgen... Moet gelukkig al om 10 uur in het ziekenhuis zijn voor de echo en om 11 uur moet ik dan naar de gynacoloog voor de uitslag van de echo!
@Madelief, zo dat waren best grote baby's bij 35 weken dan! Dat halen die van mij nog niet hoor (of iig dat schatten ze niet, maar het kan volgens de echoscopist ongeveer 10 tot 15% afwijken). @Kiowa, jij ook al! Gaat lekker met ons, vermoedde al zoiets dat je ook met zo'n soort bericht zou komen omdat je net als ik ook al dagen misselijk bent en hoofdpijn etc. Bij mij is de bloeddruk alleen nog niet zo hoog, zit nu op 150/85 dus dat is opzich nog niet verontrustend. Hoop dat het rustig blijft bij je en dat je ook na vrijdag weer lekker naar huis mag! @Minimuisje, omdat ik een tweeling krijg heb ik gemiddeld elke 3/4 weken een uitgebreide groeiecho. Ze meten dan het hoofdje, buikje en beentje en op die manier kunnen ze redelijk secuur vaststellen hoe groot je kindje is. En natuurlijk kijken naar hoeveelheid vruchtwater, hoe de placenta eruit ziet etc. Nou heb alweer een tijdje regelmatige harde buiken. Volgens mij is het gewoon psychisch omdat de gyn het opeens over weeën had Maar ik ga het voor de zekerheid maar ff in de gaten houden, je weet maar nooit.
@Kiowa: wel rustig aan doen hoor! @Minimuis: lekker man patat! Heb ik ook wel zin aan Krijgt iedereen nog een echo op het laatst? Ik heb er nog niks van gehoord namelijk?
Oh Mandy was me al voor met de groei echo info zie ik Is niet standaard hoor Leonietje! (of iig niet bij elke VK) Alleen als ze denken redenen te hebben om het te checken.
@ Leonie -> volgens mij krijg je alleen maar een echo op het laatst als ze iets niet vertrouwen en je daarom voor de zekerheid nog een echo laten maken... Is niet standaard volgens mij! En net even overleg gepleegd met mijn mannetje! De frietjes worden zo besteld!
Jeej ik ben dus toch nog niet de sloomste hier! Oh btw ik had vannacht voor het eerst (heel charmant gezegd) tietdruppels Voelde wat nattigs op m'n tshirt toen ik naar de wc ging.. en ja hoor, er heeft wat gelekt! M'n lijf is momenteel goed bezig met de voorbereidingen
@ Caithlin -> tietdruppels heb ik al een week of 3 last van... Gelukkig alleen het 's nachts! Ja als ik overdag aan mijn tepel zit komt er wel wat uit, maar gelukkig nog niet zoveel dat ik er van die speciale borst-pads voor moet gebruiken! En Leonie -> ze hebben hier geen joppiesaus... Sorry meid! Haha! Joppiesaus hebben ze hier maar in heel weinig fritures hiero!