Maart 2007 Mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by susanne1979, Jun 24, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    1,864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    hihihi caithlin toevallig las ik net in een mailtje van pampers over lekage bij je tieten en idd het is teken dat je borsten klaar zijn om je beebs te voeden

ik heb het ff gekopieerd voor je
    KOMT ER VLOEISTOF uit je borsten? Maak je geen zorgen, dit is een teken dat je borsten klaar zijn om je baby te voeden. De vloeistof, die colostrum wordt genoemd, gaat vooraf aan de melkproductie en zal de eerste maaltijd van je baby vormen als je van plan bent om borstvoeding te gaan geven.

2. Cleo

Cleo Actief lid

Nov 1, 2005
    471
    0
    0
    Wat is er een hoop geschreven! Bijna niet bij te houden! Wat vervelend dat er paar maart mama's zijn met een hoge bloeddruk! Doe het rustig aan! Want in het ziekenhuis moeten blijven is niet leuk!

Wat spannend dat Es al weeen heeft! Ik begreep dat we allemaal al last van weeen hebben (onschuldige samentrekkingen van de baarmoeder), maar dat die nog geen effect hebben. Op een CTG kijken ze of het kindje reageert op de weeen (op de pieken). De hartslag van het kind gaat dan omhoog.

Nog maar twee nachtjes slapen en dan weer naar de gynaecoloog. Ik heb inmiddels een hoop informatie gelezen over een te lage placenta. Tot 37 weken kan 'ie nog omhoog groeien. Ik hoop het zo, want ik wil toch wel graag gewoon bevallen in plaats van een keizersnede. Het belangrijkste is nu dat het voor allebei zo veilig mogelijk is. Ik ben erg benieuwd naar wat de gynaecoloog te zeggen heeft. Ik vindt het wel een raar idee dat deze gynaecoloog bijna een jaar geleden de curettage heeft gedaan.

Hopelijk slaapt iedereen vannacht weer een stuk beter, want het viel mij op dat velen echt beroerd hebben geslapen.

groetjes,
    Cleo

3. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

Jun 22, 2006
    1,605
    1
    0
    Leeuwarden
    Hahaha dan zijn mijn Boobs al 11 weken klaar voor de beeb. Dusse ze mag wel komen :) :p

4. Angelaa

Angelaa Actief lid

Jun 20, 2006
    337
    32
    28
    Hoi Dames,

Spannend allemaal met al die rommelingen. Ik moet gelukkig nog 3 daagjes werken en dan begint mijn verlof, pfff ben er aan toe.
    Ik houd echt ongelofelijk veel vocht vast. 's ochtends heb ik al geen enkels meer en mn vingers zijn net knakworsten en heb 3 onderkinnen , maar verder alles goed hier, haha.
    Ik ga lekker eten, smakelijk voor jullie ook.
    LIEFS

5. Diana82

Diana82 Actief lid

Nov 7, 2006
    353
    0
    0
    Hallo dames,

Wat een ontwikkelingen zeg; weeen, te hoge bloeddrukken, steken, slijm, lektieten......

Hier nog steeds geen van allen. Alleen af en toe een harde buik en heeeel veeeel geschop in mijn buik.

Anniek: weet je nu al wat het is geworden bij je overburen?

Miranda: lekker patatjes! Ik krijg er alleen zo'n last van maagzuur van. Wij eten zuurkoolschotel.....
    En natuurlijk succes vrijdag, het is vast allemaal in orde!

Caithlin: ik hoop ook dat de kleintjes nog even op zich laten wachten, zou wel fijn zijn als je ze meteen na de geboorte mee naar huis mag nemen, toch?

Kiowa: doe het rustig aan, en maak je niet te druk. Het is een goed teken dat je bloeddruk weer afzakte toen je daar eenmaal lag!

Mandy: ben jij ook zo benieuwd naar hoe de foto's zijn geworden? Ik wel!

Ik las ook nog iets over ontlasting en overgeven tijdens de bevalling. Mijn vriendin die gisteren is bevallen heeft de hele tijd overgegeven...... Ik hoop dat ik daar straks geen last van heb.

Nog maximaal 6 weken en 5 dagen en dan is onze beeb er (dan ben ik wel 3 weken overtijd, maar toch).

Ik ga een hapje eten en vanavond de beeb van mijn vriendin bekijken, ben zo nieuwsgierig. En jaloers!

Diana

6. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    1,864
    0
    0
    Nijmegen
    cleo dat had ik nou ook dat gevoel.
    iedere keer als ik naar het ziekenhuis moet voor die controles krijg ik steeds die gyne die mijn toen geholpen heeft toen ik daar kwam en onze beeb was dood... ze wist precies te vertellen van hoe of wat toen ze me weer zag! en ze zei me ook dit keer gaat alles goed daar zorgen we gewoon voor! wel lief van haar...
    het blijft wel een raar idee vind je niet eerst om iets weg te moeten laten halen en vervolgens nu voor het zelfde alleen nu met leuker nieuws!

en sweetpee tja ik weet ook niet hoor het er maar 1x last van gehad dat hij lekte voor de rest helemaal nooit ook niet bij die andere 2 van mij...
    misschien bedoelen ze het wel gewoon op het laatst van je zwangerschap?

7. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    1,864
    0
    0
    Nijmegen
    diana ja ik ben ook heel erg nieuwsgierig na die foto's !
    hoop dat er wel mooie tussen zitten...

ik ben ook benieuwd na anniek ik weet dat haar moeder bij haar was dus kan zijn dat ze daarom nu niet reageerd, maar misschien is ze wel met wat anders bezig en hangen er straks slingetjes bij hun voor het raam hihihihihihihi

wat een spanning allemaal hier ik hoop zo dat het voor 1 van de dames nu eindelijk door gaat zetten!

8. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

Jun 22, 2006
    1,605
    1
    0
    Leeuwarden
    Hihi Mandy, de een heeft er denk ik gewoon eerder en meer last van. Ik moet wel zoogkompressen dragen sinds week 25 anders heb ik elke dag een natte plek op mijn kleding.... is zo genant als dat gebeurt en ik ben ergens.

9. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Sjeetje ik ben wel een kwartier bezig geweest om alles te lezen.. Meiden wat zijn jullie errug! Hier ook nog steeds noppes, wel ongiekrampjes af en toe en hebben jullie ook dat als je poept, t nog pijnlijker is onderin je buik? Ik moet idd ook meer poepen (zeker 3 soms 5x op n dag). Allemaal kleine beetjes maar geen diarree. Wat n onderwerp :pale: Als ik me beweeg heb ik echt steken in mn onderbuik, weet niet of dit van mn darmen is die weer van de rel zijn of van de beeb.?

Nog niemand bevallen dus? Wie weet brengt de ooievaar vannacht wel een ukkie bij hele gelukkige ouders ;) .

10. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Mag ik dan alsjeblieft bevallen vannacht?

PFFFFFFFFFF, wat ben ik er klaar mee zeg :confused:
    Heel mijn lijf doet pijn en is opgezwollen, nee ik vind het niet leuk meer en hoop echt dat ik niet nog 4 weken hiermee hoef door te lopen.......ik ga vooralsnog uit van 3-4 maart, tenminste dat hoop ik echt :)

Morgenmiddag weer naar de vk, als mijn beeb dan nog niet is ingedaald dan krijg ik een echo. Natuurlijk hoop ik dat hij wel ingedaald is, maar een echo lijkt me ook wel leuk, :) :)

Nou ja zal het wel horen morgen.

Wat balen voor de meiden die een te hoge bloeddruk hebben, zeker in combinatie met eiwit en vocht......daar gaan je ontspannen laatste weken :(

Nou ik ga ff lekker douchen maar ben er straks weer. Ben alleen vanavond, mannetje is drummen :(

11. Niet meer actief

ff tussendoor.. nieuwe buikfoto!

me buik is ronder geworden!

12. Marian

Marian Fanatiek lid

Feb 27, 2006
    3,648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik las iets over kotsen tijdens de bevalling, nou hier eentje die het heeft meegemaakt! Ik heb wel een keer of vier gekotst van de pijn en de verkeerde ademhaling. Tot gal aan toe, want veel had ik niet gegeten hoor! Ontlasting ben ik niet verloren voor zover ik weet.....

Dus dames, let op je ademhaling en probeer te voorkomen dat je richting hyperventilatie gaat!

Wilde trouwens nog wel even aan jullie kwijt dat ik volgens de gyn de weeen zo goed heb weggezucht dat dat heeft geholpen dat ik niet ben uitgescheurd of ingeknipt. Alleen een paar schaafwondjes omdat Lotte is gehaald met de vacuumpomp. Haar hartslag daalde gigantisch nadat Martijn het pand had verlaten. De ruimte werd ineens te groot en ze schrok ervan ;) Ze was er 11 minuten nadat Martijn geboren is.

Marian

13. Marian

Marian Fanatiek lid

Feb 27, 2006
    3,648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Wat een mooie buik heb je Lauraatje!

14. fenniet23

fenniet23 Actief lid

Jul 22, 2006
    405
    0
    0
    Receptioniste
    Meppel
    Ik had vanmiddag steken in mijn onderbuik. :eek:
    Ik weet niet wat het inhoudt, mijn mannetje was gelijk in de stress. :D
    Hij is nu naar de voetbaltraining maar geeft zijn telefoon aan de trainer. Maar het is nu allemaal rustig, de kleine moet gewoon nog blijven zitten heb ik gezegd. Morgen naar de VK dus zal mij allemaal benieuwen het zal allemaal wel goed komen. Waarschijnlijk door het gezeik wat is geweest met mijn schoonouders.

En de anderen die het hebben over poepen en dergelijke hebben. Bij mij is het net zo, eerst kon ik nooit en nu elke dag! :oops:

Liefs Fennita

15. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    2,529
    0
    0
    @Lauraatje: wat een mooi buikie zeg!

@Lilly: vervelend dat het zo zwaar wordt voor je! Succes morgen in ieder geval bij de vk!

Ook Fenniet succes morgen bij de vk!

@Marian: viel jou de bevalling mee of tegen?

Is de beeb bij jullie ook zo druk in de buik? Jeetje, complete volksverhuizing in mijn baarmoeder volgens mij:D

16. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

Jun 22, 2006
    1,605
    1
    0
    Leeuwarden
    Hey ja lauraatje, je buikkie is ronder geworden, maar heeft nog steeds een puntje. Grappig! Mooie buik hoor :)

17. fenniet23

fenniet23 Actief lid

Jul 22, 2006
    405
    0
    0
    Receptioniste
    Meppel
    Ik heb net eens even gekeken bij jullie foto's! Allemaal hele mooie buikjes. Maar wat mij opvalt is dat ik de buik dan nog zo hoog heb zitten terwijl de kleine wel al in is gedaald. De nieuwe foto van 36 weken zit in mijn album.

18. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    @lauraatje: schitterende buik hoor!....Moet morgen ook maar even een foto van me eigen buik gaan nemen aangezien ik dit deze keer een beetje vergeten ben *oeps*

@. zo begint bij een hoop nu wel te rommelen he.
    Was vanmiddag even bang dat m'n vliezen zouden breken tijdens boodschapjes doen.
    Ik loop al niet zo fantasties meer met me buik haha
    Maar werd in de supermarkt ineens overvallen door een raar misselijk gevoel wat echt vanuit m'n buik leek te komen.
    Kreeg meteen het gevoel dat ik moest plassen maar dan net even anders.
    De baby werd ineens even druk en daarna weer rustig en voelde een drukkend gevoel in me onderbuik die afentoe weg viel en toe nam.
    Liep werkelijk als een zombie door de supermarkt heen.
    Nu gaat het wel weer.
    Al voel ik nog steeds zo'n rare druk op me onderbuik als ik een paar stappen zet.
    Ik herken dit helemaal niet.
    Hopelijk gaat het toch echt snel beginnen want ik wil me mannetje nu toch wel in me armen hebben *zucht*

19. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Haha, ik moet er wel een beetje om lachen... Bijna iedereen heeft het langzaam gehad met het zwanger zijn hihi! Ik heb dat gevoel ook wel eens, maar gelukkig niet de hele tijd! Maar ik kan me voorstellen dat als je je zo ellendig voelt en ook nog niet veel kan door zoveel vocht vasthouden etc je het echt wel hebt gehad!

Laatste loodjes wegen het zwaarst... Helemaal mee eens hoor! Ben ook blij als het eindelijk zover is!

@ Laura -> je hebt echt een mooie buik! En inderdaad, de buik is echt ronder geworden!

Nou de frietjes hier waren overheerlijk! :)

Ik heb me voorgenomen zo lekker onder de douche te gaan en dan lekker in bedje in een filmpje op te zetten!

Hopelijk voor iedereen een beetje rustige nachtrust en voor de "rommelige" onder ons... Puf ze mocht het nodig zijn! ;)

Gr. Miranda

20. madelief

madelief Fanatiek lid

Mar 18, 2006
    3,125
    204
    63
    Female
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    goede avond ben ik weer :) ze hebben weer een ctg gemakt en alles is nog steeds hetzelfde dus afwachten, wel is mijn baarmoedermond nu ´ingeweekt´? was in iedergeval goed dus de acupunctuur helpt!
    Mijn mannetje ligt inmiddels in bed want hij sliep al 7 uur op de bank, morgen rij ik hem naar de dokter want zo ziek heb ik hem nog nooit gezien sinds wij elkaar kennen, nog nooit een dag ziek geweest en nu moest ik bellen dat hij morgen niet komt, dus dat zegt wel iets :(
    wat ik mij af vroeg, als ik het nu ook krijg die griep, wat moet ik dan doen? is het gevaarlijk? :cry:

liefs Es

Share This Page