Dit kan wel eens een spannend weekend worden. Het laatste weekend van februari! Misschien willen de kindjes van Yvonne en Mandytjuh nog voor volle maan komen. @Yvonne: Succes in het ziekenhuis! @Mandytjuh: hoop voor je dat het doorzet! Joehhoe, oooooievaaaaaaaars waar zijn jullie?
Wauw wat spannend. Het is wel wat vroeg maar gelukkig niet zo heel vroeg meer! Wie weet ben je de volgende maart mama! Succes!
Oh meide, ik heb gisteren van mijn moeder het boek: Veilig door de Kraamtijd van Beatrijs Smulders gekregen. Ik had Veilig zwanger en Veilig bevallen ook al gekocht en helemaal uitgelezen. Dus ben gisteren gelijk begonnen in dit boek. En het is echt hartstikke leuk! Kan het zeker aanraden tot nu toe. Het bied gelijk wat afleiding om nog door die laatste weekjes heen te komen en tegelijkertijd bereid je je helemaal voor op de kraamtijd!
oocch jeetje dames... gaan julliej tog een stiekum een februari kindje krijgen... veel sterkte dames..! Willle ikke oook! maar mijn beebz vind het nog lkkr warm hiero in zijn mamma´s buik..!
hoi hoi dames Jeetje Yvonne wat spannend! Ben heel benieuwd of het vruchtwater is. Nou, als we helemaal niks meer van je horen dan zal je wel liggen te bevallen @Mandy: bij jou ook lekker aan het rommelen @Cleo: spannend meid. Hoop dat ze je snel bellen! iemand vroeg me of ik de weeen gisteren ook moest wegpuffen. Yep, moest ik. Daarom dachten we ook dat het al begonnen was Tenminste dat dacht Richard. Ik dacht eigenlijk van niet. Omdat er niet echt duidelijke tijd tussen de weeen zat enzo. Ze zeiden ook in het ziekenhuis dat als pas je hele buik zeer doet ( als je een harde buik hebt) dat het dan wel kan wijzen op echte weeen. Dus niet alleen je onderbuik en/of bovenbuik. Maar goed, geloof ook niet dat dat voor iedereen hetzelfde is. Vandaag bij de gyn geweest. Alles was goed. Bloeddruk enzo. Maarja omdat het 2 keer zo hoog was moet ik nu toch nog elke week 2 keer in de week komen pffff. Echt niet leuk Ze zei trouwens ook dat als er weeen komen dat ik dan moet timen hoe lang de weeen zelf duren en dus niet de tijd ertussen timen. Dus het begin tot het einde van de wee. Dat is het belangrijkste. Weer wat geleerd Nou, en vandaag gaat het geluk lekker door. Want op weg naar het ziekenhuis ging mijn rolstoel kapot Voorbandje kapot. Dus die moet vervangen worden. Net gebeld en ze komen maandag. Eigenlijk was er geen plek volgende week om het te late maken maar ik zei dat ik hoogzwanger was en toen ging ze iemand anders verzetten Lief he?! Dus nou word ie maandag voor de middag opgehaald. Vanacht trouwens wel heerlijk geslapen hoor. Viel me hartstikke mee. Had wel gedacht dat ik wakker zou blijven liggen van krampen en onrust enzo. Maar schijnbaar heeft het psychisch toch wel uitgeput want ik was echt snel naar dromenland vertrokken Nou, en dan maandag de super-echo. En dinsdag weer naar de gyn. Krijg gewoon geen kans om me te vervelen de laatste weken van de zwangerschap hihihi
Ik word nu echt ff niet goed van de pijn.. pfffffff wat een kramp... en dan zakt het weer ff weg en dan is het er weer.. En ik heb het bloedheet en voel me hart helemaal bonzen... oow gaat weer ff lekker hier....
Jeetje wat spannend Yvonne! Veel succes in het ziekenhuis! Ik ben gister naar de verloskundige geweest en alles was goed! Ik was best zenuwachtig, want de vorige keer was de baby nog niet ingedaald. Nu gelukkig wel al een stuk! Nog niet volledig, maar ze verwachtte niet dat hij nog uit het bekken kon gaan. Dus dat was erg fijn om te horen! De ongi-krampjes die ik telkens heb zijn waarschijnlijk het indalen dus. Ze heeft dit keer ook een schatting gedaan van het gewicht; nu 3150 en ze verwacht bij 40 weken 3350...heel gemiddeld dus. Ze gaat dat nu elke week doen; doet jullie verloskundige dat ook? Nou veel succes aan alle meiden die aan het rommelen zijn!
@yvonne klinkt idd als vruchtwater, ben benieuwd, laat je het weten? @anniek, zou het?...nu dan toch... [-o< @cleo, spannend, wanneer krijg je de uitslag jeetje bar, die ongiekrampen weten ook niet wat ze willen... ze mogen nu wel een door gaan zetten, of gewoon even helemaal op pauze. hier wordt je toch gek van, klink trouwens alsof ze misschien toch door gaan zetten. [-o< misschien is dat wat die babies nodig hebben, een beetje aanmoediging van elkaar, of een goed wedstrijdelement voor de ooievaars, gaan ze daar beter van vliegen... ik wacht vol spanning op meer nieuws... sterkte allemaal, lidwina
Ohhh wat spannend allemaal zeg! Alkievalkie, klinkt toch echt wel als vruchtwater in m'n oren. Helemaal in combinatie met bloed. Ben erg benieuwd hoor! En Kiowa ook al weeën gehad. Ben benieuwd of het rustig blijft nu, is je koorts wel gezakt? Iemand vroeg gisteren iets over de bovengrens van de bloeddruk, Anniek? Bij ons houden ze in principe de 90 grens aan. Kom je boven de 90 gaan ze je extra in de gaten houden. Dus daar zat ik nog net onder met 88. Ze maakte zich er bij mij alleen nog niet zo'n zorgen om omdat de bloeddruk hier maar heel langzaam stijgt en dus in feite behoorlijk constant is. Toch hoop ik niet dat ie de 90 bereikt heeft volgende week! Het gaat hier ook weer steeds meer rommelen. Vanmorgen toen ik m'n bed uitkwam had ik behoorlijke krampen, die best pijn deden. Maar als ik dan een tijdje rustig zit zakt het ook wel weer af. Maar toch... je kunt gewoon merken dat onze lichamen al druk bezig zijn zich voor te bereiden. Spannend hoor!
ooievaars eten trouwens ook muizen, insectenen en vissen. dus als de kikkers op zijn... ze houden verder niet van vliegen, ze willen graag opstijgende warme lucht om op te zweven: dus ramen open en stoken maar!
Bij ons zit er een heel klein ooievaartje voor het raam van de babykamer. Gekregen van een oom en tante toen ik nog niet zo lang zwanger was. Ik heb hem in de kast bewaard en in de vensterbank gezet toen we de babykamer gingen inrichten (1,5 week geleden) met het idee om de echte ooievaar te lokken. Kikkertjes op een schaaltje helpt ook al niet... Tja wat kunnen we nog meer doen, behalve zaad strooien. Het moet toch maar snel volle maan worden! Ze zeggen toch dat er 9 keer een volle maan geweest moet zijn voor een voldragen zwangerschap? Ik kijk er wel heel erg naar uit dat het kindje komt, maar als ik heel eerlijk ben zou ik toch wel willen dat het kindje niet voor 37 / 38 weken geboren wordt. Als het nu komt is dat natuurlijk niet erg, maar het is een gevoel dat ik heb. Kan niet goed uitleggen... Lief dat jullie er naar vragen wanneer ik dan uitslag krijg, en dat jullie hopen dat ik snel gebeld wordt. Dokter beloofde tussen 14.30 en 15.00 uur te bellen. Anders moest ik zelf na 15.00 uur bellen. Ik weet niet zo goed wat ik verwachten moet. Ik heb gisteren wel al de mogelijkheid van een keizersnede met hem besproken, maar ik krijg het idee dat ze dat echt als alleen maar doen als het medisch noodzakelijk is. Voor het kindje is het beter om op de wereld te komen met weeen. Zal jullie op de hoogte houden!
LIDWINA ik hoop het hoor! pff ik voel ook steeds kramp opkomen... hoe voelt dat gerommel bij jullie?? Als ik dat voel dat word heel me buik hard en begint het echt te steken boven mijn schaambot ongeveer.... Lijkt net of er een grote band mega strak aangetrokken word.... Vanacht moest ik echt heel diep ademen en trok het langzaam weg.. heel gek...
mijn gerommel is vergeleken jou waarschijnlijk niks. ik voel nu een soort menstruatiepijnachtig die ik door voel tot in mijn liezen. een beetje verlamd gevoel eigenlijk of spierpijn achtig gevoel. mijn buik is niet heel hard. soms wel maar dan heeft de baby zich net verschoven.. dus daar kan het ok aan liggen word een beetje gek van het gevoel.. Ik wil te graag denk ik...
Het gerommel voelt hier alsof mijn baarmoeder aan de onderkant samentrekt, ik voel het dan vanaf mijn navel naar onderen zakken zeg maar. Net alsof ik ongesteld moet worden en de baarmoeder samentrekt. De laatste dagen krijg ik dan ook de neiging in elkaar te krimpen of gewoon heeeeeeeeel stil te zitten en weg te ademen. Gisteren had ik trouwens ook dat ik er wat licht in mijn hoofd van werd weird niet? Nou ik ga er niet meer op zitten wachten, ik ben vandaag aan de poets Aangezien er nu niet meer gezaagd en geboord wordt in de keuken kan ik hier beneden alles even met een soppie afnemen. Straks boven nog even en dan misschien lekker badderen
hahaha meis.. hoezo niks met mijn gevoel.. enk dat dat wel mee valt... maar ik weet het ook allemaal niet! ik wil er eigenlijk niet meer naar "luisteren" maar het valt me wel steeds op... en je blijft ermee bezig... vanacht dacht ik weer; jahoor het gaat beginnen.. maar neuh ik geloof niet dat mijn lichaam begrijpt wat ie moet! Maar weet je wat het gekke bij mij is... ik wil wel maar vind het ook prima als ons kleintje nog even blijft zitten... het duurt heeellll lang voor ik weer een kleintje in me heb zitten dus genieten wil ik eigenlijk ook nog wel! maar dan moet wel dit gerotzooi ophouden....
anniek precies.. ik wil het wel.. maar aan de ene kant vind ik het ook niet erg als het er nog lkkr veilig in mamma schoot ligt,! ik wil er eigenlijk ook niet aandenken meer.., maar steeds denk je dat het misschien tog wel zo is..!
het rommelen bij mij is dus de krampen in bovenbenen, onderbuik en onderrug. De hele tijd zeurt het en af en toe word het wat intenser zeg maar. Ook harde buiken met een druk gevoel. Dus net of je moet poepen maar niet echt Weet eigenlijk niet of de koorts is gezakt. Zal straks even meten. Maar de gyn zei ook dat een griep tijdens de zwangerschap langer duurd. Dus moet wat meer dutjes gaan doen enzo en 4 keer per dag paracetamol. Wel heeft ze in de computer gezet dat ik nu officieel aan het rommelen ben hihihi. Ze zei: laat de baby maar komen! Kijk, dat hoor ik nou graag hihihi ow , en ik las dat iemand hier een klein ooievaartje had staan voor het raam. Dat moet je dan toch niet doen? Is dat dan niet net als dat je een nep reiger in de tuin zet, want dan komen er ook geen andere reigers Misschien toch echt zo'n lichtgevende pijl voor het raam plaatsen Wie weet @Debje: aha, goed nieuws dus dat de kleine aan het indalen is Zenuwen om niks gemaakt
ja ben ik weer... nou ik was blij dat ik weer terug ben van de winkel pfff mijn rug die doet zo'n mega pijn... en heb ook nog steeds dat ongi gevoel... maar goed ik wacht wel af ga er niet op zitten wachten hij komt of hij komt niet... denk dat ik toch maar ff die andere helft van die ananas op eet :-D hihihihihihi.