Maart 2007 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door susanne1979, 24 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    ik moet nu naar de vk. Heb net gebeld.. Ze wilde me toch even nakijken dus moet er nu even naartoe.. Zal wel niks zijn maar je weet maar nooit..
    Ik laat het jullie straks weten

2. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    succes bar!

3. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    ranjeewha thnks

bar succes

4. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Ik kom maar weer is binnenvallen hihi

De vk is vanmorgen weer langs geweest en gaat een afspraak maken voor me bij de gyn.
    Vanmiddag komt ze weer langs en zal ik te horen krijgen wanneer de afspraak is.
    Ze vertelde me dat ze een afspraak gaat maen meteen voor het begin van aankomende week.
    En als de afspraak voor 's ochtends is of vroeg in de middag dat ik dan ook maar meteen een tas met spullen moet gaan mee nemen aangezien ik dan ook meteen zal worden ingeleid (woehoeeee) inverband met me BI :D
    Dus wie weet heb ik maandag of dinsdag wel me kleine in me armen.
    Aaahhhhh....hoe nerveus ik ook ben....ik kan ook niet wachten.
    Zit alweer al die kleine kleertjes te bewonderen en kan niet wachten hoe onze kleine jongen eruit ziet *zucht, zwijmel*

Ik hou jullie op de hoogte van de afspraak en wanneer ik mag gaan bevallen.
    pfff....de zenuwen gieren door m'n lijf op dit moment haha :D

5. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ik ga even een uurtje liggen. straks bij een vriendin op de thee, zij is 11 april uitgerekend!

6. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    @BAR
    ik ben benieuwd

7. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Nijmegen
    linda spannend hoor, laat gauw van je horen he ;)

8. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    OOOh spannend Linda!

Enne Bar wat is het volgens de vk?

Nou ik ben nu net klaar beneden met poetsen, stofzuigen kan morgen pas ivm plint die gekit is bij de keuken :rolleyes: maarre ik voel het wel, harde buik, vette krampen net en kortademig....Boven is morgen aan de beurt ;)

Sweetpee gaat lekker in bad liggen nu :D

Lees jullie later.

9. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik ben al een uurtje terug... Heb alleen maar net gehuild...

Met de kleine is alles goed, maar er klopt gewoon niks van volgens mijn gevoel wat de gyn nou allemaal verteld heeft... Ik snap er gewoon niks meer van echt niet! En mijn gevoel zegt ook dat het niet klopt...

Het hoofdje zat op 37 weken en 2 dagen dus prima, alleen het buikje zat op 33 weken en 1 dag en het bovenbeentje op 36 weken precies. Het vruchtwater was minder dan normaal. Ook hadden ze meteen een doppleronderzoek gedaan, onderzoek voor de navelstreng. Of dit goed was geen idee, daar zeiden ze niks over, ook niet over dat ik minder vruchtwater als normaal had. De kleine woog nu volgens de metingen 2392 gram.

Het enige wat de gyn zei tijdens de evaluatie van het formulier dat omdat het er verder goed uit zag dat ze mijn uitgetelde datum met 9 dagen verlengen :( Dus dat nu ineens mijn uitgetelde datum 20 maart zou zijn. Volgens de gyn hadden ze een telfout gemaakt bij de 12 weken echo omdat ik door de pil heen zwanger was geraakt. Bij de 12 weken echo zat er een verschil van 5 dagen in en volgens de gyn 9 dagen!

Ook tijdens het hartje luisteren ging het hartslagje heel onregelmatig, ook ineens ontzettend laag waar ik echt van schrok. Gelukkig ging daarna de hartslag weer omhoog maar toch zat me dat ook niet lekker, maar volgens de stagiaire van de gyn was dit heel normaal!

Ik gelijk net de vk gebeld en dat uitgelegd wat er nu gezegd was. Maar eigenlijk waarvoor ik ging, of de kleine nu wel of niet gegroeid was de afgelopen weken is mij niks over gezegd! De vk zei gelijk dat de gyn niet zo op die manier mijn uitgetelde datum mag gaan aanpassen... Pfff heel verhaal maar ik ben echt de kluts kwijt...

Misschien zijn het wel de hormonen maar ik weet het echt niet meer. Volgens hun was alles goed en laten ze me nu gewoon 9 dagen langer lopen mocht het nodig zijn. Maar het vruchtwater dat aan het afnemen is, dat blijkt wel, want met 32 weken was alles in orde, genoeg vruchtwater en toen was er niet zo'n verschil qua buikomtrek en hoofdomtrek... Toen liep nog alles volgens schema... Daar is helemaal niks over gezegd. En omdat de gyn alleen maar bezig was over een telfout wat gemaakt zou zijn omdat ik door de pil heel zwanger was ben ik dat ook helemaal vergeten. Ook mijn moeder die met me mee was stond te kijken van wat er nu allemaal gezegd was. Pfff ik snap er nu in ieder geval helemaal niks van. De vk zei dat ze alles met me zou doornemen komende dinsdag als ik naar haar terug moet... Maar pff wat voel ik me nu ellendig! Dadelijk is er wel wat mis met mijn kleine mannetje in de buik! De gyn begon gelijk met rekenen ipv naar de echouitslagen te kijken! Pff ik weet het gewoon effe niet meer!

Snappen jullie het nog wel een beetje? Lang verhaal maar moet het echt kwijt...

10. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    he meis wat een ontzettend vervelend verhaal...
    ikw eet het ook niet ik kan je alleen vertellen wat mij is gezegd en dat is dat er een "afwijking" van 2 wkn in mag zitten... dus dat je op 1 berkening uitkomt op 37 wkn en de andere op 36 das geen probleem gezien je eigenlijke aantal weken...
    maar verder vind ik het ook allemaal heel onduidelijk! Ik hoop dat dinsdag de vk je meer duidelijkheid kan geven..
    maa voor nu moet je eigenlijjk gewoon vertrouwen op wat de gyn gezegd heeft.. hij is de deskunidge! maja ik geloof je dat het niet zo makkelijk ligt!
    Hou je haaks meid!

11. Cleo

Cleo Actief lid

1 nov 2005
    471
    0
    0
    Miranda ik kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent. Vervelend dat de gynaecoloog eigenlijk heel erg weinig heeft gezegd en je nu nog meer in onzekerheid bent. Ikhoop dat de vk je dinsdag meer duidelijkheid kan geven. Als de gyn het niet vertrouwd dan laten ze je niet terug gaan naar de vk. Dan willen ze je onder controle houden.

Heel veel sterkte en laat je niet gek maken, he!

liefs,
    Cleo

12. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    kop op minimuisje. Hou je taai. en net wat anniek zegt, toch proberen af te gaan op wat de gyn zegt. Als er echt wat mis zou zijn dan hadden ze dat wel gezien/gezegd. Maar goed dat is voor ons makkelijk praten, jij zit ermee. hopen dat je VK voor opheldering kan zorgen volgende week.

Kom op meis, nog even volhouden

13. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Wat ik niet snap... Er zit zoveel verschil tussen hoofdje en buikje. Dat het nodig is om dan het termijn te verzetten van 11 maart naar 20 maart maakt me helemaal niet uit, dat zijn maar 9 dagen. Maar het verschil vind ik gewoon erg groot en dat het vruchtwater minder dan normaal is, moet toch ook een reden hebben... Pfff wat kan een mens zichzelf gek maken!

En alle echo's wat ik heb gehad (met 9 weken, met 12 weken, met 18 weken, met 20 weken, met 28 weken, met 32 weken) was alles allemaal in orde qua metingen en uitgerekende datum... Pfffff! En dan heb ik toch wel genoeg echo's gehad!

Maar dames dankjulliewel voor de lieve woordjes! Hopelijk worden jullie niet gek van me...

14. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Nijmegen
    eej minimuis...
    jeetje meis wat een gyne zeg!
    maar idd wat je VK zegt ze kunnen nu je uitgerekende datum niet bijstellen hoor meid! dat is mij heel duidelijk verteld door die gyne die ik toen had..
    zolang jij ook nog bij de VK loopt is er voor jou en de uitgerekende datum niks aan de hand tja of zij moet ineens de datum bij gaan stellen, maar meestal doen ze dat niet hoor zou me daar niet druk om maken... ja snap je wel hoor zou ik ook doen.
    ik heb in de zelfde sitiuatie gezeten en ik weet precies hoe jij je nu voeld!
    ja van dat vruchtwater denk dat je vk je daar nog wel een echo voor laat maken hoor dat gaat ze wel in de gaten houden.
    als het goed is heb je een formlier mee gekregen daar staat als het goed is ook de uitslag op van die navelstreng check dat kan je opzoeken op google wat dat allemaal betekend...
    heb je mee kunne kijken als het goed is moeten er 3 vaten in zitten en kleuren blauw en rood afgeven...
    jeetje meis wat een rot gyne
    en ja je bent dan zo overrompeld dat je helemaal vergeet te reageren ik weet het. pas als je thuis bent komen de vragen in je op!
    nou ik geef je een dikke knuffel en kom op meis
    wie weet komt de ooievaar wel dit weekend bij jou langs... ;)

15. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

minimuis.. tuurlijk worden we niet gek van jou..
    je mag je gerust down voelen. het is niet niks dat oppeens je uitgerekende datum in z´n laatte staduim opschuift.
    ik hoop voor je dat je Dinsdag wat duidelijkheden krijgt van jouw vk..

sterkyte meis

16. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Nijmegen
    ik heb ff mijn gegevens erbij gepakt en op de laatste groei echo gekeken...

beentjes komen uit op 38,1 week
    hoofdje komt uit op 34,5 week
    en buik op 38,6 week

bij mijn is dus het hoofdje kleiner maar daar maken ze zich niet druk over
    deze echo was op de 6e gemaakt toen was ik 36,3 week

17. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Van de ene kant denk ik dat er niks ernstigs aan de hand is, maar van de andere kant omdat ik met zoveel vragen zit blijft het maar in me rond spoken! En dat ik me daar druk om maak merkt het kleine mannetje in mijn buik ook... Oh wat is hij druk! Is me gewoon aan het proberen gerust te stellen...!

Afwachten, is het enige wat ik kan... En hopelijk kan de vk me dinsdag een hoop duidelijk maken!

18. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Jeetje Miranda, ik kan me voorstellen dat je hoofd en gevoel een beetje overlopen nu. Niet echt een tactisch iemand die Gyn.... Als er niets is om je zorgen om te maken hadden ze dat wel iets beter kunnen uitleggen!
    Maar inderdaad de gyn is de prof en laat je denk ik niet zomaar terug gaan naar de vk ;)

Enne aan Mandy haar metingen zie je dat het vaker zoveel van elkaar afwijkt. Ben het wel met je eens dat het apart is dat ze er nu meekomen en weken terug niets aan de hand was qua metingen.

Heel veel sterkte tot dinsdag meissie!

19. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    nou ik ben er weer...
    bij de vk was alles goed. ze heeft de kleine gevoeld en hartje geluisterd en gevoeld aan mijn bm mond, maar was nog helemaal niks :( zelfs nog niks aan het verweken want het was nog helemaal hard en zat nog naar achter gekanteld :(
    De pijn komt volgens de vk omdat mijn bm heel erg prikkelbaar is en daardoor heb ik snel pijn.
    toen moest ik naar het zh voor een ctg. Die was ook goed. En toen nog een echo gehad van de gyn, en daar was ook alles goed op..
    Dus alles was gelukkig goed met de kleine.. Maar nog niks qua verweking ofzo.. :(
    Ik heb eerst een kop framboosbladthee gezet en die ga ik nu opdrinken :)

20. hardloper

hardloper Niet meer actief

@Minimuisje, wat een vervelend verhaal meiss, ik hoop dat de verloskundige je wat gerust kan stellen, kijk anders of je nog kan bellen mmet die gyn (of die statiere) om nog te vragen. en anders gewoon bellen met de verloskundige. probeer toch te ontspannen (makkelijk gezegd) want als het niet goed was hadden ze je inderdaad wel gehouden.
    en blijf gewoon posten, we worden echt niet gek van je, het is juist heel goed als je het gewoon kwijt kan.

groetjes, lidwina

Deel Deze Pagina