@kiowa wat fijn dat je weer mobiel kunt zijn, en heel veel succes vanmiddag bij de echo. @patroes natuurlijk mag je vragen wat voor een bultjes dat zijn ik heb een huidziekte (kan helaas erfelijk zijn)ik heb hem ook geerft van mijn echte moeder, mijn jongste zoontje heeft het ook en de beeb weet ik nog niet, maar het is de ziekte von recklinghause,dat zijn bultjes die kunnen overal gaan zitten verspreid over het hele lichaam zowel inwendig als uitwendig,ze kunnen er helaas niks tegen doen. liefs mariska @ps als je meer wilt weten hier over vraag gerust ik schaam me er niet meer voor.
Hallo dames, Ook hier nog geen ooievaar gesignaleerd....... Alles nog steeds rustig op een harde buik hier en daar na. Weinig te melden, dus ik ga zo maar eens even wat boodschapjes doen. Iemand nog ideeen voor het avondeten? Diana
Lijkt me erg vervelend, hoop niet dat je zoontje gepest word hierdoor? Doet t pijn of jeukt t? Heb je er uberhaupt last van? Enneh iedereen heeft wel wat hoor Mariska.. Ik heb pigmentvlekken in mn gezicht waar ik me vroeger voor schaamde. En nu zijn we oud en wijs genoeg om ons daarover heen te kunnen zetten!
goeiesmorgens dames... ik heb ecven 4/5 pagina's moeten lezen dus ben een hoop weer veregten... MANDY ja hoor hie rword ook gebeld joh! maar ik wilde eigenlijk niks zeggen ook niet als het rommelt maja 2wkn geleden kwam mam poetsen en toen moest ik op bed blijven tja en hoe verklaar je dat bij een muts die nooit stil kan zitten? hihi dus oma word nu heel nieuwsgierig! Maar sinds vandaag hebben we ook bellen via athome en heb ik nummer melder dus als ik even lekker puh geen zin heb of weeën zou hebben ofzo ga ik lekker niet oppakken! hahaha tja sorry he de rest ben ik hgeloof ik weer vergeten! zal ff update... ik word langzaam aan GEK van de kwaaltjes vooral savonds en in bed!... Mijn vriend zegt steeds tegen me buik; kom nu naar buiten dan kunnen we samen spelen! hahahahahaha kei lief! Morgen naar de vk dat ze maar eens kijkt of ik ontsluiting heb gemaakt de afgelopen weken... Ik zak steeds door me rechter been, dit heb ik een tijdje in de zwangerschap ook gehad {ischias} maar het word weer erger.. ook de bi is een ramp! {dus mandy, ik herken het maar hou me er ook vaak liever stil over hihi} nou ga ff tv kijken... mzzll
Sjeemp.. geen ooievaar hier! Helaas... Vanmiddag moet ik weer naar de vk. Het kind is nog niet ingedaald, maar dat is ook niet zo belangrijk.. Ik ben wel benieuwd hoe het met de suiker is! Verder is de peuterkamer een eind de goede weg op. Ik denk dat ik die deze week wel klaar krijg en igericht! Dan is de beeb kamer weer voor beeb.. Alleen nog 1 ding in onze kamer regelen en dan mag beeb echt komen zonder dat er nog iets spannend gedaan hoeft te worden!
Ik ga vanavond zelfgemaakte frietjes maken met schnitzels en een salade! Was toevallig net naar de winkel gereden en rondgeneusd! En dat was eruit gekomen! Heb er nu al zin in! Heb net ook al op de hele onderverdieping de ramen gewassen... Moest me eigenlijk rustig houden, maar er had een vogel een mooi cadeautje achter gelaten op het raam en ik kon er niet tegenop kijken, verschrikkelijk! Misschien was het wel ooievaarspoep haha! Het was in ieder geval een lekkere klodder die ook nog eens zo dun was dat het lekker uitgelopen was! Wat een details haha!
Hello! Nou, ik heb heel wat bij moeten lezen maar over het algemeen krijg ik het idee dat we allemaal vol ongeduld zitten te wachten op hét moment Ik vraag me de afgelopen tijd wel eens af: Hoe gaan wij reageren als daadwerkelijk de vliezen breken of de weeen beginnen. Allerlei scenario's gaan dan door me heen, haha... Vreemd en leuk tegelijk: Volgende week vrijdag ben ik uitgerekend Ik heb gelukkig sinds 2 nachten weer lekker kunnen slapen. Voor de rest geen gerommel of wat dan ook. Mijn aambeien zijn volgens mij aan het herstellen dankzij zalf en pillen van de VK. Wat doen die pijn zeg! De beeb ik lekker onrustig. Zich misschien aan het voorbereiden op de reis naar buiten? Ik hoop het. Ik mag trouwens niet meer op de bovenverdieping bevallen. We moeten een bed op klossen beneden in de kamer plaatsen. Dit omdat ik de magische grens van 100 kilo gepasseerd ben (102...) en mochten er complicaties zijn voor de bevalling dan mag het ambulancepersoneel mij niet van de trap tillen...Arbogedoe en zo... Maar ja, is niet anders. En echt erg vind ik het ook niet. Beneden kan ik meer kanten op om weeen op te vangen. De beeb was 2 weken geleden bezig met indalen...afgelopen woensdag tijdens controle was ze weer naar boven gekropen...Aankomende vrijdag heb ik weer controle bij de VK...Ben benieuwd. Verder hou ik steeds vaker vocht vast. Vooral 's nachts. Mijn handen doen dan behoorlijk pijn. Dus ik drink me een ongeluk @Tamara: Gefeliciteerd met de kleine meid! @ Kiowa: heel veel succes bij de echo!
Ojee dat ging fout. Ik heb zelf als kind eczeem gehad. Dit was ook een erfelijke vorm. Het zou dus kunnen dat ons kleine mannetje dit ook krijgt. Het lijkt me vreselijk als hij dit van mij zou erven. Ik ben zelf er wel mee gepest namelijk. Ik kan mij nog zo goed de eerste keer kleuterschool herinneren. Kinderen wilde niet naast mij zitten. Ze zeiden dat ik vies was. Tja ik had inderdaad nare jeukende plekjes op mijn huid, maar vies was het niet.
ik moet vanavond weer naar de vk toe.. Ik heb echt pijn onderin mijn buik.. Echt continu pijn, en als de kleine dan beweegt dan doet het nog veel meer pijn.. Pff kennen jullie dit gevoel? het is echt een continu pijn gevoel.. echt onderin mijn buik, bij mijn bekken ook.. en als ik mijn buik aanraak doet het ook onwijze pijn.. De vk gaat iedere keer voelen onderin hoe het kindje ligt met het hoofdje, maar dan ga ik echt dor de grond als ze daar duwt..
Hey meiden! Nog een paar daagjes en we mogen officieel van start, want dan is het maart Zag net dat de eerste novembermama's er al zijn.. jeetje, wat gaat dat snel zeg! (en toch ook zo langzaam, die laatste loodjes). Ik las hier van een paar meiden dat ze de laatste tijd wel erg goed naar de wc gaan. Nou hier ook! Heb gewoon de hele zwangerschap met zware obstipatie gelopen kon eigenlijk geen dag zonder lactulosestroop, en nu ga ik gewoon elke dag zonder probs naar de wc zónder laxeerspulletjes. Zou dat iets met voorbereiding voor de bevalling te maken hebben? Ik ben zoooo benieuwd wanneer ik ga bevallen. In principe is de gemiddelde termijn voor een tweeling 37 weken, dus dan zit ik volgende week vrijdag op m'n 'uitgerekende datum' maar het kan evengoed nog een tijdje langer duren natuurlijk! (al hoop ik niet tot 40 weken door te lopen, zit nu al met zo'n 10 pond in m'n buik.. vruchtwater en placenta's nog niet eens meegerekend) en het wordt toch wel erg zwaar nu. M'n vriend is ervan overtuigd dat ik deze week ga bevallen, en ik heb steeds volgende week in m'n hoofd. We zullen zien of 1 van ons gelijk heeft Oh btw, hoe reageren jullie op baby- en verlosprogramma's? Ik heb net ff naar dat programma op RTL gekeken maar zit zo ongeveer van het begin tot het eind te janken, zo stom
Ja herken ik. Ik denk dat je baarmoeder nu heel gevoelig is omdat ie waarschijnlijk zo ongeveer tot het uiterste is uitgerekt. Heb ik ook wel last van, maar dan vooral 's avonds.
Hallo, Dit hoeft niet zo te zijn. Ik zat er als baby ook helemaal onder ik was gewoon helemaal blauw zo'n droge huid had ik. Maar dat ik heb ik aan de vk gevraagd en het hoeft niet. Want mijn nicht had het niet en haar zoontje wel. Dus het kan een generatie overslaan en aangezien ik het in erge stadium heb gehad is de kans heel erg klein dat onze kleine het krijgt. Gewoon ff ter informatie omdat ik er zelf ook heel vaak aan denk maar de vk heeft mij gerustgesteld. Morgen moeten we weer naar de vk. Twee weken geleden was de kleine helemaal ingedaald en vorige week kon ze de kleine er zo uitduwen. Dus zal mij benieuwen hoe het er morgen voorstaat. Mijn moeder gaat morgen mee naar de vk, dat leek haar wel een keer leuk. Morgen zijn wij officieel 37 weken dus het mag. Maar de vk is al verder dan ons want als wij daar komen loopt ze 3 dagen op ons vooruit maar dat komt natuurlijk omdat zij uitgaan van de laatste menstruatiecyclus. Maar ach 37 wkn is 37 wkn. Ik heb wel steken in mijn onderbuik, en af en toe heel erg draaierig. Liefs Fennita
@bar: jeetje meid...dat lijkt me ook niet fijn. Ik heb ook last onderin...ook continu...alleen bij mij is het aan 1 kant zeg maar. Dus richting me lies aan de linkerkant. Ik heb het vreselijk als ik me been over de ander probeer te krijgen of als ik op die zij lig Maaaaarrr....morgen om 10:15 naar de gyn. En als ik geluk heb....dan mag ik meteen blijven om ingeleid te worden en ben ik van die pijn af *zucht* Heb me tas al helemaal klaar. Al is het onze derde...was nog steeds een beetje onwerkelijk om die kleine kleertjes in de tas te leggen en dan te bedenken dat onze uk dat morgen misschien al aan heeft haha Ik hou jullie verder nog op de hoogte. Ben benieuwd of je eigenlijk in het zh kan internetten haha Hoezo forum verslaafd he En anders laat me mannetje wel een berichtje voor me achter als de kleine er is. Nou meiden...ik ga nog even wat dingetjes doen en wie weet horen jullie morgen van me of die kleine er is of nog niet Verder wens ik jullie allemaal heel erg veel succes met bevallen (aangezien het toch bij een aantal al zo rommelt ) En hoop ik hier snel met leuk nieuws te komen. XXX
veertje ik had er wel is van gehoord ja over dat je dan niet boven mag bevallen, maar ik vind het ronduit belachelijk hoor... ik zelf heb er niks over gehoord van mijn VK terwijl ik echt meer dan 100kg weeg minimuis wat heb je nu dan toch gedaan? heb je de boodschap van de postduif verweidert nu weet je niet wat erop stond wie weet was het wel een herkennings punt voor je ooievaar! hihihihihii anniek ik zal mijn mond houden over die BI ok hihhiihi bar ik loop al weken rond met die pijnen in mijn buik en bekken soms iets minder maar soms niet om te harden! denk dat je er weinig aan kan doen meis het hoort er allemaal bij... ook als je mn buik aan raakt pffff dan kan ik wel door de grond heen gaan au wat doet dat pijn, maar ze zeggen gewoon dat ik een gevoelige buik heb is ook niks aan te doen...
Bedankt Fennita er zijn de laatste tijd meer meiden draaierig, waaronder ikzelf.. Misschien is dat wel omdat er nu zoveel in je lichaam gebeurd.
@ Linda -> alvast veel succes morgen dan meid! Ben benieuwd! En ook wel spannend zeg! Misschien ben je morgen inderdaad opnieuw mamma! Ik kijk echt heel erg uit naar de bevalling en aan de andere kant vind ik het ook een heel akelig idee! Het niet meer zwanger zijn en echt mamma zijn! Maar toch spring ik bij wijze van spreken een gat in de lucht als het begint hoor! Hihi!
Ik weet het...ik vond het zelf ook nogal krom. Stel je voor dat je op leeftijd bent en ook over de 100 weegt en een hartaanval of zo krijgt in bed...dat plan je toch niet? Dan moeten ze je ook tillen... Maar ja, laat ik me maar aan hun regels houden. Beneden voel ik me toch meer op mijn gemak omdat ik overal naartoe kan als ik daar behoefte aan heb.