Maart 2007 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door susanne1979, 24 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Nou denk dat ik maar gewoon afwacht, dan weet ik tenminste ook zeker dat mijn kleintje er klaar voor is!
    Was gewoon een beetje nieuwsachierig, hihi..... Het is gewoon ook wennen he dat je dit gewoon echt niet in de hand hebt, we zijn zo gewend om alles goed te regelen en te plannen. Maar op een bevalling meot je maar wachten wanneer die zich aandient en hoe!

2. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Daar was ik weer, was een kort kort rondje, begon namelijk te hozen en dan weet Mis niet hoe snel ze naar huis moet :) zulke grote druppels dat ze dacht dat het hagel was (krimpt ze ineen namelijk) Arm, mal beest!

Die wonderolie heb ik ook geen goed gevoel over nee. Ik las al dat het diarree veroorzaakt en daardoor de bm prikkelt. Maar ook dat het effect heeft op de darmpjes van de beeb....

Volgens mij heeft het bij Patroes doorgezet hoor, niks meer vernomen van haar...

3. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ik denk dat het bij patroes idd zover is ja, anders had ze zich al wel een keer gemeld denk ik, spannend hoor voor haar!

4. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    gewoon bij het kruitvat dames...

maar ikke wil het ook nog lang niet gebruiken...
    als ik 40wkn ben misschien amar nu nog niet...

dan gebruik ik toch echt liever chocomelk om me damren te prikkelen en aangezien ik een spastischedarm heb is dat nioet zo heel moeilijk :)

5. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    jah idd PATROES..... kop op meis!

ooo we denken allemaal aan je! gaaf gaaf!

6. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Dames ik ga even lekker op bed liggen.
    Tot straks maar weer.

7. hardloper

hardloper Niet meer actief

@ marijke, succes, spannend meis, wel lekker dat je slaapkamer schoon is nu, altijd fijn bevallen lijkt me.... :D

@CHafie, welkom :D

@anniek, bij twijfel bellen. en ik heb besloten het morgen aan te kaarten bij de verloskundige. hoop dat ze geen rare dingen gaat zeggen, anders ga ik vast half hysterisch worden :(

nou, zolang die goed zit mariska, das in ieder geval fijn.... nu hopen dat ie snel zal zakken... :D

@sweetpee, hmmmmm reuzemergpijpjes. denk dat ik de meisjes straks maar tracteer op een groot stuk, kan ik er zelf ook een nemen :) oh en havermoutpap. mmmmm vanmorgen op. met vanillesuiker! en misschien denkt je hond wel dat je al bezig bent. honden hebben dat soort dingen snel door. :D

@missie201, dat kan je eigenlijk beter niet doen, want in annanashart zit blauwzuur, en das niet goed, en van wonderolie ga je zwaar aan de race, en dat kan je baby dus ook doen, met gevolg ontlasting in vruchtwater... het is fijn als het goed gaat, maar in principe werken ze beide niet, en is het alleen gevaarlijk. het zou hooguit iets kunnen versnellen, maar je kan beter geen risico nemen. dus dames: gebruik GEEN wonderolie!

en ja, waar blijft patroeschka? uitladen?
    OEHOE, PATROESCHKA, WAAR BEN JE? :D

groetjes, lidwina

8. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    jeeeetje het onweerd hier en het hoost en waait alles door elkaar...
    ahhh en rifka heeft zo een kinder feestje
    wolf belde net al op of ze al weg was en hij zei blijf maar wachten ik kom wel iets eerder na huis dan bren ik ze wel...
    wat een weer zeg lekker weer om op bed te liggen en bevallen hihihihi

9. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    JA, super weer om te bevallen!
    Ben ik ook helemaal voor in de stemming ;)

JOEHOE PAtroes waar ben je nou?

10. marisenmaurice

marisenmaurice Actief lid

22 jul 2006
    489
    1
    0
    intrieurverzorgster
    heerlen
    chafi welkom hier.

patroes is het eindelijk zo ver?

liefs mariska

11. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Anwendung: Jede Hebamme hat ihr eigenes Rezept, aber immer ist Rizinusöl mit drin im Cocktail zum Trinken.

Wirkung: Der Mix sorgt für gute Durchblutung der Verdauungsorgane und pustet den Darm durch. Auf die Unruhe antwortet die Gebärmutter oft mit Wehen.

Nebenwirkung: Bauchkrämpfe, Kreislaufprobleme! Nur anwenden, wenn die Hebamme mit dabei ist.
    Erfolg: gut - oder gar keiner.

dit zeggen ze over die wonderolie! sorry is in het duits..... ;)

12. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    Tjonge ik denk het echt van patroeska...
    heeft die hiero ook een SMS maatje ofzo?
    ben zo heel nieuwsgeirig!

maar dames ik word er echt GEK van.. en LASTIG
    heb nu al vanag vanmorgen 10uur steeds harde buiken..
    ongveer om de 6 minuten.. maja zijn dat nu voorweeën
    of echte weeën?
    wanner moet ik nu naar de vk bellen, er staat in het boekje van haar
    als ze terug keren om de 4a5 minuten!

Maja van google word ik ook niet echt wijzer;

Voorweeën, ook wel valse weeën genoemd, zijn over het algemeen onregelmatig. De gehele tijdsduur kan erg uiteenlopen en varieert van enkele uren tot zelfs enkele weken, al naar gelang men er zich vroeger of later van bewust geworden is. Voorweeën kenmerken zich door hun onregelmatigheid. De ene keer zitten er 10 minuten tussen en de volgende keer een half uur. Bovendien is de kracht van de weeën meestal afhankelijk van wat je doet. Als je rustig zit, zijn ze minder sterk dan wanneer je rondloopt.
    Nou nit echt onregelmatig hiero? echt pijn doet het niet maar de intensitiet tja nee of het echt verschil maakt niet echt
    Soms komen voorweeën toch met enige regelmaat en dan denk je dat de bevalling is begonnen.
    Jah hiero regelemaat jah maja streek elkaar we tegen

Het verschil met de 'echte' weeën zit in het feit dat voorweeën niet erger worden en veel korter duren dan echte weeën.Een voorwee duurt ongeveer zo'n 30-40 seconden, terwijl echte weeën minimaal 1 minuut duren. Bovendien blijft de pijn steeds hetzelfde en wordt niet erger.
    Tja word niet echte rger nee, en tja of het nu 40seconden aanhoud of 60? geen idee

Voorweeën krijg je meestal 's avonds of 's nachts, omdat de baarmoeder dan het meest prikkelbaar is.
    Voorweeën geven geen ontsluiting, wel zorgen ze ervoor dat het hoofdje dieper indaalt en dat de baarmoedermond weker wordt.

weer MEESTAL.... maar het is nu niet avodn en ook geen nacht. O geven voorweeën geen ontsluiting? goh hoe kom ik dan aan de 1 cm?

Ontsluitingsweeën ook wel echte weeën genoemd, treden met een zekere regelmaat op van 5 à 10 minuten en houden ongeveer een minuut aan. De totale duur van deze weeën ligt tussen enkele uren en enkele dagen. Voor verreweg de meeste zwangere vrouwen echter om en nabij de tien uur. Deze weeën verweken en ontsluiten de baarmoedermond.
    Een zekere regelmaat? jah die is er wel

TJA SORRY VOOR ME GEZEUR MAAR WAT IS HET NU?

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Bel dan gewoon ff Anniek :)

(denk persoonlijk dat het voorweeën zijn hoor, en nog niet het 'echte' werk maar goed, ben dan ook maar een leek)

14. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    BELLEN!!!!!!!

15. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Nijmegen
    jeetje anniek ik zou er gek van worden hoor meis
    ik zou als ik jou was gewoon ff bellen je zelf gewoon van de domme houden en kijken wat e zegt.
    liever 1x te veel dan 1x te weinig

16. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    dit zou helpen:

- bitter lemon

- tonic

- sex

- chinees eten

- ananas (met name het hart)

- bier

- wonderolie

- bruine bonen

- auto rijden over plattelandsweggetje (lekker hobbelen)

- ramen wassen (na chinees eten)

- koffie

- tepel massage :(

liefs Es

17. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Nijmegen
    dit zou helpen:

- bitter lemon : dat zou ik nog wel kunnen proberen

- tonic : lust ik niet

- sex : dat vind mijn mannetje niet fijn ( vooral deze week niet )

- chinees eten : hmmm jammie dat doen we morgen wel

- ananas (met name het hart) : ben ik al 2 weken aan het eten schiet niet op

- bier : lust ik niet

- wonderolie : daar begin ik nog niet aan

- bruine bonen : hmmm kan ik overmorgen wel is gaan proberen chili of zo maken

- auto rijden over plattelandsweggetje (lekker hobbelen) : doe ik dagelijks met al die hobbels hier in de buurt

- ramen wassen (na chinees eten) : pffff met dit weer hihihihiihi

- koffie : lust ik niet

- tepel massage : liever niet kan nu al niks aan mn lichaam hebben ,maar wie weet als ik echt wanhopig word hahahahahhahaha

18. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    o ja en rode wijn! hahahaha dacht schrijf het maar eens op kunnen jullie misschein iets er van proberen ;) .....

19. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    dat van die chinees moet wel scherp zijn en de chilli ook! ;)

20. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Nijmegen
    ahhhh dat eten moet geen probleem zijn ben een halve pinda dus scherp eten hou ik wel van hihihihihi
    nou en dan kunnen we gelijk het eten wegspoelen met bitterlemon hahahahhaha

Deel Deze Pagina