oh mammatje wat een buik! Mijne zit ook zo laag [alleen de digi is kapot ] Ik wordt aankomende dinsdag gestript en met de nodige homeaptische weeën-opwekkers naar huis gestuurt. ik ben dan 40 weken en 1 dag,de vk wil me niet langer laten lopen omdat mijn kindje erg groot is,en mijn bekken erg smal. Wie weet hoe snel zoiets dan gaat,als je gestript bent? We zijn zó benieuwd naar ons kleine meisje,ik ben er helemaal klaar voor! Er blijven steeds minder maart-zwangeren over zeg,wat gaat dat hard ineens! Iedereen die net maart-mama is geworden; Gefeliciteerd met jullie mooie beebs!
Hoi Timiris, ja het is een gigabuik weer. Strippen is zo gedaan. Gewoon even goed ontspannen en je voelt er weinig van. Ze woelt dan even de vliezen los van de wand en rekt de baarmoedermond iets op. Ik heb het vorige week gedaan en geen centje pijn. Ik had wel al 2cm ontsluiting. Daarna moet je niet schrikken want je gaat dan een beetje slijm en bloed verliezen en met een beetje geluk ook de bevalling in. Bij mij hielp het niet maar goed, mijn kinderen zijn stuk voor stuk eigenwijs en moeten er met brute kracht uit gehaald worden hahahaha
Ja kom ik is iedereen er vandoor Verdikkie toch! Gezellig dat jij en Timiris er wel zijn Nu dat ik weer zit voel ik mijn buik weer. Zo'n ongesteldachtige pijn... kom op Beeb, kijk naar het licht! Daar moet je heen!
Dankje mammatje,ik kon me er nog weinig bij voorstellen haha. Ik heb al 3 keer een begin gehad,met ontsluiting en alles erbij,maar halverwege vindt onze beeb het toch nog te gezellig in m'n buik! Ik hoop dus dat het strippen wil helpen,anders wordt ik ingeleid en dat lijkt me weer minder fijn En wie weet begint je beeb nu wel aan zijn reis naar buiten mammatje!
Jeetje wat gaat dat hard hier, ik heb net 2 uur bijgelezen (was nog bij blz 438 haha). Vorige week was mijn bloeddruk ook te hoog Leonietje 140/90 ik moest afgelopen maandag terug en hij was weer 120/80. Kon met van alles te maken hebben zei onze vk. Ik moet inderdaad ook in de gaten houden of ik de volgende symptomen niet krijg: hoofdpijn, pijn bovenin buik, duizelig, vlekken zien. Dan moet ik bellen. Ik weet niet meer precies wie het waren maar de dames die bevallen zijn, van harte gefeliciteerd en veel geluk met jullie kleintjes. Verder ben ik ook vrij futloos de laatste dagen, maar we gaan door. Probeer weer wat vaker te komen kijken hier. Ga nu eten maken.
Ja ik hoop ook voor dat jouw meidje de boodschap begrijpt. Die van mij doet of ze gek is hoor. Veel gerommel maar weinig resultaat.... En tja, inleiden is even vervelend maar je weet dan wel zeker dat beebje komt.
Nou ben APK-goedgekeurd het gerommel moet ik maar voor lief nemen, hoort erbij helaas. En ik moet erg rustig met de hond uit (ahum het is al zo'n traag sjokbeest....). De Klossen zijn ook in huis, zo maar ff onder het bed zetten (mannetje dan he ) Doe ik ff wat comfy aan, broek zit ruk.... Hey Timiris! Spannend hoor, ik hoop dat het strippen snel resultaat geeft Mammatje, das een beste buik mooi hoor. Ook ik heb een lage buik, al vanaf het begin Jaja Roba je kan hier niet langer dan een halfuur verzuimen hoor. Anders moet je pagina's doorworstelen
lekker sweetpee dat je goedgekeurd bent. Wat dacht ze dat je ene rondje rent met de hond elke dag? Hhahaha. Ze zeggen toch dat je veel moet lopen wil de bevalling ingaan... Of vergis ik me nu? Ik kan niet meer lopen dus die valt voor me af.
Hahaha tja ik zei ook al erg hard ga ik niet met de hond en ze trekt ook niet aan de riem. Maar ze ze dat ze vaker hoorde dat vrouwen last krijgen tijdens het rondje met de hond Ach ik wandel lekker door zolang het gaat. Totaan mijn verlof (36 wk) liep ik toch zeker een uur-anderhalf uur per dag. Dus alles is lekker soepel lijkt me hahaha beeb is ook al ingedalad sinds week 31
@Mammatje... heb hem gevonden tussen de bomen (scouting) Wow jij hebt ook al een behoorlijke buik hoor.! @timitris... wow dusj misschien heb jij volgende week een dochter in je handen.. leuk hoor en vooral spannend.! @sweetpee... fijn dat je weer op de weg kan ( APK-keuring) en dat er niet aan gesleuteld moet worden.. @mammatje... maar als je je mond niet dicht houd.. (daar komt ook licht vandaan) komt ie uit het verkeerde gaatje.. en een baby uit je slokdarm enso lijkt me al helemaal niet prettig
Ik loop ook heel veel hoor, moet je niet vragen hoe hahaha. Ze willen hier al een rolator voor me gaan kopen. En ik zal wel lopen tot aan de laatste dag. Het gaat ff allemaal wat moeizamer en de weg lijkt steeds langer te worden maar ja, ik zal toch moeten. Helemaal leuk als ik de buggy vol boodschappen en kind heb zitten en een vervelende kleuter die aan de wagen trekt...
hahahaha zieje wel dat ze aan bomen groeien! Hij was dan goed rijp als ie al van zijn tak was hahahahahaha
Hahaha daar is over nagedacht, ik klets weinig en draag altijd een zaklamp hahahahaha Ik word melig, moet even iets eten hoor.
Ja ik kan weer veilig ronsscheuren Nou Mammatje ik kan me er iets bij voorstellen (ik ga ook steed trager), en dan nog met een buggy (kan ook als rolator dienen ) Pfoe klossen zitten onder het bed, als ik zit komen mijn voeten niet eens bij de grond en nu staat de tv te laag.....
nou dames ik zal jullie eens even verblijde met mijn bevallings verhaal... of niet misschien hahahah.... zal bij het begin beginnen... suc6 met lezen hihi! Nou na 3 weken voorweeë geloofde ik eigenlijk nergens meer en en vierde zondag 4 maart me verjaardag e waren wel harde buiken maar ach dat hoorde erbij he.... Om 11 uur ging het bezoek naar huis en ik op bed.. maar eerst nog even foto's maken van me buik, en me voeten ivm het vocht... jah daarna kon ik pas gaan slapen.... Maar in bed bleef ik maar draaien en draaien... ik werd niet geod van mezelf en zocht afleiding op tv en boekjes... na wat kleine stukjes slaap moest ik vaak naar de wc en in mijn achetrhoofd kwamen de vliezen maja bla bla dacht ik netzoals alle afgelopen keren... Rond een uur of vier kwam me vriend eens goed dicht tegen me aanliggen, hij sliep ook al eigenlijk niet... Ik was me best wel aan het ergeren want moet de volgende ddag om 12uur naar de vk... Nou om 4.05 uur voelde ik een harde knap in mijn buik net of een ballon veel te hard werd opgeblazen.... Er gebeurde niks maar ik wist vrijwel zeker; dit moesten de vliezen zijn! Toen ik hierna een klein windje liet stroomde er iets... net van tevoren was ik naar de wc geweest en had ook een handdoek mee naar bed gebracht omdat ik het zo warm had. Dus met handdoek en al naar de badkaer en tijdens het lopen verlies ik mee en meer; ik wist het gewoon zeker.... me vriend was inmiddels ook klaar wakker en ik zei; ga nog maar slapen schat denk niet dat het doorzet we zien over een paar uurtjes wel.. nou nog voor ik het goed verteld had kwamen de weeën op gang.. En nee niet om de 6/7 minuten nee meteen om de 3 minuten... Mijn vriend vroeg steeds of hij de vk moest bellen; nee joh niet nodig een bevalling kan 16uur duren! Laat die mensen nou gewoon slapen... Maar de weeën kwamen en kwamen... Ik vroeg nar nog geen half uur of ie niet toch kon belen... ondertussen hebben we wat opgeruimd van het feestje van me vrejaardag.. Nou de vk zou dus komen kijken maar moest eerst even de bevalling afronden waar ze bezig was geweest... Rond 05.30uur kwam de vk en constateerde meteen 6 cm ontluisting... eigenlijk schrok zij en ook wij ons eigenlijk een beetje! Maar het was voor mij wel de verklaring waarom die weeën zo inmens pijn deden... ik wist zeker dat ik het met die weeën geen 16uur zou volhouden... Ze deelde meteen mede dat ze de spullen ging klaarzetten en of we naar het ziekenhuis wilde; nee dus maar ik had wel een verzoek om de baarkruk.. zou die heeft ze dus gehaald en maar goed ook want toen ze terug kwam mocht ik nog even in bad omdat de weeën niet nmeer weg te krijgen waren en het wel heel zwaar werd... Hier heb ik niet lang ingezeten en ik schreeuwde en krijste om de weeën maar weg te krijgen. Toen ik eruit kwam had ik enig idee van poepdrang.... We zijn naar de lsaapkamer gegaan waar weer gekeken werd hoeveel ontlsuiting ik had en het was inmiddels al 10 cm maar er was nog een klein randje... ik mocht op het hoogte punt van de wee meepersen... En even later mocht ik volledig meepersen... Dit vond ik overigens erg moeilijk... Ik weet nog goed dat de vk uitlegde dat ik dadelijk eme mocht eprsen enzo en dat ik heel goed moest luisteren maarz e evrwachte dit nog iet binnen tien minuten ofzo maar het kon.......De kraamhulp was inmiddels gearriveerd en had nog net de kans gehad om wat doeken op te warmen en het bedje op te maken... de vk riep snel dat de kraam meost komen want het kindje kwam eraan... En zo is na 24minuuutjes persen onze kleine kyana op de wereld gezet! Het was een korte bevalling van in totaal zeg maar 3uurtjes vanaf de eerste wee tot haar eerste kreet! Het is echt in vogelvlucht gegaan... Ik zeg echt neit dat ik niet weer zou doen.. Ik vond het heftig de weeën waren behoorlijk krachtig waardoor ik ook af en toe echt MOEST schreeuwen... Maar het was wel dragelijk hoor! en voel me ook verder prima.... Voor de liefhebbers; Ik had rechts en links en beneden een scheurtje en in totaal 4 hechtingen waar ik tot nu toe nog weinig last van heb..... ******************* Nou hoe het nu gaat willen jullie vast ook wel weten? Ik was gestart met borstvoeding maar dit deed vanaf het begin af aan echt mega pijn... Kyana deed haar onderlipjes verkeerd waardoor het voo rmij nog meer pijn deed, zeker in combinatie met mijn zeer gevoelige tepels... ik heb veel nagedacht en traantjes weggepinkt maar na de 1e nacht 1 uurtje slaap de nacht van de bavllin govergins totaal geen slaap was het moeilijk.... Heb veel geporbeerd heb zelfs gekolfd wat oevrgeins goed lukt maar ook de pijn ondragelijk was... ik lag te kreperen in bed als ik me meisje wilde laten drinken ik huilde hard.. nee dat was niet leuk.... Heb vavnmorgen dan ook besloten niet verder te gaan met de borstvoeding en me meisje lekker de fles te geven... en nu ze de fles krijgt is ze herlijk tevreden en rustig...... Hellaas maar ik stond en sta er wel voor open! mijn meisje is me alles waard! We willen smaen graag een mooie kraamtijd en deze beslissing heeft me veel moeite gekost en is uin veel overleg geweest en zelfs de vk vond dit de beste oplossing... ik ben uitzonderlijk en het was zeker nite normaal! Nou maar nu genoeg emopperd.. ik ben heel tevreden! heb niet veel last ergens van... doe lekekr mijn ding oja hahaha spierpijni n me schouder! hihi au au au... verder gaat echt alles zijn gangetje en paps is zo trots als een pauw! Weet je wat pas moeilijk is? Me rustig houden! Pff zou het liefst zelf in de auto sprngen voor luies en flesjes enzo! heerlijk... hihi ik verheug me op de dag dat ik kan gaan showen! ************** Nou genoeg gezwetst... ik ga even roepen om me mannetje om een flesje want me meisie moet dadelijk eens eten.... Meiden sorry dat ik niet reageer maar het is even een beetje hektisch als ik komende dagen wat meer tijd en rust krijg nuook met de fv zal ik even het lijstje met geboortes bijwerken.. er is vast wel iemadn die me wil helpen.... Nou ik hou jullie even goed in de gaten!\ ennuh oja bedankt over de woordjes van me wondertje! Ze is kei schattig en tja die haartjes heeft ze van mams! Gaaf he! hihi
Nou Anniek klinkt toch als een goede vlotte bevalling! Ik hoop r ook zo 1 te krijgen! Jammer van de bv maar als het niet wil wil het niet makkelijk zat! Geniet lekker van de kleine! @Sweetpee: fijn dat alles goed was bij de vk! En idd die klossen! Ik heb de eergister ook gehaald maar toch besloten om ze er nog niet onder te zetten...vond het echt veelste hoog en manlief doet het wel als het zover is.
Jah ik kijk echt positief terug op de bevalling... het was heftig maar kort jahwas gewoon helemaal ok... Maar hoop voor jou echt oprecht dat ie ietsie langer duurt... dit ging moet ik zeggen heel snel hihi en idd jammer van de borstvoeding het brengt nogal een emoplaatje hoor pff ze nuchter als ik was zo moeilijk als de keuze was! ik genoot er echt van om haar te zien drinken bij mij en dat gaat nu niet meer maar goed dan geniet ik wel anders van der hoor hihi
Ik moet nog bijlezen hoor....... Maar moet dit ff kwijt. Mijn hart ontploft zowat. Zojuist kwam mijn buuf thuis uit het ziekenhuis. De buurman hield heel even de maxi cosi voor het raam met de pasgeboren beeb zodat ik ff kon gluren...... Ik weer niet hoe lang ik dit nog trek hoor.....DIE BEEB MOET ER UIT! En nog ff iets heel anders...... De hele zwangerschap heb ik al last van meer afscheiding dan normaal maar de afgelopen dagen stroomt het er echt uit. Heb al een keer bijna gedacht dat het vruchtwater was, want af en toe zijn het echt straaltjes.... Sorry voor het smerige relaas maar hebben jullie dat ook? Nou dan ga ik zo weer ff bijlezen