Maart 2007 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door susanne1979, 24 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi meiden,
    ik heb gisteravond het hartje gehoord, wat machtig toch! De bellytalk geeft mij juist een beetje zekerheid, ik heb al eens een kindje verloren en ben dus vreselijk onzeker. Met deze duur van zwangerschap vind je ze zo. Ik heb m bij Yana ook gebruikt en elke dag vond ik haar nog. Soms zat ze diep en moest ik altijd even wachten maar daarna vond ik haar weer. Ik ben er hartstikke blij mee. Straks ook de zwangere kadoos halen bij de drogist en dan heb ik de eerste binnen :)

2. Ja Tanja! Ik kan ook niet wachten tot ik hem binnen heb. Ik heb hem zondag besteld en betaald. Zelfde bank dus het geld is binnen bij hen. Misschien gisteren verstuurd? Vandaag met de post bij mij? Hihi, op die manier denk ik momenteel :)

Ik heb het apparaatje om verschillende redenen besteld. Ten eerste omdat wij dan niet afhankelijk zijn van de verloskundige om wat te mogen zien of horen. Ten tweede als geruststelling dat alles nog goed is. Omdat ik momenteel niks voel. En ten derde omdat mijn vriend anders een beetje aan de zijlijn staat. Het 'gebeurt' tenslotte allemaal in mijn lichaam en op die manier kan hij meeluisteren en zich wat meer betrokken voelen bij dat wondertje waar hij nu nog niks van merkt. (komt wel.als we gaan schoppen.)

3. Spannend he, Veertje :) Ik heb net eer geluisterd en mijn 4jarige vond het superinteressant :) Ik hoop dat je m vandaag krijgt.

4. Niet meer actief

Zo, nou ik heb lekker even geslapen! Vooraf even een pil genomen. heerlijk! Zometeen even wat zakelijk admin en salarissen betalen en dan hop met de kleine naar een speeltuin! Want die is erg aanhankelijk vandaag. Laat haar maar ff klauteren hoor.

Het apparaatje lijkt mij inderdaad leuk als je kleintje al wat ouder is en dan mee kan luisteren. Astrid is pas 17 maanden (nou ja, 3 okt), die begrijpt dat toch nog niet!

Hmm, ik zat net een huizen krant te bekijken. Volgend jaar maar de bijgebouwen platgooien en een mooie tuin neer laten planten en dan de verkoop in, meer dan 4 ton moeten we toch wel kunnen vangen als ik het zo lees Ik wil eigenlijk wel binnen nu en een paar jaar weg uit dit gat. Het begint me steeds meer te irriteren dat hier echt niks is.Behalve 2 buurtsupers en 1 groente boer en slager (wat overigens t.o mij en naast mij bevind)

5. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    Klopt inederdaad! ik had net ook hoofdpijn en betraptte mezelf erop dat ik nog amper water had gedronken.heb nu al twee flesjes op en het is al weg!

6. linda83

linda83 Actief lid

\:D/ IK HEB EEN NIEUWE WONING \:D/

Ben echt zo happy heb nu in mn huidige woning een kleine woonkamer en een slaapgedeelte en heb nu 2 uur terug te horen gekregen dat ik een 3 kamer flat toegewezen heb gekregen.Eindelijk ruimte voor een babykamer :D

Ook vanmorgen bij de vk geweest en voor het eerst het hartje gehoord------>Echt SUPER!

Mn dag kan niet meer stuk vandaag :):)

7. Gefeliciteerd Linda!

8. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Wat super voor je Linda! Kan je al snel verhuizen?

Hier gaat alles wel weer goed. Gisteren was een baaldag met misselijkheid. Vandaag gaat het weer een stuk beter gelukkig!

Nog 2 en een halve week werken en dan lekker twee weken vakantie! We gaan kijken of we last minute weg kunnen komen voor weinig. Lekker nog even met zijn tweetjes genieten van zon, terrasjes en een andere cultuur!

Marian

9. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Zo was ik weer ff

Gefeliciteerd Linda!

Wij hebben alle echo afspraken nu ook ingepland: 4 nov 20wk echo en 9 dec een 3d/4d echo [​IMG]

Heb ook het gevoel dat er weer een groeispurt is, voel allemaal geterk enzo van binnen :rolleyes:

En het plassen loopt nu opeens de spuigaten uit.kan wel elk uur een klein plasje doen pfffffffffffffffffffffffff

10. Niet meer actief

goh jij ook al. ik pies me ook suf hier! Moet er wel 3 keer uit in de nacht!

11. Niet meer actief

ik merk nu ook dat mijn buik harder gaat groeien :D vind ik alleen maar mooi!

Ik moet ook elk uur naar de wc.erg vervelend :p

12. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Gisteren bij de VK geweest, alles was keurig gegroeid, hartje klopte goed. Ik vind het elke keer weer spannend, 1 november 20 weken-echo (nog spannender) en ik moet nog even bellen binnenkort voor een 3d/4d echo :D

13. Hi meiden,
    wanneer denken jullie dat t handig is om te gaan kijken naar het geslacht? Ik krijg nl heel sterk het gevoel dat dit een meidje is en ik wil zekerheid :) Ik ben nu net ff 16 weken en dacht zelf aan zo'n 8 weken maar is dat niet te vroeg?

14. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    @mammatje: Als het goed is heb je toch nog een 20wk echo? Dan kunnen ze het namelijk al zien :D

Blij te lezen dat ik niet de enige ben met 'plasdrang':)
    's nachts 2 á 3 keer eruit vind ik erg vervelend, maar blijven liggen kan dan gewoonweg niet grrrr. Gelukkig is de badkamer naast de slaapkamer ;)

Ooooh ik wou dat het al november was....ik wil zo graag weten wat het is [-o<

15. Ja dat klopt. Op 25 oktober krijg ik weer een echo en ben ik 20 weken maar ik krijg geen screeningsecho. Hij zal heus wel gaan kijken hoor maar ik zou het zo graag eerder weten. En ik voel me nogal dom omdat dit de 5de is en ik dit niet goed weet :)

16. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Vanmorgen weer in het ziekenhuis geweest.
    Een echootje gehad en gezien dat het goed gaat met onze kinderen. Goede kloppende hartjes en genoeg vruchtwater.
    Hoe groot ze nu zijn heeft ze niet gemeten, dat komt met de 20 weken echo weer aan de beurt.
    Wel heeft ze inwendig nog een echo gemaakt voor de grootte van de baarmoedermond (pijnlijk!). Die was vier centimeter en dat was goed.
    Hoe dat precies zit en waarm dat gemeten moet worden? Ik weet het niet, maar het schijnt belangrijk te zijn dat te weten.
    Ook heeft ze een kweekje afgenomen. Wat ze daar mee moet weet ik eigenlijk ook niet precies, maar we krijgen daar met 20 weken de uitslagen van en dan horen we het wel.
    Ook nog weer bloed geprikt voor ijzer en nog een aantal dingen, ze houden me goed in de gaten ;)

Onze kindjes wilden voor de foto niet zo heel mooi poseren jammergenoeg, maar ik zal morgen ofzo wel even de echo's in mijn album plaatsen.

Marian

17. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Hahaha malle mammatje toch! Ik moet bekennen dat ik het ook eerder zou willen wetten dan 4 nov hoor. Maar ik meende dat het vanaf week 17 te zien is, dus je zou een pretecho kunnen laten doen natuurlijk....

@marian79: Wat leuk weer een echo! Ik ben benieuwd waar ze die meting voor moesten doen!?! Gelukkig is alles wel goed met jullie 3tjes.

Even wat anders dames: Hoe gaan jullie dat aanpakken met een winterjas? Die van vorig jaar die is nu al te krap en straks zeker weten! HELP! Bestaan er positiejassen ofzoiets? :-k :-k

18. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik heb een hele grote winterjas gekocht op de rommelmarkt voor 10 euro
    Hhihihi hij is zo groot dat ik er nu nog in verzuip.
    Maar er is iig genoeg ruimte om te groeien.

Ik weet niet of ze speciaal jassen hebben voor zwangeren. Zal vast wel ;)

19. 25 oktober krijgen wij onze 20 weken echo. En ik wil ook zo graag weten wat het wordt/is! Nog 3 weekjes geduld dan maar...Ik heb ook een heel sterk vermoeden, een jongetje namelijk, maar volgens Sonja een meisje :) We zien het snel genoeg...

Ik heb ook zitten piekeren over een winterjas. Ik draag nu nog mijn zomerjas maar krijg de ritssluiting bijna niet meer dicht :( En ik moet echt nodig wat meer positiebroeken gaan kopen nu. Ik heb er 2 maar die ene zit nu al niet lekker meer. Dat is er zo één met een hele smalle band en die gaat pijn doen. Die andere is zo'n prenatal broek die je oneindig kunt optrekken :) Morgen maar eens gaan winkelen dan maar...

We hebben de babysound binnen en gisteravond samen op zoek gegaan naar het hartje. Ik lag op bed en mijn vriend, als een schatgraver met een metaaldetector, op zoek naar een hartslag. Was een erg grappig gezicht. Maar we vonden het! En het is zo mooi als je saampjes thuis bent en naar het geluid mag luisteren! Heerlijk...

Vanmorgen om 9 uur heb ik een afspraak bij de Kinderopvang. Ik krijg een rondleiding. Ben benieuwd. Misschien nog vroeg maar ze vertelden mij van de KO dat de dagen waarop wij de kleine willen komen brengen het vrij druk is. En wil je zeker zijn van een plekje dat je dan inderdaad op tijd moet zijn. Plus dat we waarschijnlijk voor de geboorte nog verhuizen en dan met andere zaken in ons hoofd zitten. Dan hebben we in ieder geval dit geregeld...

20. Niet meer actief

Zo ik heb ook weer ff lelijk geld uitgegeven voor kleding!

Ik heb 31 oktober een uitgebreide screening (mijnman heeft klompvoet) en dan willen wij het ook weten! Ik denk weer dat het een knul is... maar goed, de vorige keer dacht ik dat ook en toen was het toch echt een meid!

Deel Deze Pagina