Beginnende weeën Deze weeën komen soms om de zeven - acht minuten, maar kunnen ook direct om de drie minuten komen. Het kenmerk van deze weeën is dat ze vrij kort duren, ongeveer een halve minuut en dat de pijn nog best te verdragen is. Als het je eerste kindje is zorgen deze weeën voor het verstrijken en verweken van de baarmoedermond. Ontsluitingsweeën Het belangrijkste kenmerk van goede weeën is dat ze steeds krachtiger worden en steeds langer gaan duren. Een wee die voor ontsluiting zorgt moet één tot anderhalve minuut duren en flink pijnlijk zijn. In de eerste centimeters van de ontsluiting komen deze weeën ongeveer om de vier tot vijf minuten, maar langzaam maar zeker komen ze steeds sneller op elkaar en gaan ze steeds meer pijn doen.
misschien heb ik twee oefenweeen achetr elkaar ze duren echt langer, maar ik heb nog niet elke 5 min weeen ofzo. ze doen trouwens best zeer, het stomme is dat ik dan ook best druk heb van ondere, maar naar de wc gaan is niet geestig, en dan komt er echt niets... behalve een grooooot stuk slijmprop. jeetje hoe megagroot is dat ding eigenlijk ik weet niet of ik nu begonnen ben, of gewoon begonnen ben met rommelen. en ik zit een beetje met de meisjes, die dan naar mijn schoonmoeder moeten, en daar wil ik ze ook niet 5 dagen laten als het niets blijkt te zijn.... en de vk durf ik niet te bellen... jeetje, als ik nu rommel heb ik een probleem, ik kan zo echt niet fietsen om ze naar school te brengen... bah, bevallen, weet niet wie het heeft bedacht, maar ik vin ut niets groetjes, lidwina
nouw ik hoop het voor je Lidwinda..! dat je bent begonnen..! pfffiieeuuww verveel me ter pletter..! vriend zit VOETBAL te luisteren. wil het straks ook nog op de tv zien..! slaat werkelijk nergens op hmm volgens mij ben ik sago
die van mij houd ookniet van voetbal ben ik erg blij mee, maar tijdens dat gedoe vorig jaar komt mijn meisje thuis uit school, hebben ze daar een enthousiaste dag gehad over voetbal, wil ze de wedstrijd zien... hebben we dus netjes aangezet. zucht groetjes, lidwina
haha.. ppf wees er maar blij mee..! hij si nu sago omdat ik vind dat hij ook wel genoeg heeft met het luisteren en heb gezegd dat hij anders lkkr bij zijn broer gaan kijken.! hmm merk dat ik het bevallen best eng begin te vinden! dat strippen heeft me niet goed gedaan.! het was zo niet prettig.. uitklede okey.. half naakt daar liggen had ik ook vrede mee.! maar dat ze daar met de dr vingers inging. zonder iets.!
wij houden ook allebei niet van voetbal Nou beneden alles even weer schoongemaakt... bewegen is goed dus gelijk nog een goed doel erbij
je bent geen zeikerd hoor Ranje! Kan me heel goed voorstellen dat je er tegenop ziet 1 voordeel is is dat als de bevalling begint je lichaam zich langzaam aan gaat voorbereiden door middel van weeen. Het is niet zo dat plotseling je kind eruit komt zonder voorbereiding. En zo'n vinger is natuurlijk wel heel plotseling. Heeft je lichaam zich niet op kunnen instellen Praat lekker al je angsten en onzekerheden van je af meis. Daar zijn we hier voor knufff
hmm (K) thnx kiowa..! ik ga er ook even goed overna denken of ik het nog wel een keertje wil.. donderdag heb ik een afspraak met de gynaecoloog over het inleiden.. en dan word ik of vrijdag of zaterdag ingeleid.. misschien ga ik daar wel op wachten..! want het was helemaal niet z´n pretje..!
nou, net de vk gebeld. de weeën komen onregelmatig, maar heftig (16, 10, 16, 9 min. tussenpoos) tussendoor is wel een soort wee waarvan ze denkt: ja? maar nee. de vk komt nu hiernaartoe. groetjes, Didier (man van Lidwina)
spannend Didier! hou ons op de hoogte! Ranje: als je gevoel zegt dat je wilt wachten tot donderdag bij de gyn dan moet je dat doen meis. Of je moet ff met je vk praten en zeggen dat het niet zo prettig was wat ze deed. Toen ik een aantal weken geleden een inwendig onderzoek kreeg ( ook met de vinger ) toen deed ze er geloof ik een heel klein beetje glijmiddel op zodat het allemaal wat soepeler naar binnen ging. en ze had natuurlijk ook een handschoen aan. Kijk, als ze eenmaal daarbinnen zijn dan doet het zeer. Je baarmoedermond word geprikkeld en dat is niet fijn. maar het naar binnen gaan hoeft zeer zeker niet pijnlijk te zijn. Het is allemaal al spannend genoeg zonder graaiende vingers daar beneden van vreemden
@ranje: je moet hierdoor niet tegen de bevalling op gaan zien hoor... net zoals kiowa zegt.. je lichaam bereidt zich voor.. je hebt straks 10 cm ontsluiting voordat je kindje eruit komt
4 cm ontsluiting, weeen zegt ze dat regelmatiger worden als meisjes weg zijn. die worden zo gehaald. zij zijn heeeeeel opgewonden. ik iets minder... hou jullie op de hopogte, alhoewel ik eerder denk dat didier post. groetjes, lidwina