Maart 2007 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door susanne1979, 24 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biancaaa

Biancaaa Fanatiek lid

22 mei 2006
    1.852
    0
    0
    Flevoland
    heb vandaag last van krampen voor diaree.
    Elke keer als ik die krampen krijg moet ik naar de toilet als jullie snappen wat ik bedoel dit heb ik normaal niet zo vaak (diarree) kan het een verschijnsel zijn?

2. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Ik hoop het voor je Biancaa!
    Maar ik had het zondag ook en gisteren ook. Maar nog steeds geen baby te zien :(
    Maar wie weet bij jou wel ;)
    Denk dat de mijne gewoon te eigenwijs is om geboren te worden :p

3. hardloper

hardloper Niet meer actief

ik heb het eens gemeten: Rune is 55 cm. en m'n badje is 53 cm. en Rune vindt het prettig om zich errug uit te strekken in bad.
    ik kan natuurlijk kijken naar een groter badje, maar ik vind het ook zo zonde van m'n geld.
    hoe groot zijn jullie badjes dan?

groetjes, lidwina

4. Niet meer actief

nou laat ik ook maar weer eens iets van mij horen... Eindelijk kan ik weer normaal zitten en het plassen is ook niet zo pijnlijk meer :D Het gaat goed met de kleine en we zijn verwend met kado's en kaartjes :D

Voor iedereen die is bevallen: GEFELICITEERD!
    Die nog moeten bevallen: SUCCES!

Ik plaats in mijn album even een foto van Danisha en van mijn buik.. (ben weer helemaal slank)

5. Biancaaa

Biancaaa Fanatiek lid

22 mei 2006
    1.852
    0
    0
    Flevoland
    @ Kiowa nou k hoop het ook maarjah ben naar t toilet geweest en t is weer over echt om wanhopig van te worden haha.
    Kijk al stiekem naar dinsdag uit omdat de vk zei dat ze me mogelijk wou gaan strippen nou laat ook maar komen. wie weet

6. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Nou dames het rommelt hier nog rustig verder :( Wel fijn dat jullie geduimd hebben :)
    Ben het nu wel echt zat en ook ontzettend emo ...
    Morgenvroeg weer nar de vk waarschijnlijk strippen voor de 2de keer mocht dit helpen..Hoop natuurlijk dat ik vandaag al spontaan mag beginnen met de bevalling.. Elke keer dnek ik dat het zover is maar het zet niet door heel erg frusti..

7. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Nou dames die nog moetten :Ik ga heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hard duimen voor jullie!

WAUW Lauraatje alsof je nooit een beeb in de buik hebt gehad! Die van mij is ook al behoorlijk gezakt, maar plat wordt ie niet. Heb altijd een buikje gehad (behalve toen ik te mager was) familie trekje helaas....

Lidwina ik heb geeen idee hoe groot het badje is....Fay rekt zich ook helemaal in bad :) maar zij is +/- 51 cm....

8. hardloper

@lauraatje, ik ben jaloers! ik heb een huidoverschot sinds mijn tweede zwangerschap. komt nooit meer goed, behalve met operatie. :cry:
    Ach, ik liep al nooit in bikini ;)

groetjes, lidwina

9. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Wauw Laura wat een strakke buik alweer zeg. Mijn buik is ook wel aardig geslonken maar blubbert nog wel aan alle kanten hoor. En ook zitten er nog genoeg kilootjes aan die ik er nog af moet trainen,lijnen. Bah! Maar goed ik heb er wel een onwijs mooie dochter voor terug gekregen!

Meiden die nog moeten bevallen: Zet hem op he!

10. hardloper

mijn man heeft morgen een strandfeestje in Bloemendaal, dus ik bedacht me net dat ik flink bezopen ga worden! (zal hem leren) ;) :)
    maar toen vroeg ik me af: als ik nou heel veel drink, wordt mijn kind dan ook bezopen?

groetjes, lidwina

p.s. ik blijf natuurlijk een verstandige mama, dus zal me gedragen.

11. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    ik ben wel al aardig kilo's kwijt alleen ik blijf nog een blubberbuik houden hoor :(

ik zal zo is ff kijken hoe groot dat dat badje van ons is.

ahhhh rifka had gisteren toch die 2 tanden eruit door een voetbal? belt school net op is ze tegen een boom aan gebotst met zo'n speelkar bloed ze weer bij die tanden... ik heb ze maar opgehaald net kijk ik zie ik dat ze dat stukjetandvlees ( dat stukje tussen de 2 voortanden zeg maar) kapot heeft... het zit haar echt niet mee.

nou ik loop ff na boven om te meten voor je lidwina tot zo

12. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    op de bodem is tie 50cm en boven de binnenrand tot zeepbakje zeg maar is 70cm

13. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik ben wel al op mijn oude gewicht, en kon al na de 2e dag mijn eigen kleren weer aan, alleen mijn buik blubbert ook nog een beetje. Heb voor t eerst een "vetrolletje"!

@ Leonie -> balen dat het nog niet doorgezet heeft...

Ook de overige dames... wachten duurt echt lang nu voor jullie!

Ik ben zelf pas vorige week bevallen, maar ik heb het idee alsof het al veel langer geleden is allemaal... Ik vond het erg lang duren tot de bevalling en daarna gaat alles echt supersnel...

14. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    @Laura: mooi meisje heb je hoor :thumup:
    En dan je buik: helemaal weer dun :D
    Maar je hebt nooit echt een mega dikke buik gehad met de zwangerschap dus dat scheelt enorm natuurlijk ;)

Pffff ja, wachten duurd lang.........
    Gelukkig heb ik een goed boek gevonden. HElaas niet zo heel dik dus zal een deze dagen hem wel uit hebben.
    Maar heb ook nog steeds een boel foto's om in te plakken ;)

Was daarstraks nog ff in de baby kamer.
    En dan zie ik die hele kleine rompertjes. Zucht, geloof dat de kleine daar nu al uitgegroeid is hihihihi

Hebben jullie ook dat de kleertjes zoveel verschillen?
    Dan heb je rompertjes maat 50/56 en dan een ander rompertje en daar staat precies dezelfde maat op maar die is dan gewoon een heel stuk groter ( of kleiner)
    Vind ik wel raar hoor..... ook niet erg logisch :rolleyes:

Maar goed, ik ga direct maar alvast eten maken.
    We eten karbonaadjes met aardappels en rode kool :D

En morgenvroeg weer naar het ziekenhuis voor de APK.
    Dames die nog mee willen morgen om te demonstreren : vroeg opstaan want moet er al om half 9 zijn ;) :p

15. hardloper

ik geef mezelf maar antwoord, ff gegoogled:

Borstvoeding en alcoholgebruik
    (Zeer) matig gebruik van alcohol kan na de eerste weken voor een gezonde baby geen kwaad. Bij een pasgeboren baby werkt de lever nog niet helemaal goed en daarom kan de alcohol die hij via de moedermelk binnenkrijgt niet goed afgebroken worden. Als je alcohol drinkt terwijl je een lege maag hebt, wordt er na 30-60 minuten de hoogste concentratie alcohol in de melk aangetroffen. Als je een volle maag hebt, is dat na 60-90 minuten. Daarna wordt de alcohol weer opgenomen in de bloedbaan. Hiermee kun je bij de voedingstijd eventueel rekening houden.

Hoe lang het duurt voor de alcohol uit de melk verdwenen is hangt af van de gebruikte hoeveelheid, de stofwisselingssnelheid van de moeder, of de alcohol voor of na de maaltijd is genuttigd en de conditie van de lever. Het is meer een kwestie van een aantal uren dan van een hele nacht, d.w.z. na de avondvoeding zou je eventueel wat kunnen drinken als het kind geen nachtvoeding krijgt. Als je veel hebt gedronken kun je eventueel een voeding afkolven (op of vlak voor voedingstijd) en weggooien. De baby krijgt dan eerder afgekolfde melk.

Baby's vinden melk met alcohol minder lekker; ze drinken er minder van. Ook de toeschietreflex werkt minder goed. Dit kan natuurlijk tot gevolg hebben dat de baby niet tevreden is of niet goed groeit.

Volgens het bureau Alcohol Voorlichtingsplan is veilig drinken: maximaal een paar keer per week een paar (2) glazen per dag. Als men zich aan de normale glasmaten voor bier, wijn en sterkere drank houdt maakt het niet uit wat men drinkt.

Bij geregeld sociaal drinken (dat is dus meer dan twee glazen op een dag) kan de motorische ontwikkeling van het kind gaan achterlopen.

Tenslotte: als een moeder teveel drinkt kan ze misschien niet goed voor haar kind zorgen. Ze mag het kind na alcoholgebruik niet bij zich in bed laten slapen. Als een baby na het drinken van moedermelk met een hoog alcoholpercentage te slaperig wordt neemt de kans op wiegendood toe.

Samengevat:
    * zelfs bij matig drinken (niet meer dan enkele keren per week een of twee glazen alcohol op een dag) zijn de voordelen van borstvoeding groter dan de risico's van het alcoholgebruik.

* regelmatig overmatig alcoholgebruik is niet te combineren met borstvoeding.

* Na het gebruik van alcohol kan de baby niet bij de moeder in bed liggen.

http://www.borstvoedingnatuurlijk.nlalcohol.html

© vereniging Borstvoeding Natuurlijk

groetjes, lidwina

16. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Sorry Lidwina, helemaal over je vraag heen gelezen :oops:

Dussss. ga je nu wel drinken of denk je : wacht nog ff totdat de kleine van de borst is?
    Maarre... een strandfeestje klinkt leuk joh :D
    Hoop dat het dan goed weer is!

17. Biancaaa

Biancaaa Fanatiek lid

22 mei 2006
    1.852
    0
    0
    Flevoland
    Krampjes beginnen hier weer lichtjes op te komen dus ben benieuwd.
    Meiden tot vanavond of morgen zet de computer even uit want begint hier te regenen en te onweren dus doe dan even de comp uit
    Tot spreeks

18. hardloper

@kiowa, het was niet echt serieus bedoeld hoor!(de vraag en de opmerking daarna) ;)
    mijn mán heeft het strandfeestje, ik niet :( . ik kan niet mee vanwege de kinderen, dus ik hoop dat het regent :evil:

misschien neem ik één glaasje, en ik eet alle chocola op die ik kan vinden! :) (wat zal ik misselijk worden :-& ) :)

groetjes, lidwina

19. hardloper

Dames, ik lees net op het bevallenforum dat timiris ook is bevallen van FAY!

TIMIRIS, GEFELICITEERD MET FAY!!!
    ik hoop dat je snel weer internet hebt!

groetjes, lidwina

20. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Timiris, van harte gefeliciteerd. Alles goed daar voor de rest?

Deel Deze Pagina