leonietje spannend hoor meid en wat frapant he dat toch spontaan je vliezen zijn gebroken terwijl ze vandaag gebroken zouden worden, al vroeg ik me toch ff af hoe dat nou in zijn werking zou gaan, zouden ze dan daar in het praktijk die vliezen breken of thuis of in het ZH ? ja vroeg ik me gewoon af hoor. kiowa ik was 12 dagen over tijd dus meid er is nog hoop voor je maar ik dacht dat ik geisoleerd thuis zat, maar zo te horen zie jij ook niet veel dus. ene kant wel fijn, maar aan de andere kant is dat ook niet leuk toch? ik heb liever mensen om me heen dan dat ik hier helemaal alleen tegen de muur aan loop te kletsen. nou is maar goed dat wij hier nog regelmatig je de oren van je hoofd af zeuren hihihihihi maar goed we duimen gewoon steenvast door hier...
nou kiowa ik kreeg eigenlijk pas mijn echte weeen toen mijn vliezen gebroken waren en toen gelijk al om de 1,5 á 2 minuten dus de ene wee was weg en de volgende kwam al dus tja die zijn duidelijk te herkennen maar hoe voelen ze pffff kramp over je hele buik net alsof je hevige kramp krijgt als je ongesteld bent dan heb je toch ook wel is af en toe zo'n kramp? ( ikke dus wel) je voeld echt dat je bijna niet kan ademen tja het is gewoon een heel vreemd gevoel wat bijna niet te omschrijven is het enigste wat is dat als je ze heb dat je dan gelijk weet dat het menus is! ik denk dat je het wel een beetje kan vergelijken met het gerommel wat je de afgelopen weken al heb meegemaakt maar dan een graatje heviger... ik wil niet zeggen dat het pijnlijk is of zo dat niet, maar hoogst iritant is het wel :-D ik hoop dat je hier wat aan heb, want ik denk toch dat iedere vrouw het anders mee maakt en er ook anders over denkt... ivm pijngrens en verloop van de bevalling...
hihihi ja lang leven internet Ach de ene keer vind ik het niet erg om niet zoveel mensen te zien en de andere keer wel. Wat ik het ergste vind is gewoon dat ik niet naar buiten kan. Niet lekker een eindje lopen of gaan winkelen ofzo. Dat mis ik gewoon heeeel erg. Vooral met goed weer Veel vrienden heb ik niet. Toen ik reuma kreeg ben ik een heleboel vrienden kwijtgeraakt. Ja, ze waren even oud als ik ( 22 jaar ) en die willen leuke dingen doen en er op uit. Toen ik ook niet meer kon werken of mijn vrijwilligerswerk doen verloor ik ook die vrienden. Maar we zijn van plan om dit jaar naar het noorden te gaan verhuizen ( wonen nu in brabant) dus we zijn ook niet echt fanatiek op zoek naar vrienden op dit moment BEetje zonde als we net vrienden hebben gemaakt en we gaan verhuizen Maar ik heb jullie Dus ben niet eenzaam!
Nou ze zouden in eerste instantie in het zieknhuis de vliezen breken, de verloskundige... Maar ik lag daar voor inwendig onderzoek, braken ze spontaan! Heel apart! HAd nog steeds 3 cm ontsluiting.. Nu af en toe krampen, schrijf de tijden op..volgens mij zijn dat wel weeen ..vind het zo moeilijk! Het voelt als kramp, naar de rug en beetje ongipijn! @Kiowa: tuurlijk be je niet eenzaam! Tis hier altijd wel gezellig!
waar wonen jullie in brabant? ik ben in veghel geboren en heb 4 jaar in uden gewoond... waar willen jullie heen gaan verhuizen met de tijd dan? jaaaa ik ben helemaal niet nieuwschierig hoor, maar ben graag overal van op de hoogte :-D ik vind het rond uit belachelijk van je vrienden dat ze je voor je reuma zo laten vallen jeetje dat vind ik echt erg! ik heb meestal ook de pech hoor, want ik had altijd vrijgezelle vriendinnen en ik was de enigste die dus al een realtie had en prompt als een van die meiden verkreing kreeg zag of hoorde je ze niet meer en daar heb je dan dag en uur voor klaar gestaan! ze konden mij altijd midden in de nacht bellen voor problemen en ik stond er voor ze en toen ik een x iets had gaf er niemand gehoor! maar goed ik ben net als jij blij dat er internet is want als ik jullie niet had gehad had ik mijn zwangerschap denk ik toch heel anders beleefd! ik ben super blij met jullie
Mijn weeën voelden inderdaad ook aan als het gerommel, maar dan een graad erger. Eigenlijk zoals de ergste ongipijn/kramp die ik tijdens de ongi heb, maar dan houdt het langer aan. Nadat mijn vliezen braken kwam ik in een weeënstorm, en zat er maar een paar seconden tussen telkens....Oh en ik ging automatisch wegpuffen, daardoor wist ik dat het weeën waren Hopelijk heb je er wat aan.... OH Leonie ik denk dan inderdaad dat je weeën hebt, nu nog ff de regelmaat erin Heel veel sterkte! Kiowa waar willen jullie heen dan in het Noorden? Noord-Holland, Friesland?
He Mandy : je mag alles van me weten hoor Behalve mijn pincode en wachtwoord We wonen in Tilburg. Ik ben een echte brabander. Mijn man is een echte Groninger. We hebben elkaar leren kennen via internet We willen graag naar Emmen verhuizen! Of in de buurt van Emmen Mijn beste vriendin die ik nu nog heb ( we zijn al vele jaren bevriend ) maar die is ook zo dat als er iets of iemand anders in haar omgeving komt dat interessanter is dan gaat ze daar alle tijd en energie in steken en vergeet ze mij. En dan is dat "uit" en dan belt ze me weer op. BEst wel vervelend want je weet nooit waar je aan toe bent Maar het is wel zo dat ALS ik haar echt nodig heb, ik altijd kan bellen en dan is ze er ook voor me. En andersom natuurlijk ook Maar onze levens en interesses gaan nu beetje ieder een eigen richting op. Ze zit nu volop in scheiding en heeft een nieuwe vriend. Er is ook een leeftijd verschil tussen ons hoor. Ik ben 29 en zij is 44. Nu is dat niet erg vind ik. We hebben er nooit geen problemen mee gehad. Maar goed, ik begin nu echt een gezinnetje he. En zij is die tijd voorbij. Heeft geen kinderen, nooit gehad willen hebben. Ja, en dan worden de interesses en prioriteiten anders natuurlijk Ik ben ook echt superblij met internet En al helemaal met dit forum en met jullie Denk als jullie er niet waren geweest ik wel HEEEEL eenzaam zou zijjn geweest in die 9 maanden Dan zou mijn zwangerschap nog zwaarder zijn geweest. Knuff voor jullie! (lang leve de hormoontjes hihihihi)
heey iedereen hoe gaat het met iedereen? Iedereen die ondertussen nog is bevallen heel erg gefeliciteerd! Ben zelf afgelopen vrijdag voor de 2e keer tante geworden in 2 weken. Nu is degene die vrijdag is bevallen (kijzersnede) veel te vroeg door hoge bloeddruk. Toen ik het nieuws hoorde was ik eigenlijk wel een beetje teleurgesteld dat ik mn kleine nog niet in mn armen mag sluiten. Is dat erg egoistisch? Ben natuurlik heeel erg blij voor haar dat ze dr kleine al heeft.
nogmaals gefeliciteerd Bianca Ik snap je helemaal hoor dat je jaloers/teleurgesteld bent! Ik heb het ook. Al die dames die hier aan het bevallen zijn/al bevallen zijn. Zelfs diegene die samen met mij was uitgerekend. Ik gun het iedereen van harte! Maar ondertussen ben ik best wel heel erg teleurgesteld dat ik mijn kleintje nog niet vast kan houden Moet zeggen dat ik er nu iets beter mee om kan gaan. Het einde is in zicht. De laatste week is dit. En dat geeft wel een rust moet ik zeggen. Als nu iemand begint ( zoals Leonietje ) Dan ben ik eigenlijk niet meer teleurgesteld. Ik weet dat een deze dagen mijn kleintje ook komt. En die gedachte maakt me enorm blij Heb af en toe nog wel eens een dipje hoor Vooral savonds als ik heel veel pijn heb en het allemaal zo zwaar is, dan pink ik wel een traantje weg. Ff iets anders trouwens WEet iemand hoe het komt dat een kindje te laat is? En wat als er niet ingegrepen word. Zal het kindje dan uiteindelijk toch wel komen of heeft het dan een tragische afloop? Als dat zo is, is het 'niet beginnen' van de bevalling dan een foutje van de natuur? Ik kom op deze vraag omdat Richard gisteren aan me vroeg : hoe deden ze dat vroeger eigenlijk toen mensen nog niks wisten van inleiden? Wat deden ze dan als de kleine heel erg overtijd liep? :-k
Ja Kiowa dat heb ik inderdaad ook als je het va iedereen zo leest. Mag morgen naar de verloskundige en die had het erover om te gaan strippen. Hoop niet dat dit veel pijn doet.. K heb daar een beetje mn hoop op gevestigt en ben er bijna van overtuigt dat ik dan deze week de kleine in mn armen mag sluiten. Misschien nog een stomme vraag. Maar wanneer mag je ongeveer je kleine voor het eerst mee naar buiten nemen? Sorry Kiowa ik heb geen idee hoe ze dat vroeger deden maar ben opzich wel nieuwsgierig naar t antwoord.
Hey, daar ben ik ook weer. Hoe voelen weeen? Tja bij mij braken mijn vliezen en ik had af en toe (lees: om het half uur of langer ongeveer) een harde buik. Vliezen waren om 1 uur snachts gebroken en ben de andere dag naar het ziekenhuis gegaan om half twaalf en om 12 uur zeiden ze dat ik al 5cm ontsluiting had. Wara dat vandaan kwam weet ik niet want ik had echt nog geen pijn gevoeld alleen dus af en toe een harde buik. Om 1 uur kwamen de weeen goed op gang maar echt pijnlijk werden ze pas op laatst toen ik er bijna was. Dus het loopt bij iedereen weer anders. Leonietje: Spannend hoor, succes! Biancaa: Het niet egoistisch hoor dat je dat denkt. Kan het me goed voorstellen. Jij wilt nu eindelijk je kleintje weleens vasthouden. Heel begrijpelijk hoor! Wel gefeliciteerd met je Tanteschap! Mandy: Ik woon in Zuidland dat is echt een dorp. het ligt vlakbij Spijkenisse, en voor diegene die dat niet kennen, vlakbij Rotterdam. En wij wonen hier echt heerlijk! Ook ik heb veel aan dit forum gehad en ik hoop dat we straks bij de maart mama's nog lang verder zullen kletsen want anders ga ik het erg missen hoor. Gisteren met Fenja in de draagzak wezen wandelen, ze vond het heerlijk! Lag de hele tijd te pitten. Hihi Groetjes Yvonne
@Biancaa : hoop echt voor je dat het strippen gaat werken! Bij mij deed het niks. Ben alleen mijn slijmprop kwijtgeraakt en dat is alles helaas Ik las dat je met je kleine naar buiten mag als die weer op het geboortegewicht is en dat is dan ongeveer na 1 week. @Yvonne: bedankt voor het antwoord Zo zie je maar dat bij iedereen de weeen anders voelt :-k wat voor draagzak heb je als ik vragen mag Wij hebben nu wel een buikdrager maar las laatst dat ie daar pas over een aantal maanden in mag. Een draagzak lijkt me heerlijk maar ben bang dat het te zwaar zal zijn voor m'n rug. Wat is jouw ervaring? Ik hoop ook dat we met zijn allen nog lang zullen blijven kletsen ! Misschien wel leuk om in de zomer 'n keer met z'n allen bij elkaar te komen ergens centraal in het land Lijkt me leuk om jullie en jullie baby's in het echt te zien
Ja dat zou leuk zijn, iedereen zijn beeb showen en kun je elkaar ook eens zien! Ik heb de draagzak van Baby Bjorn, is ook een buikdrager. Maar het ging prima! Hij staat op de kleinste stand en dan ligt/zit ze er goed in en valt haar hoofd niet om. Ik dacht ook dat je hem pas mocht gebruiken als ze wat ouder zijn maar op de doos staat vanaf 3,5 kilo, en dat is ze nu. Ik dacht...nou hup maar even proberen en het ging prima. Als ze onrustig is dan is ze ook zo stil in die zak joh. Ideaal! Yvonne
K heb zaterdag een buikdrager gekocht daar staat op dat ie er vanaf 3.5 kg tot 9 kg erin mag vanaf de eerste levensdagen staat op de doos
Leonietje, wat spannend! we reageren vanmiddag verder, moeten veel doen en Kiowa, Hoorn en omgeving is ook heel mooi!dus kom maar hierheen!
ja, wij hebben ook die van baby bjorn de buikdrager. Dus ze mogen er wel in vanaf de eerste dag. Gelukkig We hadden xpres die van baby bjorn gekocht omdat het er zo stevig uitzag in de rug. Ben blij om te lezen dat Fenja het leuk vind in de buikdrager. Hopen dat ons kereltje het ook leuk zal vinden! @Lidwina Hoorn :-k Waar ligt dat ongeveer? Enne... het is al middag hoor
@ Leonie -> Spannend meid! Alvast succes, lang kan het nu echt niet meer duren... Trouwens voor alle overige dames kan het echt niet meer lang duren. @ Bianca -> Heel logisch hoor hoe jij erover dacht en echt niet egoistisch! Ik had dat ook heel erg op het einde... En alvast succes met het strippen morgen, hopelijk heeft het effect! @ Kiowa -> Fijn dat je zo'n geruststellend gevoel erbij hebt dat dit echt je laatste week is! Zo dacht ik er ook over toen ik de 41e week in ging... Ik ging er zelf vanuit dat ik ingeleid werd, maar toch kwam meneer nog spontaan met 41wk en 3 dg! En het lijkt mij ook ontzettend leuk als we eens ergens in de zomer samen kunnen komen! Moeten we wel een grote plaats uitzoeken, we moeten tenslotte als de meeste komen een hoop kinderwagens kwijt kunnen hahaha! @ Yvonne -> Wij hebben ook de buikdrager van Baby Bjorn, alleen Joris is nu pas 2980 gram (tenminste bij de laatste keer wegen) dus wij moeten nog effetjes wachten! Gr. Miranda
Wij hebben de Premaxx babybag. Die mag je vanaf dag 1 gebruiken. Hij bevalt super vooral met boodschappen doen en de hond uitlaten Weet ieman vanaf welke leeftijd de wipstoel mag? ben t ff kwijt
Hoi Meiden, Allemaal van harte gefeliciteerd met jullie kindjes! Ik heb al heel lang niet meer gekeken hier op het forum; had het zo druk met onze kleine, want jawel ik ben al een tijdje geleden bevallen! Vooral borstvoeding geven kost me enorm veel tijd, want onze Doran is een lui mannetje wat veel in slaapt valt en erg langzaam drinkt! De bevalling was voor mij wel een beetje een tegenvaller. De onsluiting heeft erg lang geduurd terwijl ik vanaf het begin al weeen om de 5 minuten had. Om 9 uur 's ochtends begonnen ze en 9 uur 's avonds was het pas 1 cm! Tegen 12 uur was het toch wel snel gegaan toen was het 6 cm. De verloskundige brak mijn vliezen en kwam met een vervelende mededeling; de baby had gepoept in het vruchtwater en dus kon ik niet thuis bevallen. Eenmaal in het ziekenhuis kwamen de persweeen al snel, maar het ging niet goed met de hartslag van de kleine. Dus de gynecoloog werd uit zijn bed gebeld en ik kreeg een of ander troepje toegediend om de persweeen te stoppen voor een kwartiertje. Toen de gynecoloog er was met de vacuumpomp was hij er in 1 keer uit. Na een uurtje moest hij nog even in de couveuse om wat op te warmen. Maar al snel was hij op temperatuur en gezond...op wat hoofdpijn na dan ! Groetjes, Deborah