Ja, mijn moeder was net hier en ze zei inderdaad dat dat de melkklieren kunnen zijn. Ik zie het even aan. Woensdag moet ik toch naar de VK. Kan ik het haar meteen even vragen.
Hallo allemaal, hier een berichtje van mij. Gisteren zijn we naar de gyneacoloog geweest, was fff misselijk van de hitte daar, maar is gelukkig overgegaan. Alles was goed met de kleine, nog steeds erg levendig en was goed gegroeid. Ze dachten eerst dat ik een week minder ver was, maar nu blijkt dat mijn banner toch klopt. Mijn vriend ging nu voor het eerst mee, heeft vrij kunnen krijgen. Was heel leuk voor hem, want hij was de vorige keren erg teleurgesteld dat hij niet mee kon. Ikzelf ben blijkbaar nog niets bijgekomen, je ziet ook nog niet veel aan mijn buik, daarom was ik een beetje ongerust, maar alles blijkt dus OK te zijn. We weten nu ook het geslacht, zie album
Marientje! Wat leuk! Een zoon! Volgens mij ben je nu de eerste van ons die weet wat het wordt? Gefeliciteerd! Ik moet nog een anderhalve week wachten...
Marientje..haha.. daar hoef je niet aan te twijfelen hè. Aan het GESLACHT.. sjee...flinke jongen hoor haha!
Wat gááf! Erg mooie echofoto's ook zeg,hij ligt er prachtig bij! Ik heb geen bulten langs mijn tepels,maar wel is de buitenkant van mijn beiden borsten harder en voller.Het lijkt net of er nu een implantaat of silicoon aan de buitenkant is geplakt haha! Mijn borsten zijn nu ook erg zwaar,zeker als ik op mijn rug lig 'hangen' ze heel zwaar naar opzij,ik houd dus liever een bh aan in bed... Onze kleine schopt nog veel,al valt het me nu wat minder op.De eerste paar keren sprong mijn hart echt op; hij/zij beweegt! Nu valt dat wel mee,het went snel,best jammer eigenlijk! Als mijn vriend met zijn gezicht op mijn buik ligt,voelt hij de kleine wel,maar met zijn handen niet. Verder moet ik morgen weer contact hebben met mijn vk; mijn bloeddruk daalt steeds verder en heb steeds het gevoel dat ik van m'n stokje ga... Als laatste heb ik vandaag weer stout gedaan,een hele bak lasagne opgegeten
Hihi, nou ik heb elke keer zo'n zin in pizza. Ik kan me gelukkig nog bedwingen tot min 1 x per maand (voor s morgens he). Jummie jummie. En weet je waar ik nu ook zo'n zin in krijg? hmmm zuurkool.. Alleen mn vriend lust dit niet Voor de rest.. ik ben niet meer aan t werk (wegens omstandigheden die voor de meesten al wel duidelijk zijn). Maar t is wel wennen hoor. Mag wel uitkijken dat ik me niet ga vervelen!
Echt leuk dat je al weet wat het wordt. Ik ben echt jaloers. Ik mag pas de 31ste echt heel laat. Dan ben ik alweer 21 weken en 2 dagen, maar ja ik vind het al eng om te gaan stel je voor dat er iets fout is ofzo. Mijn laatste echo had ik met 9 weken, want daarna mocht ik niet meer van de verloskundige. De verzekering dekte dat niet ofzo. Dus ja ik ben best gespannen. Gewoon afwachten is het enige dat ik kan doen. Liefs, Lesley
dank jullie wel allemaal Ik moet elke maand op controle naar de gyne, ze neemt dan telkens een echo om te zien hoe het met het kindje gaat. Voor mij is dat wel een geruststelling telkens. Maar heb wel gemerkt dat dit voor velen hier niet het geval is. Wij moeten ook niet naar een verloskundige, de gyneacoloog doet alles. En de nekplooi werd standaard uitgevoerd, alsook de bloedtest. Misschien is dit in België anders
Hoi Marina, Klopt inderdaad. In Nederland is het anders. Je krijgt er hier standaard 1 tussen de 10 en 12 weken, en je kunt daarna rond de 20 weken voor een screeningsecho gaan. Soms als je meerdere miskramen bijvoorbeeld heb gehad of andere problemen tijdens vorige zwangerschappen krijg je wel al eerder een echo. Maar het is dus bij ons hier helaas niet standaard zoals bij jullie. Groetjes, Lesley
Hoi Lesley, Dit soort dingen zijn toch standaard verzekert? Ik heb een jongerenverzekering bij CZ. Dus ik bellen en vragen of ik de echo's etc wel vergoed zou krijgen daardoor. De dame aan de telefoon zei dat dit basisdingen zijn die altijd meeverzekerd zijn. Het enige verschil is dat ik alleen in het ziekenhuis mag bevallen als er een medische indicatie is. Zo niet. Dan thuis bevallen. En dat wil ik sowieso. Hé Timiris! Je woont in Wehl! Lekker dichtbij!
Wij hebben gister een 3/4d echo gehad! Ons maart kindje word een klein MANNEKE ! We voelen ons sinds gister ook echt ontzettend gelukkig, raar dat het ons zo gelukkig heeft gemaakt... Lijkt net alsof we heel anders tegen de zwangerschap op kijken! Had ik niet verwacht... Hihi! Alles zag er gelukkig ook heel goed uit! Ik moet alleen de foto's nog inscannen, dus binnenkort staan ze in mijn fotoalbum! Sommige zijn echt lachwekkend, net alsof hij een klein fotomodelletje was met een bigsmile op zijn kleine gezichtje! Gr. Miranda
Gefeliciteerd! Ook een jongen! Ik heb zojuist de echofoto's toegevoegd aan mijn album! Waaronder ook de overduidelijke echo waarop te zien is dat het een manneke is ! Gr. Miranda
Wat een mooie foto's miranda! Echt overduidelijk een jochie idd. Kan niet wachten op mijn 20 weken en 3/4 d echo.
Veel jongetjes dus! Ik had mijn laatste echo ook met 9 weken (termijnecho). Een twaalf weken echo kreeg ik niet. Wat ik begreep krijg je na een echo op 8 weken nog wél een 12weken echo,en ná die 8 weken niet meer,omdat het dan niet nuttig is ofzo Ik had dus net pech,want ik was één dag te laat,anders kreeg ik nog wel een 12 weken echo...snif. He....veertje komt uit Didam! Zit je dan bij de collega van mijn vk? Ik zit bij Maus uit Wehl,en ze werkt samen met (naam vergeten..iets met een A...Ariane?) uit Didam... Nouja,mijn moeder heeft de kleine al kunnen voelen,alleen mijn vriend nog niet...Hij weet niet wat hij moet voelen en durft het bijna niet aan te raken die dikke buik,hij's bang dat hij te hard drukt
gaaf joh allemaal boys! grr dadelijk naar de huisarts maja weer een nadeel me eigen huisarts iser niet!.... heb super pijn aanme stuitje... ik kan nauwelijks zitten en zelfs hoesten doet mij enorm pijn! Word er echt niet goed van
leuk zeg allemaal boys. bij mij werd er met het hartje horen gezegt dat het op een meidenhartslag leek volgens de bakerspraatjes. maar eh jullie zullen moeten wachten tot maart volgend jaar want wij willen het niet weten. 10 november voor de 20 wken echo.
Wat een boel jongetjes! Wat leuk dat een aantal van jullie al weet welk geslacht het kindje heeft. Ik ben ook zo ontzettend nieuwsgierig! Op 31 oktober hebben we de 20 weken echo. Ik vind het erg spannend. Mijn man wil zich graag laten verrassen als het kindje geboren wordt... dat vind ik ook wel heel erg mooi, maar ik ben wel heel nieuwsgierig. Voelen jullie je allemaal goed? Al lekker aan het groeien? Ik vind het soms een raar gezicht dat ik al een bol buikje krijg. Het ene moment vind ik het prachtig, maar op een ander moment kan ik me ook dik voelen (mijn complex, want ik ben nog maar 1.5 kilo aangekomen, maar ik ben niet dun, maar zeker ook niet dik van mezelf). Ik zal hier vaker komen kijken om te zien hoe het met de maart moeders gaat! liefs, Cleo