Hoi hoi daar was ik ook weer eens Wauw te gek dat er al een aantal weten wat het geslacht is! Wij moeten nog even tot 4 Nov geduld hebben (aaargh) Wat een buik Gupsie! Die van mij gaat ook lekker moet ik zeggen. Vanavond gaan we naar een informatieavond in het ziekenhuis, ivm ziekenhuisbevalling. Ben benieuwd... Succes Lauraatje!
Daar komt ook weer een foto van mijn buikje! Vergeleken met gupsie is mijn buik maar klein! Zeker te weten dat er bij mij twee en bij haar maar een in zit! Maar goed, dat explosief groeien komt vanzelf wel Marian
hey dames.. misschien vinden jullie je buikje maar klein.. maar vergeet niet. Ik ben 17 maanden geleden al eens bevallen hè. Mijn baarmoeder weet al dat ie ruimte moet maken, dus dan schijnt je buikje ook sneller op te komen.. Iedereen moet lekker trots zijn op hun buikje hoor. Er zit toch iets bijzonders in. Ik heb mijn buik vandaag voor het eerst zien bewegen haha.. De beeb is ook echt duidelijk aanwezig. Zo langzaamaan kruip ik op mijn wolkje. Over 2 weken het geslacht, haha, ik gijzel de echografiste gewoon als die het niet kan vinden. Ze gaat maar lekker net zolang door totdat de beeb prijsgeeft wat ie in huis heeft hahahaha.. *tsja.. zieke gedacht hè*
Heerlijk dat we nu allemaal in de tijd komen waarin we achter het geslacht komen en dat we buikjes kunnen vergelijken. Op mijn werk willen ze ook zien hoe "dik" ik al ben. Ik vind het nog wel meevallen. Wat ik vooral erg leuk vind is dat ik sinds een paar dagen de baby heel erg duidelijk voel trappen. Ik weet nog niet of ik het zou kunnen voelen als ik mijn hand op mijn buik leg maar daar wil ik vanavond of vannacht achterkomen. Morgenavond om half 7 hebben wij ook weer een afspraak met de VK. Zal wel controle zijn en ik heb nog 2 leuke vragen voor haar. Zo merk ik dat als ik lekker warm douche mijn buik helemaal naar voren komt. Kan de baby de stroom van het warme water voelen en hiervan genieten? En de tweede vraag die ik stellen wil is dat ik merk dat de baby rustiger wordt als ik muziek (in de auto) aan heb en of dat inderdaad kan. Dan nog 1 weekje wachten op onze 20 weken echo...Ik heb zelfs 06-nummers van collega's gekregen omdat ze willen weten of het een dametje of mannetje wordt
@ veertje: Dat van die douche heb ik ook! Ik krijg dan ook zo'n heel zwaar gevoel aan de voorkant van m'n buik,alsof de beeb daar echt 'inhangt'. Hij/zij is dan heel rustig en na het douchen wordt er wild bewogen ('Waar blijft dat lekkere water nou?!')
Zijn er nog meiden die op dit moment nogsteeds niets voelen? Ik heb tot nu toe nog steeds niets gevoeld en begin me een beetje zorgen te maken. En dan moet ik nog meer dan een week wachten voordat ik weer naar de gyn mag. Ik wordt er zo onzeker van als ik iedereen hoor zeggen dat ze de baby voelen...... Maar goed, het zal allemaal wel goed zijn, dat was het drie weken geleden ook nog, en daar houd ik me dan maar aan vast! Marian
@marian79 Dacht 1 keer dat ik wat voelde van de week en probeer nu elke avond te voelen. Maar niet echt wat te bekennen. Denk dat we iets meer geduld moeten hebben. Was vorige week naar de vk geweest en toen was alles ook ok. Las ergens dat de placenta er voor kan liggen, en het dus langer duurt voordat je iets voelt.
Marian, ik heb ook moeten wennen aan al die meiden die al van alles voelden en zagen groeien. Ik hou me nu aan het feit dat iedere zwangerschap uniek is en dat iedereen dat anders ervaart. De één voelt snel iets en de ander niet. Drie weken geleden was alles goed met je en ik ben ervan overtuigd dat dat nog steeds zo is! Even iets anders...ik heb nu zo'n band om. Heerlijk stevig zoiets trouwens en mooi natuurlijk Maar nu vertelde een collega mij dat die banden niet goed zijn voor je buikspieren? En dat een string als ondergoed infectiegevoelig is? Waar komt dat nu ineens vandaan? Hebben jullie daar ooit van gehoord?
Marian, het is logischer dat je niets voelt in dit stadium (1ste zwangerschap), dan wel. Ik vind wel dat al heel veel dames de kleine vroeg voelen voor hun eerste. Toch is dit eerder uitzondering dan regel hoor..
@ Marian: ik voel ook nog niets hoor Ook mijn buik groeit nog niet echt hard maar dat komt allemaal vast wel goed! Net wat Gupsie zegt: als je zwanger bent van de eerste duurt het gewoon ff... Ik moet straks om 11.15 uur naar de verloskundige vind het wel weer spannend! Hoe is het met de rest van de dames? Groetjes Leonie
Oh ja! Ik heb de DVD In the Womb besteld van NGC. Via Amazon.com. Over ongeveer 10 dagen krijg ik hem binnen!
Hoi dames Moet vanavond naar de verloskundige Weet dat alles goed is met mijn kleintje omdat ik natuurlijk de babysound heb en het hartje kan horen zo vaak als ik wil ( niet te vaak natuurlijk ) Maar het is altijd weer fijn om het ook van een deskundige te horen dat alles oke is Het spannendste vind ik de echo over een paar weken Kijk er echt naar uit ! Voor de rest gaat het zijn gangetje hier. Ben net een beetje beter aan het worden. Was vreselijk verkouden vanaf zaterdag. Bah echt niet leuk. Maar nu nog erger omdat ik zwanger ben. Ook is de reuma pijnlijker als ik ziek ben. Dus best balen En als je medicijnen gewent bent die grenzen aan Morfine. Nou, dan stelt zo'n paracetamolletje niks voor hihihihi Maar goed, heb het overleefd
hey dames.... nog 1 nachtje slapen en da heb ik 20wkn echo! ik heb er zzzzzzzzzzooooooooonnnnnnnnnnn zin in ! Ik kan bijna niet wachten! Ennuh ik denk dat ik de kleine de afgelopen week iets van 2 keer gevoeld heb ofzo... maar er zijn er idd veel die hem wel al voelen!
Nou het was allemaal goed Het kindje was goed gegroeid kon ze voelen Verder was het hartje duidelijk te horen met 155/160 per minuut... ze zeggen toch weleens dat je daaraan kunt zien wat het zou kunnen worden of is dat ook al een bakerpraatje? Ik ben weer helemaal gerust nu! Ik weet nu ook zeker dat ik de kleine gevoeld heb Begin nu steeds vaker wat te voelen @Anniek: spannend hoor! ik ben benieuwd! @ Leonie: Hoe ging het?
Goed zo Lauraatje dat alles ok was! Heerlijk he! Ikzelf ben ook geweest vanmorgen, mijn bloeddruk was goed (120-70), het hartje van de beeb klopte 160 slagen per minuut (prima en de baar moeder was gegroeid tot 1 cm onder mijn navel. Al met al helemaal prima dus....Alleen weet nog stteds niet of het de beeb is wat ik af en toe voel, maar daar komen we vanzelf wel achter Groetjes een blije Leonie