Maart 2007 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door susanne1979, 24 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lesleyw

Lesleyw Actief lid

20 apr 2006
    120
    0
    0
    Management assistente
    Haarlem
    En Esthertje, heb je een beetje een leuke verloskundige daar? Ga jij touwens ook nog een zwangerschapscursus volgen? Ik wil de cursus zwangerschapsyoga gaan volgen. Deze zit daar bij de verfrollerbrug en begint in december.

Zijn er trouwens meerdere mensen die een cursus gaan volgen of al volgen. En bevalt dit een beetje? :)

2. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik ga een gewone zwangerschapscursus volgen. Zo een die word vergoed.

Wil wel heel graag zwangerschaps yoga volgen maar dat is allemaal te ver weg :cry:
    En zwangerschaps zwemmen kan ik niet doen want ik kan niet zwemmen :(

Dus dan maar een gewone zwangerschapscursus

3. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Ook hier denken we aan een meisje.
    Heb niet echt een idee waarom.
    Misschien wel omdat mijn zwangerschap identiek is aan mijn zwangerschap van mijn dochtr in 2002.
    De zwangerschap van mijn zoon was echt compleet anders.
    Maar goed...dat zegt natuurlijk ook niet altijd alles ;)
    Hopelijk weten we het aankomende donderdag ochtend ihihi.
    Dan moet ik om 10:30 aanwezig zijn :D

@lily: ben jij trouwens naar het westfiesgasthuis geweest voor de echo?
    Want dan heb ik misschien ook nog een beetje kans om het geslacht te weten te komen.
    Al ligt dat natuurlijk ook aan de persoon die de echo doet.
    Gefeliciteerd trouwens met je aankomende zoontje :D;)

4. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    @Lesleyw

Ja het zijn hele leuke en lieve mensen daar ;) en wat de cursus betreft ik wil wel wat gaan doen maar ben er nog niet uit wat :(

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Wij hebben ons opgegeven voor 'samen bevallen'!
    We willen namelijk heel graag samen iets doen, maar een 'pufcursus' zag m'n vriend niet echt zitten :) Dus ben benieuwd of dit iets is! Nog een maandje geduld en dan beginnen we ermee.

Wat leuk zeg, al die jochies deze maand! Zijn er eigenlijk ook meiden die weten dat ze een meisje gaan krijgen of is het tot nu toe echt alleen jongetjes?

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij wel, duidelijke echo foto's krijg je daar he! Ben benieuwd morgen hoe de 21 weken echo er uit gaat zien! Maar wij willen t geslacht niet weten. Ps, bij mij op t formulier staat dat ze met deze echo NIET aan geslachtsbepaling doen, dus..

7. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    @Patroeschka: ik geloof dat het standaard is dat op elk formulier staat dat ze NIET naar het geslacht kijken.
    Dat was bij lily ook het geval.
    En toch hebben ze even gekeken.
    Ik zou ook niet vragen of ze er naar willen gaan zoeken...maar als ze er toch langs komen en ze zien het toevallig kunne ze het net zo goed even zeggen he ;)
    En wat ik al eerder zei...ligt denk ik ook heel erg aan de persoon die de echo doet.
    Ach...en voor ons is toch altijd nog op de eerste plaats dat hij/zij gezond is.
    Kan altijd nog voor een pretecho gaan als ze me niets vertellen :)

8. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Ik heb zo'n gevoel dat het bij ons een jongen word, en mijn "bijna" man denkt dat het een meisje word. :D Nog even 2 weken 1,5 week wachten en dan weten we het waarschijnlijk.
    Ben verleden week ook bij de dokter geweest omdat de pijn rond mijn heupen maar niet weg ging en steeds erger werd :( Nou heb ik dus een heupband gekregen die ik de hele dag moet dragen (kan ik morgen ophalen) ik krijg 2 keer in de week fysio en ik moet het rustig aan doen! Nou leuk hoor :(
    Schijnt het SI-gewricht te zijn, onder in de rug. Nou ik hoop dat die heupband een beetje helpt want dit is ook maar niets zo. En asperines wil ik eigenlijk ook niet nemen.
    Nou hopelijk gaat het bij jullie ietsje beter :D

liefs

9. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Wij weten ook niet wat het gaat worden.
    Maar mijnmoeder is er zo goed als overtuigd van, ik krijg n jongen, dat zullen we dan wel zien over 20 wk.

Is wel grappig, mijn zusje is 4wk verder en draagt de baby echt anders. Helemaal breed en ik juist naar voren. Mijn moeder was mee geweest naar haar 20wk echo en bij haar er zeker van dat het een meisje is.....

Worden mijn ouders straks in 1 mnd opa en oma van een jongen en een meisje..........

10. spar

spar Lid

21 jul 2006
    95
    0
    0
    soest
    wij denken allebei dat we een meid krijgen. komen allebei uit een meidenfamilie en hebben stiekum wel een beetje voorkeur. mag eigenlijk niet he... maar een jongen is ook errug welkom natuurlijk begrijp me niet verkeerd.

ik ga de gewone zwangerschapsgym doen. lijkt me belangrijk iets van een cursus te doen zodat je weet wat je te wachten staat. zeker bij een eerste kindje!

11. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Jodi -> wat leuk dat je samen met je zus zwanger bent zeg! :)
    Heeft toch wel iets lijkt me! En je kan veel dingen zo samen doen, jullie zitten in hetzelfde schuitje!

Qua cursussen heb ik me alleen opgegeven voor zwangerschapsgym... Heb lang getwijfeld wel of geen cursus, maar is toch wel belangrijk voor dadelijk bij de bevalling...

Gr. Miranda

12. debje26

debje26 Lid

17 jul 2006
    61
    0
    0
    Hoi Allemaal,

Afgelopen woensdag had ik de 20 weken echo en het was geweldig! Alles was goed en we krijgen een jongetje! Het was echt overduidelijk te zien! We zijn zo blij dat alles goed is!
    Het was echt een geweldige ervaring en we kregen er zelfs een DVD van mee! Die hebben we natuurlijk gelijk laten zien aan de opa's en oma's zodat ze zelf konden ontdekken of het nou een meisje of jongetje is!

De meesten mensen zijn ontzettend verbaasd dat we een jongen krijgen; het is het eerste jongetje voor mijn kant van de familie namelijk.

Ik hoop dat het voor degene onder jullie die nog moeten voor de echo ook net zo'n mooie ervaring is als voor ons!

Groet,
    Deb

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Leuk, weer een jongen! :)

Debje, je banner klopt niet helemaal met je 72 weken zwanger ;)

14. debje26

debje26 Lid

17 jul 2006
    61
    0
    0
    hoi caithlin,
    haha...ik zag het. Ik had een nieuwe banner gemaakt, maar 2006 ingevuld ipv 2007....hihi! Nu klopt ie wel!

15. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Debje -> Gefeliciteerd, een jongetje :) De mannetjes gaan nu echt aan kop ;)

Ik ben zelf vanochtend naar de vk geweest, stond binnen 5 minuten weer buiten... Zo bijzonder vind ik het tot nu toe niet... Het hartje luisteren blijft iets speciaals, maar buiten dat? Ik heb geen kwaaltjes of ergens last van dus het was echt binnenkomen, bloeddruk meten, praatje gemaakt over waar ik last van had, nergens dus... Hartje luisteren en ik kon weer gaan!

Hebben meerdere dat?

Gr. Miranda

16. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hoi Miranda,
    Ja, heb ik ook.
    Heb geen klachten. Tenminste, niet iets waar de verloskundige wat aan kan doen hihihi.
    Vorige keer stond ik ook snel weer buiten.
    Mijn man zei nog: jeetje ben ik daarvoor eerder van mijn werk weg gegaan?
    Hihihihi yep ;)

Denk dat ik volgende maand ook gewoon alleen ga. Of mijn man moet eerder klaar zijn met werken. :)

17. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    het word echt een jongens maand zeg ! :D

18. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ja bij ons is dat ook zo. Het stelt idd weinig voor. Bloeddruk meten, wegen, hartje luisteren en dan krijg ik nog de gelegenheid om vragen te stellen, maar die heb ik nooit :) :)

19. Timiris

Timiris Bekend lid

6 jul 2006
    739
    0
    0
    van alles met paarden
    Doetinchem
    De nieuwe statjes!
    @ Patroeshka en Marijke: Hoe was jullie 20 weken echo? :D

20. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik zie dat ik net te laat ben om op dit lijstje mee te kunnen liften! Volgende lijstje wel? ;)

We zijn een heerlijk lang weekend weg geweest en net terug gekomen. Bij deze dus mijn lijstje:

Naam: Marian79
    Uitgerekende bevaldatum: 12- maart 2007
    Datum 20 weken echo: 31 - 10- 2006
    Resultaat 20 weken echo: Blijft voor jullie een verrassing!
    Hoeveelste kindje(s): De eerste 2 ;)

Groetjes!

Deel Deze Pagina