mijn bezoekjes aan de vk stellen ook weinig voor. we praten wel over hoe het nu voelt voor me omdat ik 2 miskramen heb gehad maar na hartje luisteren wegen en bloeddruk heb ik het vaak ook al gehad. ik ga eigenlijk altijd alleen. mijn man is vrachtwagenchauffeur en moet er dan echt een dag vrij voor nemen wat belachelijk is. soms gaat m'n zusje mee. ook gezellig. 2 november moet ik 's avonds en dan kan mijn man het hartje ook eens live horen. ik heb het al eerder opgenomen met de videocamera maar het geluid was niet al te best.
Hoi, ja ik was in het WFG en ja in het formulier stond heel duidelijk dat er niet naar het geslacht word gekeken maar wij hadden een heel aardige echoscopiste die best even wilde koekeloeren als de beebie meewerkte tenminste Ze hebben natuurlijk maar zo'n 20 minuutjes voor zo'n echo en ze kijken dan ook eerst of ze alles kunnen bekijken binnen die tijd. Als je kindje niet zo handig ligt gaan ze niet een halfuur naar het geslacht zoeken zoals bij een pretecho maar ik denk dat als je kundje een beetje goed ligt dat ze dan best even willen kijken hoor! Veel plezier met de echo!
Hoi allemaal, We hebben vandaag de screeningsecho gehad. Ik was heel erg zenuwachtig. Maar gelukkig was alles goed. Alles zat erop en eraan. Gelukkig was ook het hartje goed (ik heb zelf een zusje gehad met en hartafwijking en mijn schoonzus heeft een dochter met hartafwijking). En wat is het mooi om te zien, he, die kleine beentjes, armpjes enz enz... En ..... het is ook een jongetje......geweldig
Jeetje leuk om te lezen al die 20 wk echo's! Er moeten nu ook wel wat meiden komen vinden jullie niet?
In 1 woord geweldig om je kleintje zo te kunnen zien! Wat was hij/zij beweeglijk, errug moeilijk te meten hihi. Toch was t gelukt en alles was perfect, hartje, niertjes, navelstreng was ff moeilijk. Er was ook een stagiair en deze mocht naderhand ff 'oefenen'. Alleen niet echt goede foto's (maar zal ze wel in mn album zetten deze week.) Wij wilden t geslacht niet weten, hier gaf ze geen 100% garantie op omdat die ukkies soms onverwachte bewegingen kunnen maken. Er was een paar x een moment waarop t geloof ik te zien was en de gynaecologe ff te laat was om er wat van te zeggen, maar wij hebben er niet naar gekeken. Zelf de stagiaire wist niet of t een jongen of meisje was. Nu weer een hele opluchting zo.. De kleine laat zich nu ook al 'zien' aan de buitenkant. Dan zie je mn buik een beetje samentrekken ofzo lijkt wel.
Toppie voor je zal voor jou ook een hele opluchting geweest zijn dat alles goed was,ga er maar lekker verder van genieten
@ Patroeschka en Marijke -> Gelukkig waren voor jullie allebei de 20 weken echo helemaal in orde! En alweer een jongetje rijker bij de maart-mama's!
@patroeschka: Wat fijn dat het allemaal goed was en gelukkig heb je het geslacht niet gezien zo blijft het een mooie verassing voor jullie! @marijke76: Mooi dat alles goed was en wat leuk dat jullie een knulletje krijgen @Jalea: Heel veel plezier morgen met jullie echo!
sjee man, haha het zou wat zijn als er alleen maar knullen komen in maart.. Zou dat een absoluut record zijn voor het forum of niet? Ik ben zoo nieuwsgierig, nog 1 week! En dan krijgen wij de superecho (is nog iets uitgebreider en duidelijker dan de gewone 20 wkn screening) Verder gaat het hier redelijk. Ook hier laat de kleine zich aan de buitenkant zien. Mijn man heeft de kleine nu ook gevoeld, dat vond ik wel weer apart. De verbouwing is in volle gang en het is hier dan ook een heerlijke bende hahaha..
dat zo wel stoer zijn allemaal een knul! Ik vind het zo leuk te lezen hoe iedereen de 20wk echo heeft ervaren. Kost me wel wat om nog 2 kleine weekjes te wachten..... Hopelijk druk op het werk zodat de weken voorbij vliegen!
@ Marijke....nóg een zoon erbij.....wat fijn dat alles heelmaal goed was. @Patroes...Ik ben benieuwt naar de foto's. Jullie kleine is het er dus mee eens dat hij/zij een verrassing blijft! Jalea...succes morgen! Hier is de kleine ook aan de buitenkant zichtbaar. Klein tipje voor de dames: Ga in bad liggen en laat wat water in je navel lopen. Ga vervolgens met de rest van je buik boven water. Als de kleine dan beweegt kun je het water in je navel zien bewegen,ookal zie je aan de buitenkant van je buik niks! Je kunt natuurlijk ook in bed liggen en wat water in je navel druppen.(welnee,ik ben niet creatief ) Verder gaat het wel weer wat beter met me,ik zat van de week even in een dipje,en had veel harde buiken...Nu is het gelukkig minder. Wij moeten nog 7 nachtjes slapen tot de echo.....
Ja inderdaad, grappig eigenlijk. Ik voel me op dit moment redelijk goed, soms nog wat misselijk. Ik ben wel erg moe, ik ga vaak rond 20.00 uur naar bed en slaap uiteindelijk slecht vanwege veel plassen en niet weten hoe ik moet liggen. Maar mag nog niet klagen wat betreft gewrichten. Bij mijn vorige zwangerschap kon ik nu al niet goed meer lopen en op dit moment ben ik nog erg soepel. Inmiddels heeft het ziekenhuis mijn 20 weken echo weer verplaatst, het wordt nu 15 november.
Inderdaad echt een jongensforum. Tot nog toe. Er zijn ook dames die het graag nog geheim houden en misschien dat daar wel een meid tussen zit Ik moet nu 'snachts ook veel naar het toilet. En het liggen is ook niet meer comfortabel. Regelmatig wakker en weer draaien... Bij onze VK gaat alles ook in een rap tempo. Hoe is het? Bloeddruk, hartje, vragen. En klaar. Vink nie erg. Als ik vragen heb mag ik ze altijd bellen. Op vrijdag 17 november moeten we weer op controle. Maar eerst de 20 weken echo morgen! We worden om 11 uur in het ziekenhuis verwacht. Ben positief gespannen. Hoop in de eerste plaats dat alles goed is natuurlijk maar wil ook wel graag weten of we een jochie of een meid krijgen. Wordt het allemaal wéér een stuk echter
gaaf zeg al die goede echo's Op het moment baal ik wel een beetje. Was ik al heel vroeg dat ik mijn kleintje voelde als een soort van gekietel van binnen..... Nu voel ik dat niet meer en ik voel ook geen duidelijke schopjes ( behalve die tegen mijn blaas ) Ook aan de buitenkant voel ik nog helemaal niks. Wat ik wel voel als ik op mijn rug lig is mijn eigen hartslag in mijn buik. De slagen voel ik echt bonken tegen mijn hand. Maar nog geen ukje te voelen. Hihihi wat heel appart is is het volgende. Wij hebben een babysound. En als ik in mijn eentje op bed lig en ik ga luisteren dan hoor ik bijna gelijk al het hartje van mijn kleine en ook de schopjes enzo. Heel beweeglijk is de kleine dan hihihi Maar als mijn man mee gaat luisteren of mijn moeder dan moet ik telkens zoeken naar de hartslag en zwemt de kleine telkens weg. Ook horen we dan bijna geen schopjes. hihihi net of de kleine zich alleen wil laten horen voor zijn mama
Hi, Ik lees al wel tijdje mee maar heb nog niet veel gepost Ik ben 11 maart uitgerekekend van mijn eerste kindje 1 nov krijgen we de 20 weken echo ook al ben ik dan al 21.5 week groetjes Patricia
Jalea Veel succes bij de 20 weken echo vandaag Gisteravond heeft mijn mannetje eindelijk de kleine ook gevoeld,hij loopt helemaal in de wolken
Ik voel mini-me wel bewegen maar kan aan de buitenkant er nog niks van zien. Mijn vriend heeft zijn hand ook op mijn buik gelegd maar kan nog niets voelen. Komt vanzelf wel. Welkom Patricia! Leuk dat je ons team komt versterken
agossie.. mijn meisje is ziek! Verkouden, ze eet amper en wil slecht slapen. KIEZEN.... hahaha.. de laatste 4 en dan ben ik er met haar vanaf! Ik heb dus niet kunnen rusten, nou ja. vanavond vroeg naar bed. Straks lekker op stap. Morgen krijg ik mensen over de vloer, donderdag ook en dan moet ik ook babyzwemmen met astrid en dan vrijdag huisdagje ..DENK IK! En dan is het alweer bijna maandag hahahahaha