Maart 2007 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door susanne1979, 24 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whaaah! Niet zo snel! Ik ben net lekker aan het genieten van mijn herfstvakantie! (ik werk op een school) :)

2. En Jalea? Al terug? Goed nieuws? Ben zo vreselijk benieuwd!

3. Timiris

Timiris Bekend lid

6 jul 2006
    739
    0
    0
    van alles met paarden
    Doetinchem
    @Jalea: Hoe was je echo? :D

Heb even nieuwe statjes gemaakt,er waren weer wat dingen bij en ik had een foutje gemaakt :)

4. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Wel een heel grappig idee dat er straks bijna elke dag in maart wel iemand op dit forum weeen ligt weg te puffen :)

Ben echt heel erg benieuwd hoe dat allemaal zal gaan.
    Gaan jullie tegen die tijd ook jullie bevallingsverhaal op het forum zetten?

Ik kijk al erg uit naar die tijd hoor, en kan niet wachten om mijn knulletje in mijn armen te houden.
    Denken jullie eigenlijk al na over de bevalling?
    Het is misschien gek maar voor dat ik zwanger wilde worden en ook werd leek een bevalling mij een hel, vreselijk!
    Maar nu heb ik zoiets van kom maar op! Hormonen? Wie weet komt die angst wel weer als ik verder ben........

He Jalea, hoe was je echo?

5. Inderdaad Lilly. Ik denk dat het in de maand maart hier wel eens heel stil zou kunnen zijn, whahaha!

Ik weet niet of ik mijn verhaal hier zal plaatsen. Denk het haast niet. Misschien effe vlot een verhaaltje in grote lijnen. Ik hou zelf een dagboek bij en daar zal ik mijn uitgebreide verslag doen...Als ik weer helemaal bijgekomen ben, hihi...

Soms ben ik best nerveus over de bevalling. En soms denk ik inderdaad ook: Kom maar op! Miljoenen vrouwen zijn mij voorgegaan dus het lukt mij ook wel!

We zijn aan het denken aan een cursus Samen Bevallen. Caithlin79 vertelde dat het iets is wat je echt samen kunt doen dus zijn we ons inderdaad aan het oriënteren. En in onze buurt (Doetinchem) wordt inderdaad een cursus gegeven! Ik voel me dan toch zekerder als de bevalling begint. Denk ik...

6. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Jalea any news?

Inderdaad een lollig idee dat er in maart heel wat te puffen valt hahaha

Morgen weer naar de vk, hartje horen :D

Gisteravond kon vriendlief ons ukkie een paar keer goed voelen.

7. Niet meer actief

Ik denk wel na over de bevalling en ik kijk er ook echt naar uit... De eerste keer vond ik het al super..

8. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hey dames.. hier word mini nog niet echt gevoeld.....
    Ik zou willen dat mini nu echt eens ging schoppen ed!

verder gaat het afgezien van mijn bekken hartstikke lekker...
    mijn bekken doen onwijs zeer en dit beperkt me erg! me arboarts, werk etc trekt erg aan me en das niet leuk....

Heerlijk dat het met iedereen goed gaat en dat die echo's allemaal zo goed zijN!

Trouwens dat lijstje is echt geweldig! ennuh wat een kerel maand! brr ;)

9. Lesleyw

Lesleyw Actief lid

20 apr 2006
    120
    0
    0
    Management assistente
    Haarlem
    Wat leuk te horen dat alle echo's goed waren! Gelukkig maar! En inderdaad wat veel jongens zeg. Ik heb nog steeds het gevoel dat ik een meisje ga krijgen, maar aan de andere kant droom ik weer van een jongen, dus ik moet gewoon afwachten tot volgende week.

Ik voel de baby trouwens ontzettend veel! Hebben meerdere mensen dit of ben ik de enige. Volgens mij is die van mij echt hyperactief! Maar ik ben weer eens gestresst want gisteren wilde ik wat brood roosteren. Nadat ik het brood erin gedaan had, ben ik even snel een wasje in de wasmachine gaan doen, want normaal gesproken springt het rooster omhoog wanneer het brood klaar is. Je raad het al ik kom terug in de keuken en de hele keuken blauw! Het was zo erg dat ik niet eens meer naar buiten kon kijken. Ik natuurlijk gestresst want ik heb wel zo'n 5 min in die rook lucht gestaan omdat ik alle ramen en deuren open moest zetten. De verloskundige gebeld en zij zegt ja het is niet goed, maar het brengt nou niet direct schade aan je baby. Voor mij nou niet echt een onwijs geruststellend antwoord. Maar ja sinds vandaag is de baby toch wel behoorlijk actief(vandaag al twee keer bijna een uur achter elkaar de baby gevoeld). Is dit nou iets goeds of iets slechts?

Sorry hoor het is wel een heel lang verhaal geworden. Maar wat denken jullie zal mijn baby hierdoor beschadigd (of hoe je het ook moet zeggen) zijn?

Liefs Lesley

10. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    @Lesley,
    ik voel mijn knaapje al sinds 17 weken 2 dagen, het begon met af en toe een plopje. Op een gegeven moment ging dit steeds langer achter elkaar door.
    Nu voel ik mijn knul dagelijks meerdere malen.
    's avonds in bed ga ik er echt voor liggen. Mijn kindje zwemt dan naar mijn hand en schopt er dan flink tegen. Dan is het de beurt aan mijn man, die legt zijn hand op mijn buik en ook dan schopt de kleine een paar keer flink.

Volgens mijn fysiotherapeute ligt het er ook aan hoe gevoelig het kind zelf is.
    Als het een (zeer) gevoelig kindje is zal het meer proberen om contact te maken.
    Ik zou me er geen zorgen over maken. Ik voel mijn kindje af en toe ook een flinke tijd achter elkaar, soms ga ik me juist zorgen maken als ik hem 2 uur niet gevoeld heb ;)

11. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    O maar ook even voor de anderen.
    De laatste keer bij de verloskundige, was met 16 weken en 4 dagen toen vroeg ze of ik de beeb al had gevoeld en toen was dat nog niet zo en toen zei ze dat het bij een eerste heel normaal is als je het pas na 20 weken voelt!

Het kan ook nog zo zijn dat je placenta voor ligt, dus tegen de buikwand. Als je kindje dan schopt dan schopt ie dus als het ware tegen de placenta, dan voel je ook niets!

12. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ook ik voel m nu meer wél als niet hoor, denk dat dit normaal is.

13. Niet meer actief

Welnee lesley... 5 minuten is echt niet genoeg hoor. Dus maak je daar maar niet druk om! Kijk, als je dat soort dingen kan voorkomen, dan moet je dat natuurlijk doen. Maar als dat nou eenmaal niet het geval is.. tsja. Wat moet je dan, je huis laten affikken? Je lichaam kan best wat hebben voordat het schadelijk wordt hoor.

Ik sta daar nou helemaal nooit bij stil, of bepaalde dingen mogelijk schadelijk zijn. Aan sommige dingen kun je nu eenmaal niets doen!

14. Lesleyw

Lesleyw Actief lid

20 apr 2006
    120
    0
    0
    Management assistente
    Haarlem
    Ik ben nou eenmaal een zenuwpees :oops: . Heeft ook wel met twee miskramen te maken hoor dat ik nu echt om alles wel een beetje gestresst ben hoor :( . Maar wel bedankt voor jullie reactie's! :D Ben net nog even naar de supermarkt gefietst om lekker wat slagroomsoesjes te halen. Had ik echt even zin in! Oja heb ook nog even een buikfoto toegevoegd aan m'n album! En nog een foto van ons nieuwe autostoeltje

Liefs,

Lesley :D

15. Niet meer actief

zo dan.. dat is een heuse buik! goed zeg!

16. Lesleyw

Lesleyw Actief lid

20 apr 2006
    120
    0
    0
    Management assistente
    Haarlem
    Jij vind hem ook al zo groot. Is dit normaal? :oops: Ik denk zelf dat het misschien wel iets te maken heeft met die twee miskramen, want toen kreeg ik ook al vrij snel een buik, en elke keer zaten er maar twee a drie maanden tussen. Mijn buik is denk ik gewend om te groeien ofzo, want in kilo's ben ik er nu bijna 4 aangekomen, dus dat valt wel mee denk ik :(

17. spar

spar Lid

21 jul 2006
    95
    0
    0
    soest
    beste buik lesley

ik ken je angst heb ook 2 miskramen gehad en je bent overal bang voor. heb afgelopen vrijdag op een vrouwenavondje gezeten waar er een paar zaten te roken. de hele kamer stond blauw en niemand voelde zich geroepen even bij de open schuifpui deur te gaan staan. ik baalde hier vreselijk van en denk; verdorie ben zelf gestopt met roken en die k#twijven zitten me even lekker uit te roken hiero. oeh vreselijk. maar ik wil niet de zeur uithangen en het was mijn huis niet. maar was bijna geneigt dan zelf maar buiten te gaan zitten.dan denk ik ook straks is er wat met de baby....

18. Niet meer actief

Ik heb geen idee, mijn buik groeit ook snel, maar ik heb al een voldragen zwangerschap achter de rug!

Overigens ben ik nog maar 1 kilo aangekomen van de 3 die ik was afgevallen..haha.. ik sta nog in de min.

Met mijn eerste zwangerschap was ik er nu 21 kg aangekomen, dus die 4 kg.. haha, daar zou ik helemaal niet eens aan denken..

19. Lesleyw

Lesleyw Actief lid

20 apr 2006
    120
    0
    0
    Management assistente
    Haarlem
    Dan valt het inderdaad mee bij jou! Vooral als je dan ook kijkt naar je eerste zwangerschap :D Ik word alleen een beetje onzeker als mensen mijn buik groot vinden al heb ik er ook weer een paar gesproken die m'n buik juist klein vonden :( Gelukkig was ik volgens de verloskundige helemaal normaal en qua groei precies volgens het boekje :D

20. Niet meer actief

ja hoor.. maar het is toch leuk als mensen roepen dat je buikje al groot is. haha... Veel zeggen het ook, omdat dit juist iets is waar je heel trots op bent! Een beetje vleierij..

Deel Deze Pagina