@boja Fabian krijgt geen fles meer. Al een jaar niet meer trouwens. Fabian drinkt nu voor hij gaat slapen wat ranja uit een beker. Mooie cijfers hoor je kids. Hier is alles rustig. Fabian is vanmorgen even met oma mee geweest dan kon ik mooi even aan de poets.
tsja, ik zal toch maar eens proberen om die fles eruit te doen dan. maar goed, ik begin wel met of de middag of de avond af te schaffen. alles in eens is ook weer zo veel. zijn er al kids hier die zindelijk zijn trouwens? nino zegt het altijd als hij gaat poepen, maar wil ineens niet meer op de wc poepen. lijkt of hij het eng vindt? soms wil hij wel op de wc, maar vooral als hij niet moet zeg maar. hebben we dus niet zoveel aan. plasjes doen vertelt hij helemaal niet trouwens. en, blinkt het huis weer
begint me iets te dagen... zal ik wel weer half gelezen hebben en weer weg moeten vanwege een krijsend kind ofzo hihi. vormen stoof hebben ze hier niet eens gedaan. hij moest een toren van blokjes bouwen en ging op een gegeven moment alleen maar blokjes uitdelen ha ha. ik zie je sms straks wel verschijnen
Nee 2 flessen tegelijk eraf lijkt me wel heel sneu voor Nino dat zou ik ook niet doen. Fabian ging voor een tijdje terug wel regelmatig op het potje maar ik had meer het idee dat ik plasjes aan het opvangen was zeg maar in plaats van dat Fabian zindelijk werd. Wij zijn er dus maar even mee gestopt. Hij geeft het ook nog niet aan en volgens mij vind meneer het nog wel prima zo. J amijn huisje blinkt weer mooi. Badkamer plus slaapkamer gedaan en beneden stofgezogen. Ik vind het wel goed voor vandaag. Werkse nog even en een fijn weekend voor straks.
@Boja: hier drinkt Jana ook nog 1 flesje melk voor het slapen gaan. Ze wil enkel melk drinken uit het flesje, niet uit een beker. Tja koppig hé, wil zelfs niet proberen . Houden we dus nog maar even zo want anders drinkt ze helemaal geen melk meer en is het ook weer niet goed . De rest wil ze wel uit een beker drinken en zonder problemen zelfs. Jana ook nog niet zindelijk hoor. Geeft ook helemaal niets aan, dus voorlopig laten we het maar even zo. En op potje zitten duurt welgeteld 2 seconden... @Miekje: omie, klink ook wel lief. Hier is het 'Moma' en 'Apa' (of 'Apu')
@ Boja : Faylinn krijgt 's avonds nog een flesje melk voor het slapen gaan. Idd nog zo'n fijn rustig avondmoment/ritueel. Verder drinkt ze uit een gewone beker, tuitbeker, rietjesbeker maar melk nooit zoveel uit een andere beker dan dr fles Maar goed, zuivel krijgt ze wel genoeg binnen. Zindelijk is ze nog niet. Ze geeft al een heeeele tijd aan dat ze moet poepen (vanaf dat ze anderhalf is?), ze vind het heel interessant om op het potje of de grote wc met verkleiner te zitten, maar iets erop doen ..vergeet t maar .
Hier al een hele tijd geen fles meer voor het slapen gaan. Hooguit na het tanden poetsen nog een beetje water of zo. Dit dan uit een gewone beker. Verder drinkt hij uit een rietjesbeker, zo'n bekerhouder waar je een pakje in kan doen, soort bidonachtig iets van nuby of uit een gewone beker. Zinderlijk: hier nog niet. Geeft wel al af en toe aan als hij gepoept heeft. Willen van de zomer kijken of het lukt om hem zindelijk te maken. Maar lukt het niet ook geen probleem.
hier ook geen flessen meer wel tuitbekers 's avonds na het tandenpoetsen krijgt ze water uit een gewone beker op het potje gaan doet ze momenteel niet, wel zegt ze iedere keer als pamper vuil is of bij ieder plasje binnenkort nog eens zien of ze terug op het potje gaat
Zuurtje: ik wil jou ook nog een hele dikke knuf geven. Wanneer mag het voor jullie weer eens zover zijn? Ik hoop van harte dat de komende maand succesvol is. Knuffie.
mvjye thanx voor de knuf ja wanneer mag het raak zijn? als ik daar het antwoord eens op wist we zijn ondertussen bijna 21 maanden bezig fa kan ook niets vinden waarom het niet lukt alleen mannetje moet nog een onderzoek doen maar hij wil voorlopig niet
Oh tis niet bewust niet geven. Ik vergeet het gewoon heel vaak. Ik zit nog aan haar tweede flesje sinds haar geboorte.....
@zindelijk: door de obstipatie weet ik al tijden wanneer ze moet poepen. Op potje durft ze niet naakt, en al helemaal niet als ze moet poepen. WC verkleiner vind ze doodeng. Potje soms interessant, aangekleed. Aangeven dat ze moet plassen doet ze wel als ze geen luier om heeft. Aangeven dat ze al nat is doet ze wel.
hier ook geen fles meer in huis.Bryan drinkt uit een gewone beker en soms uit een tuitbeker. Potje gaat hij wel regelmatig op en doet dan ook een plasje.Poepen heeft hij 2x erop gedaan maar zindelijk is hij nog niet. Bryan is afgelopen donderdag voor de 2x naar de peuterspeelzaal geweest.Het afscheid nemen vind hij nog lastig maar verder vind hij het er geweldig.
over zindelijk worden ,.... hier niet mee bezig tim is er zelf ook nog niks mee bezig .. komt vast wel over drinken ... helaas wou tim al vanaf 4 mnd al geen fles meer dus hier al lang een tuitbeker of een gewone beker ... steeds meer de gewone beker maar goed tim drinkt alleen water dus knoeien is geen probleem soms een pakje sinasappelsap maar blijft vaak staan over CB nog steeds niks gehoord ... ik zie het vanzelf wel zuurtje en mcgw idd dikke knuf meiden .. het mag nu toch echt wel gebeuren he boja en miekje wat een super gewichten van de meiden ! die doen het dus echt goed verder ben ik zelf ook weer beter gelukkig en zijn we begonnen met verbouwen thuis ik heb het dus een beetje te druk de komende tijd werk kind huishouden verbouwen en wat nog meer er omheen neemt veel tijd in beslag sorry als ik er dus wat minder ben
dag dames oei, best een poosje niet meer geweest!! Lees wat dingen over op potje plassen, drinken uit gewone, tuitbeker of fles! En boze buien..... jeetje schrok me rot van de week. We gingen de hond uitlaten, zoals elke dag, maar meneertje hier kreeg een behoorlijk driftbui. Hij wilde de lijn vasthouden, alleen. Liet ik de lijn even los was het ook niet goed. uiteindelijk heeft hij dik 5 min geschreeuwd,, gehuild en geregeld op de grond gelegen....wist niet wat me overkwam. Dat heeft hij nog nooit zo erg gehad geloof ik en dat buiten.... Ik probeer altijd wel zijn gevoel te benoemen. Dus nu vroeg ik of hij boos was. En op andere momenten of hij blij is of verdrietig. En bij alle buien krijgt hij een dikke knuffel. Volgens mij staan er ook wel een paar dames op knappen!! Zo spannend!! Succes! Verders weinig te melden, behalve dat ik het koud vindt......
Goedemorgen meiden! Dank voor alle reacties op de fles en zindelijkheids vragen. De avondfles hou ik er nog eventjes in maar de middagfles heb ik van het weekend al niet meer gegeven. Hij eet helaas zn brood tegenwoordig ook zo slecht dus ik ben vanochtend voor het eerst sinds heel lange tijd weer eens pap met lepel gaan proberen ipv brood. Hij heeft het wel gegeten maar niet helemaal en ging niet van harte. Fijne dag!
@boja hmmmm hopelijk is het een fase en gaat nino weer snel meer eten. Wat een lekker weer he vandaag heerlijk in het zonnetje. Vanmiddag nog even naar de schaapjes geweest en naar de speeltuin. Van mij mag het zomer worden.
tim krijgt ook nog elke ochtend pap met zijn druppels en in en daarna nog een kuipje fruit als hij dat op heeft ben ik al weer blij voor de hele dag ! elke keer wil hij EEN maaltijd niet .. tja ik hoop dat nino er snel weer overheen is hoor ! zeg maar dat tante emma zijn spierballen wil zien haha en dus zijn bordje leeg moet eten lolly ik ben ook klaar voor de zomer maar de wind was niet zo lekker hier vandaag ! wou gaan fietsen maar toch maar niet .. ben naar de ikea gegaan haha wat een verschil he ! alles goed bij jullie ? diudonnee ja ik heb de verwarming savonds ook nog aan hoor ! brrr ik hou niet van de kou en ow ow ow wat was dat voor een aanval pff ze zijn echt twee nu he ! hopelijk doet hij het nu niet meer redone wat leuk dat bryan ook al naar PSZ gaat ! hier mag het pas vanaf 2,5 maar ik heb ook al bericht vanaf 1 juli maar dat is weer net voor de vakantie pff niet handig ! en hoe is het met je voet ? en met jou zelf ? en de rest van de kids ? hier vandaag kleding opgeruimd ! ik heb in totaal 15 zakken kleding weggedaan .. vandaag alles van de zolder naar de andere kamer overgebracht en nog maar wat troep weg .. wat een gedoe zeg alles moet overhoop en omgegooid in huis wel goed voor de lijn ben wel 40x naar de zolder gelopen .. nu lekker bankhangen heb het verdient !
Bedankt voor het vragen. Zowel Hb als glucose zijn goed. Kleintje is echter in stuit gaan liggen. Volgens VK nog tijd zat om te draaien... dus ik maak me geen zorgen.