Maart 2008 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door MamavanJordy, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hoe is iedereen met deze hitte?

Alyssa had donderdag ineens hoge koorts...en overgeven en vandaag ook weer....koorts is weg maar het overgeven en diarree erbij...zielig! Ze weet zich geen raad met de warmte!!

Oh trouwens, had ik dat hier al verteld? Ze heeft een MRI gehad, en daaruit is gebleken dat ze een hersen beschadiging heeft......

We wachten nog op afspraken bij de neuroloog, revalidatiearts, logopedist en weer terug bij de kinderarts.

Groetjes,
    Miranda

En fijne dag morgen!

2. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    hey miran

ynse had hier ook 3 dagen koorts, hangerig en zeuren
    vandaag niets meer

en wat naar van je prinsesje

en nee dat had je nog niet verteld
    waarom hebben ze een mri gedaan, hadden ze een vermoeden dan ofzo

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ze loopt achter..met moteriek en praten..eigenlijk alles...

Je kunt haar verlgelijk met een kind van 1,5....

Dus heeft de fysio haar een test gedaan, waaruit bleek dat ze dus meer als een half jaar achter liep....(moment opname)

En ben ik naar CB geweest...die zagen ook wel dat er iets niet goed zat...en de HA heeft me doorverwezen omdat ik erom vroeg dus.....ik heb al vanaf de geboorte het idee dat er iets niet goed zit met ons meisje...vooral in ontwikkeling...zo anders als andere kindjes...als ik soms lees wat jullie kindjes al kunnen daar word ik eng van....want Alyssa kan dat dus echt allemaal nog niet...

Het gaat de laatste maand iets beter....maar blijf verschil zien op anderen vooral nu ze naar de PSZ gaat...wow.....

Dus doorgestuurd naar de KA, en die wou na een neurologisch onderzoekje zo op de kamer...wel even een MRI laten doen omdat ze afwijkingen zag...in hoe haar ogen bewegen met lichtje...hoe ze reageerd...en vooral...ze heeft geen reflexen aan 1 kant van haar lichaam!! Dus toch iets om zorgen over te maken....na de MRI kwam er dus uit dat ze een beschadiging in de witte massa heeft.....en daar gaat de moteriek enz doorheen...

Het komt hoogstwaarschijnlijk door een hersenbloeding net voor/tijdens/of na de bevalling....en die komen weer door zuurstof te kort...

Ze heeft het moeilijk gehad voor de bevalling in mijn buik (enkele dagen ervoor) want ze had in vruchtwater gepoept en navelstreng was al helemaal groen dus teken dat het al paar dagen eerder was gebeurd....EN tijdens de bevalling heeft ze meerdere keren een hartslag drop gehad....daarom ook KS...maar die ging niet door omdat ik ineens persweeen had....dus snel ingedaald...en navelstreng 4!! keer om de nek...

Na de bevalling ademde ze altijd raar...heel rasperig en moeiljk...ben zelfs naar de HA geweest maar die zei dat het kon komen door het meconium in het vruchtwater en dat het overging......tsjah...kies maar!!

Groetjes,
    Miranda

4. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    jeetje wat eng

dan hoop ik maar dat jullie verder goede begeleiding krijgen en dat de achterstand niet groter wordt

5. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    :$Wat heftig!...

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    nou ben blij dat ik mijn moeder gevoel niet achter heb gesteld...nu kunnen we al beginnen voordat ze straks naar school gaat..misschien extra dagdelen op psz...en hulp...ik zou niet willen dat ze zover achter komt te liggen dat ze niet naar school kan of niet mee kan komen....

Mede ook omdat ze heel bang en onzeker is over alles....

Ik ga tv kijken met hubbie...fijne avond nog!

Groetjes,
    Miranda

7. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Antares: jeetje wat heftig. Hopelijk komt alles nog goed voor jullie meisje. Het is en blijft jullie schatje.

8. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    sjeeee anetaris wat heftig !!
    maar wat goed dat ze alles nakijken en idd zo kunnen ze er nu al rekening mee gaan houden ..
    nou het zit jullie niet echt mee de laatste tijd he !
    dikke knuf

9. Boja

Boja Fanatiek lid

2 jul 2007
    4.947
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi meiden, heb even alles van de afgelopen dagen bijgelezen en wilde overal op reageren, maar vind het bericht van Antares even heel heftig zeg.
    @antares Jeetje meis, wat schrikken zeg. Wel goed dat jullie er zo snel bij zijn, heel goed dat je naar je moeder gevoel hebt geluisterd. Zo zie je maar weer, die klopt bijna altijd. Ik weet dat je in het verleden wel eens gezegd hebt dat ze wat achter liep, tenminste, dat ze wat langzamer was dan veel kindjes hier, maar het leek mij als buitenstaander nooit zorgwekkend. Hoe k.. ook, wel goed dat je het nu zeker weet en er actie op kunt ondernemen en spelen met andere kindjes op de psz doet haar ook vast goed!
    Is Alyssa ook te laat geboren? Meestal is dat toch zo bij kindjes die in het vruchtwater hebben gepoept (bij die twee van mij wel allebei!). Als het daar ook grotendeels door komt vind ik het helemaal aso hoe lang ze je hier in NL door laten lopen als je overtijd bent. En ook nog navelstreng om dr nek, ik word er helemaal naar van.
    Krijgen jullie wel begeleiding hoe jullie haar het beste kunnen stimuleren? Of moet je even wachten tot je bij de neuroloog en logopedist enzo bent geweest?

@zuurtje, van Ybe is ook niet niks. Wel fijn dat het minimaal is en hartstikke goed dat je hem zo aan het stimuleren bent! hoe is het met ynse en met je vent?

@sabbe, alsnog gefeliciteerd met laiss!! Erg laat, maar beter laat dan nooit hoop ik...

@emma, iemand jou aan het uitschelden? schande! waar woont hij/zij? dan zal ik hem even de les gaan lezen. van emma blijven ze af! wat denkt ie wel niet. tssss. hoe gaat het nou met mr t?

@daisy!!! hoe gaat het met je kleine ventje? samantha al jaloers of helemaal niet? enne.. mail weer eens nieuwe fotos, ff kieken of ie al veranderd is :)

@wicjuh, hoe gaat? en hoe gaat het met je meisje en je meisje in je buik?

@mama van jordy hoe gaat het met jullie?

@nathalie hoe is het met jullie?

@redone, hele fijne vakantie, geniet er lekker van. jullie hebben het verdiend!

@miekje, lonkessssssssssss hoe is het en met mn gappie en dinnetje?

@mona, hoe gaat het met jou en lieve tessa?

@eekje, met jullie en de kids ook alles goed?

@lolly, hoe gaat het met jou? je bent hier ook zo weinig de laatste tijd

@pooh, hoe is het met de mannen

@all, mocht ik iemand vergeten zijn, mijn excuses, bij deze ook voor jullie de vraag: hoe gaat het en hoe gaat het met de kids?

Fijne avond allemaal!

10. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    hey boja

hier gaat alles goed

ynse doet het super (in november mag ze al naar school)
    we zijn nu gisteren gestart met het potje maar nog geen resultaat behalve een natte vloer
    eten en drinken doet ze goed

hoe gaat het met jou en je 2 kapoenen

11. Boja

Boja Fanatiek lid

2 jul 2007
    4.947
    0
    0
    Amsterdam
    hey zuurtje,

fijn het zo goed met ynse gaat! in november al naar school? volgens mij heb je het al een keer uitgelegd maar ik weet het even niet meer. is dat een soort peuterspeelzaal of een soort voorschool ofzo?

hier gaat alles goed, met de twee boendertjes ook! alleen zijn ze allebei maar continue verkouden en hebben ze ontstoken oogjes. ik druppel ze al een week ofzo, maar kom er maar niet vanaf. misschien maar een ander middeltje vragen. verder doen ze het super. tijana was heel makkelijk en vond alles gezellig, maar nu wordt ze wel een beetje eenkennig. tenminste, bij sommige mensen dan. als je gezicht haar aanspreekt vindt ze wel alles best hihi.
    met nino ook alles goed, echt een bijdehandje aan het worden. weet alles beter (denkt ie) en alles moet volgens zijn manier. pfff. hij kletst de oren van je kop, maar voor veel mensen is ie wel nog vaak onverstaanbaar. hij praat heel slordig. misschien heeft dat toch met zn gehemelte te maken, weet het niet.

met zoetje ook alles goed?

12. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    #1612 DaisySanches, 12 jul 2010
    Laatst bewerkt: 12 jul 2010
    Die twee van mij hebben ook beide gepoept in het vruchtwater. Maar zijn ook beide te laat geboren.
    We zitten nu een midweek op landal! Jaja, de verslaafde heeft internet :p.

13. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Heeft S. ook, en die laat het je ook echt merken dan. Vroeger huilen, en nu roept ze erg boos uit volle borst NEE, GA WEG!!! Leuk die koppen van die onbekende nieuwsgierige mensen in de AH haha.:D

14. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Alyssa was 5 dagen overtijd...

Hihi leuk als ze zo reageren op onbekenden zeg! Doet Alyssa ook...ken ik je niet...ga eeeecht niet lachen naar je hoor!! (met uitzonderingen daar natuurlijk...)

Zuurtje, sorry had niet gelezen, wat is er met ybe aan de hand dan? Hmm...misschien moet ik toch eens terug lezen en niet alleen aan mezelf denken hahaha.

Maja...3x pech is toch scheepsrecht zeggen ze......hopelijk is het dreigen de de 3de pech al genoeg....(2175 ontslagen gaan er vallen op mijn man zijn werk...en bij alle afdelingen 30% eruit!)

Dat en met Alyssa en onze miskraam...moet genoeg zijn voor dit jaar of niet? Daarom heb ik andere dingen aan mijn hoofd hihi, sorry!!!

Ik zal toch eens tijd maken om echt hier te lezen en reageren! Heb jullie verwaarloosd...en altijd maar ff gescrolled en vluchtig gelezen! Maar er was ook niet zo heel veel nieuws toch? Behalve een zooi nieuwe broertjes en zusjes hihihi.

Groetjes,
    MIranda

15. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Even een teken van leven ;)

@ Antares : meis, wat heftig. Kan me voorstellen dat je je handen en hoofd vol hebt hoor, is allemaal niet niks.

@ Boja : meisje in mn buik dus? hihi we'll see :p
    Maar alles gaat goed. De afgelopen dagen (vanaf vrijdag) met de hitte echt niet geweten welke kant ik uit moest; dat waren de eerste dagen dat ik het zwaar vind/vond, en dan ook meteen eigenlijk onhoudbaar. Weet niet of ik het aan de zwangerschap kan wijten, want heb ook genoeg niet-zwangeren horen klagen ;)
    Met Faylinn gaat het prima. Mevrouw is lekker eigenwijs, driftig, praat echt álles na, is momenteel megaknuffelig en wil continue aan mama hangen... ook lekker met dat warme weer ;). Maaarrrr.. ze doet het supergoed, is meestal superlief.

Hoe is t met Boja en kids?

@ maat : ik prop Faylinn af en toe nog in 86 (boven), maar de meeste dingen worden te klein hihi. 92/98 boven, 86, soms 92 beneden. 98 is echt nog te lang voor dr.. korte pootjes net als dr mams. ;)

@ verder : ehhh... *kwijt*

16. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    hey

met zoetje gaat alles goed hoor

boja: ynse gaat in november naar het peuterklasje (is van 2,5-3jaar)
    dan hebben we nog een 1ste kleuterklas(kk) (3-4j)
    2e kk (4-5j)
    3e kk (5-6j)

dan komen ze in de leerjaren terecht
    in het eerste leerjaar leren ze lezen, rekenen, schrijven

tot welke leeftijd is psz

ynse heeft nu al 2 dagen dat ze 's avonds niet wil slapen gaan en zet ze het op een brullen

als ze merkt dat ik niet reageer gooit ze zich voorover in het bedje en laat zich met haar gezicht in het deken of matras vallen
    als je dan kijkt is het net of er een plank is wat om valt

miran geen sorry zeggen dat je niet alles hebt gelezen hoor, je hebt andere dingen aan je hoofd gehad

17. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    ynse heeft hier maatje 92 aan

18. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    oeps...110/116 soms hier...maar meestal 104...slik!

Hier is het peuterspeelzaal vanaf 2 a 2,5...tot 4 jaar en dan deeltijd naar school. Geloof dat vanaf 5a6 ze voltijdig naar school moeten gaan toch meiden?

Groetjes,
    Miranda

19. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    4 jr is hier basisschool, da's toch al voltijd? Met nu en dan op de vrijdagmiddag ook vrij... dacht ik :(

20. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    oh hier niet..het mag..maar is niet verplicht bedoel ik dan...dus ze mogen ook alleen ochtendjes of middagjes komen...of 2 dagen ipv 4... en idd vrijdags vrij geloof ik om de week...en woensdag middag ook!

Deel Deze Pagina