sabbe hier ook ik zal ze toch heel hard missen hoor gelukkig is mannetje volgende week thuis e gaat ynse maar met halve dagen zindelijk is ze ook maar voor de zekerheid toch pampertje aandoen naar school, het zal wel spannend genoeg zijn
@zuurtje: leuke halloween taart! Ik vind jouw taarten echt geweldig @zuurtje en Sabbe: Ook Jana mag maandag naar school. Ze is er helemaal klaar voor. Ze gaat hele dagen (kan niet anders, mama en papa moeten werken), maar ze slaapt sowieso niet meer overdag, dus dat komt wel goed. Woensdag ben ik thuis, dus kan ik ze wel 's middags ophalen gelukkig. Niet zindelijk helaas , maar het begin is er wel, dus ik denk dat het wel snel goed komt. Heb met de juf gesproken en ze ging ze dan wat extra op het potje laten zitten (en zeker pamperbroekje). Is een klein klasje gelukkig met nog een deel kleutertjes en er komen maar 3 peutertjes bij. Ik vind het niet erg (ze ging ook al naar de onthaalmoeder ervoor), maar het gaat wel raar doen om ze af te zetten tussen al die grote kindjes.
Ja, Jesse moet ook volledige dagen gaan, helaas (behalve de woensdag), maar broer en zus zijn er ook hè, en hij zit samen met Jarne in de refter voor zijn boterhammetjes Hij praat veel over school ze Ik ga hem zooooo missen, mijn knuffelbeertje. maar uitstellen heeft geen zin, ik zal het er altijd moeilijk mee hebben en het zal hem goed doen denk ik. We zien wel hè... Slapen overdag doet hij ook al een half jaar niet meer, dus dat is wel OK. Alleszins veel succes aan alle kindjes die starten (en vooral de mama's, die hebben dat meer nodig denk ik ) Grts
Wat anders is dat bij jullie dan hier. Hier gaat Yannick vanaf dat hij 2 was naar de peuterspeelzaal. 1x een middag en 1x een morgen. Dit gaat zo door totdat hij 4 jaar word en dan mag hij naar de basisschool. Meteen hele dagen geloof ik maar omdat ze nog niet leerplichtig zijn mogen ze ook nog evt. 10 dagen voordat ze 4 worden wennen met halve dagen daar. Ook als ze als ze 4 zijn het niet trekken hele dagen kan je ze in overleg thuis houden. Hier nog niet zindelijk. S'avonds wel soms een plas op potje of wc zoals ik al vertelde maar ook soms niks. Hij loopt wel zelf boven naar het potje toe als hij boven is en we kleden hem daar uit.
@ MvJ: Yep inmiddels wel, morgen!!! Donderdag 4 nov moet ik met hem heen en gaat de operatie plaatsvinden..wel spannend hoor!! K hoop inderdaad dat hij mag opknappen zo is t ook niets. @ all:K heb verder niet gelezen trouwens hoor, sorry all beetje druk dus ik heb alleen ff gespiekt hier en ga nu snel op bed. Morgen drukke dag ivm operatie
Oh ja Nora is zindelijk overdag, haddene ven een terugvalletje maar nu dus weer oke. S nachts nog niet hoor duurt ook nog wel ff. Ook op de PSZ gaat het goed zonder luier! Ben helemaal blij haha.
@Mili: succes met de operatie van Aaron vandaag! Fijn dat Nora (opnieuw) zindelijk is na het terugvalletje.
S heeft ok terugvalletje... maar weigert luier. Dus ik hoop dat het van korte duur is. Moet nu steeds voelen of dweilen...
Hier verwacht ik volgende week een terugvalletje... Jesse is lekker verwend voor zijn eerste schooldag. Een hele kast vol nieuwe kleertjes, een nieuwe jas, nieuwe schoenen, nieuwe boekentas, nieuwe brooddoos en vandaag een nieuw kapsel Mijn ventje zal stralen ze op zijn eerste dagje school
hihi, ja vind ik ook....vind het al moeilijk dat ik nu al over school moet nadenken....de Kinderarts heeft me net weer ff met beide benen op de grond gezet...de school wacht maar, daar is Alyssa echt nog niet aan toe.......en dat zie je dan wel weer als ze de leeftijd naderd (jammer, want de school waar ik ze op wil heeft een wachtrij van hier tot tokio....) Maar ik ben bang dat het toch een soort van speciaal onderwijs gaat worden.....
@Wicjuh: nee hoor, in België niet Daar mogen ze al naar school vanaf 2,5 jaar. Jana start ook maandag. Hier ook nieuw rugzakje en brooddoos (krijgt ze straks van oma). @Antares: en kan je je niet inschrijven in die school en dan als echt niet gaat, gewoon afzeggen?
ja dat is ook een goeie tip! weet alleen niet of ze dat zullen pikken omdat ze zoveel kindjes aanmeldingen krijgen..... Ach proberen staat vrij...moet aankomende januari al aanmelden voor schooljaar 2012!! en dan is dat pas vanaf maart 2012!!
@Antares: Proberen staat vrij en das ook behoorlijk goed op voorhand om in te schrijven . Ik zou het wel proberen, jij kan toch ook niet weten hoe Alyssa gaat evolueren in de komende maanden/jaar. Jana is ingeschreven van februari van dit jaar om nu in november te starten. Ik wou zeker zijn van een plaatsje (is namelijk de enige school in ons dorp), maar achteraf gezien was er nog plaats genoeg . Das het voordeel van een klein dorpje, in sommige steden is het hier ook erg zoeken en veel wachtlijsten.
schoolplichtig zijn ze ook nog niet hè. Maar ze raden het wel aan bij k&g om ze te laten gaan... En boekentas... Dat is gewoon een rugzakje (van piet praat ) waar hun heen-en weermapje in zit en zo...
mjah... Ik weet het soms niet. de ene dag denk ik, het is goed, de andere dag denk ik, toch maar liever niet... Maar ja, creche of schooltje, is toch allemaal hetzelfde.