Ja christel wij gaan zeker genieten ! we hebben een 5 plus sterren hotel ! ha ha en dit jaar geen katers van de alcohol hihi we hebben gelukkig ook stoelen met extra beenruimte en dit jaar is ook het laatste dat we dit zo zullen/kunnen doen ! Daar hoopten we dus ook al stiekem op. Moet wel zeggen dat ik hoorde dat je niet met dolfijnen mag zwemmen als je zwanger bent en dat had ik echt nog willen doen snik snik veel excursies zitten er niet in dit jaar maar maakt me niet uit hoor lekker lui op de stoel dan maar ha ha Ik blijf ook nog 3 dagen werken hoor na de bevalling maar ga toch 10 uurtjes minder werken per week ! en dat zullen we toch wel merken hoe gaan jullie dat allemaal doen ?
Jellie: geweldig dat je echo goed was en het hartje klopt. Genieten meid. Nony: veel succes morgen bij de echo. Hoop dat alles goed is. Ons volgend kindje krijgt ook weer 2 doopnamen net als ons zoontje. Ons zoontje is met zijn doopnamen vernoemt naar zijn beide opa's. Qua werken ga ik hetzelfde doen als wat ik nu doe. 2 gezinnen in de maand ongeveer werken. Zijn 8 dagen per gezin. Soms meer als ze verlenging krijgen van de kraamzorg. Ons zoontje en de nieuwe beeb gaat dan naar het kdv en naar de oppasmama. Als koosnaamje hebben we nu voor onze uk: ukkie en kikkervisje, eerder noemde mijn man hem/haar lassie of garnaaltje.
hey meiden, hier weer ff een kort berichtje. Moet heel eerlijk zeggen dat ik me een beetje afzonder van het forum. Alleen maar omdat ik alle slechte verhalen aantrek. Mocht ik nou bij de VK geweest zijn (4 september pas) en ik heb het hartje gehoord... Dan kom ik superhappy weer terug.. Eerder kan ik nog niet echt genieten. Dus lieverds, tot over een maandje !
hee hallo, Wij hebben ook al namen. Mijn vriend zijn broertje is na een paar dagen dood gegaan en met en ..je erachter heb je een heel mooie meisjesnaam. Van een (nog levende) boer van hem is het zoontje ook overleden (echt heel erg met 8 mnd kwam met het hoofdje tussen de spijlen van het wiegje) en als het een jongetje wordt mogen we zijn naam gebruiken. Ik zit mijn vriend hele tijd te pesten want we moeten in ongeveer 10 wk naar de gemeente want dan moet hij de baby erkennen. Ik zit hem steeds te pesten dat ik vind dat het kind mijn achternaam moet krijgen als het al een voornaam van zijn kant krijgt.
Hi meiden, Beetje moe hier, dus kan niet overal op reageren. @nony, ik duim voor morgen! @Tatum, are you hanging in there? namen, ja we zijn al aan het denken en opschrijven, maar niks is nog zeker. Al krijg ik heb bij sommige namen warm! hihihihi De mevr van moeders voor moeders is hier geweest, test streep vet dikker als de controle streep hihihi leuk weer een testje doen. Nou ga ik plassen voor meiden in hetzelfde schuitje, dat vond de mevr erg leuk. Heb soms een bleh maag, maar een paar granules helpen eigenlijk vrij snel. Ik ga zo lekker in de douche en dan in bedje naar Big love kijken.
Amai wat hebben jullie veel geschreven vandaag. We zijn vandaag een dagje weggeweest. Bij de notaris om een papier te laten invullen voor de aankoop van ons appartement. Vanavond nog eens bij de huisarts geweest om een formulier te laten invullen en ik heb ook de papieren meegekregen waar de resultaten opstaan van mijn bloedonderzoek 2 weken geleden. Daar staat duidelijk op dat ik toen 6 weken zwanger was. Ben morgen dus toch 8 weken zwanger en uitgeteld op 11 maart ipv 25 maart. We noemen ons kindje nu frummelke. Namen hebben we ook al maar die verklap ik nog niet. Voor de rest gaat hier alles prima, was vandaag weer een beetje misselijk maar dat is ook over. Knuf van zuurtje
Vanaf morgen hebben we 1 week geen internet i.v.m over stappen naar een andere provider. Dus kan ik een week hier niet komen. Als ik hier weer kom ben ik net bij de verloskundige geweest voor een termijn echo. Met goed nieuws (daar hopen we in iedere geval op). Voor de rest iedereen heel veel sterkte met alles. Met wachten met en met moe en misselijk zijn. Tot over 1 week.
goeie grutjes wat een post zeg, bijna een dagtaak om alles door te lezen.............. ons naampje voor de kleine is nu gewoon nog GUPPIE, we zijn druk bezig een naam te verzinnen. Onze dochter heeft 3 namen, daarvan hebben we een samengestelde roepnaam gemaakt en eigenlijk wil ik dat weer doen, maar das wel een gepuzzel maar we hebben de tijd dus komt wel goed. Morgen naar de verloskundige voor de intake. Ben erg benieuwd hoe dat gaat. De vorige zwangerschap werd begeleid door de huisarts dus met verloskundigen heb ik nog geen ervaring. Nony, ik ga voor je duimen morgen! gr. wup
Hoi meiden, Zo eerst weer even heel veel gelezen, voordat ik zelf een stukje gaat schrijven. Wat een kletskouzen zijn wij maart mama's zeg. Schrik ook wel van alle ontrustende berichten. Helaas is dit de periode waarin iedereen zo'n beetje zijn echo krijgt, helaas ontkomen we er niet aan. Ik wil alle onzekere meiden een hele dikke knuffel geven. Heb ook al wat leuke namen in gedachten. Ik vond zelf dat ik zo'n leuke jongensnaam had, alleen manlief vond er niks aan. Maar misschien moet hij er nog een beetje aan wennen (hoop ik). Ook heb ik al een leuke meisjesnaam en die vind manlief wel leuk, maar goed we hebben nog een hele lange tijd te gaan, dus houden onze oren en ogen open. Ik zou 2 dagen willen blijven werken. Financieel gezien is het voor ons gelukkig geen verplichting om te blijven werken, maar ik wil er gewoon ook even tussen uit zijn. En ik dacht 2 dagen kan het bij beide oma's 1 dag terecht (de oma's weten dit alleen nog niet)! Maar denk dat ze niks lievers willen. liefs
Oooh Nony, wat spannend! Maar super fijn dat je even mag komen. Enne...wat ik al eerder zei: bloedverlies hoeft niks te zijn he!? Sterkte meid, laat ff weten! Christel, meen je nou dat jij je frummel pas met 8 wk zag? Hoe ging dat dan? kan me niet voorstellen, je had het hartje toch al wel horen kloppen en een stip in ht vruchtwaterzakje gezien? Dat moet echt al wel te zien zijn bij 6,5 week.... Ik ga niks meer zeggen over namen tot vrijdag . Ik ben enorm moe, heb heel de avond op de bank gelegen en niet gekookt. Voel me naast zooooo moe ook echt gammel, niet echt misselijk, beetje weeig, last van darmen ofzo. Ik weet het niet. Voelen jullie ook in je ledematen moe? Ik zelfs in mijn vingers, hi hi Maar nog steeds geen bloed... Liefs, Tatum!
Ik was bloeddonor dus wist dit al. En mijn moeder heeft ook A-neg. dus ik wist al dat ik een prik moet tijdens mijn zwangerschap. Voor mij kwam het dus niet als en schok. En buiten een prik en wat vaker controleren van het bloed is er ook niets aan de hand toch.
Hoi MaartMama's, Wat leuk jullie hier allemaal te treffen. En te lezen dat we allemaal in het zelfde schuitje zitten! Ik ben 7 maart uitgerekend van onze derde! Omdat ik na een miskraam niet ongesteld werd maar gelijk zwanger bleek heb ik met 7 weken al een echo gehad en voor een exacte temijn bepaling bij 11 weken weer een echo . Ik ben nog niet echt bezig met namen, het enige wat mij bezig houd is de aanhoudende misselijkheid! Geen ochtend misselijkheid, nee de-heeele-dag-misselijkheid! Heeft iemand tips? Regelmatig kleine porties eten wil niet echt helpen! Groetjes Maart Mama Martha
@alle mama's in spanning, hou de moed er in, er gebeuren wel vaker wonderen die de medische wereld niet had voorspeld. @ Divi Kijk dat is voor mij ook een goed teken, ben nu nog steeds geen moment misselijk geweest, hopelijk blijft dat zo en krijgt jou gyn gelijk! @Christel, namen, wel wat in gedachte, al jaren een mooie meisjes naam, maar mijn lief vindt het niet echt geweldig. Maar ben nog nergens bewust mee bezig, ik hou mezelf in om tot na de echo te wachten. @Emma, ik werk nu 25 uur en dat wil ik blijven doen. Alleen werk ik in Den Haag en woon in Deventer, dus wil wel een andere baan na mijn zwangerschapsverlof. Na het lezen van alle ellende bij een vroege echo begin ik het steeds minder erg te vinden dat ik tot week 11 moet wachten, ik weet dan in iedereval zeker dat er iets te zien moet zijn en als dat niet zo is, dat het dan ook echt niet zo is. Wel fijn om te lezen dat na een goede echo er 95% kans is dat het goed gaat. Verder gaat het hier heerlijk, geen angst dat het fout gaat, geen pijnlijke borsten, niet misselijk, alleen beetje moe op zijn tijd, maar daar geef ik lekker aan toe, ga gerust een middag tukkie doen! Voel wel mijn banden trekken, maar vind dat niet vervelend, volgens mij kom ik er tot nu toe heel makkelijk mee weg. Zijn jullie al kg aangekomen? Zelf ben ik 2 kg lichter, maar dat waren wel vakantie kg's die ik er voor mijn zwangerschap niet afkreeg....dus eigenlijk zit ik nog steeds op mijn normale gewicht.
Hallo Magablo, De vsm puur mama granules schijnen goed te helpen,en mag je zonder problemen nemen! Ik heb ook pilletjes die je zo mag nemen,maar weet niet of ze in NL ook verkrijgbaar zijn, ze heten Postafene en werken bij mij redelijk goed! Iets anders heeft bij mij ook nog niet echt geholpen als ik 'zo'n dag' heb Sterkte ermee,en nog gefeliciteerd en welkom natuurlijk!
zo na een dag alweer veel te lezen maar goed mijn gegevens: Jennefer (Jennefer1985) - 22 jaar - Etten-Leur (nederland) - 20 maart 2008 - 1e kindje vandaag wel een erg vermoeiende dag niets bijzonders gedaan dan bij iemand op bezoek een halve dag en 2 uur rijden heen en weer terug ik kon mijn ogen vanmiddag al bijna niet meer open houden op het bezoek en de terug reis was het een ramp gelukkig hoefde ik niet te rijden en nu lig ik eindelijk in mijn bedje en kan ik niet slapen ondanks ik kapot ben ik ben eigenlijk alleen een ini mini beetje misselijk na het avond eten vind dat eigenlijk maar vreemd of is dat zo abnormaal niet? jullie zijn wel veel drukker ermee bezig dan ik zeg ik heb eerlijk gezegd nog geen afspraak gemaakt of iets ik wil eigenlijk nog even wachten ook of ga ik dan te laat zijn? ik ben zo bang voor een mk he ik wil me er nog niet te veel op gaan verheugen eigenlijk...stel dat mijn moeder heeft er 3 jaar over gedaan zwanger te worden en toen ze het eindelijk werd kreeg ze met 14 weken een miskraam ik ga me voorlopig denk ik nog lang niet op mijn gemak voelen een meisjes naam hebben wij trouwens al heel lang vast staan, mijn vriend heeft altijd die naam al geroepen zelfs vandaag riep hij het nog tenminste hij was alvast aan het oefenen wij noemen het gewoon onze kleine eigenlijk, zo zien wij het ook al wel ookal is het nog zo mini
Goeiemorgen dames, Gisteren naar de gyn geweest. We hebben het hartje zien kloppen. Spannend moment. Voor de rest kan je eigenlijk nog heel erg weinig zien, daar is het nog wat vroeg voor. Maar binnen 5 weken mag ik weer terug voor een echo. Dan zal ik 12 weken zijn. Daar kijk ik nu al naar uit. Weer wachten... , maar ondertussen toch genieten. Ik ben nu officieel uitgerekend voor 14 maart. Dat is dus 1 dag vroeger dan ik zelf reeds berekend had.
@ Maranka: Nee idd na wat lezen valt het idd wel mee met de bloedgroep, maar het is gewoon weer anders als de meesten! @ Magablo welkom hier! Als je je gegevens doorgeeft zoals op pagina 1 kunnen we je erbij zetten op de lijst van maartmama's! Verder hier er voor mijn mannetje uitgekomen, maar nog erg lui. Gisteren kwam er nog visite die tijdens mijn verjaardag op vakantie waren. We hebben het hun (broer van mijn mannetje) nog niet verteld en ik vind het echt moeilijk om stil te houden, maar doe wel mijn best. Mijn mannetjes broer en zus vertellen we het na de eerste echo (11/12 wkn). Nu kruip ik snel nog even terug mijn bedje in.
Goeiemorgen dames! Leuk dat hier zo veel geschreven/gelezen wordt! Wat ik me afvroeg, is het normaal dat ik ofwel zo koud ofwel zo warm heb? De voorbije dagen voel ik me nooit eens normaal, ofwel ril ik van de kou, ofwel breekt het zweet me uit... Zijn er nog die dit herkennen?
@ Lilya ik heb dat ook! Eerst trek ik mijn trui uit omdat het zo warm is en later trek ik mijn trui aan en kruip onder een dekentje omdat het zo koud is!