Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    gedaan ;)

2. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    hihi.....net de kraamzorg aangevraagd!

Dat hebben ze het liefst zo senl mogelijk!
    Heerlijk om weer even met iemand over je zwangerschap te kunnen praten........

beccatje, goed nieuws meid!
    Ben benieuwd naar alle andere echo's van vandaag!

3. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    kraamzorg! die ga ik ook eens even aanvragen! goed plan.

4. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    ;)

5. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Nog helemaal niet gedacht om kraamzorg aan te vragen. Moet dat zo snel al?

En wie wil haar kind straks naar het kinderdagverblijf brengen? En hoeveel weken zwanger moet je zijn voordat je bij een kinderdagverblijf kan inschrijven?

Deze vraag kwam zo maar in mij op. Zijn er trouwens nog meer zaken die zo snel mogelijk moet regelen. Ik heb echt geen idee namelijk.

6. Ellenk

Ellenk VIP lid

Mijn vk vertelde me dat kraamzorg het beste pas kon aanvragen na de termijnecho wk 11,12.
    Dus ik wacht er nog maar mee. Daarna (als alles ok is) zet ik alles in het werk. En ga ik het van de daken schreeuwen (nu weten alleen wat insiders het en een stel vermoeden het)

Mmmmm Toscane. heerlijk, ben er vorig jaar april geweest, wil zo wel weer terug. Is mooi daar. (en lekker eten :) )

7. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    volgens mij kan je alles zo snel mogelijk regelen......ook voor kinderdagverblijf, daar zijn vaak wel wachtlijsten!

En als je het zeker wilt weten, moet je volgens mij gewoon bellen!

8. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    omdat de kans op een mk nu wel heel klein is heb ik het maar geregeld.
    Voor de opvang nog niks geregeld, ik woon in een dorp, daar kennen we geen wachtlijsten. Daarbij gaan we kijken of een nanny niet wat voor ons is dus daar hoeven we de eerste paar maanden nog geen actie voor te ondernemen.
    Kraampakket ook weer aangevraagd. Ik kan niet wachten tot ik die enorme maandverbanden weer zie. Sjeees wat een apparatien

9. Lidy

Lidy Actief lid

5 feb 2007
    200
    0
    0
    Ik wacht ook even tot ik mijn echo met 11 weken heb gehad, dan weet ik dat alles goed zit. Ik wil er tot die tijd gewoon niet te veel mee bezig zijn en laat alles gewoon over me heen komen.

Voor de ongehuwden onder ons is het ook belangrijk dat hij het kindje gaat erkennen, anders kan hij "het" ook niet aangeven bij de geboorte.

10. Liz D

Liz D Lid

23 jul 2007
    60
    0
    0
    hoe gaat het hier dametjes,
    Eigenlijk zijn we dan allemaal lentemama's hé, leuk toch.
    Hier gaat alles goed, behalve mijn borsten heb ik nergens last van.Ik hoop dat het zo mag blijven :D

11. Lidy

Lidy Actief lid

5 feb 2007
    200
    0
    0
    Liz D, ik heb ook nergens last van. Gisteren ondekte ik toch wat gevoeligheid in mijn borsten, jippie, mijn hormonen doen het ook. Enz e worden toch ook wel wat groter, maar aan een zw BH wil ik nog niet, ik heb niet het gevoel dat die zo stevig zijn (anders kunnen ze toch nooit mee groeien?). Maar ben heel blij niet misselijk te zijn en de vermoeidheid valt nu ook wel weer mee.

12. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ beccaatje: Wow goed nieuws! Van harte meid.

@ all: :( geen echo gehad had ik niet goed begrepen ze heeft de termijn aan de hand van een kaartje bepaald. Tss balen dus... ben dus gewoon 7 weken en 5 dagen zwanger en uitger datum is 17 maart zei ze.

24 aug hebben we nu een termijnecho...errug spannend!
    Maar ik kon er vanuit gaan dat alles goed ging zolang ik geen krampen en bloedverlies had.

Had graag wat "zekerheid" willen hebben ivm hartje etc maar goed ff wachten dus. 25 aug ben ik jarig en 24 aug dus echo, enneh hoop op goed nieuws.

Heb vermoedelijk blaasontsteking, dus ga zo ff plas naar HA brengen. VK testte daarop en gaf posi aan.

Nou dames heel veel plezier vandaag ik ga zo ff de stad in, vanavond visite.

13. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    mili, shit dat je geen echo hebt gehad. Maar het is natuurlijk wel zo, dat als je je goed voelt, het ook wel goed is!
    Nu hebben we bijna tegelijk een echo, kunnen we aftellen!

Shit van de blaasontsteking, zwanger misschien?

veel plezier in de stad!

14. Zonnestraaltjes

Zonnestraaltjes Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    Hallo,

Vanmorgen naar de vk geweest. Een intake gehad. Verder niet echt iets bijzonders. Laten jullie een nekplooimeting doen bij 12 weken?

15. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Mili, jammer dat je toch geen echo hebt gehad. Maar zo te lezen heeft ze je wel een beetje kunnen geruststellen. En toch leuk dat je de dag voor je verjaardag je echo krijgt. Ik hoop voor jou op een leuk vervroegd verjaarskadootje in de vorm van een mooie foto met daarop een beebje met een prachtig kloppend hartje.

16. jellie

jellie Bekend lid

3 sep 2006
    554
    0
    16
    Goedenmiddag!

@ Becaatje: wat fijn , een goede echo!

Ik ga dus wel een nekplooimeting doen.. ik begrijp dat meerdere het niet doen. Het is een kansberekening en heel persoonlijk denk ik. Voor mij voelt het goed om te doen vandaar.. Ik neem aan dat de meiden die het niet doen ook niet voor een 20 weken echo gaan dan? Ik vind het wel prettig om me ergens op voor te kunnen bereiden mocht het niet goed zijn. Tuurlijk kan er met echo's niet alles gezien worden, maar toch...

ik moet vlg week dus bloed laten prikken en heb dan op 27-8 ( als ik precies 12 weken ben) de echo voor de nekplooimeting.

17. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    neeh hoor, hier geen nekplooimeting......maar wel een 20 weken echo!

18. jellie

jellie Bekend lid

3 sep 2006
    554
    0
    16
    Maar hoezo dan wel een 20 weken echo? Komt het omdat de nekplooimeting een kansberekening is?

19. jellie

jellie Bekend lid

3 sep 2006
    554
    0
    16
    Uiteindelijk weten we allemaal pas of ons kindje gezond is, als het geboren is.... En daar hopen we natuurlijk allemaal op! ;)

20. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    nouh eigenlijk wil ik helemaal niet weten of er iets met het kindje is, het is sowieso welkom......

Volgens mij is het voor mij meer dat ik dan het kindje nog weer kan zien.

Deel Deze Pagina