Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ellen je maakt me nu wel nieuwsgierig hoor wat je getypt had hahaha..

en redone.. was het helder rood of gewoon bruik want bruin dat heb ik bij mn dochtertje ook gehad.. helderood had ik bij mn miskraam toen wa ik ongeveer 6 weken.. mar zzag gewoon een kloppend hartje toen alleen toch mis gegaan met 16 weken

hier heb je trouwen sgeen kraam hulp moet alles zelf doen

2. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    gos redone, ik weet het niet. Ik heb zelf ook 5 weken bloedverlies gehad en later nog eens, erg rood en nogsteeds was het kindje in orde. Dus waar het wegkomt, ik weet het niet. Voor het zelfde geld heb jij het ook!

3. redone

redone Fanatiek lid

2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    @ cristel het was echt helderrood een maandverband vol gok ik.
    Ik vang nu elke keer als ik plas het op want dat zei de vk dan komen ze kijken of alles eruit is maar er is nog niks gekomen.Alleen maar plas en geen stolsels of weefsels.Maar weet iemand als er een bloedvat knapt hoeveel bloedverlies er dan is?

4. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    welterusten allemaal

5. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

@Tatum: Jee, wat naar dat je nog steeds geen helderheid hebt zeg. Pfff, kan me voorstellen dat het slopend is. Heb geprobeerd eerder op de site hier te komen maar ik zat een poosje bij mijn ouders en hun adsl is zoooo traaaaaag... lukte dus niet... Ik duim net als de anderen flink door voor jou. Dat je maar snel weet waar je aan toe bent en bovenal: dat het goed nieuws is! Zet 'm op hé!

@redone: Volgens mij is er niet echt een 'richtlijn' voor bloedverlies bij een gesprongen adertje. Ligt denk ik aan de grootte van het adertje.. Ik zou het wel even laten nakijken hoor, al is het alleen al voor je eigen gemoedsrust.

Hier gaat alles wel okee, ben erachter gekomen dat ik in het ziekenhuis moet bevallen. Bah. Wil ik niet... Ik lees dat er een aantal dames zijn die wel in het zh willen bevallen, ik snap ook wel waarom, maar ikzelf zou toch graag thuis bevallen net als bij de vorige bevalling. Ik moet trouwens naar het ziekenhuis omdat ik in een appartementencomplex woon op de 7e etage... Nou ja, t is niet anders...

6. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ach ja flientje positief bekijken :) ziekenhuis heb ej alle sbij de hand...

redone ja vind het lullig om te zeggen maar is wel veel zeg maarja nog geen stolsel ofzo dat is wel een goed teken.. nou wanneer bel je de vk weer?

7. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ik wens alle twijfelende maart2008mama's veel succes en alle andere veel genot. Zelf probeer ik positief te blijven denken, zolang ik voel wat ik voel:) Slaap wel allemaal!

8. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    @flientje: ja, als je dat niet wilt is het wel even slikken. Zelf denk ik echt dat het ziekenhuis wordt, aangezien deze minimaal 9 pond wordt ...

9. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    bacaatje hoe weet je dat het 9 pond is? elk kind is toch anders? mn mand tante had namelijk eerts 2 grote bebay 1tje 8 en 1tje 8.5 pond maar de 3e was echt veel kleiner 6 pond..

nou net terug van de bbq is al 9.11 ben kei moe.. kon het niet door mn strot krijgen maar heb toch maar de helft op gegeten om niet op te vallen... nou was wel flink pissig.. nicht van mn man geeft cailyn gewoon taart terwij ik nee had gezegd en gaat haar vervolgens ook bemoederen etc.. net of zij de moeder was was echt boos maar heb niks gezzegd op dat moment.. vervolgens pak ik cailynn en schopt cailynn me 2 keer hard in mn buik en begint me toch de schreeuwen en te krabben nou.. ik kon wel janken dat me eigen kind zo tegen me deed..
    bennu ook wel een beetje boos op dr.. want stond ook gewoon voorschut en mn buik deed dus echt wel pijn.. ze schopte me midden in de wond die ik had.. dus was effe pijnlijk maar verder geen steken er na dus dat zit wel goed... op het moment ben ik dus niet zo blij maar ja..
    overdrijf ik nu of zouden jullie ook zo reageren?

10. Lidy

Lidy Actief lid

5 feb 2007
    200
    0
    0
    Ik wil (voorlopig) graag thuis bevallen, lekker in mijn eigen omegeving, lijkt me het prettigst. Maar onze slaapkamer grenst aan de slaapkamer van onze buurjongen en als hij een computerspel aan het spelen is hoor ik dat best goed, zelfs met de ramen dicht. Dus wanneer ik met de bevalling herrie maak kan hij zeker mee genieten, en ik weet nog niet zo goed of ik dat wel wil..... maar ja dit probleem zullen de meeste thuis bevallers wel hebben.

11. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Goedemorgen damens,

Wat een hitte he?
    Vandaag lekker met de kids naar het zwembad toe.

Gisteren mijn schoonzusje en zwager op visite en ik zeg ik wil jullie wat vertellen.
    Zeggen ze:Je wilt zeker vertellen dat je zwanger bent?Dat hadden wij 2 weken geleden al gezien hoor! :) :) :)

Zelfs mijn neefje(hun zoon) van 10 jaar die hier logeert zei:Nathalie heb jij een baby in je buik? :)

De mensen die mij nu zien schrikken een beetje,waarschijnlijk omdat ik normaal gesproken zo plat ben als een dubbeltje en ik blij mag zijn als ik de 58 kilo haal.
    Heleboel mensen vragen dan ook,of ik wel echt een miskraam heb gehad in Juni.
    Het kan niet anders,want mijn bloedtest was de Hcg waarde 1 en een lege baarmoeder.
    Ik ben benieuwd donderdag als ik voor de echo mag

12. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Hallo Meiden,

Tjee zeg, wat wordt hier veel geschreven! Het is bijna niet meer bij te houden!

Pooh: Feta kan van rauwe melk gemaakt zijn, maar het hoeft niet.

En Meiden, ik wilde jullie echt niet op de kast jagen hoor, met mijn glaasje wijn per dag. En ik snap het heel goed dat het erg onnatuurlijk klinkt. Ik was er zelf zo enorm verbaasd over. Maar goed, ik mis mijn alcohol helemaal niet en ik heb er zelfs helemaal geen zin. Dus dan is het natuurlijk net zo makkelijk om het niet doen. En uiteraard neem ik geen risico's met rauwe zaken. Filet Americian waar ik dol op ben, eet ik echt niet meer. Maar er zit natuurlijk nog wel een verschil in een rode biefstuk of eentje die rose gebakken is.
    Ik ben zelf veel te blij dat ik eindelijk zwanger ben, dus ik kijk echt wel uit.
    Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen, is dat er zoveel verschillende meningen zijn over wat wel en niet mag. Over roken is iedereen het eens, dat is super schadelijk. En als je naar onze ouders kijkt, die mochten weer meer dingen eten dan wij en wij zijn toch maar mooi allemaal gezond ter wereld gekomen. :)

Ben gisteren voor het eerst niet misselijk geweest. Dus laten we hopen dat die trend zich voortzet.

Fijne dag iedereen!

groetjes, Aurelie

13. Zonnestraaltjes

Zonnestraaltjes Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    Ja ik denk idd ook wel dat het verstandig is!

14. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

@Beccaatje: Ja, met een medische indicatie zou ik dat ook zeker doen. minimaal negen pond, da's echt niet niks. Heb je suiker? Ik zou nietttegen beter weten in per sé thuis willen bevallen. Natuurlijk zou ik naar het ziekenhuis gaan als het kindje heel groot is, er kans is op een scheurende baarmoeder etc etc. Maar ik woon gewoon te hoog. Dat vind ik dus het lullige...

@Aurelie: Je hoeft je niet te verantwoorden hoor! En je hebt gelijk. Ik kreeg van mijn schoonmoeder een boek uit de jaren 70, waar het volstrekt normaal was dat je alcohol dronk en er weinig rekening werd gehouden met voedsel. En om nou te zeggen dat alle kinderen uit die periode niet goed ter wereld zijn gekomen? Dacht het niet! We weten tegenwoordig gewoon veel meer en letten veel meer op gezondheid en dergelijke, da's mooi hoor, maar af en toe word ik er ook wel eens een beetje moe van. Natuurlijk hou ook ik me aan het ''zwangerschapsdieet'' simpelweg om het feit dat ik het mezelf nooit zou vergeven als er iets mis zou zijn met het baby'tje. En ach van 9 maanden geen alcohol, franse kaasjes enzovoorts ga je alleen maar weer waarderen dat het er wel is!

Flientje

15. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Nee, geen suiker, hoewel ik daar denk ik wel op gecontroleerd moet worden. Aangezien de eerste 9 pond was... Schijnbaar maak ik grote baby's, ik heb de vorige keer niet gehoord dat het ergens aan lag. Dus bereid ik me voor op weer 9 pond, dan kan het alleen maar meevallen. Tenzij het een jongetje is, want die zijn vaak iets zwaarder. En de tweede is over het algemeen ook niet lichter dan de eerste, tenzij er bijzondere omstandigheden zijn. Daar ga ik maar even niet van uit.

Inderdaad lullig ja, te hoog wonen. Ik ben vorige keer thuis begonnen en na een werkdag vol weeen en geen resultaat alsnog naar het ziekenhuis gegaan. En achteraf is me dat niks tegengevallen hoor. Ik bedoel, ik had genoeg aan mijn mannetje en op het moment boeide het me ook niet zo wie de verloskamer in en uit liepen, hoewel dat best meeviel. Dus in het zh bevallen is echt niet zo erg, maar ja, wel anders dan thuis he.

Wat ik achteraf wel vond is dat als je bv wilt geven de start in het zh echt niet optimaal is!

16. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    @cristel: wat een klein driftkikketje heb jij zeg! Ik ben nog nooit geschopt met kracht. Hoewel, onder het verschonen, beetje onbenullig met de benen zwaaien... :D

17. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    wat is het tijdsverschil eigenlijk christel?

18. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hoi meiden ik ben er ff snel ik ga zo lekker zwemmen bij mijn zus !
    heb al lekker mijn raampies gezeemd en huisje wat gepoetst ik krijg al iets meer energie ! \:D/
    mannetje is tuin aan het doen en dan ...........
    PLONS ! 8)
    ik had vanochtend mega steken ik gilde het uit manntje kwam al aanrennen maar ik heb geen bloed dus zal het wel ok zijn !
    en vanaaf lekker bbq-ue ! wordt dus een lekker dagje !
    Jullie ook allemaal een fijne dag :whistle:
    dikke knuf Emma

19. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Redone, hoe gaat het nu met je?

Met mij alles prima. Vanmorgen wel weer de hele ochtend misselijk. Niet direct als ik opsta maar zo rond een uurtje of 10 begint het. Vanmorgen zelfs al boven de pot gestaan bah. Hoop dat dit geen weken gaat duren.

Ik ben er nog niet uit of ik thuis of in het ziekenhuis wil bevallen. Allebei heeft het zo zijn voordelen. Ik woon ongeveer op 3 minuten van een ziekenhuis, dus thuis bevallen zal echt geen probleem zijn denk ik.

Emma ,hoop dat die krampen in het vervolg wegblijven.

20. faith and hope

faith and hope Bekend lid

12 apr 2007
    685
    0
    0
    hallo

Deel Deze Pagina