flientje ik denk dat je er oko meer oplet ik zie ze ook overal zo net weer even een hormonale uitbarsting tegen mn man gehad.. is ook zn eigen schuld.. die kunne alles zo op hun gemak doen.. maarja..
heel de nacht bijnan niet geslapen, pffffffffff ben zo moe nu en begin vandaag terug te werken van na de vankantie, rechtstreeks op een andere afdeling , dit is ivm beschreming van moeder en kind. Kijk er wel een beetje tegenop, zi m'n eigen collega's dan zeer weinig
zico, succes met werken vandaag..... ik heb straks de eerste afspraak bij de vk om 10:30. vind het zo spannend. hoop dat ze het hartje kunnen horen, bij dimphy lukte het toen wel.. hormonale uitbarsting is hier zeer herkenbaar wordt soms gek van me zelf.. fijne dag allemaal
Ik ben die vermoeidheid zo beu ... Zaterdagavond gaan slapen om 23u zondag opgestaan om 10u, na vele keren wakker worden en opstaan om te plassen. Vervolgens met de hond gewandeld en .. geslapen in de zetel. Daaruit bestaan mijn vrije dagen: slapen en niets doen. En als ik moet werken, dan is het... daarom denk ik dat ik het mijn baas vandaag vertel, dan weet hij tenminste waarom ik zo zit te geeuwen en zit te eten en vaak moet plassen... Is dit een slecht idee met amper 7 weken?
Goede morgen, Ik wil even een paar (ben de namen vergeten) mensen heel veel succes wensen. Ik ben gister naar appelscha geweest. Best wel leuk als je daar sinds je 8e al niet meer bent geweest. Het was wel vreselijk warm, maar een keer op de waterglijbaan geeft wel verkoeling. En mijn dochter van 5 heeft haar pols ook maar meteen verrekt. Ze zit nu even een paar dagen in het verband! Verder gaat het hier wel goed eigenlijk. Best wel raar om dat te zeggen terwijl er andere dames zijn waarbij het niet goed gaat. Ik ga nog even lekker genieten van mijn vrije dagen. Iedereen heel veel succes vandaag. En zico jij ook! Het komt vast wel goed. Ik was ook erg bang dat het mis was. Maar bij mij was het goed. Groetjes Esther
Beccaatje en Fleintje: Ik denk dat het bij mij meer nog de onzekerheid is, ik heb nog helemaal geen bevestiging gehad dat het leeft. Morgen mn eerste afspraak bij de gyn. hoop dat we dan het hartje al kunnen horen. Misschien dat ik me dan wel anders ga voelen.
Ik herken je gevoel, ik ben nu zeven weken, weet al drie weken dat ik zwanger ben en kan pas binnen twee weken naar de gyn, tot dan heb ik ook geen 'bevestiging' dat alles in orde is... Niet leuk afwachten he!
Hoi meiden, hier ben ik ook weer eens. Alles gaat goed. Donderdag naar de VK voor intake en eerste controle. Hopelijk weten we dan meer! Mijn buikje begint nu wel wat te groeien, ik vind zelf dat dat best wel snel gaat, aangezien ik altijd best een platte buik had. Marieke077: ik heb die onzekerheid ook hoor. Ik pieker best vaak over hoe het straks zal zijn en of ik dan nog wel eens mijn gang kan gaan etc. Als ik een moeder met een baby zie voel ik me best vreemd en denk ik: zo zit ik er volgend jaar ook bij. Het is allemaal nog zo onwerkelijk en soms voel ik me ook wel wat somber. Maar dat zijn gewoon de hormonen denk ik. Op mijn neefje en nichtje ben ik ook hardstikke gek dus dat moet wel goedkomen! Het is allemaal nieuw en best wel eng. En ik heb ook nog geen echo o.i.d. gehad dus ik durf ook nog niet echt blij te zijn. Als ik een echo heb gehad ga ik vast wel wat leuke spulletjes kopen! Maar ik vind het dus soms best een eng idee om moeder te worden. Ik probeer het maar wat van me af te zetten en meer te genieten! 1 ding waar ik echt tegenop zie is de bevalling! Vannacht droomde ik er zelfs over, het ging heel moeizaam. Ik ben zo bang voor complicaties e.d. Ik weet ook nog niet waar ik wil bevallen... ziekenhuis hoor je voor en nadelen over. En ik woon ongeveer tien minuten rijden van het ziekenhuis dus dat is ook echt vlakbij! Maar hoe kan ik van de angst voor de bevalling afkomen. Weet iemand een goed boek? Ik las iets over een boek van Beatrijs Mulders of Smulders... is dat een aanrader? liefs Nikkie
Ik kom weer ff kijken, kan niet overal gelijk op reageren want er is zoveel geschreven , hier is alles goed, nu weer wel erg druk met werken e.d. dus ik lees wel mee, maar kan niet overal op reageren
Goedemorgen allemaal, Jeetje alweer slecht nieuws op het forum. Juul heel veel sterkte. Gisteren bij vrienden geweest heerlijk die hebben een zwembad in de tuin dus dat was lekker genieten. Ik had ook niet zo heel veel zin om op zo'n overvol strand te moeten liggen in dat vieze zand (raar, vond zand nooit vies, maar heb er nu even totaal geen behoeft aan). Vanochtend komen ze voor MvM mijn eerste urine ophalen, zit er soort op te wachten maar zijn er nog steeds niet. En zit nu ook een beetje aan huis gebonden. Kan geen boodschappen gaan halen, kan nog niet met de hand wandelen, dus baal een beetje. Kan het ook wel aan de deur zetten, maar durf dat nog niet echt bang dat de buurt het in de gaten heeft. Dus dan maar even lekker op het forum hangen hihi.
@nikkie: Veilig Bevallen is en goed boek, en Duik In Je Weeën. Dan weet je in ieder geval wat er gebeurt met je, dat vond ik een heel fijn idee. Ik denk dat ze op bol.com wel tweede hands staan. Scheelt weer toch? Verder is het ook goed om iets van een cursus te volgen, lekker gezellig met andere zwangeren kletsen en ervaringen uitwisselen is echt heel erg leuk. Ik kijk er heel positief op terug ook al denken veel vrouwen dat het een zielig ''pufclubje'' is. Mijn vriend heeft er ook veel aan gehad en wist goed in te spelen op de situatie tijdens de bevalling... Liefs, Flientje
@Nikkie, ik heb de boeken zwanger worden, veilig zwanger en veilig bevallen van Mariël Croon en Beatrijs Smulders. De eerste twee heb ik al helemaal gelezen, maar over het bevallen wil ik nog niet na denken. Maar als het net zo duidelijk en makkelijk leesbaar is geschreven als de andere 2 heb ik er wel vertrouwen in en kan je er heel veel informatie uithalen. Maar wanneer je echt angstig bent voor het bevallen denk ik dat je je vast moet gaan oriënteren naar een vorm van zwangerschapsgym/ yoga, ik denk zelf dat ze bij yoga heel erg vanuit de persoon werken en dat je moet leren vertouwen in je lichaam te hebben. Maar ja om te beginnen is het misschien nog een beetje erg vroeg. Wat betreft angst om moeder te worden heb ik helemaal niet, nog niet...... Maar ik vind de meeste moeders er wel "oud" uitzien en hoop wel dat ik mijn "jeugdigheid" zal houden en niet een moeke ga worden.
Hoi hoi, Ik zie alleen veel zwangere vrouwen nu. Ook in de reclame's op tv enzo. Ik kan er niet aan ontkomen ook ik begin een beetje een buike te krijgen. Heel irri want ik heb al een buikje (was nl. net van plan 10 kg af te vallen dus ik baal van mijn vetbuikje ) Nog 10 dg en dan eindelijk eindelijk eindelijk mijn echo. Dan lekker aan iedereen vertellen. Niet meer moeilijk doen. En gewoon aan het winkelen gaan slaan. Moet er nog niet aan denken wat er dan allemaal geregeld moet worden; zwangerschapsverlof, kraamzorg, opvang, verzekering, erkenning van vader. Ik denk dat we ook maar eens een afspraakje met de notaris moeten maken Tenminste zolang ik nog steeds geen aanzoek heb gekregen
Bedankt voor de tips Flientje en Lidy... ik zal binnenkort eens even kijken! Wist niet dat ze op bol.com ook 2e hands boeken verkochten.. Wat betreft yoga of zwangerschapsgym ik zal eens even kijken maar niemand in mijn omgeving is verder zwanger en ik heb een hekel om ergens alleen heen te gaan Ben niet zo van de clubjes haha maar misschien dat ik een korte cursus samen met mijn vriend kan doen ofzo. Iedereen een fijne dag (wat is het toch warm he) en succes bij de VK of gyn! Hopelijk allemaal goed nieuws!
Ik ben ook erg onzeker. Na een hele aanloop van onzekerheid en de laatste paar jaar ook twijfel, dan beslissen het toch nog te proberen en heel snel zwanger raken, denk dat ik ook even moet omschakelen. Maar wat ik hier ook lees, doordat je nog zo weinig merkt is het heel onwerkelijk. En door mijn leeftijd ben ik wat bang met de verhoogde kans op een mk. Ik ben als een havik aan het letten op de paar zwangerschapsverschijnselen die ik heb (moe, zere borsten en kortademig). Morgen ga ik voor het eerst naar de vk. Maar ben nog maar 7 weken dus dat zal denk ik te vroeg zijn voor het horen van een hartje?
Goeiemiddag! Gisteren een heerlijk dagje aan het strand gehad! Zijn wel om 21.30 savonds binnen door gaan moeten rijden, omdat er 20 km file stond in zeeland Echt zwemmen was veel te koud! Ik voel me nog steeds goed voor de vijfde dag en niet misselijk en niet moe! Dadelijk nog even een duikje gaan nemen in chloorbad hier. @ Redone ik duimecht voor je dat het stolsel geen kwaad doet! @ Natas gefeliciteerd en welkom hier! @ Juuls meid heel veel sterkte!