Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lucifer99

lucifer99 Actief lid

1 mei 2007
    232
    0
    0
    @WendyD2003: sterkte met je moeder. Kan me voorstellen dat je emo wordt als je haar in het ziekenhuis ziet liggen. Gewoon je tranen lekker laten stromen, lucht enorm op!

2. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi meiden,

Hier ook niet veel witverlies. Wel wat doorzichtige afscheiding, waar af en toe van die dikke slierten in zitten.

Verder heb ik sinds gisteren mijn positiekleding weer aan. Zit echt lekkerder moet ik zeggen. Heb nu ook vaak na het avond eten een heel zwaar gevoel in mijn buik. Niet echt prettig. Je ziet nu echt al een klein bollingkje zitten.

Vandaag ook wat krampjes gehad. Ben nog steeds harstikke moe. Verder ook geen kwaaltjes. Net als Wendy zegt ik zou af en toe ook wel wat meer willen voelen zodat ik weet dat het goed zit daar binnen.

Morgenavond komt moeders voor moeders. Ik ben heel erg benieuwd naar de test. De vorige keer sloeg hij echt meteen harstikke posi uit. Had heel veel HCG volgens die mevrouw toen.

Wendy: kan het me helemaal voorstellen dat je op dit moment erg emo bent. Hoop dat ze iets kunnen betekenen in het ziekenhuis voor je moeder. En dat ze niet al teveel pijn heeft. Dikke knuf meid.

Wenneke20: sterkte meid. Hoop dat het nog allemaal goed zit daar binnen. Maar hoorde bij een ander topic waar je ook schreef dat het misschien wel een blaasontsteking is? Daar kan je ook bloed van plassen. En samen met dat branderige gevoel. Anders gewoon morgen even je plasje weg brengen naar de huisarts.

Echt trek in ander eten heb ik nog niet.

Gr. Bianca

3. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    wenneke je hebt een blaasontsteking, heb je rozebottelthee in huis? Veel van drinken ook cranberrythee is er goed voor

ik heb veel blaasontsekingen en herken je klachten. Ook van dokter vogel hebben ze heel goed mediciatie die voor je baby geen kwaad kan.

4. mamsie

mamsie Bekend lid

4 aug 2006
    755
    0
    0
    doetinchem
    hallo,

hier eigenlijk ook weinig klachten. alleen heel snel heel erg moe. en pijn in mijn liezen.

alle nieuwe meiden, van harte en welkom.

WendyD2003 sterkte..knuffel voor jouw.

Wenneke, sterkte, misschien kun je de huisarts morgen beter even bellen.
    en je urine na laten kijken.

trek in ander eten...? ja in groene appels :(

fijne avond

5. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    ik ben gek van koude schotels met spekjes , appel en pijnboompitjes kan het gans de dag eten

6. lievebeestje

lievebeestje Actief lid

22 mei 2007
    483
    0
    16
    ik heb de laatste weken zo'n trek in eigengemaakte bami/nasi met satesaus en bali kroepoekjes! kan er geen genoeg van krijgen :rolleyes:

7. daphne1976

2 jul 2007
    9
    0
    0
    Ik ben ook zwanger! Ik heb zojuist een test gedaan en die is positief! Mijn laatste ongi-dag was 5 juni en ik heb een regelmatige cyclus, dus volgens de calculator op deze site is mijn uitgerekende datum 12 maart, maar op andere sites kom ik weer op andere dagen uit. Enfin ik hoop dat ik rond die datum moeder ben van een gezond kindje!
    We hebben al een dochter die in september 3 wordt.
    Ik vind het fijn om op dit forum andere verhalen te lezen omdat je in de begin weken het nog niet naar buitenbrengt en dan kan je toch op het forum vragen en tips uitwisselen!

8. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Welkom hier Daphne. Gefeliciteerd en geniet er van.
    Een pagina terug (of misschien 2) staat een lijstje wil je dat ook even invullen en hier neer zetten dan kan Zico je hier bij het lijstje plaatsen.

9. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Zou je dit willen invullen voor zover het mogelijk is , de rest kan nog he.
    Dan voeg ik je zodadelijk erbij

Naam:
    Andere kinderen geslacht:
    Huisarts:
    Vk + echo:
    Bevalling:
    Bv of Fv:
    Uitgerekende datum:

10. daphne1976

2 jul 2007
    9
    0
    0
    Naam: Daphne (nickname)
    Hoeveelste kind: 2de
    Andere kinderen geslacht: meisje van september 04
    Huisarts: doe ik niet
    Gyn + echo: hoeft niet
    Verloskundige: bel ik zelf wel met circa 9 weken, denk ik
    Ziekenhuisbevalling: vorige keer ook ziekenhuis iv.n. meer dan 24 uur vliezen gebroken, beviel goed, dus liefst weer in ziekenhuis
    Bv of Fv: flesvoeding, mdat de borst de vorige keer een grote ramp was
    Uitgerekende datum: 12 maart 2008

11. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Maart 2008 mama’s

17 Maartmama's

Naam: Ilse (Zico)
    Hoeveelste kind: 3de
    Andere kinderen geslacht: j 11 – m 10
    Huisarts: 25 juni 2007
    Gyn + echo: 6 augustus 2007
    Ziekenhuisbevalling: Keizersnede de 3x
    Bv of Fv: flesvoeding, borstvoeding door operatie niet meer mogelijk
    Uitgerekende datum: 1 maart 2008

Naam: Esther (Pinklady)
    Hoeveelste kind: voor mij de 2de, voor mijn man de 3de
    Andere kinderen geslacht: m, j, m
    Huisarts: niet nodig
    Gyn + echo: echo 9 juli - VK 10 juli 2007
    Bevalling: wil graag thuis, maar vorige keer in het ziekenhuis voor de zekerheid
    Bv of Fv: Borstvoeding

Naam: Judith (Wuppie)
    Andere kinderen geslacht: m van 9 maanden
    Vk + echo: nog niet bekend
    Bevalling: wil graag thuis en niet zoals de vorige keer met persweeën naar het ziekenhuis in de ambulance met gillende sirenes.
    Bv of fv: graag borstvoeding

Naam:Marijke ( lucifer99 )
    Hoeveelste kind: 3 de
    Andere kinderen geslacht: J 4 jaar- J 2 jaar
    Huisarts: 28 juni 2007
    Vk + echo:20 juli 1e echo, 13 aug VK.
    Bevalling: Wil graag thuis, maar vorige keren in ziekenhuis
    Bv of Fv: Graag borstvoeding, maar vorige keren niet gelukt
    Uitgerekende datum: 1 maart 2008, eigen berekening

Naam: Wendy (WendyD2003)
    Hoeveelste kind: 1ste
    Huisarts: Nee
    Echo (IVF-afdeling): 13 juli 2007
    Verloskundige: Als het mag, eerst overleggen.
    Bevalling: Keizersnede (ivm eerdere buikOK waarbij baarmoeder geopend is geweest)
    Bv of Fv: Borstvoeding
    Uitgerekende datum: 2 maart 2008

Naam: Mama33
    Huisarts:
    Vk + echo:
    Bevalling:
    Bv of Fv:

Naam: Ebby
    Huisarts:
    Vk + echo:
    Bevalling:
    Bv of Fv:

Naam : faith and hope
    Andere kinderen:geen
    Huisarts: 2 juli om 14.30 u
    VK- Gynocoloog: 23 juli om 11.30 u
    Bevalling:weet ik nog niet
    BV of FV :Als het mogelijk is borstvoeding
    Uitgerekend : 3 Maart 2008

Naam: Divi
    Leeftijd: 25
    Hoeveelste kind: 1e (eigenlijk de 3e)
    Huisarts: nog niet gebeld
    Vk + echo: 16 juli
    Bevalling: moet ik in het ziekenhuis
    Bv of Fv: BV als het lukt
    Uitgerekende datum: 4 maart 2008

Naam: Bianca (MamavanJordy)
    Andere kinderen geslacht: j Jordy
    Vk + echo: 15 augustus om 8.00 uur
    Bevalling: liefst thuis, maar moet even navragen of dat kan i.v.m. dat de vorige keer de placenta niet wilde komen vanzelf.
    Bv of Fv: borstvoeding
    Uitgerekende datum: 5maart 2008

Naam: Nikkie
    Leeftijd: 26
    Hoeveelste kind: 1e
    Vk + echo: 9 augustus VK- echo ?
    Bevalling: het liefste thuis
    Bv of Fv: weet ik ook nog niet
    Uitgerekende datum: 5 maart 2008

Naam: Bianca84
    Huisarts: 2 juli 2007
    Vk + echo: 7 augustus 2007
    Bevalling: ziekenhuis ivm epilepsie
    Bv of Fv: borstvoeding in ieder geval proberen
    Uitgerekende datum: 7 maart 2008 eerste berekening-12 Maart berekening huisarts

Naam: Mamsie (ramona)
    Andere kinderen geslacht: 1 meisje van 10 maanden; Dimphy
    Vk + echo: nog niet bekend.
    Bevalling: thuis
    Bv of Fv: Bv proberen ( i.v.m ingetrokken tepels)
    Uitgerekende datum: 7 maart 2008

Naam: Mpje
    Huisarts:
    Vk + echo:
    Bevalling:
    Bv of Fv: BV
    Uitgerekende datum: 8 maart 2008

Naam: lievebeestje( als iedereen het weet zal ik mijn voornaam bekend maken)
    Hoeveelste kind: 1e kindje
    Huisarts: nog niet gemeld
    Vk + echo: nog niet gebeld
    Bevalling: liefst thuis
    Bv of Fv: BV
    Uitgerekende datum: 8 maart 2008 (1 dag voor mijn vriend's verjaardag!)

Naam: Daphne (nickname)
    Andere kinderen geslacht: meisje van september 04
    Huisarts: doe ik niet
    Gyn + echo: hoeft niet
    Verloskundige: bel ik zelf wel met circa 9 weken, denk ik
    Ziekenhuisbevalling: vorige keer ook ziekenhuis iv.n. meer dan 24 uur vliezen gebroken, beviel goed, dus liefst weer in ziekenhuis
    Bv of Fv: flesvoeding, mdat de borst de vorige keer een grote ramp was
    Uitgerekende datum: 12 maart 2008

Naam: Lilian (Lily)
    Leeftijd: 29
    Hoeveelste kind: 2e
    Andere kinderen geslacht: Jongen- Owyn
    Vk + echo: Geen VK we gaan meteen voor de gyn, datum nog onbekend
    Bevalling: ziekenhuis, ivm zeldzame rhesus-antistoffen door donorbot
    Bv of Fv: BV, Wilde ik bij de vorige ook maar die is verpest in het ziekenhuis doordat ze hem in de nacht de fles gaven op de kinderafdeling
    Uitgerekende datum: 13 maart 2008, de datum dat mijn man en ik verkering kregen, alweer 4 jaar geleden.

12. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    ja ik moet vrydag me urine weer weg brengen heb last van me darmen denk ik kan dit?en beetje diaree en slecht kunne poepen sorry voor onsmakelijke iemand tips

13. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi Wenneke20

Slecht naar de wc kunnen gaan kan een symptoom zijn van de zwangerschap ja. Is voor iedereen anders. Wat kan helpen is een glas lauw water drinken op nuchtere maag en veel vezels eten. Maar omdat je ook diarree hebt moet je weer uit kijken dat je niet teveel vezels eet. Een banaan stopt, dus dat kan je ook proberen. En ja, je kan last hebben van je darmen. Alles moet plaats maken nu voor je ukkie in wording. Dus het kan dat je darmen daarop reageren.

Succes.

Gr. Bianca

14. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Goedemorgend, ben opgestaan met veel liespijn, toch deze nacht eens goed geslapen. Ik vind het wel zonde dat ik tot 6 augustus moet wachten tot ze kijken of met ons kleintje wel alles ok is, maak me ongerust.
    De vorige zwangerschappen was ik doodziek en nu niet zo. Maar wat staat me nog te wachten binnen enkele weken. Zou me toch geruster voelen als ik eerder had mogen gaan. Maar ja onze vakantie zit er ook voor iets tussen. Dus het weegt met 2 gewichten he

15. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Ja, vond ik ook al. Ik mocht 26 juli, maar door de vakantie kan ik pas 7 augustus naar de gyn. Krijg je dan ook een echo?

16. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    @Lievebeestje, Lily, Wenneke en Daphne1976
    Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap en van harte welkom bij de maart mama's.

@WendyD2003,
    Heel veel sterkte met je moeder meis... Hou je ons op de hoogte...

@Zico,
    Ik ben blij dat je wat beter hebt geslapen meis! Hopelijk wordt de liespijn wat minder. Ik begrijp echt goed hoor meis dat je je ongerust maakt omdat je bij jouw vorige twee zwangerschappen zieker was als nu. Kan je niet eerder voor je vakantie nog proberen een afspraak te maken?

Dank jullie wel meiden, jullie stellen me weer wat geruster. Gisteravond aten wij snijboontjes, aardappels en een schnitzel, maar de schnitzel smaakte me totaal niet. Er zat zo'n rare smaak aan.... Ik heb het vlees maar aan hubbie gegeven haha.....Hij zei dat het vlees goed smaakte haha haha... het zal wel aan mij liggen.
    Gister had ik wat krampjes en vanmorgen werd ik wakker van krampen... Dus gelijk maar uit bed gegaan.

Met me rug is het nog steeds hetzelfde. Het lijkt wel of het nu ook uitstraalt naar alle twee mijn benen. Ik denk dat ik morgen maar weer even terug gaat naar de huisarts.

Later vandaag kom ik nog even terug meiden

liefs Divi

17. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Ik ben steeds erg moe. Vooral vanaf 4 uur 's middags, maar ook wel de hel;e dag door. Ook steeds lichte hoofdpijn. Had steeds zeer pijnlijke borsten, maar lijkt vandaag vor het eeerst wat minder. Soms ben ik een klein beetje misselijk. Vaak wat ongikrampjes (gister vrij pijnlijke steken) en ook regelmatig steekjes "down under".

En ook ik maak me best zorgen. Ik ga pas 7 augustus naar de gyn.....Ik hoop dat ik dan ook direct een echo krijg, want vanwege de onregelmatige cyclus is er vrij weinig pijl te trekken op "dé datum"

18. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Ik geef les op een middelbare school en gister waren we naar WAlibi. Was erg bleek volgens mijn collega's en ben bijna nergens in geweest omdat ik me niet lekker voelde. Op een gegeven moment stonden we voor een attractie waar een bord bij stond waarop stond dat je er niet in mocht als je 1 zwanger was 2 epilepsie hebt. Ik direct: "hier mag ik dus niet in" Collega: "Ben je zwanger?" Ik kon haar niet fatsoenlijk in de ogen kijken; heb gewezen naar de tweede. "Nee, vanwege mijn epilepsie natuurlijk" haha Ze zouden eens moeten weten waarom ik me niet goed voelde.....

19. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!

Ik denk dat we ons allemaal wel wat zorgen maken of het allemaal goed gaat! Maar we gaan gewoon geloven dat we straks allemaal in maart een kleine in onze armen houden oke!?
    Ik kan maar niet meer lekker slapen daar baal ik wel van. In plaats van een stralende zwangere zie ik er vermoeid en bleek uit...
    Pff hoop dat dat straks beter gaat. Ik moet s nachts er 1x uit om te plassen en val gelukkig daarna wel weer in slaap maar ik slaap gewoon minder voor mijn doen en dat kan ik merken. Heb nergens zin in, ben hangerig. En ik word er humeurig van, ben niet altijd het zonnetje in huis ;)
    Ik heb pas 9 aug mijn intake en controle (week 10) en dan twee weken later mijn echo. Ik kon een week eerder maar dan zijn we waarschijnlijk op vakantie. Maar dit is normaal als je verder niet onder controle staat of een voorgeschiedenis hebt.
    Ik heb verder niet veel krampjes alleen af en toe steekjes in liezen en onderbuik. En gevoelige borsten. En natuurlijk af en toe misselijk. En ik heb ook last van mijn darmen, maar geen verstopping..
    Divi: ai je rug wat vervelend, hoop dat het snel over gaat. Succes bij de dokter!
    Ik kijk er naar uit om over een tijdje wat babyspullen aan te schaffen. Heb nu eigenlijk nog niks gekocht, jullie wel?
    En volgend weekend gaan we het toch al vertellen aan ouders/schoonouders. Ik kan het nooit tot 8 weken voor me houden!
    En het is ook te leuk om niet te vertellen.

groetjes Nikkie

20. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    Hoi hoi alle meiden :D

Eindelijk zal ik mezelf ook maar eens voorstellen
    Mijn naam is emma en sinds 1.5 week weet ik dat ik zwanger ben. Ik wist het al vrij vroeg omdat ik misselijk was en vorige week hebben mannetje en ik de test gedaan op nod ! en zo positief ! :D onze ouders en zussen weten het en verder nog niemand. Het is raar en moeilijk maar om eerlijk te zijn geloof ik het nog niet zo.... morgen naar de ha misschien dan... we hebben lang moeten wachten alles bij elkaar bijna 2 jaar en misschien dat we daarom helemaal stom geslagen zijn.. :oops:
    wel jammer anderen staan te juichen en wij zitten elkaar maar een beetje dom en giegelend aan te kijken.... Nou dat zal wel goed komen maar is ff niet leuk hoor.. voel me ook ff nergens thuis vandaar dat ik nu pas mezelf kom voorstellen... Ik weet het allemaal wel geniet etc etc maar als je gevoel het niet wil/kan is echt jammer
    gelukkig mogen we over 2 weken naar de gyn ! en benieuwd want ik twijfel of ik 5 of 9 weken zwanger ben ik heb nl al lang alle klachten die ik nu ook heb en vorige maand maar een uurtje of 3 wat bloed verloren ... maarja ik dacht bloed is bloed he ! tja we horen het wel ... :D
    nou ik zal ook het lijstje even invullen is wel zo makkelijk !
    Naam: Emma
    Huisarts: 5-07
    Vk + echo: 17-07
    Bevalling: wil zelf ziekenhuis ik wil een ruggenprik denk ik
    Bv of Fv: ? flesvoeding
    Uitgerekende datum: 05-03-2007 !

Nou meiden ik ga lekker meelezen en typen met jullie allemaal
    dikke knuf van Emma :)

Deel Deze Pagina