weer een gebroken nacht, was constant wakker, om me nerveus en vervelend te voelen (dit is een beetje mijn oude angstoornis) Nu wakker, maar wel een hoofd vol watten Bah, ik ga zondag lekker op vakantie, hoop toch dat ik het naar me zin kan hebben, ook voor mijn lieve mannetje. morgen echo! dat vind ik wel spannend!
@ Natasja ik duim voor je dat je een hele mooie echo zult hebben! En bij mij veranderde er wel wat toen ik eindelijk ons hummeltje op echo had gezien! Werd er helemala vrolijk van en volgens mij kun je dan heerlijk gaan genieten van de vakantie!
Bij mij geeft de weegschaal nu ook 1 kg minder aan als voor de zwangerschap. Volgens mij komt dit doordat ik nu minder eet, door de misselijkheid. Ik zou me er in iedere geval niet al te druk over maken.
Ik had vanochtend wat bloed in mijn slipje, maar niet heel veel het leek meer draadjes bloed in slijmvlies. Nu is het wel zo dat ik gister gemeenschap heb gehad, dus hopelijk heeft het daarmee te maken. Iemand ervaring hiermee. Ben nu best wel nerveus..
ik heb daar geen ervaring mee maar het zou best kunnen dat het door gemeenschap komt.Ik weet dat alles beter doorbloed is en dat je na gemeenschap en harde ontlasting eventueel wat bloed kan verliezen doordat er een adertje is geknapt.
Goedemorgen, Was ik ook weer. Wat een nacht heb ik vanacht toch weer gehad. Ben er wel 5 keer uitgeweest om te moeten plassen en vervolgens niet meer in slaap kunnen komen. Gisterenavond had ik echt een mega dikke buik, dacht even dat ik zwanger zal zijn van een drieling manlief schrok, toen ik dit zei hihi. Veel meiden morgen een echo, spannend spanned. Ik ben erg benieuwd voor jullie en zal duimen voor goed nieuws. Maandag mag ik, ik ben ook zo benieuwd! Daarna gaan we het ook aan onze ouders vertellen en broers met aanhang.
Hoi Daphne ! dit kan idd je doorbloeding beneden is nu veel groter dan normaal en er klapt dan eerder een bloedvaatje ! en dan hoef je niet eens gek te doen hoor ha ha ook heb je nu een liter meer bloed in je lijf voor die doorbloeding dus alles is nu meer dan normaal ! Ik heb het zelf niet na conceptie ( pff duur woord ) gehad maar wel na het vallen van de trap en dat was gelukkig ook niks..... ! Hoop dat je hier wat aan hebt ! maak je maar niet te druk meissie ! Verder gaat het hier OK ik heb al lekker weekeind moest eigenlijk extra werken vandaag maar gaat niet door en morgen jarig dus ik heb lekker vrij genomen voor de rest van de week ! ben er ook heel blij mee ik heb last van mijn hormonen voor het eerst en voel mezelf nog steeds zo blah en bleh ! Ook heb ik veel last van jou gevoelens Natas .... Ook ik heb veel overwonnen maar mijn oude dwangmatige rot neigingen steken de kop weer op ... Ik voel me down en zoooooo moe hou mijn masker op zo voelt het zeg maar ! ik weet het hoort er bij en als ik naar de echo kijk ben ik weer happy en verliefd op ons boontje dat helpt mega veel ! maar het besef dat het vanaf nu anders is is echt ff een mega inpact op mijn gemoedsrust... Het komt goed ik weet het misschien is het ook wel omdat ik morgen 30 word ! :-$ ahhhhhhh 30 pffff ik voel me in mijn hoofd nog 20 ha ha maar goed vanmiddag lekker naar de kapper ! 8) is daar altijd mega gezellig dus ik heb er al super zin in !
Ik moet dadelijk mijn keuze doorgeven, maar heb besloten dat ik het niet laat doen maar ik heb respect voor ieders keuze! Ik ben veel te bang voor de stress die het me op gata leveren bij de grens kansberekeningen. En stress kan nooit goed zijn voor een zwangerschap! Ook heb ik me bedacht dat ik nooit een abortus zou kunnen plegen bij een mindere uitslag, maar ook dat is voor iedereen heel persoonlijk!
Wij doen hem ook niet ... ik vind dat het mij te veel onzeker kan maken want het is een kansberekening ! stel dat ze zeggen de kans is 1 op 1.000.000 dan nog ken ik mezelf goed genoeg dat ik ga spoken dat ik die ene ben en daar heb ik geen zin in Ik hou nu al van mijn beebje ! er is ook ergens een topico of je bij een hazenlip abortus zou laten plegen nou ik wist niet wat ik las..... Nee laat mij maar lekker dromen die 9 maanden zijn zo voorbij en ik wil er van kunnen genieten ... nouja als de vermoeidheid en misselijkheid weg zijn dan ... pff laatste 2 dagen is het weer goed mis....
hallo iedereen, wil jullie allemaal bedanken voor de bijzondere mooie woorden in onze moeilijke tijd. Ik voel me nog zo zwanger, toch is het niet meer, zo dubbel.Hopelijk als er maandag weer geen hartje te zien is dat ze rechtstreeks over gaan tot curretage en dat ik weer niet enkele dagen moet wachten. ik hoop dat er nu niemand meer het slechte nieuws krijgt als ons en blijven jullie een gezellige hechte groep.
Wij doen hem ook niet.... Al had me dat wel een extra echootje op kunnen leveren Ook hier geldt dat de uitslag veel extra stress oplevert en ik ook een kindje met Downsyndroom net zoveel liefde zal kunnen geven.... X fruitdruifje
ja dat van die echo is waar...maar ja echte zekerheid krijg je immers niet...ik bedoel of ik nu een kans van 1 op 1350 of 1 op 500 of 1 op 2000 heb niemand kan mij zeggen of ik die ene ben of die andere 499... Dus voor ons een hoop stress...daar komt bij dat ik jong ben, er geen syndroom van down in de familie zit dus er weer minder risico is.... We zullen wel zien....
Hier ook iemand met een slechte nacht achter de rug. Pfff ik heb zo raar en druk gedroomd, moest in mijn droom huilen en toen ik wakker werd liepen de tranen echt over mijn wangen. En ik was erg moe door alle indrukken in mijn dromen. Vreemd hoor. Ga toch maar eens op zoek naar een rustgevende edelsteen, heb al een amethist. Nog meer mensen die hier van af weten? Lilya: te weinig drinken is ook niet goed dan loop je het risico op blaasonsteking en dat is helemaal niet prettig! Die somberheid heb ik dus ook vooral s avonds. Kan nog niet echt blij zijn, voornamelijk omdat ik mezelf even niet voel, zo moe terwijl ik wel zin heb om dingen te ondernemen. Gister avond trouwens erg licht in mijn hoofd toen ik in bed lag, net of mijn bloeddruk te laag was. Ik raakte er enigszins van in paniek want dan ga je er op letten. Net of ik bijna flauwviel. Morgen intake en 1e controle. Echo dus nog niet helaas Ik heb trouwens al eens nagedacht over namen maar ben er nog lang niet uit. Na de echo maar eens van die boekjes halen. Of we het geslacht willen weten weet ik nog niet.. eerst dacht ik van wel maar een verrassing is ook wel leuk. Maar ik heb het idee dat als ik het weet ik er meer een voorstelling van kan maken. Dan kun je gerichter tegen je babytje praten. X Nikkie
Beste Zico: Ik hoop eerlijk gezegd, dat het nog vanzelf komt vóór maandag.... Vrouwenmantelcapsules kunnen daarbij helpen (drogist/reform) Die zorgen dat je baarmoeder extra samentrekt.... Heb ik destijds ook gebruikt. Ik zeg dit omdat ik het al zo erg voor je vindt en hoop dat ik je hiermee extra gedoe aan je lijf kan besparen. Maar ik hoop vooral, dat zo gauw deze nare droom langzaamaan wegebt....er nieuwe hoop komt, een nieuwe kans met een kerngezond resultaat voor jullie. Vergeten zal het niet, maar nieuw geluk kan wel je pijn helen... Dikke knuffel en X fruitdruifje
over namen: een jongens naam was heel makkelijk voor ons daarin tegen een meisjesnaam weten we echt niet dus dat word moeilijker. wij willen het ook niet weten wat het word,maar dat zeggen we nu wie weet hoe we erover denken als het zover is... over misselijkheid in de avond is het echt heel erg,maar s'morgens neem ik een tabletje in van vsm puur mama tegen misselijkheid en ik heb het gevoel dat dat overdag wel echt helpt,maar kan ook tussen me oren zitten
Ik heb dat precies hetzelfde! Ik heb nu bijna 6 weken vakantie achter de rug en in die 6 weken ben ik alleen maar moe geweest en niet lekker de laatste weken. We zijn hier heel de bovenverdieping aan het vernieuwen (alle slaapkamers) Mijn mannetje is keihard aan het werken en ik heb niet eens de fut om wat te ondernemen. Heb net een grote huilbui gehad en lucht nu wel weer op! Maar ik ken de gevoelens maar al te goed. Pfffffff hormonen...sterk spul zeg (Gelukkig kan ik er achteraf nog steeds wel om lachen )
Weet je wat het bij mij is ... ik maak het mezelf zo moeilijk ! ik ben een flinke meid met een zwemband en nu weiger ik elke keer om al positiekleding aan te doen maar loop met te krappe broeken ( alleen bij mijn buik ) en met stiekjes en weet ik het wat... Elke dag op de weegschaal want ohoh ik voel me dik ... stom stom want die extra dikke buik is echt van mijn darmen en beeb want ik weeg nog hetzelfde... ik denk dat dit komt omdat we het nog verstoppen voor de buitenwereld ! ik hoop zo als we het zaterdag gaan vertellen dat dit gevoel weg gaat .... stom stom stom dit en toch als ik in de spiegel kijk zie ik nu een mooie a.s. mama en die zie ik zoooooo graag ! ahhhh die hormonen ook
Wij doen ook geen tripletest. Ik ken mezelf langer dan vandaag, en als ik te horen krijg dat er een kans bestaat op een afwijking heb ik gewoon helemaal geen fijne zwangerschap meer. Daar komt bij dat ik natuurlijk al een sfeerbepaler ben in ons gezin en het zal de sfeer beslist niet ten goede komen als ik de hele tijd zit te stressen en zit te vitten op mijn vriend en onze kleine man... @Fruitdruifje: ik vind dat je dat heel mooi hebt gezegd! Liefs, Flientje