Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Hey meiden!

Ik word ook een maart-mama!
    Ik ben nog helemaal in de wolken!
    Afgelopen zaterdag getrouwd en de maandag erna zit je met een positieve test in je handen!
    Wat een top week is dit!

Ik moet zeggen dat ik wel een vermoeden had..
    - regelmatig misselijk (vooral smorgens)
    - mn borsten zijn erg gevoelig en zijn ook al 1 cupmaat groter (er staan zelfs al groeistriemen op!)
    - snel moe
    - erg opgezette buik (kan mn broeken al bijna niet meer dicht)

Op een hoop trouwfoto's sta ik ook met mn hand op mn buik! :) Misschien dat ik het onbewust toch al wist..

Ik heb het mn ouders, zusje en beste vriendin al verteld. De rest wacht maar tot over een paar weken.

2. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    Vosje, welkom en gefeliciteerd!

3. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Ik heb me trouwens opgegeven voor moeders voor moeders vandaag.
    Wie doet hier nog meer aan mee?

4. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Hihi bedankt :D

5. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Mag me hier ook aanmelden,ben 11 maart uitgerekend! :D :D :D

6. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    Lucia ook welkom en gefeliciteerd!

Vandaag de verloskundige gebeld en op 23 juli zal er een echo gemaakt worden van ons mormeltje (hihi). Ik weet nl. niet precies wat de eerste dag van mijn laatste menstruatie was. Maar goed, ik heb er zin in maar vind het ook wel erg spannend. Gelukkig gaat manlief mee en dan zal het wel goed komen.

Wat de misselijkheid betreft, die wordt niet minder maar alleen maar erger. Ik hoef niet meer te spugen (tenminste vandaag niet) maar dat rotgevoel zorgt er wel voor dat ik niet veel eet momenteel en ik voel me dus echt een vaatdoek. Ik ga maar vroeg naar bed denk ik, lekker slapen (en morgenochtend hondsberoerd wakker worden helaas...)

grutjes
    wup

7. WendyD2003

28 jun 2007
    48
    0
    0
    wenneke :idea: Wat een spannende tijd voor je zeg. Ik duim voor je hoor.

Zico :idea: Moeilijk hè meis, die onzekerheid. Niets voelen en zo graag een echo willen voor zekerheid. Maar meis, onthou dat het nu nog niets zou laten zien. Dus duidelijkheid zou het nog niet geven. Ik weet dat dat makkelijk gezegd is hoor...

Bianca84 :idea: Ook ik heb een beetje kwaaltjes gehad, maar al meerdere dagen zo goed als geen meer. Toch probeer ik te blijven genieten. Je hóeft geen kwaaltjes te hebben hoor. In Walibi was het dus een goed 'excuus' dat je ook epilepsie hebt... Hoefde je geen leugentje te vertellen. ;)

Nikkie :idea: Moeilijk hè om je mond te houden... :D Spannend hoor, om het te vertellen. Maar ook leuk! Ik herken het hoor, de ene dag wel wat klachtjes en de andere dag niet. Maar ik ben net door de informatrice van Moeders voor Moeders gerustgesteld. Je hóeft geen klachten te hebben hoor.

Emma :idea: Welkom! En van harte meid!

Siep :idea: Wat vervelend dat je je zo beroerd voelt meid. Hopelijk voel je je snel beter.

MamavanJordy :idea: Leuk! Jij ook Moeders voor Moeders over de vloer vanavond. Ik ook! Hoe is het gegaan? En inderdaad... vanaf 6 weken kan er een hartje te zien zijn. Maar als dit nog niet zo is dan hoeft het niet meteen paniek te zijn.

Mpj :idea: Bij mij in het ziekenhuis doen ze om die reden pas vanaf week 6 een echo. Omdat er eerder nog niets te zien is. Zelfs één dag eerder komen mocht niet. Spannende twee weken dus...

Faith and Hope :idea: Wat moeilijk meid. Maar wat goed dat jullie het hem verteld hebben. Voor hem ook fijn! Sterkte in elk geval. Wel fijn dat je je goed voelt meid. Dat is in elk geval iets in deze moeilijke tijd.

Vosje :idea: Jij ook welkom hier! En van harte! Ik doe mee aan Moeders voor Moeders. Vandaag informatrice over de vloer gehad en maandag begin ik met plassen voor MvM.

Lucia :idea: Welkom en van harte!

Wuppie :idea: Aftellen tot de echo dus. Spannend!

Nou, dan nog een nieuws van mijn kant. Mijn moeder ligt dus inderdaad in het ziekenhuis. Ze heeft een behoorlijke nierbekkenontsteking met 39,6 koorts. Echt enorm ziek dus. Gelukkig wordt ze nu goed in de gaten gehouden en behandeld.

Verder is vanavond dus de informatrice van Moeders voor Moeders geweest. Vanaf maandag ga ik flessen vullen voor hen. Ondanks dat ik zo goed als geen kwaaltjes heb voel ik me ineens zo zwanger. Hahaha. Ten eerste was ik heel bang dat de test ineens toch negatief zou zijn, maar hij was zo positief als maar zijn kon. Daarnaast kregen we een leuk tijdschrift en allerlei informatie. Kortom... ik ben zo happy.
    Nog 8 nachtjes slapen en dan de echo! Ik kijk ernaar uit!

Liefs,
    Wendy

8. faith and hope

faith and hope Bekend lid

12 apr 2007
    685
    0
    0
    hai wendy
    dank je wel
    sterkte met je moeder, hoop dat ze snel beter word. Wow wat heb jij je echo al lekker snel.
    We willen de foto wel zien hoor!
    We komen zo in week 6 ben benieuwd of de misselijk dan erger word want dat zeggen ze altijd.
    we zien het allemaal wel, groetjes faith

9. Marieke077

3 apr 2007
    87
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Deventer
    Hallo meiden,

Mag ik me bij jullie voegen? Ik heb zondag 2 positieve testen gehad en ben vandaag naar de huisarts geweest en nu officieel zwanger, joepie!
    Ben nog wel een beetje angsitg voor wat er mis kan gaan, de huisarts wilde het mij ook nog even meegeven om mij er een beetje op voor te bereiden dat de kans op een miskraam tot de 16e week best groot is....slik. (natuurlijk wist ik dit al wel). Toch maar proberen ervan te genieten want dit is natuurlijk t mooiste wat je kan overkomen....

Leuk om dit zo met elkaar te kunnen delen.

Ik wens jullie allemaal een hele fijne zwangerschap en een heel gezond hummeltje!

10. Marieke077

3 apr 2007
    87
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Deventer
    Vosje2000: Ik ga ook meedoen aan moeders voor moeders maar ik hoop wel dat ik het ergens in de buurt zelf kan brengen want zo'n busje voor de deur zie ik niet zitten ! volgende week woensdag komt er iemand langs.

11. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Wat gaat de tijd ontzettend snel zeg, lijkt als de dag van gisteren dat ik me op dit lijntje voor 2007 aanmeldde.
    Dames allemaal van harte gefeliciteerd en geniet van jullie zwangerschap. Voor je het weet zijn er maartmama's 2009 :D

12. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Lucia en vosje zouden jullei dit even in willen vullen zover het moeglijk is dan zet ik jullie in ons maartmama's lijstje.
    WE ZIJN ONDERTUSSEN MET 20 MAARTMAMA'S

Naam:
    Andere kinderen geslacht:
    Huisarts:
    Vk + echo:
    Bevalling:
    Bv of Fv:
    Uitgerekende datum:

13. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Naam: Lucia
    Hoeveelste kind: 1e voor mij,2e voor m'n vriend
    Andere kinderen geslacht: Meisje
    Huisarts: nog niet bekend
    Vk + echo: nog niet bekend
    Bevalling: ziekenhuis
    Bv of Fv: Fv
    Uitgerekende datum: 11 maart 2008

Zo,heb 'm zo ver mogelijk ingevuld! ;)

14. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Maart 2008 mama’s

19 Maartmama's

Naam: Ilse (Zico)
    Hoeveelste kind: 3de
    Andere kinderen geslacht: j 11 – m 10
    Huisarts: 25 juni 2007
    Gyn + echo: 6 augustus 2007
    Ziekenhuisbevalling: Keizersnede de 3x
    Bv of Fv: flesvoeding, borstvoeding door operatie niet meer mogelijk
    Uitgerekende datum: 1 maart 2008

Naam: Esther (Pinklady)
    Hoeveelste kind: voor mij de 2de, voor mijn man de 3de
    Andere kinderen geslacht: m, j, m
    Huisarts: niet nodig
    Gyn + echo: echo 9 juli - VK 10 juli 2007
    Bevalling: wil graag thuis, maar vorige keer in het ziekenhuis voor de zekerheid
    Bv of Fv: Borstvoeding

Naam: Judith (Wuppie)
    Hoeveelste kind: 2de
    Andere kinderen geslacht: m van 9 maanden
    Vk + echo: 23 juli ECHO
    Bevalling: wil graag thuis en niet zoals de vorige keer met persweeën naar het ziekenhuis in de ambulance met gillende sirenes.
    Bv of fv: graag borstvoeding

Naam:Marijke ( lucifer99 )
    Hoeveelste kind: 3 de
    Andere kinderen geslacht: J 4 jaar- J 2 jaar
    Huisarts: 28 juni 2007
    Vk + echo:20 juli 1e echo, 13 aug VK.
    Bevalling: Wil graag thuis, maar vorige keren in ziekenhuis
    Bv of Fv: Graag borstvoeding, maar vorige keren niet gelukt
    Uitgerekende datum: 1 maart 2008, eigen berekening

Naam: Wendy (WendyD2003)
    Hoeveelste kind: 1ste
    Huisarts: Nee
    Echo (IVF-afdeling): 13 juli 2007
    Verloskundige: Als het mag, eerst overleggen.
    Bevalling: Keizersnede (ivm eerdere buikOK waarbij baarmoeder geopend is geweest)
    Bv of Fv: Borstvoeding
    Uitgerekende datum: 2 maart 2008

Naam: Mama33
    Huisarts:
    Vk + echo:
    Bevalling:
    Bv of Fv:

Naam: Ebby
    Huisarts:
    Vk + echo:
    Bevalling:
    Bv of Fv:

Naam : faith and hope
    Andere kinderen:geen
    Huisarts: 2 juli om 14.30 u
    VK- Gynocoloog: 23 juli om 11.30 u
    Bevalling:weet ik nog niet
    BV of FV :Als het mogelijk is borstvoeding
    Uitgerekend : 3 Maart 2008

Naam: Divi
    Leeftijd: 25
    Hoeveelste kind: 1e (eigenlijk de 3e)
    Huisarts: nog niet gebeld
    Vk + echo: 16 juli
    Bevalling: moet ik in het ziekenhuis
    Bv of Fv: BV als het lukt
    Uitgerekende datum: 4 maart 2008

Naam: Emma 29
    Hoeveelste kind: 1e
    Huisarts: 5-07
    Vk + echo: 17-07
    Bevalling: wil zelf ziekenhuis ik wil een ruggenprik denk ik
    Bv of Fv: ? flesvoeding
    Uitgerekende datum: 05-03-2008

Naam: Bianca (MamavanJordy)
    Andere kinderen geslacht: j Jordy
    Vk + echo: 15 augustus om 8.00 uur
    Bevalling: liefst thuis, maar moet even navragen of dat kan i.v.m. dat de vorige keer de placenta niet wilde komen vanzelf.
    Bv of Fv: borstvoeding
    Uitgerekende datum: 5maart 2008

Naam: Nikkie
    Leeftijd: 26
    Vk + echo: 9 augustus VK- echo ?
    Bevalling: het liefste thuis
    Bv of Fv: weet ik ook nog niet
    Uitgerekende datum: 5 maart 2008

Naam: Bianca84
    Huisarts: 2 juli 2007
    Vk + echo: 7 augustus 2007
    Bevalling: ziekenhuis ivm epilepsie
    Bv of Fv: borstvoeding in ieder geval proberen
    Uitgerekende datum: 7 maart 2008 eerste berekening-12 Maart berekening huisarts

Naam: Mamsie (ramona)
    Andere kinderen geslacht: 1 meisje van 10 maanden; Dimphy
    Vk + echo: nog niet bekend.
    Bevalling: thuis
    Bv of Fv: Bv proberen ( i.v.m ingetrokken tepels)
    Uitgerekende datum: 7 maart 2008

Naam: Mpje
    Huisarts:
    Vk + echo:
    Bevalling:
    Bv of Fv: BV
    Uitgerekende datum: 8 maart 2008

Naam: lievebeestje( als iedereen het weet zal ik mijn voornaam bekend maken)
    Hoeveelste kind: 1e kindje
    Huisarts: nog niet gemeld
    Vk + echo: nog niet gebeld
    Bevalling: liefst thuis
    Bv of Fv: BV
    Uitgerekende datum: 8 maart 2008 (1 dag voor mijn vriend's verjaardag!)

Naam: Lucia
    Hoeveelste kind: 1e voor mij,2e voor m'n vriend
    Andere kinderen geslacht: Meisje
    Huisarts: nog niet bekend
    Vk + echo: nog niet bekend
    Bevalling: ziekenhuis
    Bv of Fv: Fv
    Uitgerekende datum: 11 maart 2008

Naam: Daphne (nickname)
    Andere kinderen geslacht: meisje van september 04
    Huisarts: doe ik niet
    Gyn + echo: hoeft niet
    Verloskundige: bel ik zelf wel met circa 9 weken, denk ik
    Ziekenhuisbevalling: vorige keer ook ziekenhuis iv.n. meer dan 24 uur vliezen gebroken, beviel goed, dus liefst weer in ziekenhuis
    Bv of Fv: flesvoeding, mdat de borst de vorige keer een grote ramp was
    Uitgerekende datum: 12 maart 2008

Naam: Lilian (Lily)
    Leeftijd: 29
    Hoeveelste kind: 2e
    Andere kinderen geslacht: Jongen- Owyn
    Vk + echo: Geen VK we gaan meteen voor de gyn, datum nog onbekend
    Bevalling: ziekenhuis, ivm zeldzame rhesus-antistoffen door donorbot
    Bv of Fv: BV, Wilde ik bij de vorige ook maar die is verpest in het ziekenhuis doordat ze hem in de nacht de fles gaven op de kinderafdeling
    Uitgerekende datum: 13 maart 2008, de datum dat mijn man en ik verkering kregen, alweer 4 jaar geleden.

15. Zonnestraaltjes

Zonnestraaltjes Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    Hallo nieuwe dames!

VAN HARTE!

16. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    heb een vraagje heb superveel last van me darmen slecht naar wc kunne en beetje diaree wat kan ik eraan doen iemand tips?

en morge effe overlegge met me dokter heb een spastische darm die weer op speelt hele nacht niet geslapen maar in de bysluiter staat niks over bekend met zwangerschap :(

17. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Nieuwe dames welkom hier.

Wenneke: wat je kan proberen voor de diarree is een banaan eten, dat stopt. Maar ja je kan ook moeilijk dus dan werkt dit het waarschijnlijk weer tegen. Moeilijk hoor. Vezels eten? Denk dat je toch maar beter even kan overleggen met je huisarts ja.

Hier is gisteren moeders voor moeders geweest. Vond het wel weer spannend. Maar had me geen zorgen hoeven te maken want de test was kei posi. Ik mag vanaf vrijdag beginnen nu want ze had zich verekend hihihi. Ik heb als cadeautje gekozen voor het boek (prachtig boek met levensechte foto's gemaakt in de baarmoeder, is van dezelfde man als die dvd het wonder van een nieuw leven. Die heb ik ook en die is prachtig om te zien.) en na afloop krijg ik nog een echolijstje en het serviesje. Ze had alles nog een keer uitgelegd maar wist nog veel van de vorige keer. We hebben even gezellig zitten buurten, was een leuke vrouw. Ze was er rond 20.45 uur en ging pas om 22.00 uur weg hihihihi.

Verder heb ik nu sinds gisteren veel last van mijn buik. Veel krampen en een zwaar gevoel erin. Zullen we de banden van de baarmoeder zijn denk ik. Die moet nu hard gaan groeien. Ook sinds gisteren weer wat meer last van mijn borsten. Ze zijn wat voller geworden nu en voel ze steeds steken.

Gr. Bianca

18. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    Goedemorgen meiden

pff de nachten zijn lang hoor met veel bezoek naar wc.. ik wil al de hele week uitslapen maar dat lukt maar niet. Ik gebruik oxazepam om te slapen maar heb ik al tijdje niet gedaan ! en dus weer slopende nachten. Vandaag naar ha dan kan ik het vragen en ook of we nog naar mexico mogen ivm malaria ? en ik hoop dat we dan eindelijk beseffen dat we zwanger zijn ! Voor mij dus een spannende dag !
    Heb nog wel ff een zwangerschapstest gedaan om aan ha te laten zien de vorige zijn gelig verkleurd ! en ja hoor weer twee mooie paarse strepen ! ik zou die nu wel elke dag willen doen ha ha
    voor alle maartmama's een knuffel en een fijne dag

19. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

Nieuwe zwangeren erbij zie ik: welkom!
    Ik heb eindelijk een heerlijke nacht gehad. Moet er wel elke nacht uit om te plassen en vanochtend ook alweer vroeg wakker maar ben nog heerlijk even in slaap gevallen.
    Heb nu aan één kant pijn in mijn lies that's it (is dat bandenpijn?). Ben eigenlijk helemaal niet misselijk ofzo.
    Eet ook s avonds nog een stukje brood of een cracker met kaas. Misschien helpt dat? Hoop dat de misselijkheid niet meer komt.
    Ben alleen wat moe maar dat hoort erbij.
    Zo stom maar ik heb af en toe de neiging om nog maar eens een test te doen om te kijken of ik nog wel zwanger ben haha. Bestel wel een paar van die strips, kan ik mezelf geruststellen.
    Ik vind het nog steeds wat onwerkelijk omdat ik zo weinig voel.
    Gister had ik juist best wel veel energie, die dagen zitten er ook tussen volgens mij. Had ik in het weekend ook en de volgende dag was ik kapot.
    Wenneke: anders moet je de dokter even bellen over je darmen. Eet je wel genoeg bruin brood en neem je melkproducten? Ik heb ook een prikkelbarme darm en ik heb er nu juist last van dat ik vaker moet. Geen verstopping. Bij mij werkt melk altijd laxerend, drink het dan ook niet vaak.
    Misschien kun je om duspatal vragen bij de HA? Heb ik ooit 1x gehad.
    Succes meid.

X Nikkie

20. Siep

Siep Lid

24 mei 2007
    72
    0
    0
    Dankjewel. Gelukkig was het eenmalig en voel ik me nu prima. Een klein beetje misselijk vandaag, maar daar zit ik al dágen op te wachten. ;)

Mijn huisarts stelde me een beetje gerust. In mijn leeftijdsgroep gaat 1 op de 5 zwangerschappen mis. "80% gaat dus goed. Dat is veel meer dan de 20% die fout kan gaan." Misschien stelt jou dat ook gerust? Onder de 30 (of 35?) is het zelfs 1 op de 10. Het gaat dus vaker goed dan fout! Houd er rekening mee dat je op internet eerder leest over de gevallen die fout gaan. (Als het goed gaat, hebben mensen meestal niet de behoefte om het van zich af te schrijven.) Daarmee lijkt het dus ook alsof het vaker fout gaat dan goed. Terwijl het juist andersom is.
    (Neemt niet weg dat ook ik pas écht gerust ben als ik de 12 weken goed ben doorgekomen, hoor!)

Vezels, veel vezels (volkorenproducten, groente en fruit. Weinig vet en snoep). En daarbij veel water drinken.

Deel Deze Pagina