Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Zie net reclame van frusi van ola. Daar was ik echt op voordat ik zwanger was. Ga ik nu echt van over mijn nek. Heel raar!

2. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Ja, die is erg leuk!
    Ik gebruik de informatie en foto's op mijn baby hyve zodat de mensen om me heen ook weten hoe het ongeveer groeit.
    Zijn er nog meer mensen met hyves trouwens? Ik heb er zelf 1 en heb er 1 aagemaakt voor de baby.

3. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    hoi mama's

alles goed hier
    jullie hebben het over eten, brood en zo. Wel dat krijg ik er nu net niet in. Wel warm eten, maar niet als ik het zelf klaar maak, maar ik kook altijd zelf, dus ja. Dan warm ik het later weer op en dat gaat wel.
    verder lust ik normaal geen melk, maar tijdens elke zwangerschap ben ik dol op melk! Normaal drink ik koffie, maar nu moet ik overgeven van de geur alleen al.
    En dorstig dat ik ben.
    En moe...
    Maar alles voor een goed doel natuurlijk.

4. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Bedankt voor de felicitaties meiden! Leuk zeg die weekkalender. Zal hem ff toevoegen aan mijn favorieten.

Gezond eten: ach ik eet niet elke dag groente maar wel dan een stuk fruit en slik dus verder multivitamines (Femnatal van Davitamon).
    En we eten dan wel weer vaak noodles of wraps met kip en roerbakgroenten, ook gezond.
    Gewoon wat gezonde dingen halen die je wel lekker vind. Ik eet bijvoorbeeld elke dag een banaan of appel en af en toe komkommer.
    Echt groente en aardappels maar 1 a 2 keer in de week. Maar daarnaast dus wel rijstgerechten en mie e.d. Als je roerbakgroenten toevoegt ben je ook klaar.
    En hier zijn de afgelopen weken heel veel snoepjes naar binnen gewerkt :oops: fruittella, drop, winegums, fruitmentos.
    Ik probeer het nu wat te minderen.
    Chips ben ik niet zo gek meer op, normaal moet ik me elke avond inhouden om naar de chipszak te grijpen maar nu heb ik dat niet.
    Wel zin in blokjes kaas o.i.d.
    Soms heb ik ergens zin in maar dan weet ik niet in wat en als ik dan de kast opentrek dan is het allemaal niet naar mijn zin of heb ik zin in iets wat we niet in huis hebben. #-o
    Verder hangt de frisdrank me de strot uit, weet soms even niet wat ik wil drinken. Drink al ijsthee, sinas, sevenup.
    Normaal dronk ik in het weekendje een biertje of mixdrankje en dat was wel lekker op zijn tijd. Mis het niet echt hoor en heb het er wel voor over maar soms hangt dus het fris me de strot uit haha en heb ik zin in meer variatie. Iemand nog tips?

X Nikkie

5. missdroppy

8 jul 2007
    30
    0
    0
    Drachten
    hoi maart-mama's,

hier gaat alles oke, ben de laatste dagen helemaal niet meer misselijk geweest. nog wel moe en ga zo ook even lekker pitten. onze dochter van anderhalf ligt ook even te slapen. vanochtend heerlijk naar het zwembad geweest en kon daarna zelfs br hamburger en friet op. Had vorige week nooit gekund! Maar nog steeds heel veel zin in sappig fruit.

greetz missdroppy

6. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Nikkie, Gefeliciteerd!

En wat super dat we nu allemaal goeie berichten van jullie krijgen over mooie echo's. Bruidje, bij jou zit het vast ook goed. De groei na je vorige echo klopt toch wel?

Ik heb 's avonds heel weinig zin om te koken, maar eenmaal aan tafel eet ik toch goed. Ik let er wel op dat we genoeg groente e.d. eten.
    En net als een paar andere dames hier, ben ik ook verzot op fruit en brood.
    Ben af en toe een beetje misselijk en heb wat last van hoofdpijn. Maar alles bij elkaar valt het me heel erg mee. Wel heel vermoeid. Maar dat hoort er blijkbaar ook bij.

7. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Naast melk drink ik veel apppelsap......Had ik voor de zwangerschap al heel lang niet meer gehad. Hiervoor dronk ik veel thee en water en ong 1x per week fris. Dronk al nooit alcohol en heb nooit gerookt, dus dat mis ik niet.

8. Nelly76

Nelly76 Lid

21 jul 2007
    41
    0
    0
    Alle dames met een goede echo, gefeliciteerd.

Soms lijkt het alsof ik de kleine al kan voelen maar dan ga ik twijfelen dat het misschien me darmen zijn soms voel ik beweging heel vaak achter elkaar is dat mogelijk zo vroeg al?

9. Zonnestraaltjes

Zonnestraaltjes Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik weet niet of je je kindje nu al kan voelen!?

Ik heb ook hyves maar dan voor mijzelf die had ik al een tijdje, wel lachen!

Verder gaat het hier wel oke! Ben soms wel met vlagen misselijk, maar als ik dan weer eet is het over! Verder erg moe maarja...!

10. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Weet het niet hoor.. blijf maar bruin en donkerrood afvegen.. ik baal er echt van! Durf niets meer te hopen. Ja op 1/8 zag je alleen een vruchtzakje en nu een klein boontje van 4,7 mm met een kloppend hartje

11. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Hi meiden

Dacht kom ff kijken hier hoe het gaat,
    met mij gaat het wel na mk heel
    erg bloed gehad maar dat was na een
    week over het is voor mij nu wachten op nod
    of niet ;) we klussen wel flink...

Vind het wel gek om te lezen hoever iedereen
    is en klachten enzo.... :(

Maar ik kom regelmatig bijlezen en ik meld
    me weer als het weer raak is :D

HEEL VEEL LIEFS nony

Ik wens iedeeen heel veel geluk toe voor
    de komende tijd

12. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Heb je de VK al even gebeld? Misschien kan ze je geruststellen of mag je eerder komen voor nog een echo.

Ik heb net even wat spullen ingeslagen voor vanavond. En snel langs de kapper geweest nog even bijpunten. Ben nu al weer moe pfff.
    Nu even niks doen.

Morgen de echo, heb er aan de ene kant wel zin in maar aan de andere kant vind ik het ook wel eng.
    Las net ergens een verhaal van iemand die dus tijdens de echo slecht nieuws kreeg.
    Maar wat ik me dan afvraag, blijft je lichaam dan die "zwanger" signalen uitzenden? Terwijl het al niet meer zo is...

Ik heb nu best wel last van mijn boobies, ze steken af en toe ontzettend. Sinds gister. Voor het eerst dat ik er weer eens last van heb. Tot nu toe nog weinig van gemerkt, alleen in het begin een paar dagen.

X

13. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0

14. Ellenk

Ellenk VIP lid

Ja dat heb ik ook veel gelezen.
    maar ik heb geen idee hoe vaak dat voorkomt. als je het internet afstruint, lijkt het heel vaak :rolleyes:

bij ons maken ze alle vervolg afspraken allemaal pas na de 1e echo. Dan denk je ook dat het dus vaak voorkomt dat er met de echo iets niet goed lijkt te zijn.

Bah zit mezelf dus weer lekker in de put te praten.

Sorry meiden ik houd verder wel weer ff mijn klep ;)

15. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :) hoeft niet hoor je klep houden...is heel logisch toch die gedachtes en twijfels? Na alle negatieve verhalen ga je ook twijfelen en slaat de onzekerheid toe.

Heb ik ook...kan pas gerust zijn na de echo hoor van de 24e. Heb het al wel aan mensen gezegd ivm misselijkheid etc.
    Maar denk dan ook wel...oeffff als het nu slecht bericht is...wat dan?

Hihi gelukkig kan mn man beetje relativeren en helpt dat mij om niet te panieken om "niets".

Ik duim voor een ieder die nog echo's moet hebben dat ze allemaal zo mooi zijn als die van de dames van vandaag :D

Liefs,
    Mili

16. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    meiden met een goede echo: gefeliciteerd.

Bruidje: ik hoop maar dat het niks ernstigs is. Duim voor je. Hopelijk kan de vk je gerust stellen.

Hier morgenvroeg om 8.00 uur de echo. Heb er super zin in. Vind het wel spannend hoor. Als alles goed is gaan we morgen ook even een 1ste pakje voor de beeb scoren.

17. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    De Vk heeft gebeld.. op dit moment geen reden tot paniek omdat ik gisteren positieve hartactie heb gehad en geen krampen heb in combi met veel bloed.. dus hopen dat het zo blijft!

Succes iedereen!

18. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Megaschrik hier.....

Na een prachtige echo heb ik een bloeduitslag gekregen waar ik me van ben doodgeschrokken...

Ik belde mijn VLK voor de uitslag. Ze ze dat ze in vergadering zat, maar even zou kijken. Nog niet alles was binnen. O, Lues is positief, zei ze...
    Dat is niet zo mooi. Of ik vrijdag al langs wil komen...

Ik heb meteen opgezocht wat Lues is en toen viel ik helemaal om van schrik....het is een SOA ! Op 10-5 testte ik nog negatief hierop.
    Ik heb nogmaals de VLK gebeld en toen mocht ik toch meteen komen.

Ze heeft het lab gebeld en die hadden het over een communicatiestoornis waardoor pas een deel van de Lues-test was afgerond...Deel 1 was positief, maar deel 2 kan dus nog negatief uitvallen...dat weet ik pas vrijdag (hopelijk) Lues kent een zeer ernstig verloop voor het kindje (je wilt niet weten wat er allemaal mis kan gaan) het lab zei dat mevrouw (ikke) zich vooral geen zorgen moet maken....

Lues komt vooral voor bij Prostituees en homo's.......dat zijn we geen van beiden. Ik ben me echt te pletter geschrokken en hoop dat het een storm in een glas water blijkt....

Een geschrokken Fruitdruifje :(

19. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

@Bruidje: Hopen dat het zo blijft. Je moet flink geschrokken zijn. Wat een domper hé... Hou jezelf goed in de gaten en bij twijfel gewoon je verloskundige bellen hoor! Beter 10 keer voor niks dan 1 keer te laat...

Liefs, Flientje

20. tatum

tatum Actief lid

30 jun 2007
    131
    0
    0
    den haag
    Halloooo daar!

Vandaag curretage gehad. Allemaal goed gegaan, ben weer lekker thuis. Heel erg blij dat alles nu eruit is, nu kunnen we weer verder.

Ik vond de opvang in zh echt perfect, eigen kamer, lieve verpleging. Ik had zo'n honger toen ik uit narcose kwam: riep gelijk om eten en heb twee keer een lunch gevraagd (6 boterhammen, 2 beschuit). Was allemaal geen probleem. Ik ben eigenlijk ook helemaal niet emotioneel.
    T'is wel goed zo. Ik ga maandag met nieuwe baan beginnen en onze tijd voor een beebje komt nog wel ;) !

Bruidje: Succes bij echo. Je hebt gisteren je wurmpje nog gezien toch? En bloedverlies komt zo vaak voor, kan heel goed gesprongen bloedvaatje zijn. Kan zelfs gisteren door "echo staaf" veroorzaakt zijn!

Nikkie e.a: ik heb tot vanmorgen zwangerschapskwalen gehad. Misselijk, moe, trek in rare dingen. Terwijl het dus helemaal niet goed zat. Je lichaam kan je dus goed voor de gek houden. Ik wil je/ jullie niet bang maken hoor, juist niet. Ik denk dat je pas ongerust moet worden als je bloed + buikpijn hebt. En dan dus snel aktie ondernemen (vk bellen en vragen om echo) zodat je niet te lang in onzekerheid zit.

Voor de rest van alle meiden: Ik wens jullie hele goede zwangere tijden, hopelijk komt er snel een eind aan de kwaaltjes en kan het grote genieten beginnen! Ik kom af en toe nog wel eens langs om te kijken hoe het met jullie gaat!

x
    Tatum

Deel Deze Pagina