fruitdruifje.. als ze al wat foout hebben gedaan misschien dat het dan allemaal wel mee valt.. ze hebben toch niet het bloed per ongeluk verwisselt.. dus de sticker op verkeerde buisje gedaan? hier is het zoo heet wordt er nog moeier van en chaggi.. bleh.. en misselijk wordt er ook niet beter bij de zon brand dewoon op de huis die is zoo sterk
Meiden, hier was de echo niet goed. Had vanmorgen om 08.45 uur een echo, op 8 weken + 1 dag. Ik zag meteen dat dit beeld heel anders was dan de echofoto's die ik hier gezien heb van rond de 8 weken. Geen hartslag, geen bloedcirculatie, groei al eerder gestopt. En daar lig je dan, met al je emoties en je benen nog in de stijgbeugels. Omdat wij morgen op vakantie gaan kreeg ik de optie om meteen door te stromen naar dagopname voor een curretage. Daar heb ik voor gekozen, ik zag het niet zitten om op een zeilboot een miskraam af te wachten of op te wekken met vaginale pillen. Een missed abortion noemen ze dit...... nu dus operatief verwijderd. Om 17.00 waren we weer thuis. Verstandelijk kan ik alles wel berederen, voor de rest was het vandaag een hel. Een emotionele achtbaan een diep gat in. Ik heb alle antwoorden van vandaag niet meer gelezen, ik hoop dat de anderen die vandaag een echo hadden met beter nieuws thuis zijn gekomen. Ik neem nu afscheid van jullie, en wens jullie allemaal een super zwangerschap!
natas een dikke knuffel voor jou en je mannetje meid wat shit voor jullie en wat shit om te lezen veel sterkte !
@ Natas wat ontzettend naar! Wens jou en je mannetje alle sterkte toe en neem rustig je tijd om het te verwerken! Hele dikke knuffel!
Natas, wat ontzettend erg zeg! Je gaat met heel andere verwachtingen naar je eerste controle. Wat is dit erg zeg. Hele dikke knuffel voor jou. Ik hoop dat je het een plaatsje kan geven. Liefs, Flientje
wat erg zeg.. nou hopelijk kun ej toch een beetje van je vakanti egenieten ondaks dit nieuws en rust lekker uit... sterkte! wil iemand met me ruilen het is zoo heet hier
Succes natas, en doe rustig aan! Ik ben gister bij de verloskundige geweest. We hebben het hartje goed kunnen horen! Ik ben er wel erg blij mee hoor. Ik had er na al deze verhalen op de site best wel de schrik in. Ik ben hier niet zo vaak, maar ik wil toch iedereen veel succes wensen met alles. Groetjes Esther
Verdorie Natas.... Ik had je zo graag anders gegund Superveel sterkte, meis en een hele dikke knuffel ! Fruitdruifje
Hier heb ik haast niet geslapen....Het blijft maar door mijn hoofd spoken....Op internet heb ik echter dit stuk gevonden bij de algemene richtlijnen voor huisartsen: Lues In de volksmond wordt dit ook wel syfilis genoemd. Lues is dus een Seksueel Overdraagbare Aandoening (SOA). Je kunt besmet zijn met lues zonder er op dat moment klachten van te hebben. Lues is overdraagbaar op de baby, zowel tijdens de zwangerschap als tijdens de geboorte en kan (bij besmetting van de baby tijdens de zwangerschap) leiden tot het overlijden van de baby in de baarmoeder. Wordt een baby besmet tijdens de bevalling, dan is het risico op ernstige ziekte van de baby groot. Het is dan ook van het allergrootste belang om bij alle zwangeren te controleren of men besmet is (geweest) met lues. Ben je ooit besmet met lues, dan blijft dit levenslang aantoonbaar in je bloed, ook al ben je goed behandeld en heb je nu nergens meer last van. Tijdens het bloedonderzoek in het begin van de zwangerschap wordt bij 0,1 tot 0,6% van de zwangeren in Nederland een positieve lues-reactie gevonden. In ongeveer de helft van de gevallen berust die positieve reactie op een foute uitslag van het bloed en is er dus niets aan de hand. Van de andere helft berust het overgrote deel van de positieve uitslagen op een eerder doorgemaakte en behandelde luesinfectie. Deze eerder doorgemaakte infecties (die juist behandeld zijn) leveren geen gevaar op voor de baby. Slechts een klein deel berust op een actieve vorm van lues en behoeft behandeling. Om te achterhalen of de + uitslag berust op een fout, een eerder doorgemaakte infectie of een actieve infectie is het nodig om verder bloedonderzoek te doen. Mocht je dus geconfronteerd worden met een + uitslag van de luestest, schrik dan nog niet meteen. De kans is groot dat het om een fout positieve (verkeerde) uitslag gaat of om een eerder doorgemaakte infectie. In beide gevallen levert dit dus geen gevaar op voor de baby. Mocht (na vervolgonderzoek) blijken dat het toch om een recente infectie gaat, dan kan met medicatie worden voorkomen dat de baby in de baarmoeder of tijdens de geboorte besmet raakt. Bij een recente infectie wordt ook de partner verzocht om aan een bloedonderzoek mee te werken om te kijken of je partner ook geïnfecteerd is. Laboratoriumonderzoek bij het eerste consult Het laboratoriumonderzoek bestaat uit bepaling van hemoglobinegehalte (Hb), bloedgroep, rhesusfactor, irregulaire erytrocytenantistoffen, luesserologie, hepatitis-B-surface-antigeen (HBsAg) en op indicatie de rubellatiter. Bij patiënten die bekend zijn wegens een schildklierfunctiestoornis, moet ook het TSH, het vrij-T4 en, op indicatie, de TSH-receptorantistofspiegel worden bepaald. De bepalingen van Hb, irregulaire erytrocytenantistoffen, luesserologie en HBsAg worden bij iedere zwangerschap herhaald. Voor bloedgroep en rhesusfactor kan met een eenmalige bepaling worden volstaan. Ook een positieve rubellatiter hoeft niet opnieuw te worden bepaald.8) Daarnaast wordt bij zwangeren de mogelijkheid ter sprake gebracht om een HIV-test te laten verrichten. · · De luesserologie door middel van de TPHA- of TPPA-bepaling wordt verricht ter preventie van congenitale lues. De opbrengst van de screening is door de lage prevalentie van lues gering. Daar staat tegenover dat behandeling vóór de 20e week van de zwangerschap zeer effectief is.Omdat de TPHA- en TPPA-bepaling niet 100% specifiek zijn, wordt een positieve uitslag gevolgd door nader onderzoek.11) Ik hoop dus dat het idd een storm in een glas water is..... Op 10-5 was mijn uitslag immers nog negatief. Onvoorstelbaar als je bedenkt dat de ziekte vnl bij prostituees en homo's voorkomt. Beiden komen niet voor in ons leven. Wij zijn eerder de familie doorsnee ! Groetjes...Fruitdruifje
Oh Natas, wat spijt het me dit te lezen! Fruitduifje, veel sterkte met wat nog moet komen. 't Komt zeker allemaal in orde! Ondertussen kokhals ik steeds vaker van de geur van onze hond... Echt lastig, zodra dat beest beweegt, vliegt die geur in het rond en zit ik er mee:
Hallo maart mamma's. Ik ben ongelooflijk ongerust! Ik ben gisteravond keihard van de trap gevallen. Heb daarna behoorlijk zitten janken. Ik heb heel wat kneuzingen. Ik ben nu bang dat er wat is gebeurt met mijn kindje. Ik had gisteravond een beetje pijn in mijn buik maar nu is het over. Heb geen bloedverlies gehad gelukkig maar ik ben zooooooo bang. Heb over 2 weken pas afspraak bij verloskundige. Ik krijg dan een echo. Ik ben nu bang dat het hartje ofzo niet meer klopt.
Anders moet je kijken of je eerder mag gaan? Ik zou toch ook niet echt gerust zijn. Ze zeggen wel dat het 'kindje' veilig in de cocon zit, maar toch. Ik zou eens telefoneren! In elk geval, hou je rustig, want te veel piekeren is ook weer niet goed!
Tatum, Natas, heel veel sterkte en ik hoop dat het jullie toch weer snel gegund is. Fruitdruifje wat een toestand zeg. Jee. Een foute bloeduitslaag daar denkt toch niemand aan. En vooral een die zo confornterend is. Meis ik leef met je mee. Als ik het zo allemaal lees zal het wel een fout zijn maar toch... Ik hoop dat de vk de zaak kan bespoedigen en dat je niet tot vrijdag hoeft te wachten. Wat een drama zeg!
Hee Christel, dat is al weer een tijdje geleden. Was laatst aan het spieken op het april forum en kwam je daar tegen. Ben je nu met zekerheid in april uitgerekend? En nee, ik wil niet met je ruilen. Hier is het graadje of 22 en dat precies goed. Ben van het weekend al helemaal verbrand dus ff geen zon voor mij. Ps iedereen die vandaag voor de echo moet Succes. Ik nog 1 nachtje pfff.
Hoi meiden, na een paar dagen bruin en donkerroodverlies slecht nieuws.. Ik heb waarschijnlijk een miskraam gehad vannacht. Ga zometeen naar het ziekenhuis voor een echo.. Wat erg Natas sterkte, ik weet hoe je je voelt.. Succes iedereen!
Hoi Melis ik heb precies hetzelfde meegemaakt als jij echt van boven naar beneden van de trap gevallen op mijn kont en rug... ik had wel wat bloedverlies maar bruin heb de VK gebeld mocht gelijk komen en ze waren super lief Het hartje was toen bij 7 weken nog niet te vinden maar 4 dagen later echo gehad en alles was OK ! mijn ha en vk zeiden ook beide dat je beebje er nu nog niks van zal merken ! Ik zou echt ff bellen voor jezelf meissie 2 weken is echt te lang hopelijk heb je hier iets aan ! en mijn blauwe plekke zijn nu al weer weg hoor maar de schrik zit er nog wel in ik kijk nu dubbel uit op trappen succes meissie ! knuf Emma
meissie ruilen niet maar nog een dikke week en dan kom ik toch aardig jouw kant op ! ha ha ik heb er super zin in ! nog tips voor me ?
Tatum, meid heel veel sterkte en pas goed op je zelf. Natas, echt balen zeg slecht nieuws. Ik hoop voor je dat je ondanks alles toch een beetje van je vakantie kan genieten. Probeer lekker uit te rusten. Fruitdruifje dat is ook niet niks zeg wat jij te horen hebt gekregen. Maar als je zegt dat jullie al 10 jaar bij elkaar zijn en geen wisselende contacten hebt gehad lijkt het mij echt onwaarschijnlijk. Veel succes. Bruidje 77, jeetje zeg ook slecht nieuws. Ik hoop ondanks het bloedverlies dat je geen miskraam gehad hebt. Veel succes straks in het ziekenhuis. Ik zal voor je duimen. Hier met mij alles goed. Gisteren het nieuws aan mijn ouders, broer en schoonzusje verteld. Ze reageerde zo ontzettend leuk en me moeder heeft moeite om haar mond dicht te houden. Ze vroeg of ze het echt niet door mocht vertellen, ik heb haar verteld dat dat echt echt echt niet mag. Ik begrijp haar reactie ook wel. Ook ik zou het het liefst van de daken willen schreeuwen, maar dat is toch beter van niet. Me schoonzusje werkt in een babykleding zaak. Zij gaat binnenkort weer op inkoop voor het nieuwe seizoen ze vroeg al welke kleurtjes ik allemaal leuk vind, kan ze er rekening mee houden met inkopen (lief he).