nou meiden ik ben 2 dagen voluit werken maar dan...... VAKANTIE ! ik lees wel af en toe mee maar kan niet reageren vanaf mijn werk ! dus allemaal succes en tot snel !
Erg herkenbaar! Ik heb met 7 weken en met 10 weken een echo gehad en nog maak ik me nu al weer zorgen. Ik hoor van iedereen dat hun kleintje veel bewoog op de echo. Ons kleintje lag helemaal stil.......eerste idee is natuurlijk dat het gewoon sliep, maar vind ik toch wat eng. Weer aan de andere kant: dan had de gyn ook wel iets gezegd. Denken jullie dat het mogelijk is om na de magische 12 weken grens (rond 13/14 weken) nog een echo te krijgen? Is hier niet echt gewoonte namelijk. Officieel krijg je alleen 1 met 10-12 weken en 1 met 20 weken.....Ik wil veel meer!
je krijgt er in normale omstandigheden 2 van de verzekering. mocht er tussendoor ook nog 1 willen, kun je dat zelf bij een echobureau laten doen wij krijgen met 12 weken nog een echo en met 20 . waarschijnlijk doe ik een echopakket in 3/4d dat is 2x. doe denk ik met 18 weken en iets rond 25 krijg je ook een dvd mee en fotootjes
@Bruidje77: ik ben er stil van......wat vreselijk. Hopelijk is het je snel weer gegund. @Fruitdruifje: wat een opluchting! Ik moet er niet aan denken mee te maken wat jij meegemaakt hebt. Ik las dat er twee dames waren die zelf een afspraak gemaakt hebben voor een echo. Ik kreeg met 7 weken een echo vanwege wat bloedverlies en toen had ik een verwijsbrief van een VK. Daar werd direct om gevraagd. Was wel een echo bij het echocentrum van het ziekenhuis. Zou ik daar ook zelf een afspraak kunnen maken?
je kan altijd even bellen, en anders ga je naar een echobureau waar ze pretechos doen. gewoon even rondbellen! ze kunnen je zo vertellen wat mogelijk is!
@ Bianca ik weet dat het bij verschillende bureaus ook commercieel wordt gedaan, maar niet bij allemaal! Ik ben toen bij babyimage in zundert geweest en die zitten ook in gorinchem. Zij doen pretecho's maar ook medische echo's. Je zou het bureau even moeten bellen. Ik weet dat bv het bureau bij het roosendaalse ziekenhuis het ook allebei doet.
Bianca84: maak je geen zorgen hoor over het bewegen, met zeven weken beweegt het gewoon nog niet Pas rond de 9 of 10 weken gaat het bewegen vandaar. Als je een hartje hebt gehoord of gezien is dat al een goed teken hoor! Ik heb geen eerdere echo gehad en heb gister pas voor het eerst onze kleine kunnen zien. We zijn erg blij en opgelucht.
@Bianca: Ook ik heb supergoede ervaringen met dit bureau. Ik ben in Gorinchem geweest met 7 weken. Heel professioneel ! Good luck
Ik zou anders ook gewoon ff internet afstruinen voor een pretecho hoor. Dat is de 35 euri wel waard. Ik moet nog een paar uurtjes door. Gelukkig heb ik van mijn baas een klus gekregen met veel invulwerk dus kan ik met verstand redelijk op nul cijfers invoeren. Analyseren komt dan volgende week wel weer Veel werk maar de tijd vliegt daardoor om. Ah, het zonnetje komt hier weer door. Nu hopen dat het droog blijft anders sop ik van het weekend bij Lowlands helemaal weg 8) Heb gisteren bij de Boerenbond maar 2 rubberen kistjes gehaald. Best leuk nog. vorig jaar heb ik mijn schoenen verprutst in de klei. een van de vrienden met wie ik ga is huisarts in opleiding dus ik ben in goede handen
Als je verder geen bloedverlies of krampen hebt zou ik het zonde van het geld vinden om zo'n echo te laten doen. Je krijgt er standaard eentje rond de 12 weken toch? Ik voelde ook weinig maar had verder niet klachten en heb rustig de echo van gister afgewacht. Wij hadden niet eens een echo gehad in de weken ervoor.. dus voor mij was het helemaal onwerkelijk, nog niet 1 teken van leven gehad die weken ervoor en die verhalen hier maakten het er niet beter op haha. En met de volgende controle kunnen ze naar het hartje luisteren. Bij mij dan met 15 weken. Maar iedereen moet het voor zichzelf weten natuurlijk. Zou het alleen zonde van het geld vinden als je net daarvoor een echo hebt gehad of nog een week moet wachten.
Och als je je ongerustheid voor 35 euri kan afkopen... Ik heb ook niet eerder een echo gehad. Wacht dus nu op die van vandaag. Ik zou ook niet snel een extra echo doen maar dat is inderdaad persoonlijk. Weetje je hoort/leest op internet zoveel en dat maakt je gewoon onzeker. Mijn moeder bijv. snapt niet wat ik nu moeilijk doe. Bij haar was het gewoon wachten tot ze het hartje konden horen na een week of 12. Niets echo. Ze vindt ons maar onzekere luxe paarden Tis maar hoe je het bekijkt natuurlijk... Maar ze wacht nu ook met smart op vanavond. Ze vindt het zo geweldig dat ik zwanger ben dat ze het het liefst aan al haar vriendinnen wil vertellen. Ze had de hoop ook al opgegeven toen ik met 32 jaar nog steeds vrijgezel was. hahaha
Joepieeeeeeeeeeeee Mijn beebje leeft nog na de val van mama van de trap. Ik was zo emotioneel. Ik zag mijn beebje voor het eerst bewegen. Hij/zij was constant aan het bewegen. Was zooooooo lief. Het hartje heb ik ook gehoord. Die gaat hard zeg. Ik ben zo blij dat ik toch zelf een afspraak heb gemaakt en gelijk mocht komen. Het is echt een opluchting. Aan alle mama's.......Als jullie twijfelen, maak dan gewoon zelf een afspraak bij een echo centrum. De prijs is niet zo duur. En je lucht enorm op. Ik heb toch een potje zitten janken. De verloskundige kreeg ook tranen in haar ogen. Kusjes Melis
Meiden, ik kom jullie hier even gedag zeggen....helaas ben ik geen maart-mama meer. Afgelopen zaterdag heb ik een miskraam gehad met 7 weken en 3 dagen. Ik wens jullie nog heel veel geluk toe met jullie zwangerschappen en dat er maar mooie baby's in maart geboren mogen worden!
Oh Melis wat mooi! In zo'n geval is zo'n echo zeker een aanrader! Wat mooi dat het bewoog en dat het hartje dus klopte. Begrijp me niet verkeerd ik ben er niet helemaal tegen zo'n extra echo maar in veel gevallen lijkt het me onnodig. Als je verder geen klachten hebt of bloedverlies.. Iedereen mag zijn eigen mening daarover hebben toch? Marlie81: Ach nee he, wat een slecht nieuws. Ik hoop dat je het wat een plaatsje kunt geven. Sterkte!
@Marlie: Da's echt niet leuk meis. Heel veel sterkte komende periode. Gun jezelf echt de tijd hoor, om alles op een rijtje te zetten want het is niet niks van blijdschap zo abrupt naar verdriet overschakelen. Zet 'm op! Liefs, Flientje
@Fruitdruifje: Ik ben echt heel blij voor je dat het goed zit. Pff, wat heb jij in spanning gezeten zeg. Ben blij voor je hoor! @Ellenk: Zo zeg je het echt heel goed: voor 35 euro je onrust afkopen. Ik vind het alleen maar goed dat de mogeliojkheid er is om af en toe even te kunnen ''spieken.'' Ik weet nog niet of ik ook een pretecho wil. Maar ik zou wel heel graag willen weten wat het geslacht is... Heb heel veel jongenskleding dus dat is niet nodig, maar als het een meisje is, kar ik direct naar de Laura Ashley en Oilily om meisjeskleertjes te kopen! Liefs, Flientje
@ marlie meid neem je tijd. Echt een hele dikke knuffel en hopleijk zal het straks weer snel raak zijn!
Marlie: veels terkte meid. Neem de tijd om het te verwerken. Dikke knuf. Fruitfdruifje: gelukkig dat toch alles goed was. Wat een onzekerheid zeg.
wat is het stil hier.... Ik ga maar weer even verder kastjes opruimen. na 6 weken te hebben geklust (mijn mannetje) boven en alledrie de slaapkamers vernieuwd zijn is het nu weer tijd om in te ruimen en op te ruimen....duurt bij mij alleen niet lang, want telkens is mijn energie weer op