Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinklady

pinklady Bekend lid

10 mei 2007
    687
    376
    63
    provincie groningen
    Goede middag,

Marlie wat vreselijk! Doe rustig aan en neem de tijd.
    Fruitdruifje, ik heb je verhaal gevolgd en ik ben blij dat je niet meer in onzekerheid hoeft te zitten.

Hier ben ik nog steeds aan het genieten van het hartje die we gehoord hebben afgelopen dinsdag. Echt te gek.

Verder weinig nieuws.

Groetjes Esther

2. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @Marlie81: Veel sterkte!

@Melis83: Wat goed dat je een mooie echo had en vooral dat je weer helemaal gerust gesteld bent. Dat is ook wel wat waard.

3. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    marli81 veel sterkte!

fruitdruifje: idd begon net weene te krijgen maar lag al in het zh kwamen ze gelijk wil je een ruggeprik ik gelijk boos ik zeg ga weg met die rommel.. ik heb er ook geen gehad.. ik moet dat spul niet.. ik widle het gewoon zo proberen en dat gng goed 1 uurtje en 5-10 min.. dus mag niet klagen ;) deze ker weer zo aub

ik moet dadelijk naar de gyn kijekn wat ze gaan doen en wat die zegt

4. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Hey ladies !

Bijna klaar met werken...ga zo mijn meisje ophalen en dan....weekend....ooooh wat ben ik daar aan toe na al die spanning, pieuw.

@Marlie: heel veel sterkte meis. Wat een domper voor je....

@Melis: Wat een mooi plaatje...echt genieten !

Over de echo: Tsja moeders van een andere generatie vinden het vaak onzin al die echo's enzo, maar dat zeggen ze nu....
    Kijk in de middeleeuwen trokken ze ook kiezen zonder verdoving. Dat wil niet zeggen dat het verdoven van een kiesextractie overdreven luxe gedoe is, toch !?
    De wetenschap ontwikkelt zich elke dag weer. We leven in tijd dat deze mogelijkheden er zijn. Waarom zouden we er geen gebruik van maken, zolang het niet schadelijk is ?

Er komt een dag dat elke moeder continu op een scherm kan zien hoe het met haar zwangerschap gaat. Geloof me maar. Nu lijkt dat nog belachelijk, maar ooit zal dat ook gewoon zijn.

Gr FD

5. sharon

sharon Actief lid

17 jan 2007
    323
    0
    0
    hoi allemaal ik wil jullie even allemaal feliciteren, met jullie zwangerschap ik ben zelf ook een maart mama.
    de tijd vliegt echt voorbij, geniet er maar van...
    groetjes

6. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Hallo dames,

@Marlie, heel veel sterkte meid!
    @Melis, fijn dat je een mooie echo hebt gehad en nu lekker genieten!

Hier ook even een kort berichtje. Wij hadden vanochtend ook een echo en we hebben en springende en koppeltje duikelende baby gezien. Wat is dat geweldig om te zien zeg! De kleine is nu 4 en een half centimeter en ik ben 1 dag verder, voor het gemak laat ik het gewoon zo. Maar we zijn enorm opgelucht. Vanaf vandaag mag de hele wereld het weten haha... Gelijk samen een babypakje gekocht, zo schattig!
    Iedereen nog een fijne avond!

7. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    hallo meiden, kwam nog eens een kijkje nemen. Ik mis het zo het zwanger zijn. Heb 14 de curretage gehad , alles is nu achter de rug.
    We hebben een mooi sterreke aan de hemel staan. Kan nu zo huilen he, heb het zo moeilijk, ventje is werken en mis hem zo. Hij was er steeds voor me, gelukkig morgen is hij thuis dan voel ik me niet zo verdwaald

8. Ellenk

Ellenk VIP lid

Zico, Marlie, heel veel sterkte meiden.

9. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Zico hier nogmaals een hele dikke knuffel! Leef echt met jullie mee! ;)

10. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Met 7 weken was er voor ons ook nog weinig te zien. Bij de echo van 10 weken kon ik wel echt armpjes, beentjes en een hoofdje zien, maar hij/zij lag helemaal stil. Maar ik neem aan dat als dat raar geweest was, dat de gyn wel iets gezegd had.

11. Ellenk

Ellenk VIP lid

JJAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH :thumup: :thumup: :D :({|= ik heb een baby in de buik..

Was wel een heel gedoe hoor die echo. Nou de echo eigenlijk niet het was meteen duidelijk te zien maar de inval verloskundige kende het apparaat duidelij niet. Met het meten van de baby had ze drie verschillende maten van 2 cm t/m 3,5 cm :(

Maar goed. Het bewoog en het hartje ging tekeer en we hebben het op cd-rom meegekregen. Helemaal woepie dus. Hij/zij heeft al de neiging de duim in de mond te doen en veel te schoppen dus mijn vriendje zag duidelijk een voetballertje met een goede linker :)

Nu morgenvroeg lekker naar Lowlands. Heerlijk genieten. Nu mag iedereen het weten. Hoera hoera.

Sorry voor mijn uitbundigheid.

12. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Veel stekte Marlie!

Ik moet zeggen dat het mij nu ook wel een beetje overdreven lijkt om een echo te doen. Ik heb met 10 weken een echo gehad, waarbij het hartje (net als bij de eerste echo) heel sterk klopte. Ik maak mezelf alleen zo nu en dan gek. Voooral door alle verhalen over MK hier. Ik moet gewoon wat positiever zijn. Over een dikke week moet ik weer aan het werk; dan werk ik 5 dagen per week dus heb ik veel minder tijd om over het kleintje na te denken......

13. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    De hele familie weet het al. Gisteren hebben we het vrienden van ons verteld. Zaterdag ga ik met mijn beste vriendin winkelen (ik zie d'r niet zo vaak, omdat we vrij ver van elkaar wonen) en vertel ik het haar en dan mail ik de dag erna alle andere vriendinnen (mijn verjaardag is al snel erop, dus hebben ze direct insipratie voor cadeautjes - vinden we alllemaal altijd lastig). De week erop is mijn laatste week vakantie en dan ga ik donderdag of vrijdag naar de school waar ik werk om het mijn baas te vertellen (en het lokaal weer wat te organiseren) en als ik weer echt aan het werk ben, weten de colega's het zo: of ze zien het of ik zeg direct iets waardoor ze het weten. De eerste werkweek ben ik ook 13 weken zwanger, dus dan mag iedereen het ook wel weten. En dan zet ik het ook op mijn hyve, dus dan weten een aaantal oud collega's en collega's van andere lokaties en kennissen en de buren (die hebben misschien ook al iets door - misscchien al wel een box en kinderwagen naar binnen zien komen en anders maandag wel de babykamer die mijn man en mijn vader dan gaan ophalen) het ook.
    Op de een of andere manier kijk ik wel uit naar dinsdag: dan ben ik precies 12 weken.....
    Ik vind alleen rationeel gezien dat we al we;l heel vroeg zijn met vertellen en spullen kopen (maar ja, nu nog vakantie, dus tijd om dat goed uit te zoeken - straks beide 5 fulltime werken).

Wanneer vertellen jullie het aan de verschillende mensen om jullie heen?

14. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Hai Zico.....ik kreeg meteen kippevel toen ik aan jouw sterretje dacht...Wij hebben daarboven ook een paar belangrijke sterretjes staan, die zeker goed op zo'n kleine flonkertje zullen passen.....Hou je taai meis, dit is gewoon heel zwaar en kost tijd...

XXXX FD

15. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Vertellen ?

Elke week vertel ik het aan iemand uit de omgeving, maaaaarrrrr zo gauw de 12 weken er zijn, mag mn dochtertje het echt rondbazuinen op school e.d.

Oppervlakkige bekenden weten nog van niks...de rest wel.

Gr FD

16. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ik ben weer terug van de gyn en alles was goed de gyn zelf was er niet nu was er en vrouw die zelf volgens mij niet wist waar ze het over had.. moest ook bloed gaan afnemen bij het lab maar was 1.5 uu wachten nou dat vond ik ta lang doen we over een paar dagen wel hoor pfff... nou maar vond de gyn van de verzekering beter die legde alles goed uit... want die vrouw was helemaal niks... en mn oude gyn was er dus niet.. duss ja.. ik heb in sept weer een afspraak metd e verzekering gyn jaja het is moeilijk uit elkaar te houden he hahahah

17. Roosje76

Roosje76 Actief lid

30 jun 2007
    116
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    Friesland
    Vandaag de termijnecho gehad en het was helemaal super! Een zeer beweeglijk beebje en een snel bonkend hartje, we zijn er nog beduusd van. Wat een ervaring zeg, het is zelfs een paar dagen ouder dan ik zelf dacht. Prachtige foto's meegekregen, want hij of zij lag mooi voor de camera. Was wel inwendig trouwens, uitwendig was te weinig te zien. Maar ik vond het niet vervelend, had er wel de hele dag zo bij kunnen liggen, als ik naar ons mooie kindje kon blijven kijken!

Durf nu pas echt goed mijn hand op mijn buik te leggen en me te hechten aan ons kleintje. Kreeg vanmiddag nog een lief lijstje speciaal voor de echo foto van mijn vriendin (ik weet dat ze dit wel eens leest, dus...) Heb de duidelijkste foto er gelijk in gedaan en op het dressoir gezet. Kan er wel naar blijven kijken! (dit klinkt wel heel mutserig allemaal, maar goed ;) )

18. Ellenk

Ellenk VIP lid

Leuk is dat he, die foto's. Wij hebben een cd-rom met 2 korte filmpjes en 2 foto's. Bij het ene filmpje zie je het hartje heel snel kloppen en bij die andere zie je de armpjes en beentjes bewegen. Heel lief.

Mijn beste vriendinnen weten het nu en mijn ouders en mijn vriend zijn broer. Morgen gaat hij zijn andere broer en zus het vertellen en danzien we wel.

Volgende week hebben we een housewarming van vrienden. En aangezien we vrienden door heel nederland hebben wonen en allen daar zijn gaan we het dan in 1 keer vertellen....

19. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Hier bijna tijd voor het echte werk. Ik zei het tegen mijn man 'ik voel dat ik zwanger ben, zo moe, zo misselijk,... maar ik wil het nog 'zien' ook voor ik het echt echt echt geloof' :) Dus nog eventjes wachten, jeetje aftellen.

Marlie, het spijt me, veel sterkte!
    Zico, ook veel sterkte!

Alle anderen; veel plezier!

Deze ochtend bij het onbijt een kiwi gegeten, en die lag er meteen weer uit. Gisteren zo ongelooflijk veel zin in frieten, maar ze smaakten echt niet :(

20. lucifer99

lucifer99 Actief lid

1 mei 2007
    232
    0
    0
    Hey dames,
    Hier ben ik ook weer eens. Terug van een heerlijke vakantie. Ondertussen heb ik het aan alle belangrijke mensen uit mijn omgeving verteld en iedereen reageerde enthousiast. Ons oudste zoontje begon helemaal te glunderen toen we hem vertelden dat hij nog een broertje of zusje zou krijgen. Hij is nu regelmatig namen aan het verzinnen. Heel schattig. Mijn jongste zoontje zegt het nog niet zoveel, komt wel als mijn buik begint te groeien.
    Heb wel veel te lezen hoor om weer helemaal bij te zijn. Heb net een paar pagina´s gelezen en begrepen dat er toch een aantal dames hun babytje verloren hebben. Sterkte!

Maandag naar vk geweest en hartje weer gehoord, ook vond ze dat ik nog een echo mocht hebben omdat de uitgerekendedata van de 1e echo een dikke week afwijkt met die van de HA en menstruatie. Ik vind het natuurlijk geen enkel probleem dat ik maandag weer een kijkje bij de baby mag nemen!

Nou, ik zal regelmatig een paar pagina´s lezen om weer bij te blijven en vanaf nu weer lekker meepraten, lezen en typen.
    Groetjes, Marijke!

Deel Deze Pagina