Oh wat super zeg meiden al die goeie echo's! Wordt er helemaal emo van. Bianca: ja leuk he om het iedereen te kunnen vertellen! Wij mogen nu ook en ik ben zo trots. Over een paar weken is het feest in mijn geboorteplaats en mag iedereen het daar ook weten haha. Over het bewegen: ja hoor als het niet normaal was had de gyn dat wel gezegd hoor. Maar ik snap je zorgen. Ik had ook zoiets: onze beeb was ongeveer 4,5 cm, maar als ik in de boeken lees moet ie in week 11 toch al 5,5 cm zijn? Ik raak daar wat van in de war... En sommige boeken is week 11 10 weken zwanger maar andere boeken week 11 wel 11 weken zwanger. Pfff. Ik ga er gewoon wat minder over lezen denk ik. Binnenkort ook maar eens namen verzinnen. Vind het wel moeilijk hoor! Heb echt nog niet 1 naam waarvan ik denk: ja dat is het! Gelukkig hebben we nog wel even. Morgenavond mijn verjaardag nog eens vieren, ik heb er wel zin in! Iedereen alvast een fijn weekend. (kijk toch meestal wel 2 keer per dag even om het hoekje). X Nikkie
Idd super al die goede echo's! Gefeliciteerd allemaal! @ Nikkie veel plezier met het vieren van je verjaardag!
Hoi meiden. Jeetje weer een aantal meiden met een MK. Ik moet zeggen dat ik het toch al aardig wat vind, die meiden die ons hebben MOETEN verlaten. Er werd eerder op de site gezegd 10% maar volgens mij komen wij daar dik aan als ik de meiden even terughaal in mijn gedachten. Eerdere keer vind ik het droevig om te lezen als er weer iemand ons verlaten moet. Voor de meiden met een goede echo, van harte en wat is het toch fijn om je beeb te zien en ook nog is het kloppende hartje. Ik mag 3 september weer, kan niet wachten. liefs
Hoi allemaal, Hier gaat het weer wat beter na alle consternatie Vanmorgen nog even schrik, want bij het toiletbezoek ineens een flinke bloedvlek op het papiertje...helderrood... Ik schrok me suf. Nog een keer goed gekeken/geveegd en het bleek niet uit mijn baarmoeder te komen. Even de huisarts gebeld. Sorry voor het praatje, maar bij de ontlasting is een interne aambei gesprongen. Ik wist niet dat dat zo'n effect kon hebben...jemig. Advies is veel vezels (fruit), veel drinken etc etc. Anders evt Lactulosesiroop, want die helpt erg goed. X FD
Ja, vervelend is dat. Heb je er ook last van dan of (nog) niet? Als je last krijgt kun je heel goed Sperti zetpillen gebruiken, die verzachten alle kwaaltjes een beetje. Je hebt ook een applicator die je moet inbrengen en zalf verspreidt, maar dat doet echt heel veel pijn. Je hoeft echt geen sorry te zeggen hoor, bijna alle vrouwen hebben aambeien in hun zwangerschap, bijna niemand durft het alleen te zeggen... Succes ermee!
Thanks Flientje.. Bij mijn vorige zwangerschap had ik er ook last van, maar dan uitwendig. Ik kon toen bijna niet zitten van de pijn. Bloed heb ik er nog nooit van gehad, dus daarom schrok ik wel even. Ik had ook wel erg veel kracht gezet. Ik heb vreemd genoeg geen pijn zoals toen... Zo zie je maar...elke zwangerschap kan totaal anders zijn... Ik zit nu braaf aan een fles vers sinaasappelsap van de groenteman....Laat die vezels maar komen, haha. Daag X FD
@ fruitdruifje: Ze moeten jou wel hebben, he? Zijn er hier trouwens meer meiden met epilepsie? Of meiden uit Leeuwarden? Veel mensen kennen zwangere dames in hun omgeving, maar in mijn omgeving is echt niemand zwanger. Het lijkt me leuk om naast dit forum ook iemand in de buurt te hebben om wat regelmatig contact mee te hebben.
Zeg dat wel, haha ! Dan zal mijn bevalling hopelijk eitje zijn dit keer ! Helaas woon ik een mega eind bij je vandaan en ik heb (gelukkig) ook geen epilepsie. Jij wel, begrijp ik ? Succes met het zoeken ! XFD
Hallo iedereen, Ben een tijdje verdwenen en nu terug. Ik had gewoon zin om te niksen! Ik ben zooo moe, ben al blij dat ik wakker blijf op mijn werk. Vandaag een rustig half dagje werken achter de rug, straks nog een dutje doen en daarna een poging doen om er thuis eens in te vliegen. Ik mag niet klagen wat misselijkheid betreft. Enkel als ik een hongergevoel krijg moet ik direct eten of ik voel me slecht voor de rest van de dag dus dat kan ik voorkomen hé. Kheb de vorige pagina's niet meer gelezen wegens teveel maar ik zal het voortaan weer bijhouden, als ik niet te moe ben natuurlijk. Vele groetjes en op naar de elf weken... Ik verschiet ervan hoe snel de tijd vliegt, hebben jullie dat ook? knuffelkus nessie
hey dametjes, alles goed? Ben net terug van bij de verloskundige, moest er om 12.00 uur zijn maar was maar aan mij om 13.10 jeetje zeg. Nu ja het hartje klopte heel mooi dus alles zag er heel goed uit. op 17 sept ga ik terug voor een nekplooimeting en ik denk dat ik het vanaf dan ook tegen iedereen ga zeggen. Ben zo opgelucht, ga nu nog wat misselijk zitten wezen in de sofa.
@ Natas en Bruidje veel sterkte. Zo even een paar dagen weggeweest en wat hebben jullie veel geschreven.Heb niet alles gelezen hoor. Hier gaat het sinds woensdag weer wat minder.De misselijkheid en moeheid is veel erger geworden.Heb net drie uurtjes op bed gelegen.
nou meiden ik heb eindelijk VAKANTIE ! joepie de poepie ! Pff ben wel snel dat laatste verschrikkelijke uur voor het eind snel weg gegaan ha ha dat duurt altijd zo lang ! Heb wel weer wat bruin verlies nu net ... bah dat blijft schrikken zeg maar ok had ik afgelopen week ook en we hebben woensdag nog een druk kloppend hartje gehoord ! kan ook nog ergens anders van komen ha ha hier gaat alles zo te lezen zijn gangetje ! gelukkig weer wat posi echo's ik ga vanavond lekker in de bank hangen en hier lekker wat hangen en dan maar eens rustig aan ! nog een druk weekeind voor de boeg en de test voor suiker heb ik met mijn baas besproken en moet hier op dinsdag en dat word de dinsdag na de vakantie ! gaat in de vakantie niet lukken en is een onderzoek he ! krijg je vrij voor ! moet die dag ook naar VK dus 5x op en neer rijden ga ik niet doen hoor ... zo en ik ga lekker op tijd eten ik zit al de hele middag aan komkommer gemengd fruit salade en pruimen maar ik heb echt honger nu ! mijn misselijkheid wordt minder en de honger al meer ....
ik kan me niet voorstellen dat ik daar nu anders van zou voelen hoor. Vraag me wel af wanneer ik me weer in de positiemode moet hijsen. Misschien morgen maar eens gaan winkelen.
ik zit al in de positiemode ik heb het opgegeven om met stiekjes enzo te werken het is misschien vroeg maar ik heb echt al een dikke buik ... en dat met de 1e pff
@Marlie, Heel veel sterkte meis met alles... Gun jezelf de tijd om het te verwerken. @De meiden die een goede echo hebben gehad, Van harte gefeliciteerd meiden! Sorry ben de laatste tijd niet aktief in deze topic geweest, ben ook zo moe! Gister zijn we weer naar het ziekenhuis geweest en we hebben weer een mooie echo gehad! Alles was goed. Ukkie lag zelfs te zwemmen en kon niet goed stil liggen in mama's buik...... Het was zo'n leuk gezicht we moesten zo lachen! Ukkie is nu ruim 5 cm en alles is goed! A.s. maandag hebben we de nekplooimeting en dat is de laatste echo die we hebben in het ziekenhuis en dan mogen we naar de verloskundige. Ik denk dat ik de eerste ben die de 12 weken ben gepasseerd. Maar moet zeggen dat ik nog best heel onzeker ben. Dit omdat ik vorig jaar twee miskramen heb gehad. Deze zwangerschap ben ik in totaal 3x misselijk geweest en 1x gespuugd. Maar de gyn zei ook gister tegen mij dat de klachten meestal tussen de 10e en 12e week weggaan. Ook al ben ik de 12 weken gepasseerd, ik blijf onzeker...... Vandaag hebben we het op me werk tegen me baas gezegd, morgen op me pa's verjaardag en maandag tegen al me collega's op me werk...... Meiden ik denk wel aan jullie hoor! liefs Divi
Proficiat Divi ! Je bent de eerste die op 12 weken zit...Ga je proberen een beetje te genieten nu ? Echt doen hoor ! Liefs FD