Wuppie: heel veel sterkte in deze moeilijke tijd! Pooh: is mma niet mens en maatschappij of zoiets? Wo weet ik niet (wetenschap en onderzoek is een gok). Heb zelf een tijdje administratief werk op een middelbare school gedaan vorig jaar. Toen waren die vakken net nieuw. Mens en cultuur etc. Hier gaat alles wel goed. Heb alleen al een paar dagen zo'n drukkend gevoel op mijn voorhoofd en lichte hoofdpijn en gister ook last van mijn keel. Zal wel even wat verminderde weerstand zijn. Voel me daardoor ook moe en ik slaap onrustig en droom superveel. Koorts heb ik gelukkig niet. Gewoon een verkoudheid ofzo. Zijn jullie al uit de naam of namen die je aan je kindje gaat geven? Pfff wij nog lang niet. Dat wordt nog wat! Ik heb nog niet zoiets van dat is het. En ik vind het voor een jongen nog moeilijker dan voor een meisje
Wij kunnen ook maar niet op DE namen komen. We weten wel in welke richting we moeten zoeken maar we hebben nog niet echt iets kunnen vinden waarbij we allebei een goed gevoel hebben. En ach, gelukkig hebben we daar ook nog heel lang de tijd voor. troost je met die gedachte Nikkie Hier gaat alles goed. We hebben zo'n beetje iedereen in onze directe omgeving en familie op de hoogte gebracht en over een paar daagjes zet ik het op mijn Hyves pagina, dus dan weet de hele wereld het in no time! Zaalig, ik heb weekend. Hopelijk wordt het morgen lekker weer dan kunnen we naar het strand of zo. Heb echt even de behoefte om er eens goed uit te breken. Fijne dag allemaal! Flientje
@ Fruitdruifje ik geef les in dierverzorging mbo. We hebben afstudeerrichtingen dierenartsassistente, hondengedragsdeskundige, zorgboerderij, dierenwinkel enz. Ik geef in alle richtingen les. de lessen zijn heel verschillend van genetica, gedrag, verzorging, gezondheidszorg, ehbo, trainen dieren, voeding, verkopen dierenwinkel enz. Als docent dierverzorging geef je en hoop verschillende vakken. Is wel heel erg afwisselend en leuk! @ Nikkie het was dus dat ik maandag en woensdag les moest geven die m in mma was er eentje teveel
trouwens welkom in wasserette en strijkerette Ellen.... Pff ik heb me een bult was... niet normaal meer. En lekker smerig met klei (Lowlands) en modder (Huntenpop) pfff. Ik moet zeggen dat het vorige week wel ging met Lowlands en de muziek maar gisteren had ik meer last van de harde muziek in een tent. Vooral als de bas zo door je lichaam gaat. Niet echt fijn meer. Ik weet niet of er bij jullie in de buurt ook mensen zijn die zo bezorgd zijn. Mijn schoonzus bijv. die bij het parkeren van de auto vond dat ik alvast bij de ingang moest uitstappen omdat het anders te ver lopen zou zijn.... Nou nou, dat duurt nog wel een paar maandjes .... Ik ga trouwens volgende week maar weer eens richting sportschool. Ben er in geen eeuwigheid meer geweest en dat is te merken... Vraag wel een aangepast program om juist die spieren te trainen die ik de komende periode het hardst nodig heb 8) Nou, ik kom er nu echt niet meer onderuit. Ik ga beginnen met de strijk. 8-[
Klinkt leuk pooh ! lekker afwisselend ! Wat doet iedereen eigenlijk in zijn/haar dagelijks leven, behalve zwanger zijn natuurlijk Thuis ? Werken, wat voor iets ? Studeren ? Ik werk zelf parttime sinds mijn dochter er is. 3 dagen per week als HRmanager. Nu nog bij een ICT bedrijf, straks bij een financieel dienstverlener. 8) Gaan er meer van fulltime naar parttime straks ? Groetjes FD
@ EllenK pfff hier ligt de berg me ook aan te kijken. De strijkplank staat al klaar, maar heb geeeeeeeeeeeeeen zin @ Fruitdruifje jaaaaa daar ben ik ook wel eens benieuwd naar! Ik werk nu 4 dagen per week en ik ben straks vanaf eind januari tot eind september thuis, aangezien de zomervakantie achter het verlof aan komt! Vanaf september ga ik dan 3 dagen werken. Ik neem dan een jaar betaald ouderschapsverlof voor een dag per week. (in het onderwijs krijg je dat doorbetaald voor 75% bij 1 dag)). Daarna moet ik even kijken, maar ik denk dat ik 3 dagen wil werken. Wat wel heel fijn is is dat mijn mannetje zijn 40 uur in 4 dagen zou kunnen werken. Ook werkt hij op zaterdag en heeft dus 2 dagen thuis doordeweeks.
@wuppie: sterkte, meid. Vorig schooljaar gaf ik 1 1/2 dag per week les aan onderbouw, 2 keer een halve dag aan examenklas en 2 dagen per week aan het HBO. Dit jaar werk ik 5 dagen (misschien 4 1/2, maar roosters gaan nu zo raar over de kop en zijn nog niet klaar - we beginnen maandag met verg en dinsdag met de lessen en ze weten niet of de roosters dan klaar zijn.........) op 1 llocatie (ipv 2 scholen, 3 lokaties). Alles in de onderbouw van basis (oude vbo) tot vwo. Ik werk op een kleine lokatie, waar ik alle klassen krijg (9 stuks). Ik geef trouwens Engels. Ik kreeg eerst een baan voor 0,6fte maar het werd steeds meer. Meer dan ik eigenlijk wilde (wilde een dag vrij.....) Wel lekkker dat ik nu alles op 1 loccatie heb: veel overzichtelijker/rustiger en niet meer op 1 dag van locatie naar locatie fietsen in de pauze. Voor mij geld dat ik (datum 4 maart) na de kerstvakantie waarschijnlijk nog 3/4 weken moet werken, dan 16 weken verlof en dan nog 7 weken werken tot aan de zomervakantie. Hoe is dat bij jullie? Vanavond vieren mijn opa en oma (opa is vandaag jarig en ze vieren het altijd in 1 keer omdat er maar 1 1/2 maand tussen zit- wij komen ook altijd op de verjaardag zelf, maar vanavond is het ook voor de broers en zussen van mij opa en oma) hun verjaardagen (65 en 66e) met een bbq voor de kinderen, kleinkinderen en hun broers en zussen. Al mijn ooms en tantes en neefjes en nichtjes weten al dat ik zwanger ben en ik denk dat mijn oma het ook al verteld heeft aan de broers en zussen van m'n opa en haarzelf. Maar het is ook voor het eerst sinds ze het weten dat ik mijn schoonzusje (nou ja, beetje dan; ze zijn 8 jaar bij elkaar maar nog niet getrouwd - zij wordt naar eigen zeggen "een beetje tante", maar voor ons wordt ze echt tante) ooms en tantes en neefjes en nichtjes zie. Wordt vast heel gezellig. Ik neem wel mijn tafelgrill mee, want ik durf het niet echt aan met vlees van de bbq. Het is eigenlijk altijd of ergens nog wat rauw of verbrand. Normaal kan ik er voor een keertje prima tegen, maar nu doe ik dat toch ff niet......
@ bianca, ik kijk ook goed uit bij bbq. Ik beperk me meestal tot dingen die eigenlijk al gaar zijn en alleen maar opgewarmt moeten worden, zoals een bbq-worstje bijv. Ik vind vooral shaliks (hoe schrijf je dat) eng. Daar kun je het vaak zo slecht van zien. Pff, daar gaat voor de 3e keer de droger af . Ik moet nu echt wat gaan doen. Heb nog een leuke site van iemand gekregen: www.bellyfashion.nl doei
hallo dames! ben weer terug na 4 weken familiebezoek in turkije! de familie is reuzeblij dat er weer een kleine spruit bijkomt! wat hebben jullie in die 4 weken veel gekletst zeg, teveel om bij te lezen... groetjes, sumeye
hoi hoi dames! @ wuppie, sterkte hier gaat het nu gelukkig redelijk goed, vlagen van moeheid en misselijk zijn er nog wel maar minder. ik rijd inmiddels ook weer paard , was er de afgelopen weekjes te moe voor. ben zo blij dat het weer gaat, hoop ook zo lang mogelijk door te gaan.... voel me meteen een stuk beter als ik heb gereden, heb ik altjid, heerlijk door het bos met de zon en wind in je gezicht! over onze beroepen: ik heb dagelijks verse babies in mijn handen, ben namelijk kraamverzorgster. ga strakjes nog iets minder werken. wil 2 gezinnen per maand proberen te werken. ach we zien wel tzt.......
Ik werk 75- 100% in de gehandicaptenzorg. Ik wil proberen zolang mogelijk mijn 75%, 27 uur in de week, te houden. Mijn vriend is op dit moment zonder baan en we moeten dus van mijn inkomsten rondkomen. Moet nog uitzoeken of wij ook betaald ouderschapsverlof kunnen nemen.
Ik werk op een kantoor van een heel groot postorderbedrijf en ik zit eigenlijk de hele dag aan de telefoon. Ik doe een groot deel klantencontact, klantenservice en planning. Uiteraard niet in mijn upje, met zo'n 40 anderen dus het is ook supergezellig. Erg leuk hoor, al klinkt het misschien wat saai. Flientje
Ik werk 12 uur per week als Office Manager bij een klein advies bureau. Mijn contract loopt tot november en ik hoop dat het niet verlengt wordt. Ik loop me steeds te vervelen omdat er weinig tot geen werk is. Daar kan ik heel slecht tegen! Wil na de bevalling weer 16 tot 20 uur gaan werken.